ترفند گرفتن تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام چیست؟ چطور تیک آبی اینستاگرام بگیریم ؟ این ها سوالاتی است که در این بخش قصد داریم به آن جواب دهیم. اگر به مدیریت اینستاگرام یک صفحه تجاری مشغول هستید بد نیست در خصوص این ویژگی اینستاگرام بیشتر بدانید.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تیک آبی در اینستاگرام (نشان تایید) برای بسیاری احتمالاً یکی از پرطرفدارترین اهداف فعالیت در اینستاگرام است. این علامت آبی، یک نشان تأیید در کنار نام کاربری شما است که اعتبار حساب کاربری شما را به عنوان یک چهره، مارک یا سازمان معروف تأیید می‌کند. همانطور که می‌دانید در اینستاگرام ساخت اکانت‌های دروغین یا اصطلاحا فیک (Fake) با سادگی امکانپذیر است و افراد زیادی دست به انجام این کار می‌زنند. تیک آبی اینستاگرام در درجه اول برای تشخیص حساب‌های جعلی از حساب واقعی افراد مشهور برای جلوگیری از سوء استفاده از شهرت این افراد استفاده می‌شود و به کاربران کمک می‌کند تا افراد مشهور یا مارک‌های معتبر را به خوبی تشخیص دهند.در این شرایط شناسایی اکانت رسمی هنرمند مد نظر می‌تواند امر بسیار دشواری باشد. اینستاگرام برای نمایش پروفایل یا اکانت رسمی هنرمند مورد نظر تیک آبی را در کنار اکانت وی نمایش می‌دهد. بدین صورت کاربران می‌توانند اکانت رسمی و تایید شده وی را در بین سایر اکانت‌های مشابه پیدا کنند. همچنین به طور کلی مشخص شده که تیک آبی اینستاگرام برای اینفلوئنسرها و مشاغل، مفید است تا از طریق آن برای برند خود در بین مخاطبان هدف ارزش بیشتری ایجاد کنند و آن را ترویج کنند.

آیا امکان دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت هر کاربری امکانپذیر است؟

اینستاگرام در رابطه با تایید رسمی بودن اکانت اینستاگرام افراد استراتژی بسیار پیچیده و دشواری را در نظر گرفته است. بنا به اطلاعاتی که اینستاگرام در صفحه رسمی خود منتشر کرده، امکان دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت برای هر کاربر اینستاگرامی مقدور نیست و در حال حاضر تنها برخی از افراد بسیار مشهور، سلبریتی‌ها و… قادر به دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت خود خواهند بود.

اینستاگرام اشاره می‌کند که به منظور تایید رسمی بودن اکانت خود در این شبکه اجتماعی از روش‌های دیگری همچون لینک دهی و ارتباط برقرار کردن مابین اکانت اینستاگرام و اکانت‌های دیگرتان در سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و… استفاده کنید.

بنابراین طبق گفته تیم اینستاگرام امکان دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت برای کاربران عادی این شبکه اجتماعی وجود ندارد. گفته می‌شود که اینستاگرام چند وقت پیش در رابطه با تایید اکانت رسمی برخی از سلبریتی‌ها هم دچار مشکل شده بود. ظاهرا برخی از سلبریتی‌ها از سخت‌گیری‌های اینستاگرام شاکی شده بودن و تمایلی به انجام مراحل قانونی پیچیده به منظور دریافت تیک آبی اینستاگرام و تایید رسمی بودن اکانت خود نبودند و حتی در این راستا مشکلاتی برای اینستاگرام ایجاد کردند. با این حال همچنان سخت‌گیری‌های اینستاگرام در این زمینه ادامه دارد.

در صورتی که بخواهید تیک آبی اینستاگرام را بگیرید، اینستاگرام چهار شرط اساسی برای شما تعیین کرده است که در ادامه به این شروط پرداخته‌ایم:

  1. حساب شما باید معتبر باشد: حسابی که قصد دارید برای آن تیک آبی بگیرید، باید متعلق به یک شخص حقیقی، کسب و کار یا یک نهاد ثبت‌شده و واقعی باشد. این شرط یکی از مهم‌ترین شرایط تأیید شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.
  2. باید یک حساب منحصر به فرد داشته باشید: حساب شما باید تنها حسابی باشد که نمایانگر حضور یک شخصیت یا کسب و کار در اینستاگرام است. به بیان ساده‌تر اینستاگرام تنها به یک حساب که مربوط به شما است تیک آبی می‌دهد و یک شخصیت نمی‌تواند چندین حساب معتبر با اسم خودش داشته باشد. البته این موضوع یک استثناء دارد و آن این است که اگر یک شخصیت چندین حساب با زبان‌های مختلف داشته باشد می‌تواند برای هر کدام تیک آبی بگیرد. همچنین اینستاگرام به حساب‌های دارای منافع عمومی تأییدیه نمی‌دهد.
  3. حساب شما باید عمومی باشد: حسابی که می‌خواهید برای آن تیک آبی اینستاگرام را بگیرید، باید عمومی (همه بتوانند محتوا و پست‌های شما را مشاهده کنند) باشد. حساب شما باید بخش بیو، عکس پروفایل و حداقل یک پست داشته باشد. همچنین پروفایل شما نباید حاوی لینک به سایر شبکه‌های اجتماعی باشد.
  4. برجسته بودن شخصیت یا کسب و کار صاحب حساب: یکی از نکات مهم برای گرفتن تأییدیه اینستاگرام این است که حساب شما باید مربوط به یک شخصیت، برند، نهاد یا کسب و کار معروف باشد. در صورتی که حساب شما از طریق پول و تبلیغات معروف شده و جستجوی بالایی داشته باشد، قطعاً تیک آبی به شما تعلق نمی‌گیرد.

چهار شرطی که در بالا بیان شد، مهم‌ترین شروطی هستند که اینستاگرام بر اساس آن‌ها تصمیم می‌گیرد که حساب شما را تأیید بکند یا نکند. همان گونه که می‌دانید اینستاگرام به شرکت فیس‌بوک تعلق دارد. اما این شبکه اجتماعی تأکید کرده است که برای تأیید کردن، رویه و روشی متفاوت با فیس‌بوک دارد؛ زیرا ممکن است یک شخصیت در یک شبکه اجتماعی معروف و پرمخاطب باشد و در شبکه اجتماعی دیگر اصلاً هیچ حسابی نداشته باشد یا حساب او چندان پرطرفدار نباشد.

ترفند گرفتن تیک آبی اینستاگرام

مزایای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

در صورتی که بتوانید نشان تأیید اینستاگرام را بگیرید و از دیدگاه این شبکه اجتماعی به یک شخصیت تأثیرگذار و توانمند تبدیل شوید، مزایای زیادی نصیبتان خواهد شد. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره می‌شود:

  1. با گرفتن نشان تأیید نه تنها اینستاگرام بلکه کاربران هم به راحتی به شما اطمینان و اعتماد خواهند کرد. البته بسیاری از کاربران بدون تیک آبی هم به صفحه مورد نظر خود اعتماد دارند ولی تیک آبی دیدگاه کاربران را به کلی متحول می‌کند.
  2. آگاهی کاربران از برند شما زیاد خواهد شد؛ زیرا تیک آبی نشان می‌دهد که شما در صنعت خودتان یک برند کاملاً معروف و شناخته‌شده هستید.
  3. با گرفتن نشان تأیید شما به تمامی امکانات این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا می‌کنید. یکی از این قابلیت‌ها، قابلیت قرار دادن لینک در استوری یا همان کشیدن صفحه استوری به سمت بالا (Swipe-Up) است. برای دسترسی به این قابلیت باید دست کم 10000 دنبال‌کننده (فالوور) داشته باشید ولی اگر تیک آبی را بگیرید هیچ محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.
  4. مزیت دیگری که با دریافت تیک آبی اینستاگرام نصیبتان می‌شود این است که می‌توانید مطمئن باشید هویت برند شما به سرقت نمی‌رود و با خاطر آسوده می‌توانید در اینستاگرام فعالیت کنید. بدون نشان تأیید ممکن است شخص دیگری با نام برند شما حساب باز کند و با اعتبار شما کسب درآمد کند و این برای اعتبار و تجربه مشتری از برند شما بسیار مخرب خواهد بود. پس با گرفتن نشان تأیید به جاودانگی برند خود در اینستاگرام کمک خواهید کرد.

حالا که متوجه مزایای گرفتن تأییدیه و تیک آبی اینستاگرام شدید، زمان آن رسیده است که شیوه دریافت تیک آبی را در کنار هم یاد بگیریم.

چگونه تیک آبی اینستاگرام را بگیریم؟

در صورتی که می‌خواهید تیک آبی اینستاگرام را بگیرید، در اولین گام باید درخواست تأیید را برای این شبکه اجتماعی ارسال کنید. پیش از هر چیز مطمئن شوید اکنون داخل همان حسابی هستید که می‌خواهید برای آن تیک آبی بگیرید. در صورتی که می‌خواهید تیک آبی را برای یک برند بگیرید، مراقب باشید که داخل حساب شخصی خودتان نباشید و وارد همان حساب کسب و کار (تجاری) شوید. وقتی از ورود به حساب اصلی اطمینان حاصل کردید، مراحل زیر را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید:

مرحله اول

مرحله ۱: حساب اینستاگرام خود را باز کنید و روی آیکون موجود در گوشه بالای سمت چپ (سه خط موازی) بزنید. به بخش «تنظیمات» بروید و روی گزینه «حساب» کلیک کنید.

مرحله ۲: اکنون گزینه “درخواست تأیید” را مشاهده می‌کنید، بر روی آن کلیک کنید. (Request verification)

مرحله ۳: هنگامی که روی تأیید کلیک می‌کنید، به صفحه درخواست برنامه هدایت می‌شوید که از شما خواسته می‌ شود جزئیات زیر را پر کنید:

  • نام کاربری (Username)
  • نام و نام خانوادگی(Full name)
  • شناخته شده به عنوان: (در اینجا شما باید نام / برچسبی را بنویسید که خود یا سازمان به عنوان آن شناخته شده‌اید.)
  • حساب دسته (category) : در اینجا لیستی از دسته ها به شما داده می‌شود تا یکی را انتخاب کنید. (از جمله اخبار / رسانه ها، مد، بلاگر و مارک)
  • تصویری از شناسه عکس صادر شده توسط دولت

مرحله ۴: پس از تکمیل اطلاعات، ارسال را فشار دهید.

ترفند گرفتن تیک آبی اینستاگرام

بعد از انجام این مراحل اینستاگرام درخواست شما را بررسی می‌کند. باید صبور باشید و انتظار نداشته باشید که این اعلان یک شبه انجام شود زیرا در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست شما، ممکن است ۳۰ روز طول بکشد تا تیک آبی را دریافت نمایید.

اگر با رد شدن درخواست تیک آبی مواجه شدیم چه؟

اگر درخواست دریافت تیک آبی شما توسط اینستاگرام تأیید نشود، اشکالی ندارد. خوشبختانه شما می‌توانید پس از ۳۰ روز مجدداً برای نشان آبی Instagram درخواست کنید. در ضمن، شما می‌توانید در این مدت حساب کاربری خود را تقویت کنید و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید تا شانس بالاتری برای به دست آوردن نشان تأیید آبی اینستاگرام  پیدا نمایید. بنابراین شما می‌توانید با فعالیت مداوم و جذب دنبال کننده بیشتر صلاحیت دریافت تیک آبی اینستاگرام را به دست آورید. به همین منظور همیشه باید پست‌های جذاب داشته باشید و با قرار دادن استوری در صفحه خود ارتباط بیشتری با دنبال کننده‌ها برقرار کنید.

چگونه تیک آبی اینستاگرام از دست می رود؟

وقتی اینستاگرام حساب شما را تأیید کرد و تیک آبی را گرفتید، بدانید که همیشه زیر نظر هستید و در صورتی که هر کدام از کارهای زیر را انجام دهید، ممکن است تأییدیه این شبکه اجتماعی را از دست بدهید:

  • تبلیغات، انتقال حساب به شخص دیگر یا فروش نشان تأیید (Verified Badge)
  • استفاده از تصویر پروفایل، بیو یا بخش نام حساب خودتان برای تبلیغ سایر خدمات
  • تلاش برای گرفتن تیک آبی از طریق یک شخص ثالث

بنابراین اگر تیک آبی را دریافت کردید، با آن مانند یک دستاورد یا امتیاز ارزشمند رفتار کنید و قدر آن را بدانید؛ چون ممکن است با کوچک‌ترین خطا، اینستاگرام این امتیاز را از شما سلب کند.

با گرفتن تیک آبی اینستاگرام، اعتبار بیشتری کسب کنید

این روزها داشتن تیک آبی اینستاگرام برای کاربران این شبکه اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که کاربران با دیدن این تیک در کنار هر پیج خیلی بیشتر به آن اعتماد می‌کنند و بیشتر بازیگران و چهره‌های محبوب دنیا این تیک را از جانب اینستاگرام دریافت می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا هوادارنشان به راحتی آن‌ها را پیدا کنند.

سخن آخر

تیک آبی اینستاگرام با هدف تشخیص پیج اصلی از یپج های جعلی اشخاص یا برندهای مشهور صورت می‌گیرد. در این مقاله شرایط دریافت و نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام را به طور کامل توضیح دادیم و گفتیم برای گرفتن این نشان تأیید باید چه کارهایی را انجام دهید. همچنین بیان شد که این نشان چه مزایایی برای حساب کاربری و کسب و کار اینستاگرامی شما خواهد داشت. اگر قصد دارید تا تیک آبی دریافت کنید، یک برنامه حساب شده و منظم داشته باشید. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. اگر هر گونه سوالی در خصوص تیک آبی اینستاگرام داشتید، لطفا در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *