سئو طراحی سایت

چگونه یک سایت برای رستوران و فست فود خود بسازیم؟

طراحی سایت رستوران مشهد

طراحی سایت رستوران و فست فود؛ بازاریابی رگ حیاتی هر کسب‌ وکاری است و رستوران ها نیز از این قاعده جدا نیستند. مگر اینکه تبلیغات رستوران شما درباره غذا دهان‌ به ‌دهان بچرخد که مشتریان شب و روز جلوی رستوران شما صف بکشند. حتی اگر رستوران شما بسیار محبوب باشد، داشتن ‌طراحی سایت رستوران هنوز ایده خوبی برای رشد کسب‌ وکارتان است!سایت، خانه اصلی یک رستوران به صورت آنلاین محسوب میشود. مشتریان وقتی بدنبال اطلاعاتی در مورد رستوران شما باشند، سراغ ‌سایتتان می‌روند. پس به محض راه اندازی رستوران و فست فود باید به فکر طراحی یک سایت رستوران حرفه ای باشید.

آیا مردم از سایت رستوران و فست فود ‌بازدید می‌کنند؟

مشتریان به دلایل زیادی از طراحی سایت‌ رستوران ها بازدید می‌کنند. بسیاری از مردم می‌خواهند در مورد موارد زیر اطلاعات کسب کنند:

  • ساعت کاری شما، از چند تا چند است؟
  • مکان رستوران شما کجاست؟
  • چه غذاهایی را سرو می‌کنید؟
  • محیط رستوران شما چگونه است؟
  • آیا قابلیت رزرو غذا دارید؟

طراحی سایت رستوران و فست فود همچنین به شما کمک میکند تا کسب‌ وکار خود را گسترش دهید و پایگاه مشتری بزرگتری ایجاد کنید.

ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های مهم طراحی سایت رستوران و فست فود

بهترین طراحی سایت‌های رستوران معمولاً ویژگی‌های زیر را دارند:

  • امکان مشاهده منوی رستوران یا فست فود

  • امکان رزرو میز

  • ثبت سفارش آنلاین

  • درج شماره تلفن، ایمیل، آدرس‌، پیوند شبکه‌ های اجتماعی

  • معرفی شعبه ها به همراه آدرس

  • اطلاعات مربوط به ساعات کاری

  • امکان ارسال غذا

مزایای سایت رستوران و فست فود

در حالی که راه ‌اندازی یک سایت برای رستوران و برای هر کسب‌ وکاری مزایایی دارد، ایجاد ‌سایت چندین مزیت منحصربه ‌فرد برای صاحبان رستوران دارد:

1- جلب اعتماد مشتریان

بسیاری از مشتریان، وبسایت را مُهر قابل اعتماد بودن کسب ‌وکار می‌دانند. قیمت یک طراحی سایت رستوران و فست فود که حرفه ‌ای به نظر می‌ رسد و اطلاعات دقیقی را ارائه میدهد به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که شما یک کسب ‌وکار حرفه ای هستید.

2- بهبود رتبه ‌بندی جستجو

با گذشت زمان برای بهینه‌ سازی موتورهای جستجو (SEO) می‌توانید به کسب ‌وکار خود کمک کنید تا در عبارات جستجوی مرتبط نمایش داده شوند. به عنوان مثال، اگر ‌سایت شما برای کسی که «رستوران موسیقی زنده»، «رستوران ایتالیایی» را سرچ می ‌کند در گوگل نشان داده شود، مشتریان بیشتری را جذب می‌ کنید. پس سئو سایت رستوران خیلی مهمه و یک سایت بدون سئو مثل یک خونه خالی است!

3- برجسته‌ سازی تصویر برند

با داشتن یک طراحی سایت رستوران به کسب‌ وکار شما کمک می‌ کند تا یک لوگوی حرفه ‌ای از برند تان ایجاد کنید. به خصوص اگر تازه شروع به کار کرده ‌اید، وبسایت رستوران روشی عالی برای کمک به مشتریان و آشنایی با برند شما است. تصاویر با کیفیت بالا باعث جذب مشتریان برای بازدید از رستوران شما کمک می‌کند.

4- افزایش اعتبار برند و تمایز کسب‌ وکار از رقبا با طراحی سایت رستوران و فست فود

اگر همه رقبای شما حضور آنلاین داشته باشند، منطقی است که شما هم باید حضور داشته باشید. بسیاری از رستوران‌ های رقیب ممکن است از طریق طراحی سایت رستوران برای تبلیغ خود استفاده کنند. نداشتن یک سایت برای رستوران خود نشان می‌ دهد که شما تمایلی به سرمایه‌ گذاری در تجارت خود ندارید.

5- ارائه اطلاعات در مورد مکان رستوران، منو، زمان افتتاحیه و پیشنهادات ویژه

طراحی سایت رستوران بستری را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید اطلاعات اولیه‌ مورد نیاز مشتریانتان را از جمله ساعات کاری، منوی رستوران یا فست فود و موارد دیگر را بیان کنید. با پاسخ دادن به این سوالات اساسی، می‌توانید مدت زمان پاسخگویی کارکنان خورا به تماس‌ های تلفنی کاهش دهید.

6- افزایش مشتریان با تبلیغات مقرون ‌به ‌صرفه

تبلیغات چاپی قیمت بالایی دارند. با یک ‌سایت برای رستوران خود می‌ توانید حجم زیادی از اطلاعات چاپی را با کسری از هزینه نمایش دهید. اطلاعات 24 ساعته در دسترس همه مخاطبان است که به اینترنت دسترسی دارند و شما به راحتی می‌ توانید اطلاعات قدیمی را در طراحی سایت رستوران خود ‌بروزرسانی کنید در حالی که هزینه چاپ مجدد آگهی‌ها خیلی زیاد است.

طراحی سایت رستوران چه امکانات ویژه ای دارد؟

1- اتصال به سرویس پیامک ‌رسان

با افزایش روزافزون رستوران‌ها، اهمیت دارد که رستوران خود را در ذهن مشتریان به خوبی معرفی کنید و نام شما هنگامی که آن‌ها به دنبال مکانی برای صرف غذا هستند، در اولویت باشد.

استفاده از بازاریابی پیامکی به این معنا است که می‌توانید پیام‌های متنی را مستقیماً به مشتریان خود ارسال کنید. با نرخ باز شدن پیامک‌ها به میزان 98 درصد، تقریباً می‌توانید تضمین کنید که همه پیام‌ها خوانده می‌شوند و 90 درصد از آن‌ها در عرض سه دقیقه خوانده می‌شوند.

سرویس پیامک‌رسان کاربرد بسیاری برای رستوران‌ها دارد. برخی از این کاربردها عبارتند از:

  • ارسال پیشنهادات ویژه

مردم از دریافت پیشنهادات خوششان می آید، اما وقتی این پیشنهادات مستقیماً به آنها خطاب می‌شود، باعث می‌شود احساس خاص بودن کنند.

«سلام حسین عزیز، ما در آخر هفته یه تخفیف بزرگ داریم – 20 درصد تخفیف برای تمام سفارشات بالای ۱۰۰ هزارتومان یا بیشتر. پس چرا نمیای یه غذای خوشمزه بخوری؟»

  • یادآوری رزرو مشتریان

با ارسال پیام یاد آوری رزرو، به مشتریان نه تنها باعث می‌شوید احساس کنند که فرش قرمز برایشان پهن کرده‌اید، بلکه به آن‌ها فرصتی میدهید تا در صورت تمایل رزرو خود را لغو کنند.

« نازنین عزیز، از اینکه رستوران ما رو انتخاب کردی، متشکریم. میز شما برای ساعت 7:45 بعدازظهر رزرو شده است. اگر به دلایلی می‌خواهید رزروتان را لغو کنید، لطفا با شماره 939 *** 6872 تماس بگیرید.»

  • نظرسنجی از مشتریان

جمع آوری بازخورد در مورد نظر مشتری بهترین راه برای بهبود، تجربه مشتریان است. یک راه آسان برای جمع‌ آوری بازخورد، ارسال نظرسنجی پیامکی به مشتریان است. نظرسنجی را می‌توان یک ساعت پس از صرف غذا ارسال کنید.

«از اینکه نهارتان را در رستوران ما صرف کردید، خوشحالیم. آیا دوست دارید به چند سوال کوتاه پاسخ دهید تا بتوانیم خدمات خود را بهبود ببخشیم؟»

  • برگزاری مسابقات پیامکی

مردم عاشق برگزاری مسابقه هستند، حتی اگر فقط برنده شدن در چیزی کوچک باشد، مردم جایزه را دوست دارند و چه راهی بهتر و آسان تر برای شرکت در یک مسابقه از طریق ارسال پیامک یا سایت.

2- اتصال به باشگاه مشتریان

مشتریان واقعی در واقع‌ به شما در دستیابی به مشتریان جدید کمک می کنند. وقتی کسب ‌وکار شما دارای مشتریان وفاداری است، درواقع بازاریاب‌های رایگانی دارید که در سطح شهر قدم‌ می ‌زنند و رستوران یا فست فود شما را تبلیغ میکنند و سایتتان را معرفی میکنند.

یکی از واضح‌ ترین مزایای مشتری واقعی این است که به صاحبان رستوران اجازه‌ می‌دهند فروش خود را افزایش دهند. اگر بتوانید وفاداری مشتری را تنها 5 درصد افزایش دهید،‌ می‌توانید سود کلی خود را بین 25 تا 95 درصد بالایی ارتقاء دهید.

3- اتصال به نرم‌افزار حسابداری رستوران و فست فود

اتصال طراحی سایت رستوران به نرم‌ افزار یکی از نیازهای مهم صاحبین کسب ‌وکارهایی است که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.

برخی از مزایای اتصال نرم ‌افزار حسابداری به سایت عبارت‌اند از:

  • یکپارچگی قیمت‌ها و موجودی نرم‌افزار و سایت

  • به‌روزرسانی اتوماتیک سریع تغییرات موجودی و قیمتی با افزونه اتصال با سایت

  • عدم نیاز به اصلاح تک تک قیمت‌های سایت

  • تجمبع و یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریان در نرم‌افزار و سایت

  • صدور کدهای تخفیف قابل استفاده در سایت و نرم‌افزار

  • استفاده از امتیازات دریافت شده در سایت یا نرم‌افزاراستفاده از امتیازات دریافت شده در سایت یا نرم‌افزار

طراحی سایت رستوران و فست فود در مشهد

با سفارش طراحی ‌سایت به شرکت مشهد سئو به شما اجازه داده می شود تا محتوا و بازاریابی خود را کنترل کنید. برای دریافت مشاوره رایگان جهت طراحی سایت رستوران و فست فود می توانید با متخصصین مشهد سئو در ارتباط باشید.

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *