سئو طراحی سایت

هدف از داشتن سایت توریسم درمانی چیست؟

طراحی سایت توریسم درمانی - مشهد سئو

تاریخچه توریسم درمانی

تاریخچه توریسم درمانی به هزاران سال قبل برمی گردد، زمانی که گردشگران از نقاط گوناگون با رد شدن از دریای مدیترانه خود را به منطقه ای در خلیج سرونیک واقع در یونان امروزی می رساندند. این نوع سفر از اوایل ۱۹۹۰ به دلایل مختلفی همچون جهانی شدن و آزاد سازی تجارت، تغییر نرخ ارز در اقتصاد رایج شد. بحران‌های اقتصادی در منطقه کشورهای آسیایی سبب شد که در این مناطق بیشتر به این صنعت توجه شود.

قیمت یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای موفقیت صنعت توریسم پزشکی است. به طور مثال، در آمریکا هزینه عمل اسپینال فیوژن ( عمل جراحی که برای تصحیح مشکلاتی که در مهره های ستون فقرات به وجود آمده مورد استفاده قرار می گیرد.) قیمتی حدود 62000 دلار دارد، در حالی که هزینه همین عمل جراحی در مالزی 6000 دلار می باشد.

عوامل مهم بعدی زمان و سرعت هستند، در کانادا برای جراحی ران باید 26 هفته در نوبت ماند، در حالی که در سنگاپور، تایوان و هند، چند روز پس از پذیرش جراحی انجام می شود. از آنجایی که اشخاص به آژانس های گردشگری یا شرکت های ارائه دهنده خدمات توریسم درمانی مراجعه می کنند. داشتن سایتی با توضیحات کامل در مورد نحوه ارائه خدمات و ثبت اطلاعات گردشگر می تواند روند انجام پروسه ارائه خدمات را تسریع کند.

در این آژانس ها اطلاعات پزشکی بیمار (نوع بیماری، پرونده سوابق پزشکی، داروهای مصرفی و جزییات و …) ثبت می شوند. آژانس یا شرکت ارائه دهنده این خدمات می تواند با بررسی اطلاعات ثبت شده توسط گردشگر، کشور مقصد و چگونگی انجام روند درمان را توضیح دهد.

ویژگی های سایت توریسم درمانی

بانک اطلاعاتی پزشکان

بانک اطلاعاتی پزشکان کمک می کند تا به صورت طبقه بندی شده اطلاعات پزشکان، استان، شهر، تخصص بر اساس حروف الفبا قرار گیرد. همچنین می توانید مدارک پزشکی و سوابق تحصیلی و افتخارات کسب شده در مورد پزشک را نیز در این بخش قرار دهید.

چند زبانه بودن سایت

یکی از موارد مهم در طراحی سایت توریسم درمانی که می تواند به شما کمک کند چند زبانه بودن سایت می باشد، به طور مثال اگر گردشگر آلمانی بخواهد از خدمات سایت شما برای سفر به ایران استفاده کند باید بتواند به زبان آلمانی اطلاعات جامعی را درمورد پزشک و جزییات سفر به دست آورد.

نظر کاربران (تجربه مشتریان رضایت مند)

تجربه گردشگران و نظرات آن ها می تواند به کسب و کار شما و همچنین بهتر شدن جایگاه شما کمک کند. جلب اعتماد گردشگر خارجی یکی از بزرگترین چالش ارائه خدمات توریسم درمانی می باشد.

بانک اطلاعاتی مراکز درمانی

اطلاعات مراکز درمانی و بیمارستان های طرف قرارداد به همراه لوگو و آدرس آن ها با تصاویر مرتبط از فضاها و امکانات در این بخش قرار می گیرد.

مجله خبری دستاوردهای پزشکی ایران

از ایده‌های خلاقانه‌ای که علاوه بر افزایش اعتماد به سایت توریسم درمانی می تواند به سئوی سایت هم کمک کند، دیدن یک مجله خبری از دستاوردهای پزشکی ایران، به همان زبان هدف می باشد.

این بخش برای کاربر حسی از علمی بودن وب سایت، بروز بودن و مرتبط بودنش با مراکز درمانی و کانون‌های پزشکی کشور را القاء خواهد کرد و چهره‌ای پیشرفته و مدرن از پزشکی ایران را نشان می دهد.

دلایل انتخاب ایران به عنوان کشور مقصد توریسم درمانی

پرداخت هزینه های کمتر نسبت به کشور مبدا

همان طور که قبلا گفته شد هزینه های درمانی در کشور مبدا می تواند خیلی بیشتر نسبت به کشور مقصد باشد.

کیفیت بالای تجهیزات و مراکز درمانی و تخصص پزشکان کشور

با توجه به اقتصاد کشورها و منابع طبیعی و رشد اقتصادی، کیفیت تجهیزات و امکانات پزشکی در تمامی نقاط جهان متفاوت می باشد.

جراحان مجرب و متخصص

از مهم‌ترین مواردی که هر بیمار گردشگر پیش از عمل جراحی به آن توجه می‌کند، توانمندی و تجربه مفید پزشک در زمینه پزشکی است. در ایران خوشبختانه دکترهای متبحر بسیاری حضور دارند. این موضوع سبب شده سالانه تعداد متقاضیان عمل‌های جراحی افزایش یابد.

امکانات و خدمات پزشکی مدرن

در ایران بیمارستان‌ها و کلینیک‌های زیبایی و درمانی متعددی وجود دارد که از امکانات به‌روز دنیا برخوردار هستند. و همواره به دنبال بهبود امکانات و بالابردن سطح کیفی خدمات هستند.

پایین بودن قیمت‌های جراحی و خدمات زیبایی

از دیگر مواردی که باعث افزایش تعداد بیماران گردشگر در حوزه سلامت شده، هزینه‌های جراحی و خدمات مقرون به صرفه است.

طبیعت درمانی

ایران از مراکز و منابع آب درمانی زیادی همچون دریا، چشمه‌های آب گرم، چشمه‌های معدنی و لجن طبی برخوردار است. هتل ها، مسافرخانه ها، اقامتگاه ها و…در اطراف این مناطق اقامت را برای گردشگران توریسم درمانی آسان کرده است.

جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی

وجود جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی یک از مهم ترین موارد جذب گردشگر به ایران است. با توجه به قدمت بسیار زیاد و حکومت سلسله‌های متعدد در ایران، بناها و اماکن تاریخی ارزشمندی از گذشته به یادگار مانده است که بی‌تردید بازدید از آن‌ها مورد پسند مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد.

آسان بودن مراحل اخذ ویزا 

ایران برای توسعه فعالیت در حوزه توریسم درمانی و افزایش ارزآوری در کشور از این صنعت حمایت کرده و مجوزهای بین‌المللی پذیرش بیماران خارجی را کسب کرده است.

ویژگی های طراحی سایت توریسم درمانی توسط مشهد سئو

  • استفاده از نام سایت مرتبط با کار و تخصص

  • انجام سئو سایت توسط کارشناسان مشهد سئو

  • انتشار محتوای بروز و مرتبط با هدف کارفرما

  • کلمات کلیدی پر بازدید جهت طراحی استراتژی و بازاریابی

نتیجه گیری

امروزه طراحی سایت پزشکی یکی از زیر ساخت های قطعی در برند سازی و مارکتینگ مراکز پزشکی می باشد. ولی برای جذب بیماران خارجی باید به زبان کشور مبدأ تولید محتوا نمود، و باید توضیحات کاملی را در مورد نحوه سفر به ایران و ارائه خدمات توسط شرکت های گردشگری سلامت شرح داد.

سوالات متداول

1 - روند درخواست توریسم درمانی به چه صورتی است؟

ابتدا فرد به یکی از آژانس ها (یا شرکت های) ارائه دهنده خدمات گردشگری پزشکی مراجعه می کند و اطلاعاتی مانند منشاء بیماری، نظر پزشک متخصص، سوابق پزشکی و داروهای مورد استفاده خود را ارائه می دهد، سپس کارشناسان توصیه های خود را در مورد انتخاب کشور مقصد، بیمارستان، پزشک و هزینه ها را ارائه می دهند و بیمار می تواند گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کند. در نهایت بیمار به همراه تاییدیه ای در خصوص وضعیت پزشکی برای اخذ ویزا به سفارت کشور مورد نظر مراجعه و پس از سفر تحت درمان قرار می گیرد.

2 - درمان کدام بیماری‌ها در توریسم درمانی ایران انجام می‌شود؟
  • ناباروری
  • جراحی قلب و چشم
  • دندانپزشکی و جراحی لثه
  • دیالیز
  • جراحی زیبایی و پلاستیک
  • بیماری‌های مرتبط با سرطان

 

3 - شرکت های توریسم درمانی در ایران چه خدماتی را ارائه می دهند؟
  • مشاوره برای انتخاب پزشک و بیمارستان مناسب قبل از ورود گردشگر به ایران
  • پیگیری نوبت های جراحی در صورت نیاز
  • برقراری ارتباط با پزشک و نمایش نتایج آزمایشات و تصاویر پزشکی
  • تشخیص و برنامه ریزی درمانی گردشگر

نویسنده

مریم صلاحی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *