در اواخر سال 2012 گوگل الگوریتم جدیدی در لیست الگوریتم های گوگل به نام Exact Match Domain معرفی کرد. این الگوریتم بر خلاف الگوریتم پاندا و پنگوئن که به محتوا حساس بودند، برای بهبود سئو سایت معرفی شد. قبل از معرفی الگوریتم EMD بیشتر سایت های ضعیف برای بهبود سئو، دامنه سایت را با کلمهای که میخواستند در سرچ های گوگل رتبه بهتری داشته باشد یکسان انتخاب میکردند.
به عنوان مثال اگر نام دامنه سایت شما طراحی سایت بود و میخواستید این کلمه را سئو کنید از یک Exact Match Domain استفاده کرده بودید. شاید این کار قبل از معرفی الگوریتم EMD کاربرد داشت ولی در ادامه به شما میگوییم در حال حاضر چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد.
مشکلاتی که تطبیق دامنه با کوئری دارد؟
اگر دامنه سایت دقیقا مطابق یک کوئری باشد و اصول اولیه سئو سایت در آن سایت رعایت نشده باشد گوگل این سایت را به عنوان سایت اسپم معرفی میکند. وب سایتهای معتبر معمولا نام تجاری خود را به عنوان دامنه انتخاب می کنند و در بعضی مواقع امکان دارد کلمه کلیدی را در کنار نام برند قرار دهند. به عنوان مثال خیلی از شرکتهایی که در زمینه سئو سایت فعایت میکنند کلمه seo را در دامنه خود قرار میدهند.
انواع دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain
چهار فاکتور مهم برای ارزیابی دامنه تطبیق وجود دارد که درزیر هر کدام را مورد بررسی قرار میدهیم.
- دامنههایی که دارای سطح بالایی هستند و دارای پسوندهای net, com و org میباشند.
- استفاده از کلمات کلیدی موجود در دامنه
- استفاده از خط فاصله
- وجود حروف اضافه، صفت یا قید. اگر این کلمات در دامنه وجود دشته باشد به آن دامنه تطبیق نسبی میگویند.
سایتهایی که دامنههای سطح بالا دارند بیش از سه کلمه کلیدی نمیتوانند در دامنه خود قرار دهند.
بهتر است از خط فاصله در عنوان دامنه استفاده نشود و در صورت نیاز فقط یک بار استفاده شود.
اگر دامنهای فاکتورهایی که در بالا مطرح شد را رعایت نکند و توسط گوگل شناسایی شود و دارای سئو ضعیف و همچنین محتوای بی کیفیت باشد به سرعت اسپم میشود.
گوگل چه راه کاری برای دامنه تطبیق دارد؟
از سال 2012 به بعد با معرفی الگوریتم EMD میزان دامنههای Exact Match بسیار کم شده است. کسانی که از این دامنهها استفاده میکنند دارای سایت های بسیار خوب و اصولی هستند. البته این الگوریتم هنوز به طور کاملا فعال کار نمیکند و تنها بر روی 0.6 درصد از کلمات کلیدی انگلیسی تاثیر میگذارد.
گوگل در توئیتی اعلام کرد: اگر سایتی با دامنه تطبیق مشاهده کردید که دارای کیفیت پایین محتوایی بود لطفا به ما اطلاع دهید.
وجود دامنه تطبیق دقیق به خودی خود مشکلی ندارد. در صورتی مشکل به وجود میآید که سایتها روش اسپمینگ پیش گیرند.
اگر وب سایت شما دارای کیفیت پایین است و همچنین از دامنه تطبیق استفاده کردهاید مطمئنا سئو سایت شما در خطر است و با مشکل سئو کلاه سفید و سیاه رو به رو میشوید.
اگر شما دارای وب سایت معتبر هستید و از محتوای با کیفیت استفاده میکنید و تمام فعالیت های که بر روی سایت و سئو انجام دادهاید درست و اصولی است، در صورتی که از یک دامنه تطبیق استفاده کرده اید نباید نگران مجازات از طرف گوگل باشید.
برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم EMD راهکارهای زیر مطرح میگردد:
- ارائه محصولات با کیفیت به کاربران توسط وب سایت
- حفظ و توسعه روابط خوب با مشتریان جدید و قدیمی
- فراهم کردن بهترین خدمات فروش (گارانتی)
- درگیر کردن مشتریان در وب سایت با ارائه محتوای با ارزش
- آشنا شدن با مشتریان در کارگاههای آموزشی یا رویدادها چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری
یکی از خدمات شرکت طراحی سایت مشهد سئو خدمات سئو و بهینهسازی وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو میباشد.
الان وقتشه!
جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر
نویسنده
مدیر سایت
حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.