CMO چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

مخفف کلمه‌ی CMO ،chief marketing officer می‌باشد، و وظیفه‌ی آن کنترل استراتژی‌های هماهنگ‌ سازی جهت بهبودی بیشتر کسب و کارها و نحوه‌ی انجام آن‌ها توسط مشتریان، شرکت‌های مختلف، شرکا، رقیب‌ها و مردم می‌باشد.

از CMO اغلب برای توسعه‌ی روابط عمومی و بازاریابی و کسب‌ تجربه‌های متفاوت و اطلاع رسانی مردم درباره‌ی نام تجاری ان‌ها می‌باشد از طریق CMO موقعیت مبارزه در انواع کانال‌های رسانه‌ای مانند تلویزیون، چاپ، رادیو و تبلیغات‌های فیزیکی تضمین‌ می‌شود.

 CMO بخش مهمی از نقش گسترش این حضور به اینترنت است، مانند: وب سایت شخصی و رسانه های اجتماعی اطمینان از اعتبار آن در تمام کانال های آن مدیریت می شود. CMOها رسانه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال بازاریابی را به طور کلی عوض کرده اند، به این معنی که مشتریان به راحتی می توانند بازخورد کسب و کار را در زمان واقعی ارائه دهند، برای اینکه همه آنها را مشاهده کنند اغلب به شکل شکایات در توییتر. این باعث می شود.

کسب و کارها بر اساس شهرت خود زندگی می کنند و یا از بین می روند و از طریق مصرف کنندگان درک می شوند. به این ترتیب، موفقیت سازمان می تواند توسط چشم انداز و اقدامات (یا عدم وجود آن) CMO آن انجام شود. بسیاری از کسب و کارها به مخلوطی از بازاریابان و سازمان های داخلی متکی هستند، با کمترین هزینه کار خود را متوقف می کند، بنابراین قدرت و مسئولیت های زیادی بر روی شانه هایشان متمرکز می‌شود.

پیدایش CMO

CMOها نیز، به طور غیر مستقیم، مسئول خرید و نگهداری مشتری هستند. نوع مناسب از مبارزات بازاریابی می تواند مشتری های جدید را به کسب و کار جذب کند، اما هدف گیری و تجزیه و تحلیل رفتار است که احتمالا آنها را وفادار نگه می دارد. به همین ترتیب، CMO باید با شخص مسئول شرکت فروش همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که پیام های بازاریابی و پیام هایی که در واقع توسط کارکنان به بازار منتقل می شوند هماهنگ باشند. CMOs و CIO ها نیز تشویق شده اند که با یکدیگر همکاری بیشتری برای اطمینان از موفقیت بیشتر و طول عمر داشته باشند، که با برنده شدن بیش از مشتریان بیشتر از طریق یک استراتژی هماهنگ شده است که تفاوت های تاریخی را به یک طرف تحمیل می کند. علاوه بر این انتظار می رود که CMO بیشترین قدرت را در هنگام اجرای ابزار و فرآیندها داشته باشد که باعث تغییر واقعی در کسب و کار می‌شود، مانند انتقال به رایانه های دیجیتال یا ابر. شرح شغل مدیر اجرایی CMO مدیر اجرایی CMO مسئول توسعه استراتژی تبلیغات و نام تجاری شرکت ها، و همچنین ارائه خدمات مشتری است. مدیر اجرایی CMO به عنوان مقام ارشد بازاریابی در سازمان، او را به این توابع در تمام خطوط تولید و جغرافیایی شرکت نظارت می کند.

CMO چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

مدیر ارشد بازاریابی کیست؟

به مدیر ارشد بازاریابی C-level گفته می‌شود که به وسیله‌ی تدوین و اجرای یک برنامه‌ی بازاریابی باعث رشد و پیشرفت کسب و کارها می‌شوند CMO موظف است به افزایش بازدید از برند شرکت کمک کند و در بازار حالتی رقابتی بین شرکت ها به وجود بیاورد و در حفظ آن تلاش کند و استراتژی هر تیم داخلی با خود شرکت باید مطابقت کامل داشته باشد

برای این‌که این موضوع را بهتر درک کنید به نقش یک CMO در وصف Kipp Bodnar و موقعیت شغلی آن اشاره می کنیم: یک مدیر اجرایی بازرگانی باید بین برند و کسب و کارها تعادل لازم را برقرار کند همچنین باید بتواند که توانایی کسب و کار را در زمان مناسب تحلیل نماید و تست استراتژی ها را در شرایط مناسب انجام دهد.

لازم است بدانید که Bodnar می گوید: مدیران بازرگانی باید به صورت یک تکنولوژیست بیشتر از فناوری استفاده نمایند که توجه مشتری های قابل توجهی را به خودشان جلب کنند.

شرح شغل مدیر اجرایی CMO

مدیر اجرایی که استراتژی های تبلیغات را توسعه می‌دهد و نام تجاری شرکت‌ها توسط آن انتخاب می‌شود همچنین خدمات مختلف را به مشتری‌ها ارائه می‌دهد. و مدیر اجرایی که در درجه ارشد بازاریابی سازمان‌ها می‌باشد و در زمینه‌ی تولید و جغرافیایی سازمان و شرکت‌ها نظارت می‌کند.

مدیر عامل بازاریابی چه مسئولیتی دارد؟

لازم است بدانید که CMO نقش‌ها و مسئولیت‌های زیادی را بر عهده دارد و در این زمینه بسیار گسترده می‌باشد در زیر برخی از آن‌ها را نام می‌بریم:

  • نظارت بر توسعه و قرار دادن عناصری خلاق که می‌تواند موقعیت شرکت را در بازار بهبودی بخشد و تغییر دهد
  • تحقیق و ارزیابی موقعیت سازمان‌ها و شرکت‌ها
  • نظارت و یا همکاری با فروش محصولات
  • هدایت تلاش‌ها و همکاری شرکت‌های مختلف
  • با تدوین استراتژی‌های جدید بازاریابی موجب شناخته شدن برند و افزایش درآمد از طریق آن می‌شوند.
  • فرایندهایی را که موجب افزایش کارایی در سراسر سیستم می‌شود.
  • تشکیل تیم‌های بازاریابی و هدایت آن‌ها برای پیدا کردن راه‌حل‌های پیشرفته برای مشتری‌ها
  • همکاری آن‌ها با بخش‌های دیگر مانند: قسمت فروش محصولات که موجب اطمینان شرکت از هدف‌های بازاریابی می‌شود و موجب رشد اقتصادی می‌شود.
  • به روز کردن تمامی موقعیت‌های کسب و کار در بازار و بررسی وضعیت آن ها
  • ایجاد یک پیام هماهنگ با تیم‌های روابط عمومی و خارجی و همکاری با آن‌ها

لازم است بدانید که که مدیر ارشد بازاریابی آگاهی‌های لازم را برای هدایت محصولات بازار داشته باشد. مدیر ارشد بازاریابی خود یک عضو تیم اجرایی محسوب می شود که این کار به همکاری و مهارت های قدرتمندی نیازمند است، به این صورت است که می‌توانند با تیم‌های بازاریابی خارجی و داخلی و تیم‌های فروش ارتباط برقرار کنند.

CMO چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

مسئولیت مدیر عامل بازاریابی

CMO دارای گستره ای از نقش ها و مسئولیت ها برای حمایت از ماموریت کلی آن است. این موارد عبارتند از: نظارت بر توسعه و قرار دادن عناصر خلاقانه که موقعیت شرکت را در بازار در جایگاه بالایی قرار می‌دهد تحقیق و ارزیابی بازار و موقعیت شرکت در آن؛ نظارت و یا همکاری با فروش برای تبدیل بینش بازاریابی به فروش؛ و هدایت تلاش های روابط عمومی شرکت یا همکاری با تیم های روابط عمومی داخلی و خارجی برای ایجاد یک پیام هماهنگ.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *