الگوریتم گورخر گوگل Google Zebra چیست؟

جالب است بدانید که گوگل علاقه زیادی به حیوانات سیاه و سفید دارد. گوگل، این موضوع را در هنگام انتخاب الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن ثابت کرد. الگوریتم  Zebra یا الگوریتم گورخر در مارس سال 2013 توسط مت کاتس با هدف بررسی و ارزیابی فروش محصولات اینترنتی پیشنهاد شد.

 ظهور الگوریتم گورخر به شدت روی شبکه‌های اجتماعی ویژه گوگل، Goolge Plus تمرکز دارد. در واقع این الگوریتم باعث شد تا فروشگاه‌های اینترنتی که با اجناس بی‌کیفیت خود قصد فریب کاربران را داشتند به طور کامل حذف شوند.

به نظر می‌رسد گوگل با الگوریتم گور خر می‌خواهد بر “کیفیت محصولات” بازرگانان و عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی تمرکز کند. کسی چه می‌داند شاید گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند، که همه کاربران هنگام مراجعه به یک وب سایت بازرگانی یا فروشگاه اینترنتی بهترین حس خرید را تجربه می‌کنند.

هدف الگوریتم گورخر

تمامی الگوریتم‌هایی که در گوگل وجود دارند و گوگل مدام در حال بروزرسانی این الگوریتم ها می باشند هر یک در جایگاه خود هدف هایی که دارند که می‌توانند در بهبود وضعیت سایت شما تاثیرگذار باشند.

الگوریتم گورخر نیز مانند الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن، مرغ مگسخوار و…. برای بهبود وضعیت سئو سایت شما هدفی دارد. هدف این الگوریتم بررسی فروشگاه‌های اینترنتی می باشد و قابلیت این را دارد که رتبه و جایگاه مناسبی را برای سایت‌های فروشگاه اینترنتی مشخص کرده و سایت هایی را که از کیفیت و خدمات نامناسبی برخوردار می‌باشند را از نتایج حذف نماید.

Google Zebra به بررسی سئو سایت تمام فروشگاه‌های اینترنتی از لحاظ فنی می‌پردازد و زمانی که متوجه شود سایتی در حال فریب دادن کاربران می باشد آن سایت را به گوگل معرفی کرده تا توسط گوگل جریمه شود.

نکات مهم الگوریتم گورخر در رعایت تجارت الکترونیک

برای تان عنوان کردیم که الگوریتم گورخر چیست؟ اما حال می‌خواهیم نکاتی را برایتان متذکر شویم که در راه اندازی تجارت الکترونیک خود با توجه به Google Zebra لازم است انجام دهید. این نکات عبارتند از:

  • در صورتی که وب سایت شما یک فروشگاه اینترنتی می‌باشد برای آن حتما یک نماد اعتماد الکترونیک تهیه کنید.
  • برای مشتریان خود تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب فراهم آورید.
  • برای محصولات وخدماتی که ارائه می‌دهید ضمانت نامه پس از فروش تهیه کنید.
  • نظرات کاربران خود را مورد احترام واهمیت قرار دهید و رضایت آنها را جلب نمایید.
  • برای خدماتی که ارائه می‌دهید محتوای مناسب تولید کنید.
  • برای مشتریان خود چندین درگاه پرداخت امن طراحی وایجاد کنید.
  • اطلاعات مربوط به مشتریان خود را حفظ نمایید
  • از رسیدن محصولات وخدمات به دست مشتریان خود مطمئن شوید.
  • مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید.

برای اینکه در تجارت و وب سایتی که راه اندازی کرده اید موفق شده و بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را درگوگل بدست آورید با رعایت نکاتی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم می‌توانید وب سایت خود را برای اینکه توسط الگوریتم گوگل در امان بماند حفظ کنید.

نکات تکمیلی الگوریتم گورخر

تا به حال متوجه این موضوع باید شده باشید که موتورهای جستجو گوگل تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند تا در میان انبوه وب سایت‌های مختلف وب سایت‌هایی را که از محتوا و اطلاعات جامع و ارزشمندی برخوردار می‌باشند شناسایی کرده و به آنها رتبه بالاتری نسبت به دیگر وب سایت‌ها بدهند.

بنابراین خیلی طبیعی می‌باشد هر چه فروشگاه اینترنتی که شما راه اندازی کرده اید معتبر، قاتون مند، متنوع باشد و بتواند کاربران رضایت کاربران را جلب کرده و در حقیقت کاربران این امکان را داشته باشند که  بتوانند یک خرید امن وراحت را تجربه کنند توانسته‌اید توجه گوگل را جلب کرده و رتبه مناسبی را بدست آورید.

زمانیکه شما بتوانید خدمات 24 ساعته به کاربران خود ارائه دهید طبیعتا این موضوع از دید گوگل و Google Zebra نیز مخفی نخواهد ماند وهمین بر رتبه بدست آمده وب سایت اینترنتی شما تاثیرگذار خواهد بود.

الگوریتم گورخر گوگل Google Zebra چیست؟

چطور فروشگاه اینترنتی بهینه داشته باشیم؟

با توجه به این موضوع که الگوریتم گورخر چیست؟ و هدف طراحی این الگوریتم برای نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد این که بدانیم چگونه می‌توان یک فروشگاه اینترنتی مفید و معتبر را طراحی کرد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اینکه شما بدانید چگونه می‌توانید یک فروشگاه اینترنیی را طراحی و راه اندازی کرده و آن را بهینه کنید نیاز دارد یک سری اطلاعات مهم در این زمینه را به خوبی بدانید که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

نکاتی که برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • یک فروشگاه اینترنتی دارای گواهی SSL فعال است
  • نشانی و اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی که در فروشگاه اینترنتی وجود دارد باید واقعی باشد
  • فروشگاه اینترنتی باید پشتیبانی محصولات آنلاین، سریع با کیفیتی داشته باشد
  • کالاهای ارائه شده باید از توضیحات و اطلاعات کامل همراه قیمت برخوردار باشند
  • در فروشگاه اینترنتی باید امکان این وجودداشته باشد که کاربر به راحتی هر کالایی را که می خواهد بتواند انتخاب کند.
  • سرعت سایت خود را افزایش دهید تا کاربران شما خسته و کلافه نشوند.

سخن پایانی

علت نام گذاری الگوریتم گورخر به این نام از بین بردن و دفع مزاحم‌ها می‌باشد از آنجایی که بدن گورخر راه راه می باشد و همین موضوع باعث می‌شود که حیوانات وحشراتی که نیش دار هستند به خاطر رنگی که دارد نتوانند به آن نزدیک شده و در حقیقت این رنگ از اقدام آنها جلوگیری می‌کند.

در این جا سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت هم مثل این حشرات موذی می‌مانند که از اطراف گوگل دفع می‌شوند و جذابیتی برایش ندارند… پس حتما وب سایت های فروشگاهی باید این الگوریتم را راضی نگه دارند تا در سئو خود دچار مشکل نشوند.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *