آموزش نصب All In One SEO

راهنمای تنظیمات کلی افزونه All In One SEO

بعد از نصب افزونه All In One SEO منوی جدیدی به پیشخوان وردپرس اضافه می شود. سپس وارد تنظیمات کلی می شویم، و تنظیمات مورد نظر را اعمال می کنیم. کنار هر یک از گزینه های صفحه تنظیمات، آیکن علامت سوالی قرار دارد که راهنمای آیتم را نشان می دهد.

1 - تنظیمات کلی نصب افزونه All In One SEO

اولین گزینه در صفحه تنظیمات کلی All In One SEO، تنظیم  URL های استاندارد یا کانونیکال می باشد. با فعال کردن این گزینه و مشخص کردن یک آدرس استاندارد برای هر پست مانع ایجاد محتوای تکراری می شویم.

در وردپرس، پست می تواند در مکان های مختلفی مانند صفحه اصلی، صفحه بایگانی، صفحه نویسنده، صفحات دسته و برچسب نشان داده شود. به همین دلیل بهتر است به جای استفاده از کل مقاله، از خلاصه یا گزیده ای از آن در آرشیو وردپرس استفاده شود. انتشار کامل مقالات در تمام صفحات باعث ایجاد محتوای تکراری می شود.

آموزش نصب All In One SEO - مشهد سئو

2 - تنظیمات صفحه اصلی

در این بخش از تنظیمات افزونه All in One SEO می توان تنظیمات صفحه اصلی سایت خود را پیکربندی کنیم. در تنظیمات صفحه اصلی باید جزئیات در مورد عنوان صفحه اصلی و توضیحات صفحه اصلی را وارد کنیم.

عنوان صفحه اصلی می تواند با عنوان وب سایت وردپرس مان یکی باشد. به طور کلی می توان این عنوان را جذاب تر و از کلمات کلیدی مهم استفاده کرد. باید توجه داشته باشیم اگر قسمت عنوان صفحه اصلی را خالی بگذاریم، All In One SEO از عنوان پیش فرض سایت وردپرس استفاده می کند. باید در عنوان صفحه اصلی از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنیم. در قسمت توضیحات صفحه اصلی باید متن 160 کاراکتری در مورد وبلاگ بنویسیم. (آموزنده و پر از کلمات کلیدی)

برای صفحات استاتیک گزینه به کار بردن صفحه ثابت به جای برگه اصلی را فعال می کنیم.

آموزش نصب افزونه All In One SEO - مشهد سئو

3 - تنظیمات عنوان

در این قسمت می توانیم تنظیمات قالب پیش فرض عنوان را برای هر صفحه ای که توسط وردپرس ایجاد می شود مانند صفحات نوشته ها، صفحه اصلی، بایگانی ها، برچسب ها و دسته ها را تنظیم کنیم.

هر صفحه در وردپرس دارای یک تگ عنوان <title> می باشد که در فایل های قالب وردپرس وجود دارد. گزینه اول “عنوان های بازنویسی” است، در آپدیت جدید افزونه All in One SEO این گزینه حذف شده است.

اگر در قسمت فرمت عنوان نوشته بخش |%blog_title% را حذف کنید. عنوان نوشته های سایت محدود به 60 کاراکتر نمی شود و تمام عنوان نوشته در نتایج جستجو نشان داده می شود.

آموزش نصب All In One SEO - مشهد سئو

4 - تنظیمات نوع محتوا

در این مرحله از نصب افزونه All in One SEO نوع محتوایی که مایل هستیم تنظیمات پیشرفته سئو بر روی آنها اعمال شود را مشخص کنیم.

آموزش نصب افزونه All In One SEO

5 - تنظیمات نمایش

در این قسمت امکان نمایش عنوان سئوی (نوشته ها و برگه ها) و توضیحات نوشته شده بر روی صفحات پست قرار دارد.

آموزش نصب All In One SEO - مشهد سئو

6 - تأیید وب مستر

این قسمت مکانی است که باید کد تأییدیه وب مستر که توسط گوگل، بینگ یا پینترست ارائه می شود را برای اثبات مالکیت سایت خود وارد کنید.

توصیه می کنیم از ابزارهای گوگل وب مستر تولز یا Search Google Console و بینگ وب مستر تولز استفاده کنید. این ابزارها می توانند خطاهای سایت را پیدا و سریعاً آنها را برطرف کنند، همچنین اطلاعات زیادی درباره رنکینگ موتورهای جستجو به شما می دهند که براساس آن می توانید از این اطلاعات استفاده کنید و استراتژی محتوای سایت خود را برنامه ریزی و سئو آن را بهبود دهید.

اگر از Pinterest برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده می کنید، تأیید سایت با پینترست به شما امکان استفاده از آنالیتیکس پینترست را می دهد.

آموزش نصب افزونه All In One SEO - مشهد سئو

7 - تنظیمات گوگل آنالیتیکس

در این قسمت می توانید شناسه گوگل آنالیتیکس خود را وارد و افزونه All In One SEO به صورت خودکار کد گوگل آنالیتیکس را به سایت اضافه می کند.

آموزش نصب All In One SEO - مشهد سئو

8 – تنظیمات Schema

این بخش به شما امکان می دهد داده های ساختار یافته (نشانه گذاری اسکیما) که توسط Bing ،Google  و Yandex برای نمایش ریچ اسنیپت ها استفاده می شود را فعال و کنترل کنید.

آموزش نصب افزونه All In One SEO - مشهد سئو

9 - تنظیمات Noindex   

بعضی از متخصصان سئو معتقدند که محتوای این صفحات تکراری است و بهتر است ایندکس شدن آن ها را غیر فععال شود. اما بعضی دیگر اعتقاد دارند که تنها باید صفحات غیرضروری را غیرفعال کرد و آرشیوهای مفید مانند آرشیو دسته ها و آرشیو برچسب ها را نگه داریم.

افزونه All in One SEO به صورت پیش فرض ایندکس شدن صفحات دسته و آرشیو را غیرفعال کرده است اما بهتر است تیک گزینه دسته ها را برداریم و ایندکس کردن را برای آن فعال کنیم.

در صورت تک نویسنده بودن سایت گزینه آرشیو نویسنده را فعال می کنیم، تا ایندکس نشود. اما اگر از چندین نویسنده در سایت استفاده می کنیم، اجازه ایندکس شدن آرشیو نویسنده را به موتورهای جست و جو می دهیم.

آموزش نصب All In One SEO - مشهد سئو

10 - تنظیمات پیشرفته

بخش تنظیمات پیشرفته برای وب مستران با تجربه و متخصصان سئو می باشد تا بعضی از گزینه های بهینه سازی وب سایت خود را در صورت نیاز فعال کنند. (اضافه کردن کد به هدر، توضیحاتی که به صورت خودکار تولید می شود و…)

آموزش نصب افزونه All In One SEO - مشهد سئو

11 - تنظیمات کلمه کلیدی

به صورت پیش فرض این قسمت غیر فعال است. در صورت استفاده از کلمات کلیدی می توانید آن را فعال کنید.

آموزش نصب All In One SEO - مشهد سئو

بهینه سازی نوشته ها و برگه های وردپرس با نصب افزونه All In One SEO

افزونه All in One SEO یک متاباکس در صفحه ویرایش برگه یا نوشته اضافه می کند. در این قسمت دو گزینه در تنظیمات سئوی یک نوشته وجود دارد.

  • عنوان متا:  بعد از نوشتن یک پست، اینکه موتورهای جستجو پست ما را چگونه ببینند و خوانندگان ما چگونه تفاوت وجود دارد. در این قسمت می توانیم نحوه نمایش پست را بهینه کنیم. عنوان پیش فرض همان چیزی است که خوانندگان آن را می بینند، هنگامی که در افزونه All in One SEO عنوان دیگری را وارد می کنیم، این عنوان برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

  • توضیحات متا: یکی از مهمترین قسمت های بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. توضیحات متا چیزی است که در نتایج جستجو برای توضیح پست، نشان داده می شود. در این قسمت می توان یک توضیح سفارشی شامل کلمه کلیدی را در این قسمت وارد کرد. اگر این قسمت را خالی بگذارید افزونه All In One SEO از کلمه اول متن را به عنوان توضیح متا استفاده می کند. بهتر است تا توضیحات متای سفارشی شده با کم تر از 160 کاراکتر را برای این قسمت در نظر بگیریم.

با فعال کردن گزینه های nofollow و noindex موتورهای جستجو نوشته شما را ایندکس نمی کنند.

آموزش نصب All In One SEO - مشهد سئو

سوالات متداول

1 - افزونه All In One SEO چیست؟

افزونه All in One SEO Pack Pro یک افزونه SEO وردپرس با پشتیبانی از  WooCommerce، ایجاد نقشه های سایت XML، SEOمحلی، نمایه سازی فوری، سئوی تصویر و محتوای طرحواره است.All in One SEO پشتیبانی کامل از ترجمه و بومی سازی را فراهم می کند و تاکنون به 10 زبان ترجمه شده است.

2 - آیا برای نصب All In One SEO به مهارت های برنامه نویسی نیاز داریم؟

خیر - با افزونه وردپرسی All In One SEO بدون یک خط کد نویسی می‌توانید بدون نیاز به استخدام مختصص، تمام برگه‌ها، نوشته‌ها، تصاویر و صفحات خود را سئو کنید.

3 - Yoast یا All In One SEO؟

هر دو افزونه امکان ویرایش آسان تنظیمات SEO را بر اساس هر پست فراهم می کنند. All in One SEO برنامه جامع تری با ویژگی امتیاز Focus Key phrase ارائه می دهد. علاوه بر این، گنجاندن تگ های پویا در عنوان و توضیحات به All in One SEO برتری نسبی می دهد.

نویسنده

مریم صلاحی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *