پست مهمان چیست؟ - مشهد سئو

پست مهمان یکی از راه‌های موثر در گرفتن بک ‌لینک از وب‌سایت‌های معتبر است. وبلاگ نویسی امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از اینترنت تبدیل شده است. طبق آمار GrowthBadger امروزه بیش از 600 میلیون وبلاگ به صورت آنلاین موجود است. کسب و کارها از وبلاگ ها برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند و ترافیک را به بخش های دیگر وب سایت خود جلب می کنند. وبلاگ نویسان از طریق تولید محتوا و بازاریابی وابسته و ایجاد پست مهمان درآمد کسب می کنند.

در حالی که این 600 میلیون وبلاگ همه توسط افراد به دلایل مختلف ایجاد شده اند، اما همه آن ها هدف مشترک و رسیدن به رتبه مناسب در موتورهای جست و جو می باشد. بله رقابت خیلی شدید است و  در سال های آینده سخت تر هم می شود.

اگر می‌خواهید وبلاگ تان متمایز شود، باید از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید برای رسیدن به رتبه بهتر استفاده کنید. یکی از راه های عالی برای بهبود دیده شدن وبلاگ در موتورهای جستجو از طریق پست مهمان است.

در این مقاله می خوانیم

ارسال پست مهمان چیست؟

پست مهمان (یا وبلاگ نویسی مهمان) همانطور که از نام آن پیداست، به نوشتن و انتشار محتوا در وب سایتی متفاوت از وب سایت شما اشاره دارد. به عنوان یک وبلاگ نویس، می توانید با ارسال پست در وب سایت های دیگر و اجازه دادن به سایر وبلاگ نویسان خوب در وب سایت شما، سود قابل توجهی ببرید. نام و وب سایت پوستر معمولاً در وبلاگ ذکر می شود. بنابراین، خوانندگانی که به پیام علاقه مند هستند، می توانند با پوستر مهمان ارتباط برقرار کنند و در نتیجه ترافیک را به وبلاگ هدایت کنند.

شما نمی توانید یک پست مهمان را در وبلاگی منتشر کنید که ربطی به موضوع مورد نظر شما نداشته باشد. بنابراین، هنگامی که به دنبال فرصتی برای ارسال پست مهمان هستید، مطمئن شوید که تمام وب سایت ها با محصولات یا خدمات شما مرتبط هستند. این تنها راهی است که وب سایت مورد نظر پیشنهاد وبلاگ نویسی مهمان شما را می پذیرد و این تنها راهی است که خوانندگان پست شما را خواهند دید. 

یافتن فرصت های ارسال پست مهمان

یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن فرصت‌های پست مهمان، درخواست کمک از وبلاگ نویسان مهمان قابل اعتماد است. یک مکان خوب برای ملاقات با وبلاگ نویسان مهمان (زبان انگلیسی) MyBlog Guest است . ثبت نام در این پلتفرم رایگان است. کافیست به وب سایت مراجعه کرده و مشخصات خود را پر کنید. یک شبکه خوب از وبلاگ نویسان وب سایت ها را به شما توصیه می کنند و نکاتی را در مورد نحوه ارائه پست های مهمان برای تأیید به شما ارائه می دهند.

همچنین می توانید فرصت های پست مهمان را در گوگل بیابید. از آنجایی که گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان است، ایده خوبی است که در وبلاگ هایی پیشنهادی گوگل پست بگذارید .برای جستجوی فرصت‌های ارسال پست مهمان در Google از نوار جستجوی معمولی یا Google trends استفاده ‌کنید .

در نوار جستجو، کلمات کلیدی خود را با سایر کلمات کلیدی مرتبط ادغام کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک پست مهمان در مورد آژانس مسافرتی خود منتشر کنید، باید به دنبال وبلاگی باشید که محتوای مرتبط مانند وبلاگ مسافرتی را ارائه دهد. یک کلمه کلیدی خوب برای تایپ در گوگل برای جستجوی وبلاگ مسافرتی «وبلاگ های مسافرتی که پست های مهمان را می پذیرند» است. این به شما کمک می کند جستجوی خود را برای فرصت های پست مهمان محدود کنید.

به غیر از جستجو در گوگل، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌هایی را جستجو کنید که پست‌های وبلاگ را می‌پذیرند. شما می توانید جستجو در شبکه های اجتماعی را با کلمات کلیدی به همان روشی که در گوگل انجام می دهید انجام دهید.

همچنین می توانید با رفتن به سایت رقبا خود بک لینک های آن ها را بررسی کنید و ایده های خود خود را در سایت هایی که رقبای شما پست مهمان منتشر کرده اند قرار دهید. جستجوی بک لینک به صورت دستی در سایت های رقیب کار آسانی نیست. استفاده از ابزارهایی مانند Site Explorer می تواند به شما کمک کند.

هدف اصلی ارسال پست مهمان

هدف اصلی وبلاگ نویسی مهمان جذب ترافیک به وب سایت، تقویت اعتبار دامنه، افزایش دیده شدن برند و ایجاد روابط با همتایان خود در صنعت است. وبلاگ نویسی مهمان برای دامنه های معتبر تضمین می کند که کسب و کار شما اعتبار بیشتری خواهد داشت.  

باید این را بدانید که تنها در صورتی می توانید پیشرفت کنید که از سایرین متمایز شوید. در دریای بیش از حد دیجیتال امروزی، کسب و کارهای کوچک به سختی مورد توجه قرار می گیرند. صرف نظر از اینکه محصولات و خدماتشان چقدر عالی هستند،

از طریق وبلاگ نویسی مهمان، می توانید به رتیه بهتری در بالای صفحات نتایج جستجوی گوگل برسید. به یاد داشته باشید، اگر اعتبار دامنه ندارید، اعتماد گوگل را نیز ندارید، به این معنی که الگوریتم سایت، شما را به کاربران توصیه نخواهد کرد.

آیا وبلاگ نویسی مهمان، باعث افزایش شناخت برند و کسب و کار می شود؟

به یاد داشته باشید همیشه باید در وبلاگ های معتبر با بازدید بالا پست بگذارید. ایجاد یک پست مهمان در سایتی با بیش از 50000 بازدیدکننده روزانه به برند شما شانس بیشتری برای دیده شدن می دهد. در صورتی که سایتی با 2000 بازدید کننده نمی تواند همان تعداد بازدید روزانه را به شما بدهد.

همچنین، هر چقدر یک سایت بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، شانس دریافت کلیک و هدایت ترافیک به وب سایت شما بیشتر می شود. توجه داشته باشید که پست کردن در وبلاگی که روزانه 50000 بازدیدکننده دارد به این معنی نیست که همه 50000 بازدیدکننده از سایت شما بازدید خواهند کرد.  ولی اگر تعدادی کمی از این تعداد از وب سایت شما بازدید کنند می تواند در جایگاه سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

پست مهمان باعث ایجاد آگاهی می شود، خوانندگان نام کسب و کار شما را در چندین وب سایت مشاهده می کنند، و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شما وآنچه ارائه می دهید به سایت شما سر می زنند. نوشتن پست مهمان کار راحتی نیست وتلاش زیادی لازم دارد، در تولید محتوای با کیفیت خوب عمل کنید.

هیچ وبلاگ نویسی به شما اجازه انتشار محتوای نیمه کاره یا فاقد کیفیت را نمی دهد. تنها راهی که آنها به شما اجازه می دهند پیوندهایی به وب سایت خود ارسال کنید این است که محتوای وب سایت شما عالی باشد. 

درباره خود و برندتان بیشتر خواهید آموخت!

وقتی وبلاگی با مخاطبان وفادار دارید، دریافت نظرات صادقانه در مورد برند و محتوای سایتتان دشوار خواهد بود. زمانی که نیاز به انتقاد دارید، خوانندگان وفادار اغلب احساس می کنند که مجبورند از کار شما تعریف کنند، کمی انتقاد به شما کمک می کند تا روی ضعف های خود کار کنید.

بهترین راه برای دریافت نظرات صادقانه این است که محتوای خود را از طریق پست مهمان در معرض مخاطبان کاملاً جدید قرار دهید. افرادی که مطالب شما را در وبلاگ مهمان می خوانند به احساسات شما اهمیت نمی دهند زیرا به شما حس وفاداری ندارند. بعد از دریافت نظرات روی اصلاح آن ها تمرکز و برای بهتر شدن آن ها وقت بگذارید.

پست مهمان به شما ترافیک با کیفیت می دهد!

پست‌های مهمان به‌طور خودکار ترافیک وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند، زیرا وقتی پیوندی به سایت خود وارد می‌کنید، بسیاری روی آن کلیک می کنند. می توان آن را به عنوان یک اثر موج دار ناشی از پرتاب سنگریزه به دریاچه در نظر گرفت. کسب ترافیک بالا رویای هر وبلاگ نویس است، کیفیت ترافیکی که به دست می آورید بسیار مهم است. وقتی ترافیک، دارای کیفیت پایین باشد، نرخ پرش در وب سایت شما بسیار بالا خواهد بود و این به رتبه شما در موتورهای جستجو لطمه می زند.

یکی از دلایلی که نرخ پرش وب سایت شما می تواند بالا باشد عدم شناخت کافی بازدیدکنندگان از وب سایتتان است. آن ها وقتی محتوای شما را باز می کنند و متوجه می شوند که مرتبط نیست، تقریباً بلافاصله آن را ترک می کنند.

حضور خود را در رسانه های اجتماعی اطلاع دهید!

اکثر وبلاگ نویسان مهمان از پست های مهمان خود برای تبلیغ صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند. عدم تعامل با مشتریان با استفاده از صفحات سرگرم کننده و محتوای آموزنده در رسانه های اجتماعی منجر به محو شدن صفحات شما می شود. از  هشتگ های متفکرانه استفاده کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان بیشتری محتوای پست شما را مطالعه می کنند.

لینک بیلدینگ (Link Building)

لینک بیلدینگ یکی از قدیمی ترین استراتژی ها بهینه سازی موتور جستجو است. هرچه لینک های بیشتری به سایت های معتبر در وب سایت خود داشته باشید، اعتبار شما در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود. همیشه به مرتبط بودن موضوع با لینک بیلدینگ توجه داشته باشید. 

با این حال، ایجاد بک لینک قوی یکی از فاکتورهای مهمی است که الگوریتم های گوگل هنگام رتبه بندی سایت ها در SERP در نظر می گیرند. گوگل سن بک لینک را نیز در نظر می گیرد. بک لینک از دامنه های قدیمی تر نسبت به دامنه های جدیدتر برای دست یابی به نتایج بهتر توصیه می شود.

ایجاد رابطه بهتر با دیگر وبلاگ نویسان

پست مهمان به شما این امکان را می دهد که با سایر وبلاگ نویسان روابط سودمند متقابل ایجاد کنید. وبلاگ نویسان بر دنیای همیشه در حال تحول بازاریابی محتوا تأثیر خواهند گذاشت. باز کردن وبلاگ خود برای پست مهمان راه خوبی برای دریافت محتوای با کیفیت است حتی زمانی که چیزی برای نوشتن ندارید. مردم پس از اینکه ببینند نمونه کارهای شما در سراسر اینترنت و در وبلاگ های معتبر قرار گرفته است، بیشتر به شما اعتماد می کنند.

نتیجه گیری

با پست مهمان، عرصه جدیدی برای ارائه کالا یا خدمات خود پیدا می‌کنید. باید توجه داشته باشید که برای این کار باید حتما به سراغ وب سایت‌های معتبر و با رتبه‌بندی بالا بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش تولید محتوا با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

1 - آیا پست مهمان همچنان کاربرد دارد؟

بله، در صورت ایجاد محتوای با کیفیت و ارسال آن به وب سایت های معتبر، پست مهمان همچنان می تواند یک استراتژی موثر برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و وب سایت شما باشد.

2 - پست مهمان و بلک لینک چیست؟

تمرین پست مهمان شامل ایجاد یک مقاله یا محتوا و انتشار آن در وب سایت دیگری است. پس از آن، می توانید تبلیغ کنید یا پیوندی به محتوای اصلی در وب سایت خود ارائه دهید. پست مهمان به عنوان یک استراتژی موثر برای ایجاد بک لینک های درجه یک در نظر گرفته می شود زیرا باعث می شود محتوای شما در وب سایت های معتبر با اعتبار بالا نمایش داده شود.

3 - نوشتن پست مهمان چگونه می تواند به سئو سایت کمک کند؟

وبلاگ نویسی مهمان از این جهت ارزشمند است که به شما امکان می دهد با سایر متخصصان حوزه خود ارتباط برقرار کنید، برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید، ترافیک وب سایت خود را از طریق کلیک و مخاطبان بیشتر افزایش دهید.

نویسنده

مریم صلاحی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *