وردپرس و افزونه ها

پلاگین یا افزونه های وردپرس چیست؟

افزونه وردپرس (plugin) نرم‌افزاری است که به وبسایت وردپرس شما وصل می‌شود و عملکرد یا قابلیت جدیدی به وب‌سایت شما اضافه می‌کند. پلاگین مانند اپلیکیشن‌های روی گوشی‌های همراه هوشمند است.

در اینجا، ما ۹ افزونه مهم وردپرس را در زمینه‌های گوناگون مثل ساختن صفحه‌های جذاب، ایمیل مارکتینگ، ارسال پوش نوتیفیکیشن و.. به شما معرفی می‌کنیم تا تمام مشکلات و نیازهای شما رفع شود:

1. المنتور وردپرس

افزونه المنتور، یک صفحه ‌ساز وردپرس است؛ یعنی با استفاده از آن، می‌توانید صفحات خود را طراحی کنید و مخاطبان بیشتری را به سمت وبسایت خود جذب کنید.

ما برای طراحی برخی صفحه‌ های مشهد سئو هم از همین افزونه استفاده کرده‌ایم.

افزونه های وردپرس المنتور هم نسخۀ رایگان دارد؛ اما قطعاً با نسخۀ پولی یعنی المنتور پرو از امکانات بیشتری استفاده خواهید کرد.

2. افزونه WP Mail SMTP

افزونه وردپرس WP Mail SMTP به شما کمک می‌کند مشکل ارسال ایمیل را به‌ راحتی حل کنید. افزونه های وردپرس با سند کردن ایمیل‌ها از طریق SMTP، خیال شما را راحت می‌کند که ایمیل به ‌درستی ارسال می‌شود و سر از پوشهٔ اسپم اینباکس مخاطب درنمی‌آورد.

ممکن است که ایمیل به دست مخاطب نرسد یا در هرزنامه بماند، زیاد است.  این افزونه با پیکربندی دوبارۀ وردپرس از این مشکلات جلوگیری میکند. افزونه WP Mail رایگان بوده و به زبان فارسی هم ترجمه شده است.

3. پلاگین وردپرس Insert Headers and Footers

این افزونه های کاربردی وردپرس به شما کمک می‌کند که کدها و اسکریپت‌ها را در هدر و فوتر سایت قرار دهید. با کمک این افزونه، دیگر نیاز نیست فایل قالب سایت را مستقیماً دستکاری کنید. از طرفی، رابط کاربری سادهٔ این افزونه کار با آن را راحت ترکرده است.

وقتی که شما بخواهید از امکانات و قابلیت‌ ابزارهایی مثل چت‌ بات، گوگل تگ منیجر یا گوگل آنالیتیکس استفاده کنید، باید تگ یا اسکریپت‌های آن‌ها را به سایت خود اضافه کنید.

برای مثال شما میتوانید اطلاعات بازدید و رویدادهای رخ ‌داده در وبسایت خود را در پنل مشهد سئو تجزیه ‌وتحلیل کنید؛ ولی این مسئله مستلزم یکپارچگی و برقراری ارتباط بین سایت شما و پنل ماست. برای حل این مشکل، کافی است اسکریپت مشهد سئو را به سایت خودتان اضافه کنید.

پلاگین

4.  افزونه OneSignal

از این پلاگین های وردپرس برای ارسال پیام نوتیفیکیشن و اعلان‌ها استفاده می‌شود. در صفحات مختلف سایت، برای برقراری یا ارتباط با کاربران و یادآوری برخی موارد به آن‌ها، نیاز است تا پیامی را بصورت نوتیف یا هشدار نشان دهید. با استفاده از OneSignal می‌توانید این موارد را اجرا کنید.

5. پلاگین وردپرس Smart Notification System

باز یکی دیگر از پلاگین های وردپرس ارسال هوشمند نوتیفیکیشن، Smart Notification System است. با استفاده از این ابزار بدون هیچ محدودیتی، پیام خود را از طریق پلتفرم‌ مورد نظر به دست کاربر برسانید.

این افزونه رایگان نیست و با پرداخت هزینه، می‌توانید از ویژگی‌های منحصربه‌ فرد آن استفاده کنید.

مزایای Smart Notification System عبارت‌اند از:

  • سازگاری با تمام پلتفرم‌ها؛
  • امکان ساخت پوش نوتیف وب و موبایل؛
  • ساخت کمپین‌های قدرتمند؛
  • استفادهٔ آسان با آن.

6. افزونه Digits

ثبت ‌نام با شماره‌ تلفن به یکی از رایج ‌ترین و پر استفاده ترین روش‌ های ثبت‌ نام بین مردم تبدیل شده است؛ چون هم ساده است و هم خیلی سریع و بدون اینکه اطلاعات زیادی وارد کند، ثبت‌نام می‌کنند.

ولیکن به یک پلاگین یا افزونه وردپرس قدرتمند مثل دیجیتیس برای فراهم ‌کردن این شرایط نیاز دارید. این افزونه ورود و ثبت ‌نام با شماره ‌همراه را فراهم میکند که ویژگی‌های آن عبارت است از:

  • میتوانید رمز ورود با ارسال کد تأیید پیامکی تغییر دهید.
  • پشتیبانی کامل از ووکامرس؛
  • امکان ورود به سایت بدون رمز عبور.

7. افزونه Slider Revolution

همان طور که میبینید، پلاگین وردپرس Slider Revolution یک اسلاید ساز در وردپرس است. این اسلاید ساز قدرتمند، به شما امکان ایجاد اسلایدهایی با گرافیک بالا و با کیفیت را میدهد.

چند نمونه از اسلایدهایی را که با این افزونه می‌توان درست کرد، در تصویر زیر مشاهده کنید:

افزونه وردپرس

8. UpdraftPlus

شما به‌ عنوان یک وب مستر یا مدیر سایت باید از اطلاعات و دیتای سایت بک آپ بگیرید. برای تهیهٔ نسخه پشتیبان، می‌توانید از پلاگین updraftplus استفاده کنید.

با این پلاگین مهم وردپرس می‌توان بک ‌آپ تهیه شده را به راحتی بازگردانی کرد. دانلود و نصب updraftplus کاملا رایگان است.

9. افزونه ورد پرس MonsterInsights

برای اتصال گوگل آنالیتیکس به ‌سایت خود هم میتوانید از افزونۀ MonsterInsights استفاده کنید. با این کار، به‌ راحتی و بصورت حرفه ‌ای، می‌توانید نتایج به دست آمده را در همان داشبورد وردپرس تحلیل و بررسی کنید.

کار ما با بهترین پلاگین های وردپرس تمام شد. همانطور که مشاهده کردید، افزونه‌های مختلفی برای هر کاری وجود دارد.

با افزونه وردپرس سریع‌ تر و موثرتر عمل کنید!

پلاگین های وردپرس برای افزایش سرعت و بهبود عملکرد سایت تهیه شده‌اند. با استفاده از گزینه‌های مناسب، می‌توانید بسیاری از مشکلات در وردپرس را بدون پرداخت هزینه های اضافی حل کنید.

در این مقاله، بهترین افزونه های وردپرس را معرفی کردیم تا در صورت نیاز، آن‌ها را نصب کنید و کارهای سایت خود را راحت ‌تر جلو ببرید.

تجربه ‌تان از استفادۀ ‌آن‌ها یا افزونه‌های خوب دیگری را که سراغ دارید، برای ما نظرات خود را همین حالا بنویسید!

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *