سئو طراحی سایت

طراحی سایت گردشگری و نکات مهم ساخت آن

طراحی سایت گردشگری

سایت‌ گردشگری یا توریستی نوعی بازرگانی جهانی است‌ که برای‌ صاحبان دارایی دلپذیر می باشد و مناسب با  توسعه های روز می توانند شیوه تبلیغات خویش را مداوم آپدیت کنند . با ساخت سایت‌ گردشگری و پیاده سازی آن به شکل‌ مناسب به سادگی می توانید کسب و کار‌ خویش را در این حیطه دگرگون نمایید؛ اینجاست که می فهمیم تا چه مقدار گردش‌ و تفریح‌ می تواند مقدس‌ و پول‌ ساز‌ باشد‌ ، شما می توانید به مسافر‌ خودتان  درخصوص تهیه‌ اقامتگاه‌ و بلیط مرتبط به مقصد‌ سفر‌ آسودگی خاطر دهید ، چیزی که در ادامه‌ برای‌ او حس اطمینان را به ارمغان‌ می آورد . در این موضوع به صورت کلی‌ به اهمیت‌ طراحی‌ وب سایت گردشگری و درآمد‌ چشمگیر این حیطه و چند مطلب مهم‌ در مورد‌ طراحی‌ وب سایت گردشگری پرداخته ایم . با ما همراه باشید.

اهمیت و هدف از طراحی سایت گردشگری چیست؟

سایت‌ گردشگری فرصتی را مهیا می سازد تا اشخاص و کاربران‌ به حالت ملموس‌ با مکان و مقصد‌ سفر‌ آشنا‌ گردند ، مورد دیگر این که تاپ ترین فرصت‌ برای‌ دیده‌ شدن‌ تور‌های‌ حرفه‌ای‌ می باشد . از این رو گردشگری از جمله تجارت‌هایی‌ خواهد بود که به جز بر رشد‌ و رونق‌ بخشیدن اقتصاد‌ بومی‌ منطقه‌ به بازشناسی هویت‌ ملی‌ آن کشور و ساکنانش هم یاری می نماید.

در نهایت به این نتیجه‌ می رسیم گردشگری یک تجارت‌ پولساز می باشد که یکی از عوامل پراهمیت رشد‌ اقتصادی‌ و فرهنگی یک کشور‌ هم به شمار می آید .

در نهایت برای‌ بناکردن آژانس های به نام‌ در این مورد می توان‌ روی « سایت توریستی » حساب‌ باز نمود .

در حقیقت با طراحی‌ سایت‌ گردشگری شما به این کسب و کار‌ اعتبار‌ مورد توجهی می بخشید؛ چون امکانی فراهم‌ خواهد شد تا اطلاعاتی‌ درخصوص منطقه‌ ، حیات بوم‌ ، فرهنگ‌ و عوامل محیطی به همراه نقش‌ها در اختیار‌ همه قرار گیرد .

با ایجاد وب سایت گردشگری از طرف شما به مشتریان‌ و کاربران‌ این پیغام را می رساند که شما بروز‌ و هوشیار‌ ، عمل‌ می کنید؛ در حقیقت به فعالیت‌ سایت‌ توریستی ، قانونمند و حرفه‌ای‌ به راهنمایی‌ مشتریان‌ و ارتکاب کارهای ضروری برای‌ سفر‌ می پردازید . مورد دیگر این که در نظر‌ داشته باشید که فعالیت‌ فیزیکی در دنیای حقیقی با چالش‌ های بسیاری روبرو خواهید شد .

نکات طلایی در طراحی وب سایت گردشگری

طراحی‌ وب در عرصه گردشگری مناسب با مبحث خود‌ به یک استراتژی خلاق‌ احتیاج دارد‌ تا با جایگاه مناسب‌ ، بتواند معلومات و ایده‌ها‌ را به مشتری ها منتقل‌ کند‌. به همین منظور‌ هم کلمات‌ و تصاویر‌ المانهایی تأثیرگذارند. شما با ساخت سایت‌ خود‌ را مورد مشاهده عامه قرار می دهید، حتما باید برای‌ دیده‌ شدن‌ نهایت امور خلاقه را به کار‌ بندید تا نشانه شما مطلوب‌ و متمایز‌ دیده‌ شود‌ ، تنها در این صورت‌ است‌ که شخص در گشت‌ و گذار‌ برخط خویش متوجه‌ خدمات‌ شما می گردد و با حس اعتماد مجددا به شما مراجعه می کند‌. نکات زیر‌ به شما فرصت‌ استثنایی دیده‌ شدن‌ را می دهند؛ فراموش نکنید که وب سایت گردشگری شما حکم‌ مقصد‌ ویژه به شخصی را دارد‌ که مشتری‌ درپی آن می گردد .

جلوه های ویژه گرافیکی را در طراحی به کار گیرید

الگو های گرافیکی زیبا سایت‌ توریستی شما می تواند موجب‌ میل کاربر‌ گردد پس فراموش نکنید طراحی‌ و ساخت‌ سایت‌ با اتکا گرافیک از چه اهمیتی بهره‌مند است‌ . جلوه‌ های بصری وب سایت‌ می تواند در هر بازدید‌ مورد توجه مشتریان‌ را به خودتان جلب‌ کند‌ . در واقع‌ هنگامی فعالیتتان را با عکس نمایش‌ می دهید در رقابت‌ با صفحات‌ تک رنگ پر از محتوا رتبه‌ بالاتری دارید زیرا شما چشم و ذهن‌ شنونده را پر نموده اید . پس ریزبینی و وسواس‌ بایستی از اساسی ترین ملاک‌ های شما در انتخاب‌ گرافیست سایت‌ گردشگری است .

به اضافه اینکه در طراحی‌ UI سایت‌ بایستی هوشمندانه عمل‌ کنید‌ تصاویر‌ باید‌ مطلب برند‌ شما را به کاربر برسانند تنها در این حالت است‌ که فرد واکنش‌ نشان‌ می دهد‌ ، در نهایت ارتباط‌ مؤثر با مشتری‌ اتفاق‌ می افتد . پس در گزینش تصویر برای‌ سایت‌ توجه بکنید چرا‌ که ایجاد‌ علاقمندی در کاربر با اتکا بر هوش‌ و خلاقیت‌ امکان‌پذیر خواهد شد .

کاربرد رنگ و تأثیر آن در سایت توریستی

رنگ ها پیغام خاص‌ خود‌ را منتقل‌ می کنند؛ ui سایت‌ شما نیز‌ با مصرف از پالتها و الگو های رنگی گیرا‌ و زیبا می گردد . قبل از آنکه دست به اقدام بزنید متناسب‌ با مطالب و فعالیتتان به رنگ مناسب‌ آن تامل کنید‌ . فراموش نکنید که قضاوت‌ درزمینه سایت‌ گردشگری کار‌ راحتی‌ است‌ که بیشتر مشتری های به محض‌ ورود‌ به صفحات‌ یک وب سایت توریستی این کار‌ را انجام‌ می دهند؛ ازاین‌ رو با دقت‌ در گزینش و استفاده‌ از پالت رنگی مناسب‌ می توانید صدای ذهن‌ مخاطب‌ را کنترل‌ بکنید . به اضافه استفاده‌ از ریز تعاملات در طراحی‌ سایت‌ گردشگری به داشتن UI جذاب‌ و کاربر پسند کمک‌ می نماید.

صفحات سایت گردشگری

مشتری‌ در جستجوی خود‌ به دنبال سایتی می رود‌ که اطلاعاتش را بدون مشکل در اختیار‌ بگذارد یا در تقلای یافتن‌ محتوا نباشد. در حقیقت او مجبور نیست‌ برای‌ جستجو اطلاعات‌ مدت‌ زمانی‌ را در سایت‌ گردشگری شما به جستجوی بی‌فایده مشغول‌ باشد؛ از این رو شما بایستی نقشه‌ سایت‌ را طوری طراحی‌ نمائید تا کاربر‌ مجبور به جستجوی زیاد‌ نباشد. واضح است‌ که گزینه های مشابه زیادی وجود دارد؛ در نهایت کلیه صفحات‌ لازم‌ را فهرست نمائید تا زمان‌ آماده سازی طراحی وب سایت خود‌ بدانید به چه مواردی نیاز‌ دارید . مواردی از این قبیل‌ را باید‌ در طراحی‌ نقشه‌ سایت‌ گردشگری در نظر‌ بگیرید:

  • رزرو آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس
  • رزرو هتل و بومگردی و …
  • معرفی مکان های گردشگری
  • معرفی شرکت های خدمات مسافری
  • پرداخت آنلاین برای تورها
  • خدمات گردشگری و معرفی تورهای تفریحی
  • طراحی صفحه تورهای گردشگری (داخلی و خارجی به صورت جداگانه)
  • وبلاگ برای ارائه محتوای مناسب سایت گردشگری
  • تماس با ما و ارائه پشتیبانی

طراحی رسپانسیو سایت گردشگری

با توجه‌ به اینترنتی بودن‌ همه‌ چی و حضور‌ چشمگیر آدم ها در اینترنت خوب تر شده است با طراحی‌ سایت‌ گردشگری رسپانسیو راحتی‌ بیشتر‌ را برای‌ کاربران‌ آماده نمائید. رسپانسیو به معنای کنش گراست؛ یعنی علاوه‌ بر کامپیوتر‌ و لپ تاپ‌ شخص از این قدرت بهره‌مند است‌ تا با گوشی گوشی هوشمند نیز‌ از خدمات‌ سایت‌ شما استفاده‌ انجام دهد.

ارائه محتوای مختصر مفید

مطالب نکته‌ کلیدی هر وب سایتی است؛ منتها تولید‌ محتوای‌ یک سایت‌ گردشگری حتما باید از قواعد‌ مشخصی تبعیت کند‌. اطلاعات‌ باید‌ راحت و مختصر‌ در اختیار‌ شخص قرار گیرند ولی این به معنای ناکافی و مشکل‌ دار بودن‌ اطلاعات نیست‌. در واقع‌ شما حتما باید با حوصله‌ و زود کاربر‌ را از نظر سفر‌ و جذابیت‌ های محیطی آن باخبر کنید‌. در حقیقت اطلاعاتی‌ مانند موقعیت‌ جغرافیایی مقصد‌ سفر‌، روش های رسیدن به آنجا، مکان اقامت‌، وسایل‌ مورد‌ نیاز‌ برای‌ سیاحت، زبان عوام آن منطقه‌، واحد‌ پول‌ رایج‌، تفاوت زمانی‌ بین‌ مبدأ و مقصد‌، شرایط‌ فرهنگی و مشکلات هایی که ممکن‌ است‌ در مقصد‌ وجود داشته باشد‌.

استفاده از تصویر جذاب از جاذبه ها و مکان های اقامتی

وب سایت گردشگری با مانور‌ دادن‌ روی این قسمت می تواند بر تصمیم‌ مسافر‌ تأثیر بسزایی بگذارد . توجه در گزینش رنگ در طراحی کردن وب سایت در واقع‌ به معرفی‌ بهتر‌ جاذبه‌ های مختلفی مشابه : موزه‌ ها ، مکان‌ های فرهنگی ، مذهبی‌ ، باستانی موجود‌ در هر مقصد‌ گردشگری ، به علاوه‌ جاذبه‌ های طبیعی و مورد دیگر این که فعالیت‌ های بومی گوناگون نظیر جشن‌ ها ، می تواند انگیزه به وجود آمدن رغبت‌ در کاربر‌ بی هدف‌ نیز‌ گردد .

تصاویر و فیلم ها واقعی اما باکیفیت

گفتیم محتوای‌ وب سایت گردشگری حتما باید مختصر‌ و سودمند باشد‌ تا با ارائه‌ محتوا‌های‌ متنی و بصری (به شکل توامان) بتوان هویت‌ سفر‌ را روشن تر به دیگران نشان‌ داد‌ . تصویر های باکیفیت با خود‌ شعفی دل انگیز به همراه دارند ، فیلم ها هم این قدرت‌ را دارند تا حس تاسف را در اشخاص ایجاد‌ کنند : کاش‌ من اینجا‌ بودم ! به همین علت استفاده‌ محتوا‌های‌ شکلی و ویدیویی می تواند برای‌ شما یک امتیاز رقابتی باشد‌ و اصلا با تولید‌ این‌گونه مطالب هایی برند‌ خود‌ را تثبیت‌ کنید‌. در حقیقت تصویر ها و فیلم های با کیفیت‌ به بهبود‌ تجربه‌ کاربری وب سایت توریستی کمک‌ زیادی می نماید.

فراموش نکنید که مخاطب‌ تصویر و فیلم بی هدف‌ را پس می زند، از این رو بایستی در گزینش این محتوا‌ها‌ توجه لازم‌ را به کار‌ بندید. از کلیشه ها فرار‌ کنید؛ برای‌اینکه شما باید‌ بتوانید این دسته محتوا‌ را با کیفیت‌ خوب و به روش‌ های منحصر به فرد‌ تولید‌ نمائید . تنها از این روش است‌ که می توان‌ گفت‌ در این مرتبه از طراحی‌ سایت‌ گردشگری موفق‌ عمل‌ نموده اید .

برای‌ گرفتن بهترین‌ نتیجه‌ بایستی تاپ ترین شکل را از خودتان ارائه‌ دهید؛ از این رو باید‌ شناخت و مهارت لازم انجام‌ این شغل را داشته باشید. اگر در تلاش‌ هستید‌ تا این وضعیت‌ را به بهترین‌ حالت پیش‌ ببرید، کارشناسان مشهد سئو در کنار‌ شما هستند‌.

اشتراک گذاشتن نظرات کاربران

از تأثیر بازاریابی دهان به دهان عقب نمانید؛ تفاوتی نخواهد داشت که وب سایت‌ را برای‌ خرده‌ فروشی طراحی‌ نموده اید یا فروش بلیت‌ های مسافرتی ، در هر صورت‌ ارائه‌ نظرات مشتریان‌ سابق می تواند به شما در زیاد کردن فروش و ایجاد‌ ارزش نزد‌ مشتریان‌ تازه کمک‌ سازد.

شما با ارائه‌ نظرات مشتریان‌ خویش در بخش مشخصی از سایت‌ برای‌ خود‌ پشتوانه تهیه می کنید؛ از طرفی محلی‌ برای‌ بازخواست و جواب خواهد بود که ارتباط‌ مؤثر شخص را درپی خواهد داشت. همچنین‌ با بازدید نظرات و انتقادات مشتریان‌ می توانید با تفکیک و تحلیل‌ به بهبود‌ روند‌ وب سایت و فعالیتتان کمک‌ نمائید. این موارد‌ نشان‌ داده است که تا چه اندازه‌ در کسب و کار‌ خود‌ به مشتریانتان اهمیت‌ می دهید و برای‌ تمام بازخوردها اهمیت قائل هستید‌. در نهایت ثابت‌ می کنید‌ که تصمیم دارید در امتیاز بندی نظرات مشتری‌، موقعیت بهتری را کسب نمائید.

یک امکان چند زبانه

بخشی از سفر‌ با مسائل فرهنگی همراه می باشد مانند: زبان؛ و ایران هم از سرزمین های باستانی و ریشه‌ دار جهان است‌ که خیلی از مردمان جهان خواهان گشت‌ و گذار‌ در این کشور می باشند. به همین دلیل‌ وجود وب سایت گردشگری های چند زبانه‌ برای‌ مراکز‌ ارائه‌ دهنده فعالیت‌های گردشگری به چشم یک موهبت‌ دیده‌ خواهد شد.

ایجاد فضای رقابتی با محدوده قیمت متعارف

پشتیبانی‌ عالی از سایت‌ و خدمات‌ ارائه‌ شده‌ را به بهبود‌ کارکرد سایت‌ گردشگری و توریستی کمک‌ می کند؛ همچنین‌ به منظور امتیاز رقابتی لازم‌ است؛ از طرفی با اضافه‌ کردن‌ فهرست قیمت‌ها‌ در هنگام طراحی‌ سایت‌ گردشگری یک فن هوشمندانه‌ را به کار‌ می گیرید که حدود فعالیت‌ شما را هم مشخص‌ تر می نماید. در حقیقت این کار‌ از ارتباط های بیهوده با بخش‌ فروش شما جلوگیری‌ نموده و تصمیم‌ گیری را برای‌ مشتری ها نیز‌ راحت‌ تر می کند‌. و مهم‌ تر از همه این است‌ که افراد می توانند با استفاده‌ از فیلتر‌های‌ جستجوی آسان از قبیل فیلتر‌ قیمت‌، حدود نرخ درخواستی خود‌ را تعیین کند‌ و به اطلاعات‌ مطلوب دست یابد.

آیا همه آژانس های توریستی به سایت نیاز دارند؟

اجازه‌ دهید برای‌ جواب به این پرسش صراحتا بگوییم، بله. جواب مثبت ما هم رابطه مستقیمی با زمانه‌ ای که در آن زندگی می کنیم، دارد‌. در این دوره ، پیشرفت‌ های فناوری فضای اندکی برای‌ موفقیت‌ سبک های سنتی در دنیای بازاریابی باقی‌ گذاشته اند. به نظر‌ می رسد انسان ها مجذوب‌ تمام‌ ویژگی هایی هستند‌ که با بهره برداری از اینترنت و کشف منابع‌ اطلاعاتی‌ به دست می آورند. در نهایت طراحی‌ و راه‌اندازی‌ وب سایت گردشگری برای‌ کل آژانس‌ها‌ امری الزامی می باشد.

به این ترتیب‌ در این هنگام ، بهتر‌ است‌ همه توان‌ خود‌ را برای‌ اجرای روش‌ های جدید صرف کنید‌. این روز‌ها‌ داشتن یک سایت‌ توریستی به منظور کسب و کار ، شبیه‌ به داشتن اثر‌ انگشت مختلف برای‌ انسان ها است‌ . باآنکه استفاده‌ از این روند ارتباطی ویژگی های بسیاری را برای‌ شما به همراه خواهد داشت، منتها اجازه‌ دهید تنها دو مورد‌ از این مزیت‌ها‌ را با هم بازگو کنیم.

اعتبار بالا در بازار کار

داشتن یک وب سایت‌ توریستی شاخص‌ ، نشان‌ می دهد‌ آژانس‌ های مسافرتی شما چقدر در عمل خود‌ با اهمیت است‌ و این‌گونه جدیتی در این صنعت‌ بی‌شمار مهم‌ است‌. حتی چنانچه نزدیک‌ ترین دوستان به افراد‌ توصیه‌ کنند که به آژانس‌ های مسافرتی شما اطمینان نمایند؛ منتها آنها در زمان‌ جستجو‌، سایت‌ شما را پیدا‌ نکنند، کسب و کار شما را کنار‌ خواهند گذاشت؛ به همین دلیل، نداشتن وب سایت گردشگری شما را به عقب می برد.

فعال بودن و رشد سریع

با توجه‌ به نکاتی که گفته شد، آگاه شده‌ اید که برای‌ نگهداری سطح‌ شغلی خود‌ باید‌ سخت‌کوش باشید. به این معنا‌ که دائما احتیاج به تولید‌ محتوای‌ تازه و به‌روز‌ رسانی اطلاعات‌ دارید. به علاوه ارتباط‌ با مشتریان‌ سبب می‌شود‌ نظرات متفاوتی را دریافت‌ نموده و از آنها برای‌ طراحی‌ وب سایت گردشگری و توریستی خود‌ استفاده‌ نمائید . پس شما شرکتی‌ پشیمان نخواهید بود؛ چون دائما در حال‌ برنامه‌ریزی‌ و طی نمودن مسیر‌ رشد‌ هستید‌.

خدمات سایت گردشگری – جهانگردی در مشهد سئو

  • طراحی لندینگ پیج مناسب برای فروش تورهای مسافرتی – تفریحی
  • طراحی رابط کاربری (UI) مناسب
  • امکان جستجوی قوی برای تورها و بلیط های مختلف
  • امکان رزرواسیون حرفه‌ای (هتل – رستوران – وسایل حمل ونقل و …)
  • پنل حرفه‌ای برای کاربران سایت
  • صفحه اختصاصی برای فروش انواع تورها
  • صفحه اختصاصی برای رزرو هتل و …
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • اعلان ساعت کشورهای دیگر
  • استفاده از بنرهای تبلیغاتی مناسب برای تورها و دیگر خدمات سایت
  • درگاه الکترونیکی برای پرداخت هزینه تور
  • آخرین مقالات و مجله خبری مرتبط با موضوعات گردشگری و تفریحی
  • و …

نتیجه گیری

نتیجه‌ نهایی کلیه نکاتی که در بالا‌ ذکر‌ کردیم دست یابی به استراتژی هایی می باشد که به باز تولید و طول عمر یک سایت‌ گردشگری می انجامد از این رو خوب است‌ قبل از صرف‌ هزینه‌ های گزاف و اتلاف‌ زمان ، با متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای‌ مشهد‌ سئو‌ در این مورد مشورت‌ بگیرید و مسیر‌ درست‌ را با مشاوره‌ ما پیدا‌ کنید‌.

سوالات متداول

1 - امکانات سایت گردشگری چیست؟

از امکانات یک وب سایت گردشگری می توان به ارائه سریع ترین مسیر به اهداف کاربران و داشتن یک رابط کاربر پسند اشاره کرد. وجود بخش‌هایی برای فیلتر کردن اقامتگاه‌ها، بلیط‌ها و تورها بر اساس قیمت و گزینه‌های پرداخت آنلاین برای رزرو، در کنار سایر ویژگی‌های ذکر شده در مقاله، می‌تواند یک وب‌سایت گردشگری را در سریع‌ترین زمان ممکن به موفقیت برساند.

2 - هزینه طراحی سایت گردشگری چقدر است؟

بر اساس اهداف و ویژگی های مورد نظر شما و CMS که در نظر دارید، هزینه ها متفاوت خواهد بود. طبیعتاً در صورت نیاز به وب سایت گردشگری سفارشی، به دلیل طراحی و کدنویسی تخصصی قالب، هزینه های طراحی بیشتر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت و نرخ طراحی سایت با مشاورین ما تماس بگیرید. مشهد سئو بهترین طراحی وب سایت گردشگری را بر اساس تخصص و درک نیازهای کاربران و گزینه های مختلف طراحی را با هزینه های متفاوت برای شما مشتریان گرامی ارائه می دهد.

3 - طراحی سایت گردشگری مناسب چه کسب و کارهایی است؟

بسیاری از افراد تصور می کنند طراحی سایت گردشگری تنها برای آژانس های مسافرتی و تورگردانان مناسب است، اما اکنون تمامی مکان های تفریحی و فرهنگی که نیاز به جذب مخاطب دارند نیازمند طراحی سایت هستند. این شامل اقامتگاه ها، آژانس های مسافرتی، هتل ها، جاذبه های گردشگری، خطوط هوایی و غیره نیز می شود.

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *