تولید محتوا

انواع روش های تولید محتوا و بازاریابی محتوا

انواع روش های تولید محتوا و بازاریابی محتوا

یکی از ارکان مهم در سئو سایت ، تولید محتوا است. برای خلق محتوایی کاربردی و کاربر پسند باید دانش کافی از اصول بازاریابی محتوا را داشته باشید. شما به عنوان یک سئوکار یا تولید کننده محتوا، باید مقالاتی را تولید نمایید که برای کاربران مفید بوده و مورد استقبال شان قرار گیرد.

طبق تحقیقات ابزار Ahref در سال 2017، 90 درصد از صفحات ایندکس شده توسط خرنده‌های موتور جستجو گوگل، بازدیدی نزدیک به صفر را از سمت کاربران داشته‌اند. همچنین طبق تحقیقات این ابزار کاربردی و تاثیرگذار در سئو سایت ، 5 درصد از صفحات سایت‌هایی که ایندکس شده اند، کمتر از  10 بار بازدید در ماه را برخوردار بوده‌اند.

قطعا شما هم با مراجعه به سرچ کنسول سایت‌تان گاهی شاهد این موضوع بوده اید که محتواهای تان نرخ کلیک و بازدید کمی داشته باشند که این خود گواه بر درستی تحقیقات Ahref به عنوان ابزار سئو است.

کاهش نرخ کلیک به عوامل گوناگونی بستگی دارد اما یکی از موارد آن کسل کننده بودن و عدم وجود خلاقیت در محتواها است. در این مقاله ما به معرفی و ارائه راهکارهای مفید برای داشتن محتوایی مناسب و کاربر پسند یا به عبارتی به نقطه تلاقی بازاریابی محتوا و تجربه کاربری که با اسم تجربه محتوایی شناخته شده است؛ می پردازیم.

تجربه محتوا چیست؟

آقای رندی فریش در کتابی که در سال 2019 منتشر کرد از تجربه محتوا اینگونه یاد کرد:

” تجربه محتوا محیطی است که در آن ساختار و نحوه ارتباط گیری با مشتریان را طراحی و پیاده سازی می کنید.”

برای به دست آوردن تجربه محتوایی اصولی و درست باید 3 فاکتور را رعایت کنید:

ایجاد رویکردی استراتژیک برای طراحی محیطی که کاربران بتوانند به راحتی از محتواهای سایت استفاده نمایند.

  1. به گونه ای مقالات خود را بنویسید که مخاطبتان را تشویق به تعامل و ارتباط کنید.
  2. مقالات تان را به زبانی راحت و آسان بنویسید تا مخاطبان در هر سطحی بتوانند با متن شما ارتباط برقرار نمایند.

    نحوه ایجاد محتوایی مناسب برای سایت

برای محتوایی مناسب که بتوان به وسیله آن بازدید بیشتری را از کاربران سایت به دست اورد راه هایی وجود دارد مانند:

روش هرم در تولید محتوا

روش هرم در تولید محتوا مانند مقالاتی است که در روزنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که این نحوه مقاله نویسی باعث ایجاد تمرکز و توجه می‌شود.

فریلنسرها

برای تولید محتوا جذاب و کاربر پسند می‌توانید از افراد حرفه ای و متخصص در این حوزه کمک بگیرید. کسانی هستند که به صورت فریلنسری در این حوزه فعالیت می‌کنند همچنین می‌توانید از شرکت‌های متخصص و حرفه ای نیز برای مقالات سایت تان کمک بگیرید. در همین راستا شرکت مشهد سئو برای ارتقا جایگاه وی سایت‌ها در گوگل می‌تواند به کمک تیم حرفه‌ای و با تجربه تولید محتوا خود، مقالات یونیک و باکیفیت برای انواع کسب و کارها تولید نماید.

نگارش مقدمه

مقدمه مهم ترین بخش در محتوا شما است. کاربران بعد از خواندن این قسمت درباره ادامه دادن مطلب و یا منصرف شدن از آن تصمیم می‌گیرند. پس باید این بخش را جذاب و خلاقانه بنویسید تا مخاطبان برای ادامه مطلب جذب شوند.

تولید محتوا یونیک

موضوعی که بسیار حائز اهمیت و مهم است؛ یونیک بودن مطالب سایت است.

الگوریتم پاندا وظیفه بررسی محتواهای وب سایت را به عهده دارد و در صورتی که از مطلب کپی و تکراری استفاده کنید از نگاه تیزبین پاندای گوگل پنهان نخواهد ماند و سایت شما دچار جریمه می‌شود.

اما حتی اگر گوگل نیز متوجه این موضوع نشود؛ زمانی که کاربر شما وارد سایت شده و با محتوایی که در دیگر سایت‌ها دیده است رو به رو شود، سایت شما را ترک می کند که این موضوع باعث آسیب رسیدن به برندینگ شما و افرایش بانس ریت سایت می‌گردد.

همچنین، شرکت مشهد سئو با تلفیق دانش و استراتژی، ابزار تشخیص محتوا کپی را ارائه کرده است که می‌توانید به صورت رایگان از این ابزار استفاده نمایید.

اما یکی از راه‌های آسان و سریع تولید محتوا یونیک، استفاده از ابزار ماشین بازنویسی محتوا است که به کمک آن در چند ثانیه می‌توانید محتوایی یونیک را به دست آورید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کرده‌ایم راه های تولید مقالات یونیک و بازاریابی محتوا مبتنی بر تجربه محتوا را به صورت خلاصه معرفی نماییم. با پیاده سازی این روش ها می‌توانید با سئو سایت ، وب سایت خود را در گوگل ارتقا داده و باعث جذب کاربران بیشتری به تجارت تان شوید.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می توانید با شماره زیر تماس گرفته تا از مشاوره رایگان تیم سئو مشهد سئو بهره‌مند شوید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *