پلاگین وردپرس

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

یک افزونه دانشنامه در ایجاد و انتشار آموزش ها و مقالات به شما کمک می‌کند. با جدا کردن این موارد از وبلاگ و صفحات اصلی خود به راحتی می‌توانید آنها را مدیریت کنید. در این مقاله بهترین افزونه های ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس که می‌توانید از آنها استفاده کنید معرفی شده‌اند.

چرا باید از یک افزونه دانشنامه استفاده کرد؟

بخش دانشنامه (بلاگ) برای انواع وب سایت ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی اگر یک فروشگاه آنلاین داشته باشید نیز کاربران جواب سوالات خود را بدون اینکه نیاز باشد درخواست پشتیبانی ارسال کنند و یا تماس بگیرند، از این طریق پیدا خواهند کرد.

لذا با کاهش تعداد درخواست های پشتیبانی رضایت کاربران را بیشتر جلب خواهید کرد و با افزایش رضایت کاربران فروش شما نیز افزایش می‌یابد.

به صورت معمول می‌توان راهنمای پشتیبانی را در صفحات جداگانه و یا به صورت پست منتشر کرد و با استفاده از دسته ها و برچسب ها آنها را مدیریت نمود.

البته، در این روش جدا کردن بخش پشتیبانی از صفحات اصلی سایت کار دشواری است. بنابراین یک افزونه دانشنامه کمک می‌کند تا این قسمت ها را از هم جدا کنید و راحتتر بتوانید آنرا مدیریت کنید.

معرفی بهترین افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

1. Heroic KB Plugin

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس wordpress wiki plugins

Heroic KB plugin یک افزونه ساده وردپرسی بسیار قدرتمند است و دارای ویژگی های برجسته‌ای می‌باشد.

این افزونه به شما امکان می‌دهد تا یک پایگاه دانش قابل جستجو به سایت خود اضافه کنید تا کاربرانتان بتوانند به راحتی پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. این بخش توسط یک AJAX سریع کار می‌کند که پاسخ سوالات را بی وقفه پیدا می کند.

تمام ویژگی هایی که از یک افزونه قدرتمند انتظار دارید در Heroic KB plugin وجود دارد، مانند: دسته بندی محتوا، قابلیت کشیدن و رها کردن جهت مرتب سازی محتوا، ضمیمه مقاله، ابزارک های نمایش و غیره.

بهترین ویژگی این افزونه قابلیت تجزیه تحلیل و بازخورد کاربران است که شما را قادر می‌سازد تا بتوانید اقداماتی را برای بهبود عملکرد دانشنامه انجام دهید. بنابراین می‌توانید پشتیبانی را کاهش داده، زمان را ذخیره کنید و فروش را افزایش دهید.

2. BetterDocs

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس wordpress wiki plugins

BetterDocs یک افزونه وردپرسی می باشد که بسیار فراگیر شده است. این افزونه از صفحه ساز و ابزارک ها نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید از کد های کوتاه برای ساخت طرح بندی های خود و قرار دادن دانشنامه در هر بخشی از سایت استفاده کنید.

این افزونه شامل ابزار جستجوی قدرتمند، فهرست مطالب شناور و یک ربات دانشنامه برای پیدا کردن پاسخ سوالات کاربران جهت جلوگیری از ارسال درخواست های پشتیبانی می‌شود. همچنین دارای قابلیت کنترل دسترسی کاربران برای اینکه متوجه شوید کاربران در حال جستجو در کدام بخش از سایت هستند، می‌باشد.

3. Echo Knowledge Base

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس wordpress wiki plugins

Echo Knowledge Base یکی از بهترین افزونه های وردپرسی برای ایجاد دانشنامه است. این افزونه شامل یک راهنمای راه اندازی است که در قسمت تنظیمات افزونه، شما را راهنمایی می‌کند. همچنین می‌توانید طرح های چند منظوره را انتخاب کنید تا بتوانید گزینه های مد نظرتان را به دلخواه خود تغییر دهید و آن را سفارشی کنید.

شما می‌توانید از میان طرح های Basic، Tabs یا Category یکی را انتخاب کنید. هر طرح یک نوار جستجوی سریع دارد که به کاربران کمک می‌کند به سرعت پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. همچنین می‌توانید مقالات را با استفاده از دسته ها و برچسب ها مرتب کنید.

این افزونه دارای بیش از 500 آیکون است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین شامل کد های کوتاه و الگو هایی برای راه اندازی بخش سوالات متداول و نمایش بخش مقالات در وب سایت است.

4. weDocs

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس wordpress wiki plugins

یکی دیگر از افزونه های عالی دانشنامه وردپرسی، weDocs است. استفاده از آن بسیار ساده است و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه های مستندات خود را براساس بخش ها، اسناد سلسله مراتبی و برچسب ها مرتب کنید.

weDocs یک رابط کاربری ساده دارد که با استفاده از آن می‌توانید همه اسناد خود را در یک صفحه مدیریت کنید. این افزونه دارای الگو های اضافی نیست اما به خوبی با کلیه قالب های معروف وردپرسی سازگاری دارد. 

طرح دانشنامه آن ساده است اما با توجه به دارا بودن نوار منوی کناری و منوی bread crumbs (یک منوی افقی شامل لینک صفحات مسیر است که نشان می‌دهد شما در چه نقطه‌ای از وب‌سایت قرار گرفته‌اید) بسیار کارآمد است.

5. Encyclopedia / Glossary / Wiki

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس wordpress wiki plugins

Encyclopedia / Glossary / Wiki plugin یک افزونه وردپرسی انعطاف پذیر است که به شما امکان می‌دهد تا مستندات و مقالات خود را به صورت یک فهرست سازماندهی کنید.

این افزونه شامل یک الگوی ساده برای لیست کردن تمام مقاله ها به صورت فهرستی است. امکان ایجاد یک ابزارک جستجو، فعال کردن کامنت برای هر مقاله و تنظیم یک فیلتر برای مرتب سازی موارد بر اساس حروف الفبا نیز در آن وجود دارد.

اگر می خواهید صفحات پشتیبانی یا مقالات خود را به سبک فهرست و یا دایره المعارف مرتب کنید این افزونه یک گزینه مناسب است. همچنین از WPML پشتیبانی می کند در نتیجه امکان استفاده از آن در وب سایت های چند زبانه وجود دارد.

6. WP Knowledgebase

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس wordpress wiki plugins

یکی دیگر از گزینه های عالی برای ایجاد یک بخش دانشنامه وردپرسی افزونه WP Knowledgebase است که با توجه به تنظیمات ساده ای که دارد استفاده از آن بسیار آسان می‌باشد. 

شما می توانید مقالات خود را بر اساس دسته ها و برچسب ها سازماندهی کنید. این افزونه دارای یک قالب ساده به همراه یک گزینه ی جستجوی سریع است و بلافاصله پس از فعالسازی به صورت خودکار یک صفحه دانشنامه ایجاد می کند که می‌توانید عنوان و یا آدرس URL آن را تغییر دهید. 

همچنین دارای ابزارک جستجو، دسته ها و برچسب ها است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی دانشنامه خود را در وب سایتتان ایجاد کنید. علاوه بر این ها شما می‌توانید بخش نظرات را برای هر مقاله فعال کنید و با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن موقعیت مکانی آن را تغییر دهید.

7. BasePress

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

BasePress یک افزونه وردپرسی مفید برای ایجاد دانشنامه و مدیریت مقالات است. با استفاده از آن می‌توانید به راحتی صفحات پشتیبانی و بخش مقالات را برای خدمات یا محصولات خود ایجاد نمایید.

دارای سه قالب متفاوت به همراه نوار جستجوی پیشرفته است که به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. شما می‌توانید مقالات را در دسته ها، بخش ها و برچسب ها با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن سازماندهی کنید.

به هر بخش می‌توانید یک عکس و توضیح اضافه نمایید تا یک صفحه قابل درک برای جستجوی کاربران ایجاد گردد. همچنین با استفاده از ابزار هایی که در اختیار شما گذاشته است می‌توانید ظاهر صفحات مقاله های خود را تغییر دهید.

8. KB Support

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

KB Support یک افزونه وردپرسی دیگر برای راه اندازی دانشنامه است که نحوه استفاده از آن بسیار ساده است. این افزونه دارای سیستم مدیریت تیکت و دانشنامه است که توسط آن می‌توانید در وب سایت وردپرسی خود یک سیستم پشتیبانی کامل داشته باشید. 

به راحتی می‌توانید مقاله ها را به بخش دانشنامه اضافه کنید و آنها را بر حسب برچسب ها و دسته ها مرتب کنید. سپس قطعه کد کوتاهی به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید به وردپرس خود اضافه کنید تا به وسیله آن مقاله های دانشنامه را در سایت نمایش دهید.

بنابراین هر زمان کاربران نتوانند پاسخ سوالات و مشکلات خود را پیدا کنند، می‌توانند درخواست پشتیبانی (تیکت) ثبت کنند. این تیکت در داشبورد وردپرس شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید به صورت مستقیم پاسخ کاربر را ارسال نمایید. همچنین دارای قابلیت های اضافی است که برای استفاده از آن ها نیاز است هزینه ای مجزا پرداخت کنید، مانند قابلیت ارسال ایمیل، اتصال به WooCommerce، پاسخ های آماده و غیره.

9. Very Simple Knowledge Base

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

افزونه Very Simple Knowledge Base همانطور که از اسمش پیدا است یک افزونه بسیار ساده دانشنامه وردپرسی است. 

اساس کار آن به این صورت است که به شما اجازه می دهد از پست های موجود در سایتتان برای دانشنامه استفاده کنید و به کمک یک قطعه کد کوتاه دانشنامه را در سایت خود نمایش دهید. سپس مقالات را بر اساس دسته ها مرتب می‌کند و می‌توانید طرح های چند ستونی را برای نمایش دسته ها و مقالات بیشتر انتخاب کنید.

این افزونه با هر نوع پستی از جمله محصولات و رویداد ها سازگاری دارد. در واقع انعطاف پذیری بالایی دارد اما برخی از ویژگی هایی که سایر افزونه های موجود در لیست داشتند را در آن پیدا نخواهید کرد. همچنین امکان جدا کردن پست های روزمره از مقالات دانشنامه به راحتی وجود ندارد. 

10. افزونه Yada Wiki

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

Yada Wiki یک بخش صفحه ویکی را در داشبورد شما ایجاد می‌کند. این امر باعث ویرایش و تنظیم صفحه می‌شود. این سیستم همچنین اجازه می‌دهد تا ابتدا صفحه ساخته شود و بعداً محتوا اضافه شود.

Yada Wiki با استفاده از همان روش کد کوتاه مانند افزونه ویکی وردپرس قبلی، بارگذاری سریع را تضمین می‌کند. به جای اینکه از شما بخواهد کدها را به خاطر بسپارید، دکمه هایی برای کنترل ویکی ها در ویرایشگر کلاسیک وردپرس فراهم می‌کند. ( کاربران دارای ویرایشگر گوتنبرگ این ویژگی را دریافت نمی‌کنند)

در مورد تنظیمات نمایش، Yada Wiki می‌تواند محتوا را بر اساس نوع پست، برچسب های سفارشی یا دسته بندی ها نشان دهد. برای این که صفحه حرفه‌ای‌تر به نظر برسد، می‌توانید یک فهرست مطالب اضافه کنید.

11. افزونه RDP Wiki Embed

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

RDP Wiki Embed اجازه می‌دهد تا سایت های ویکی خارجی را به وب سایت خود وصل کنید.

این افزونه محتوا را از هر وب سایتی (مانند wikipedia.org) بیرون می کشد و آن را در صفحات و نوشته ها جاسازی می‌کند. افزونه ویکی وردپرس همچنین به شما امکان می‌دهد نحوه ظاهر این صفحات را تغییر دهید. همچنین می‌توانید یک جدول از محتوا، سفارشی کردن پیوندها و نمایش جعبه اطلاعات ها را انتخاب کنید.

وبلاگ نویسان می‌توانند اطلاعات مرتبط را در سایت خود نشان دهند. به این صورت که در هنگام کلیک روی لینک، محتوای موجود در صفحه فعلی را جایگزین محتوای موجود در سایت ویکی کنید بدون اینکه آنها مجبور به ترک وبلاگ شما شوند.

12. Best Knowledge Base Software for WordPress

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

یکی از افزونه‌هایی که کار کردن با آن برای شما بسیار ساده می‌باشد این افزونه است. به این صورت که شما می‌توانید با کشیدن و رها کردن، مطالب را بر اساس ویژگی‌هایی که دارند مرتب کنید.

این پلاگین علاوه بر امکانات بی‌نظیری که در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث می‌شود کاربرانتان نیز بتوانند اطلاعات سایت شما ر ا مورد ارزیابی قرار دهند.

افزونه‌ی Knowledge Center، یک سری ابزار بسیار کارآمد مانند پنل‌های جمع شونده را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ این پنل‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا اطلاعات مربوط به قطعات را در هرجایی که بخواهید قرار دهید.

افزونه های بیشتر

ممکن است کاربران نتوانند پاسخ سوالات خود را در دانشنامه شما پیدا کنند. برای مثال ممکن است سوالات پیش از خرید داشته باشند، بخواهند یک مشکل را در سایت شما گزارش کنند یا اینکه درخواست خود را به صورت مستقیم با شما مطرح کنند.

افزونه های زیر به شما کمک می‌کنند تا در کنار مقالات دانشنامه خود سیستم پشتیبانی داشته باشید و رضایت کاربران را بیشتر جلب نمایید.

1. WPForms

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس wordpress wiki plugins

WPForms یکی از بهترین افزونه های صفحه ساز وردپرسی است که به شما امکان ایجاد هر فرم دلخواهی از جمله فرم درخواست پشتیبانی را می‌دهد.

برخی از کسب و کار های کوچک ممکن است نتوانند هزینه یک سیستم پشتیبانی با امکانات کامل را پرداخت کنند. اما با کمک این افزونه می‌توانند یک فرم پشتیبانی ساده به سایت خود اضافه کرده و پاسخ کاربران را از طریق ایمیل ارسال نمایند.

همچنین این افزونه دارای سیستم مدیریت داخلی است که توسط آن می‌توانید همه درخواست های کاربران را ثبت کنید. علاوه بر این می‌توانید از آن خروجی بگیرید و از آنها در سیستم CRM خود استفاده نمایید.

2. LiveChat

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس wordpress wiki plugins

LiveChat یکی از بهترین افزونه های چت آنلاین برای کسب و کار های کوچک است. به شما امکان می‌دهد تا یک چت آنلاین به وب سایت وردپرسی خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند بدون وقفه از شما راهنمایی بگیرند.

افزونه چت آنلاین به شما کمک می کند که کاربران زیادی را به مشتری خود تبدیل کنید. با استفاده از این افزونه یک پنجره چت آنلاین در وب سایت شما باز می‌شود لذا کاربرانی که به دنبال پاسخ سوال خود می‌گردند و آنان را در دانشنامه شما پیدا نکرده اند، بدون جواب سایت شما را ترک نخواهند کرد.

3. ChatBot

افزونه ساخت دانشنامه ویکی با وردپرس

امروزه بسیاری از وب سایت ها ترجیح می‌دهند بجای LiveChat از ChatBot استفاده کنند، زیرا مقرون به صرفه‌تر است.

ChatBot.com از یک الگوریتم هوشمند استفاده می‌کند تا شما بتوانید در کنار افزایش فروش محصولات خود، بهتر به کاربرانتان خدمت رسانی کنید. این افزونه بهترین گزینه برای کسب و کار های کوچک است.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *