توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ که شاید در ایران تاکنون کمتر به آن توجه شده است، تبلیغات در توییتر است. این در صورتی است که مانند بسیاری از رسانه های اجتماعی پرطرفدار، نظیر تلگرام یا اینستاگرام، توئیتر نیز بستری کارآمد برای بازاریابی کسب و کارها فراهم کرده است. تبلیغات توئیتر اگر با استراتژی مناسب اجرا گردد، می‌تواند رشد چشمگیری در دیجیتال مارکتینگ شما داشته باشد. اگر به تازگی قصد ورود به توئیتر را دارید و می‌خواهید بدانید توئیتر چیست و تبلیغات در توئیتر چگونه است؟ این مطلب را دنبال کنید.

توئیتر چیست ؟

توئیتر یک سایت خبری آنلاین و همچنین یک شبکه اجتماعی است که افراد در آن با پیام‌های کوتاهی به نام توییت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. برخی از افراد با عضویت در توئیتر به دنبال کشف و دنبال کردن افراد جدید، خبرگزاری‌های معتبر و یا برندهای محبوب و پر طرفدار در سطح جهان هستند. یکی از جذابیت‌های توئیتر سرعت بالا در اسکن پست‌ها است. به طوری که شما می‌توانید صدها کاربر جذاب توئیتر را دنبال کرده و محتوای آنها را با یک نگاه بخوانید که برای دنیای مدرن امروزی یک ویژگی ایده آل به شمار می‌رود.

تبلیغات توییتر مانند تبلیغات در گوگل هدفگیری به وسیله کلمات کلیدی (Keyword Targeting) را میسر کرده است. توتیتر برای این هدفگذاری از هشتگ ها استفاده می‌کند. بنابراین شما می‌توانید توییت‌های مرتبط تبلیغاتی خود را برای افرادی که هشتگ مرتبط با  آن را سرچ کرده اند نمایش دهید.

معرفی شبکه اجتماعی توییتر

توییتر (Twitter) در واقع شبکه اجتماعی همه افراد است که توسط جک دورسی در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شده است، ولی بیشتر افراد سرشناس، سیاستمداران، سلبریتی‌ها، مدیران، کارشناسان حوزه‌های مختلف و خبرنگاران در آن حضور دارند. ویژگی این شبکه اجتماعی حجم زیاد تبادل توییت‌ها در طول روز است که بیشتر آنها به صورت متنی بوده و نشان می‌دهد که بیشتر کاربران در لحظه روی این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.
با اینکه توییت‌های شما شامل محدودیت کاراکتر می‌شود، اما همچنان توییتر یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست که هشتگ‌های آن ترند روز هستند و طرفداران زیادی دارند. فعالیت در توییتر اصول خودش را دارد، ضمن اینکه لحن افراد در این شبکه اجتماعی بیشتر راحت و خودمانی است و توییت‌های شما به ۲۸۰ کاراکتر محدود شده است. این شبکه اجتماعی بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد و توییتر به معنای جیک‌جیک یا چهچهه است.

اصولا شبکه‌های اجتماعی با اهداف خاصی طراحی و عرضه می‌شوند. به عنوان مثال لینکدین شبکه اجتماعی کسب و کارها، مدیران و متخصصان است یا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی سرگرم‌کننده برای به اشتراک‌گذاری تصاویر جذاب از زندگی روزمره افراد است. در این بین یکی از شبکه‌های اجتماعی شناخته شده در دنیا که کاربران بسیار زیادی دارد توییتر است که حجم زیادی از محتوا به صورت متنی، تصویری و ویدویی در آن منتشر می‌شود. امروز می‌خواهیم بیشتر از توییتر و تبلیغات در آن بگوییم.

تبلیغات در توییتر چگونه است؟

با اینکه شاید این گونه به نظر برسد که سبک فعالیت توییتر با دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، لینکدین یا اینستاگرام متفاوت است و خیلی نمی‌توان در آن فعالیت تبلیغاتی جدی داشت، ولی این طور نیست و تبلیغات در توییتر نیز پلن‌های ویژه خودش را دارد که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. البته برای اکانت‌های شخصی نیز امکان تبلیغ کردن وجود دارد.
شما می‌توانید به سه شکل زیر تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی انجام دهید که البته باید سراغ پلن‌های پولی بروید:

  1. توییت‌های تبلیغاتی: در این توییت‌ها مشخصا آگهی و محتوای تبلیغاتی قرار دارد و به همین دلیل در نتایج جستجو و تایم لاین افراد بالاتر در توییت‌های دیگر قرار می‌گیرند.
  2. تبلیغات حساب‌های کاربری: امکان تبلیغ اکانت‌ها در توییتر نیز وجود دارد و حتی افراد می‌توانند با این روش اکانت شخصی خودشان را به دیگران معرفی کنند و برای جذب فالورئهای بیشتر در بالای نتایج جستجو و تایم لاین قرار بگیرند.
  3. ترندهای تبلیغاتی: این ترندها که معمولا با هشتگ‌ها مشخص می‌شوند نیز طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل توییتر مهمترین و داغ‌ترین مباحث را در صدر نشان می‌دهد.
توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

تبلیغات در توییتر را چگونه آغاز کنیم؟

با توجه به توضیحات بالا برای اینکه بخواهید تبلیغات خود را در توییتر شروع کنید باید مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به آنها می‌پردازیم. البته که تبلیغات در توییتر در نیز مانند استفاده از این شبکه اجتماعی در ایران محدودیت‌های زیادی برای ما دارد.
فرهنگ توییتر و شناخت مخاطب
اولین و مهمترین کار این است که به درستی با ماهیت توییتر و فرهنگ فعالیت در آن آشنا شوید و سپس بر این اساس مخاطبان و پرسونای مخاطب خود را به درستی در این شبکه اجتماعی تعیین کنید. اگر این فضا را با لینکدین یا اینستاگرام اشتباه بگیرید دچار مشکل خواهید شد.
ایجاد پروفایل حرفه‌ای
مانند هر شبکه اجتماعی دیگری اولین مرحله تبلیغات و بازاریابی در توییتر نیز داشتن یک پروفایل حرفه‌ای و متناسب با برند تجاری یا شخصی شماست که به مخاطبان بگویید چه کسی هستید، مشخصا در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، محصولات و خدمات‌تان چیست و اطلاعات دسترسی را نیز وارد کنید. از انتخاب عکس پروفایل حرفه‌ای، قراردادن لوگو و عکس کاور نیز غافل نشوید. نکته مهم دیگر این است که حتما آدرس سایت خود را وارد کنید.
انتخاب درست کلمات کلیدی
از آنجایی که توییتر شبکه اجتماعی بسیار مهمی است و فعالیت در آن روی سئو و حتی نمایش در جستجوهای گوگل موثر است، بنابراین باید حواستان باشد که حتما از کلمات کلیدی متناسب با کسب و کارتان در قسمت توضیحات پروفایل یا بخش‌های دیگر استفاده کنید.
دنبال کردن دیگران
یکی از بهترین کارهایی که با توجه به الگوریتم توییتر باید انجام دهید و ابایی هم از انجام آن نداشته باشید، دنبال کردن مخاطبان، هم‌صنفی‌ها و همکاران است که باعث می‌شود نه‌تنها شبکه‌سازی خوبی اتفاق بیفتد، بلکه مخاطبان و دنبال‌کنندگان آنها نیز با شما آشنا خواهند شد.
از محصولات، خدمات و برنامه‌های‌تان بگویید
یکی دیگر از کارهای مهمی که برای تبلیغات در توییتر باید انجام دهید این است که از محصولات و خدمات خود بگویید، اخبار، برنامه‌ها و رویدادهای آتی را منتشر کنید تا مخاطبان در جریان قرار بگیرند و بتوانید به آنها تعامل داشته باشید.
از محتوای جذاب غافل نشوید
شاید فکر کنید توییتر چون محدودیت کاراکتر دارد خیلی مانند لینکدین نیست که بتوان در آن مقاله منتشر کرد، ولی درواقع این طور نیست و از هر بستری می‌توان متناسب با آن استفاده کرد. شما می‌توانید روی ترندهای روز موج‌سواری کنید، عکس‌ها و ویدیوهای جذاب و کاربردی منتشر کنید، مطلب خودتان را در قالب رشته توییت قرار دهید و از همه مهمتر لینک محتوای سایت یا بلاگ‌تان را در توییت خود جاسازی کنید.
هشتگ‌ها و منشن کردن را فراموش نکنید
هشتگ‌ها و منشن کردن دیگران در توییتر قدرت بسیار زیادی دارد و هر دو مورد به ویژه هشتگ‌ها را می‌توان به عنوان ابزارهای تبلیغاتی قدرتمند در این شبکه اجتماعی در نظر گرفت. البته باید هشتگ‌ها را به درستی انتخاب کرده و دیگران را به جا منشن کنید.
استفاده از پلن‌های تبلیغاتی
البته همچنان پلن‌های تبلیغات در توییتر نیز پیش روی شماست و اگر بتوانید از آنها استفاده کنید، قطعا گزینه خوبی برای بازاریابی شما خواهند بود.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی در توییتر

اگر قصد دارید از سیستم تبلیغاتی توییتر استفاده کنید، باید با انواع کمپین‌های تبلیغاتی آن آشنا شوید و ببینید هر پلن مناسب چه کاری است. در ادامه به معرفی انواع این کمپین‌ها می‌پردازیم:
افزایش فالوئر  (FOLLOWERS)
مانند هر شبکه اجتماعی دیگری داشتن فالوئر در توییتر نیز خیلی مهم است و برای اینکه بیشتر دیده شوید می‌توانید سراغ کمپین افزایش فالوئر بروید تا توییتر در ازای دریافت هزینه مشخص شما را به دیگران نشان دهد و برای‌تان دنبال کننده بیاورد.
تبلیغات کلیکی و افزایش نرخ تبدیل (WEBSITE CLICKS OR CONVERSIONS)
توییتر یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند برای سایت یا بلاگ شما ترافیک ورودی بسیار خوبی ایجاد کند و در ادامه می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید تا در نهایت کاربران اقدام موردنظر شما (خرید محصول، عضویت، ثبت نان در رویداد، نصب اپلیکیشن و…) را انجام دهند. در این کمپین توییتر بابت کلیک‌های انجام شده روی لینک سایت از شما هزینه دریافت می‌کند.
افزایش تعامل (TWEET ENGAGEMENTS)
در توییتر میزان تعامل و مشارکت به تعدا فالوئرها و بازدیدکنندگان ارجحیت دارد و بنابراین می‌توانید برای دریافت لایک، کامنت و بازنشر محتوای خود هزینه کنید تا توییت‌های‌تان بیشتر دیده شود. این کار به افزایش آگاهی از برند (Awareness) و در نهایت افزایش فروش کمک می‌کند.
نصب اپلیکیشن  (APP INSTALLS)
یکی از کمپین‌های تبلیغاتی جذاب توییتر که شاید از آن بی‌خبر بودید، کمپین نصب اپلیکیشن است که با انتخاب این طرح می‌توانید تعداد نصب برنامه خود را افزایش دهید. ضمن اینکه می‌توانید با انتخاب یک طرح دیگر کاری کنید که میزان تعامل با اپلیکیشن شما بیشتر شود. این روش نیز مانند تبلیغات کلیکی است. در این نوع کمپین شما تنها به ازای نصب اپلیکیشن هزینه پرداخت می‌کنید.

افزایش تعامل و استفاده از اپلیکیشن (APP RE-ENGAGEMENTS)

اگر می‌خواهید افرادی که اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند را برای استفاده بیشتر از آن ترغیب کنید، از این نوع کمپین استفاده کنید تا تنها به ازای کلیک‌های روی اپلیکیشن هزینه پرداخت کنید.

اطلاع رسانی در توییتر (AWARENESS)
اگر دنبال این هستید که تبلیغات شما توسط کاربران بیشتری دیده شود، این کمپین ویژه شما طراحی شده است و هزینه آن به صورت CPM (پرداخت در ازای هزار نمایش) محاسبه می‌شود.
افزایش نمایش ویدیو (PROMOTED VIDEO VIEWS)
در این کمپین با پرداخت هزینه کاری می‌کنید که کاربران هنگام اسکرول کردن به صورت خودکار ویدیوها و GIF های شما را تماش کنند. هزینه این کمپین در ازای تعداد نمایش ویدیو محاسبه می‌شود.

آموزش دیجیتال مارکتینگ در توییتر

توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی مهم می‌تواند نقش قابل توجهی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما داشته باشد؛ چراکه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است. بنابراین باید بتوانید به درستی از دیجیتال مارکتینگ در توییتر استفاده کنید. در ادامه ما به صورت اجمالی درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

  • تدوین استراتژی: قطعا بدون داشتن استراتژی مشخص در هیچ برنامه‌ای موفق نخواهید شد و فعالیت در توییتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. باید اهداف، مخاطبان، استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها، تقویم محتوا، زمانبندی، تیم اجرایی و حتی بودجه خود را برای فعالیت در این شبکه اجتماعی مشخص کنید و ببینید قرار است به مخاطبان چه بگویید، ارزشی که ایجاد می‌کنید چیست و به کجا خواهید رسید.
  • بازاریابی محتوایی را دست کم نگیرید: محتوای جذاب و کاربردی، افزایش تعامل و مشارکت مخاطبان و ارسال انواع محتوا به شدت در توییتر جواب می‌دهد. پس حواستان باشد که روی بازاریابی محتوایی (Content Marketing) حسابی کار کنید.
  • پروفایل حرفه‌ای و رسمی داشته باشید: داشتن یکی پروفایل حرفه‌ای، کامل و رسمی اولین گام فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.
  • کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و منشن کردن را فراموش نکنید: کلمات کلیدی و استفاده از آنها به ویژه در قسمت بیو و به کاربردن درست هشتگ‌ها و ترندهای روز اهمیت بسیار زیادی در برنامه دیجیتال مارکتینگ شما خواهد داشت. ضمن اینکه در صورت لزوم کاربران دیگر را نیز منشن کنید تا میزان تعامل افزایش پیدا کند.

تبلیغات در توییتر چه مزایایی دارد؟

بدون شک مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، تبلیغات در توییتر نیز مزایای خودش را دارد که باید به آنها توجه کنید. در ادامه به مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  • تبلیغات اثربخش: تبلیغات در توییتر اهداف خاصی چون افزایش بازدید سایت یا افزایش تعامل را دنبال می‌کند و ویژگی جذاب این روش اینجاست که تنها زمانی هزینه را پرداخت می‌کنید که به هدف تعیین شده خود برسید. یعنی نمایش آگهی رایگان است و تنها بعد از رسیدن به اهداف مشخص شده هزینه می‌پردازید.
  • هدف‌گیری کلمات کلیدی: هدف قراردادن کلمات کلیدی مانند ادوردز گوگل در توییتر نیز امکان‌پذیر است و با استفاده از Keyword Targeting می‌توانید پست‌های مشخصی را که کلمه کلیدی موردنظر در آن قرار داشته هدف قرار دهید.
  • تبلیغات سریع و اثربخش: یکی از ویژگی‌های مثبت تبلیغات در توییتر این است که اثربخشی زیادی دارد و سریع به نتیجه می‌رسد. در توییتر همه در لحظه زندگی می‌کنند و این شبکه اجتماعی باعث می‌شود تا تبلیغات شما خیلی زود دیده شود.
  • یکپارچگی محیط توییتر: تبلیغات این شبکه اجتماعی در میان توییت‌های دیگر و پیام‌های تایم لاین با همان قالب استاندارد نمایش داده می‌شود و امکان لایک کردن، به اشتراک‌گذاری و کامنت گذاشتن زیر آنها نیز وجود دارد.
  • نرخ کلیک بهتر: یکی از ویژگی‌های مهم و جذاب تبلیغات توییتری این است که با توجه به ماهیت خود و نحوه فعالیت کاربران نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر نرخ کلیک (CTR) بهتری دارد.
توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

راه‌های افزایش ROI با تبلیغات توییتر

موضوع بازگشت سرمایه مهمترین هدف هر تبلیغی است و در نتیجه باید در مورد تبلیغات توییتر نیز این موضوع را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید ROI خود را بالاتر ببرید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. زندگی در لحظه: بیشتر اتفاقات توییتر در لحظه رخ می‌دهد و اگر طرح‌های فوری و دارای محدودیت زمانی دارید، این شبکه اجتماعی یکی از بهترین بسترهای اطلاع‌رسانی است.
  2. استفاده از اعداد: مانند هر جای دیگری استفاده از اعداد نیز در توییتر جادو می‌کند و خیلی زود باعث جلب توجه کاربران خواهد شد. اعداد کمک می‌کند از محدودیت کاراکترهای توییتر بهترین استفاده را ببرید و روی مخاطبان تاثیر بیشتری نیز داشته باشید.
  3. به‌روز باشید: به‌روز بودن و موج‌سواری در توییتر خیلی جواب می‌دهد. بنابراین از ترندهای روز با خبر باشید و کاری کنید که مخاطبان بیشتر درگیر شما شوند.
  4. پرسیدن سوال و برگزاری نظرسنجی: مهمترین هدف در توییتر افزایش میزان تعامل است. بنابراین با پرسیدن سوال و برگزاری نظرسنجی تا می‌توانید میزان تعامل و مشارکت کاربران را افزایش دهید تا در نهایت بیشتر محتوای شما را ببینند.
  5. از عکس و ویدیو استفاده کنید: المان‌های بصری و استفاده از تصویر، ویدیو و ایموجی‌ها کمک می‌کند تا نرخ بازنشر و اثرپذیری توییت‌های شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و در نتیجه ROI تبلیغات‌تان بیشتر شود.

هزینه تبلیغات در توئیتر چگونه است؟

مبنای تعیین هزینه در توییتر میزان تعامل (Engagement) یا اقداماتی نظیر لایک، ریتوییت و پاسخ دادن به توییت هاست. بر این اساس برای اینگیجمنت مبلغ ۱٫۳۵ دلار و برای هر فالوئر ۲٫۵ تا ۵ دلار گرفته می‌شود.

ثنت نام در توییتر

چنانچه تمایل به ثبت نام در شبکه توییتر دارید انجام اینکار سخت و مشکل نیست و شما براحتی می توانید از عهده آن برآیید. پس برای اینکار ابتدا وارد سایت www.twitter.com شوید و در بخش Sign Up اطلاعاتی از قبیل نام، نام کاربری، ایمیل و همچنین رمز‌عبور را در آن وارد نمایید. پس از دریافت ایمیل حاوی لینک فعالسازی، با کلیک بر روی آن لینک، مراحل ثبت نام شما به اتمام می‌رسد.

توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

پس از ثبت نام شروع به فالو کردن آشنایان و دوستان و همچنین سلبریتی‌ها و بازیگران مورد علاقه خود بکنید. پس از آن نوبت به فالو کردن صفحه‌های مربوط به وب‌ سایت‌های مورد علاقه‌ می‌رسد. توییتر نیز در لیستی به شما کاربرانی را جهت فالو کردن معرفی می‌کند.

  1. بعد از تایید نام کاربری بر روی Create My Account کلیک کنید.
  2. بر روی دکمه Next کلیک کنید.
  3. در این صفحه از شما خواسته می‌شود که با کلیک بر روی دکمه Follow در مقابل هر شخص ۵ نفر را دنبال یا Follow کنید. اگر می‌خواهید این صفحه را رد کنید در پایین این کادر بر روی Skip this step کلیک کنید.
  4. در صفحه بعد از شما خواسته می‌شود که در صورت تمایل ۵ نفر از افراد معروف مورد علاقه خود را دنبال یا Follow کنید. اگر می‌خواهید این صفحه را رد کنید در پایین این کادر بر روی Skip this step کلیک کنید.
  5. در قسمت Find People You Know با استفاده از اکانت Gmail، Yahoo، Hotmail و AOL می‌توانید ۵ نفر از دوستان و آشنایان خود را در توییتر پیدا کنید و یا از طریق آنها دیگر دوستان خود را در توییتر بیابید. اگر می‌خواهید این صفحه را رد کنید در پایین این کادر بر روی Skip this step کلیک کنید.
  6. در صفحه Add character می‌توانید عکسی برای پروفایل خود انتخاب کنید. حداکثر سایز این عکس باید ۷۰۰ KB باشد. در کادر Bio می‌توانید شرح حال مختصری (۱۶۰ حرف) در مورد خودتان بنویسید.

به توییتر خوش آمدید. برای تایید عضویت خود به ایمیل خود بروید و بر روی Confirm your account now کلیک کنید. تا توییتر مخاطبانتان را شناسایی و به شما معرفی نماید.

نحوه ی تبلیغ در توییتر در 6 مرحله

۱. ساخت اکانت در بخش تبلیغات توییتر

اگر از قبل حساب کاربری برای تبلیغات ندارید ابتدا باید نسبت به ساخت اکانت توییتر اقدام کنید. اول وارد حساب کاربری‌تان شوید سپس به آدرس ads.Twitter.com بروید. کشور و زمان را انتخاب کنید و بر روی Let’s go کلیک کنید. در این بخش به قسمت مدیریت تبلیغات Twitter Ads Manager در توییتر وصل می‌شوید و در آنجا می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی و قسمت آنالیز داده‌ها را مشاهده کنید.

توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

۲. هدف تبلیغ خود را مشخص کنید

پس از ساخت اکانت توییتر باید تصمیم بگیرید که با تبلیغات توییتر خود به چه چیزی می‌خواهید برسید. هدف تبلیغاتی که شما انتخاب می‌کنید تعیین می‌کند که برای کدام نوع مشارکت و اقدامات مورد نظر می‌خواهید هزینه پرداخت کنید.

شما می‌توانید از اهداف زیر انتخاب کنید:

آگاهی Awareness

  • Reach: شما می‌خواهید حداکثر تعداد افراد بتوانند توییت تبلیغی شما را ببینند. در این حالت پرداخت به ازای هر 1000 بازدید خواهد بود.
  • In-stream video views: شما می‌خواهید یک ویدئوی تبلیغاتی به مخاطبات خود نشان بدهید. در این حالت پرداخت به ازای هر بازدید خواهد بود.
  • توجه Consideration

    • Video views: شما می خواهید مردم فیلم ها یا GIF های شما را تماشا کنند. پرداخت به ازای هر بازدید محاسبه می‌شود.
    • App installs: شما می خواهید افراد برنامه شما را نصب کنند. پرداخت به ازای هر نصب برنامه انجام می‌گیرد.
    • Website clicks or conversions: شما می خواهید افراد به وب سایت شما مراجعه کنند، با هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنید.
    • Engagements: شما می‌خواهید تعامل را با توییت‌های تبلیغاتی خود به حداکثر برساند. پرداخت به ازای هر تعامل خواهد بود اما تنها یک تعامل برای هر فردی ثبت می‌شود.
    • Followers: شما می‌خواهید دنبال کنندگانتان افزایش یابد. پرداخت به ازای هر فالوور جدید خواهد بود.

    نرخ تبدیل Conversion

    • App re-engagements: شما می‌خواهید افرادی که قبلا اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند دوباره به برنامه بیاید، آن را باز کنند و از آن استفاده کنند.
    •  
توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

مثلا در این نمونه کمپین افزایش فالوور را شروع می‌کنیم. بعد از کلیک بر روی قسمت Followers به صفحه‌ی شروع کمپین یا Campaign set up وارد می‌شوید. در اینجا کمپین خود را نام گذاری می‌کنید، روش پرداختی را مشخص می کنید، بودجه‌ی تبلیغاتی را تعیین می‌کنید و در نهایت مشخص می‌کنید که این کمپین هم اکنون شروع شود یا برای بعد برنامه ریزی می‌کنید.

هزینه‌ی تبلیغات در توییتر چقدر است؟

این که توییتر چقدر هزینه دارد کاملا به شما بستگی دارد. هیچ حداقل بودجه‌ای برای توییتر تعریف نشده است. شما به میزانی که هزینه کرده‌اید خدمات دریافت می کنید مهم نیست این هزینه کم باشد یا زیاد. بودجه‌ای که در این صفحه تنظیم می‌کنید، کل مبلغی است که شما مایل به پرداخت آن هستید. پس از انتخاب خود، روی Next کلیک کنید.

توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

۳. گروه تبلیغات و پیشنهادات خود را تنظیم کنید

اکنون در صفحه “تنظیم گروه تبلیغات” هستید. به عنوان کسی که برای اولین بار وارد محیط تبلیغاتی توییتر می‌شود، ممکن است تنها یک گروه تبلغ انتخاب کنید. اما هرچه با این پلتفرم کار کنید متوجه خواهید شد که چگونه کمپین‌ها را تقسیم بندی کنید و برای هر کدام مخاطب هدف خاصی در نظر بگیرید. پس از آن یاد می‌گیرید چطور بهترین بودجه و زمان بندی را برای هر گروه انتخاب کنید. گروه تبلیغاتی خود را نامگذاری کرده و در صورت تمایل زمان شروع و پایان را انتخاب کنید.

توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

در اینجا شما همچنین انتخاب می‌کنید که چقدر حاضر هستید برای هر تعامل هزینه بپردازید. اگر مناقصه اتوماتیک را انتخاب می کنید، توییتر پیشنهاد شما را برای گرفتن بهترین نتیجه با کمترین قیمت را بر اساس بودجه شما تعیین می‌کند. اگر در تبلیغات توییتر تازه کار هستید و می خواهید درک خوبی از نحوه عملکرد مناقصه کسب کنید، این یک روش عالی برای شروع است.

۴. مخاطبان خود را هدف گذاری کنید

گزینه‌های هدف گذاری به شما کمک می‌کند تا مخاطب مناسب را برای تبلیغ خود انتخاب کنید و از حداکثر قابلیت بودجه استفاده کنید.

شما با هدف قرار دادن جمعیتی شروع خواهید کرد. مخاطبان خود را بر اساس جنسیت، سن، مکان، زبان و تکنولوژی که استفاده می‌کنند، تعریف کنید.

با هدف گذاری مکانی شما می‌توانید به افراد یه منطقه کوچک یا به افراد یک کشور خاص نشان داده شوید. این انتخاب برای شما بسیار تعیین کننده خواهد بود.

بخش “ویژگی های مخاطب” به شما امکان می‌دهد تا تبلیغ خود را بر اساس علایق خاص مانند وقایع، علاقه‌ها و رفتارها، و حتی کلمات کلیدی و نمایش‌های تلویزیونی خاص که کاربران از آن توییت می‌کنند، در اختیار کاربران قرار دهید.

برای راهنمایی شما، رابط خلاصه‌ای از اندازه مخاطب را ارائه می‌دهد که با افزودن گزینه‌های هدف گذاری بیشتر به کمپین خود، تغییر می‌کند.

توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

همچنین می‌توانید لیست خود را از افراد (مانند لیست ایمیل خود) بارگذاری کنید، یا افرادی را انتخاب کنید که مشابه به فالوورهای شما باشند.

وقتی از انتخاب خود مطئن شدید، روی Next کلیک کنید.

۵. جایگاه تبلیغ خود را مشخص کنید

در سمت راست صفحه، مکان نمایش آگهی خود را انتخاب می‌کنید.

پس از انتخاب خود، روی Next کلیک کنید.

توییتر چیست و تبلیغات در توییتر چگونه است؟

۶. کمپین خود را راه اندازی کنید

در آخر، تمام گزینه‌های انتخاب شده را مرور کنید. برای راه اندازی تبلیغ خود بر روی Launch campaign کلیک کنید. تبلیغ سریع توییتر را امتحان کنید. اگر نمی‌خواهید هدف تبلیغاتی خود را با جزئیات وارد کنید، این به شما امکان می‌دهد یک توییت را فقط با دو کلیک تبلیغ کنید.

در این مقاله با ساخت اکانت توییتر و ساخت کمپین در توییتر آشنا شدید. درست است که مراحل ساخت کمپین بسیار ساده است اما استراتژی پرداخت و قیمت گذاری مناسب بهتر است توسط متخصصین این حوزه انجام گیرد. اگر کمپین های شما بهینه سازی شوند هزینه‌ی تبلیغات کاهش می‌یابند.

آشنایی با اصطلاحات مختلف در توییتر:

توییتر (twitter) همانطور که از شکل لوگوی آن نیز شاید مشخص باشد به معنای چهچه، قار قار جیک جیک کردن و صداهایی از این دست است. حتما در داستان های قدیمی نام کلاغ خبرچین به گوشتان خورده است. همانطور که می‌دانید در فرهنگ ما نیز اینگونه صداهای پرندگان را به خبر رسانی آنها نسبت می‌دهند.

  • توییت کردن (Tweet): در این شبکه اجتماعی به معنای نوشتن یک عبارت ۱۴۰ حرفی یا کمتر است که می تواند شامل یک متن ساده، لینک‌ها، mention و HashTag ها می‌باشد که در ادامه در مورد آنها توضیح داده خواهد شد.
  • ریتوییت (Retweet) یا RT به معنای این است که توییت شخص دیگری را در صفحه خود دوباره توییت کنید.
  • توییت آپ (TweetUps): استفاده از توییتر برای ملاقات با دیگر اعضای توییتر است.
  • موضوعات داغ (Trending Topics) یا TT: موضوعاتی که به طور همزمان توسط افراد زیادی در توییتر در حال بحث شدن است. لیست موضوعات داغ یا Trending Topics در توییتر، موضوعات مورد علاقه کاربران توییتر را در زمان‌های مختلف نمایش می‌دهد. برای هر موضوع سه توییت (Tweet) که بیش از ۱۵۰ بار ریتوییت (retweet) شده باشند، نمایش داده می‌شود. شما می توانید در ستون سمت راست از صفحه اصلی، موضوعات داغ منطقه خود را مشاهده کنید.
  • لیست ها (List) : کاربران می‌توانند افراد مختلفی را که در توییتر دنبال می کنند در لیست های جداگانه‌ای مانند ورزش، تکنولوژی و افراد مورد علاقه قرار دهند.
  • توییت های تجاری (Promoted Tweets): یک موضوع داغ یا Trending Topic که یک کمپانی یا یک سازمان با پرداخت هزینه برای تبلیغات و جلب توجه کاربران ایجاد می کند.

اگر باز هم سؤالی در این زمینه دارید در بخش نظرات از ما بپرسید تا پاسخ دهیم.

جمع بندی
توییتر شبکه اجتماعی جذاب و منحصر به فردی است که تمام مزیت آن زندگی در لحظه است و همین موضوع باعث می‌شود تا تبلیغات در توییتر اثربخشی زیادی داشته باشد. شما می‌توانید به صورت رایگان و پولی در این شبکه اجتماعی بازاریابی و تبلیغات کنید و یادتان باشد میزان تعامل و مشارکت کاربران خیلی مهم است.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *