الگوریتم گوگل فرد (Google Fred) چیست؟

در 7 مارس 2017، وب مسترها، صاحبان سایت و متخصصان بهینه سازی موتور جستجو، به وحشت افتادند؛ زیرا به نظر می‌رسید که برخی از سایت ها یک شبه دچار کاهش چشمگیر ترافیک و رتبه‌بندی شدند. گوگل برای کاهش جرائم و جلب مشتریان خود همواره در پی نو شدن و پیشگیری از مشکلات مختلف است. الگوریتم FERD یا الگوریتم فِرد به منظور مبارزه با تخلفات وارد بازی گوگل شد. در پی ساخت تبلیغات بیش از حد، نقض قوانین، بک لینک و استفاده از محتواهای کم کیفیت مدیران برخی از سایت ها، الگوریتم FRED گوگل، اقدام به پاکسازی صفحات مختلف جست و جو از وجود این دسته از افراد کرد.

جالب است بدانید که گوگل هم چنان از استخدام الگوریتم فِرد اظهار بی اطلاعی می کند؛ اما بسیاری از کارشناسان سئو یقین دارند که چنین الگوریتمی وجود دارد. باید بدانیم که الگوریتم فِرد گوگل به لینک دهی توجه زیادی می‌کند و برای تاثیر گذاری بر روی این الگوریتم، بهتر است صادقانه رفتار کنیم.

چه عواملی از نظر الگوریتم گوگل فرد (google fred)، اسپم شناخته می شود؟

  • تبلیغات بیش از حد در سایت
  • تولید محتوا در قالب بلاگ و صرفا جهت رتبه گرفتن در گوگل
  • تولید محتوا با تعداد زیاد لینک های تبلیغاتی و لینک های خارجی
  • تولید محتوای بسیار بی کیفیت تر از وب سایت های مشابه
  • استفاده از محتوای کوتاه و کم حجم
  • استفاده از لینک های تبلیغاتی فریبنده
  • تجربه کاربری نامناسب سایت
  • مشکلات نمایش سایت در تلفن همراه

راهکارهای رهایی از افت رتبه ناشی از الگوریتم fred (گوگل فرد)

  • کاهش تعداد تبلیغات استفاده شده در سایت
  • تولید محتوای با کیفیت و معتبر
  • طراحی تجربه کاربری عالی و سایت کاربرپسند
  • نوشتن محتوای طولانی در حدود 2000 کلمه
  • استفاده از بک لینک های ارزشمند
  • پاک کردن بک لینک های ضعیف و نامعتبر
  • تولید محتوای منحصر به فرد و کپی نشده
  • تولید محتوای جدید و به روز
  • استفاده از انکرتکست های متنوع در محتوا
  • اجتناب از خرید بک لینک
  • به روز رسانی محتواهای قدیمی سایت
  • اصلاح لینک های داخلی
  • حذف تگ ها (برچسب ها) از محتوا – زیرا ارزشمند نیستند و حذف آن‌ها موجب بهبود ترافیک و رتبه سایت می‌شود.
  • استفاده از محتوای ویدئویی
  • استفاده از قابلیت جستجوی صوتی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوا در آن‌ها
الگوریتم FERD گوگل چیست؟

یک نتیجه گیری با طعم Fred!

یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل‌هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن‌ها را تغییر دهید. این یک اشتباه محض است؛ برای موفقیت در حوزۀ سئو، باید دست بر دست گوگل بگذارید و با او همکاری کنید چراکه سایت شما و گوگل در واقع یک چیز هستند.

برای اینکه راحت‌تر به این قضیه نگاه کنید، باید ماموریت اصلی گوگل را خوب بشناسید. این موتور جستجو می‌خواهد بهترین محتوای موجود در فضای دیجیتال را در سریع ترین زمان ممکن به دست کاربر برساند. وقتی هدف شما با هدف موتورهای جستجو مشترک شود، میتوانید مطمئن باشید که نه الگوریتم Fred و نه هیج الگوریتم دیگری نمی‌تواند برای سایت شما تهدیدی به حساب بیاید.

اما خوب است بدانید مأموریت گوگل برای بهبود نتایج جستجو یک فرآیند همیشه در حال تغییر است. پس اگر سایت خوبی دارید، باید پیوسته آن را با بهینه سازی های کارآمد و به جا، به روز رسانی کنید. الگوریتم فرد گوگل می تواند مانند یک نردبان سایت شما را به نتایج بالاتر برساند، به شرط اینکه به زبان خود گوگل با کاربران خود حرف بزنید و از جریمه سایت‌های دیگر درس بگیرید.

برای تولید محتوای بهینه می‌توانید از خدمات شرکت طراحی سایت مشهد سئو با کلیک بر روی لینک تولید محتوا از امکانات و مزایا و قیمت‌ها مطلع شوید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *