دیجیتال مارکتینگ

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

اگر به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک تصور می‌کنید هزینه‌های مربوط به تبلیغات را هدر می‌دهید بدون اینکه نتیجه‌ای از آن بگیرید باید از پلتفرم های تبلیغات آنلاین کمک بگیرید. روش‌های بی‌شماری برای استفاده از تبلیغات آنلاین و تبلیغات در گوگل وجود دارد که باید بر اساس بیشترین هماهنگی با اهداف کسب‌وکار انتخاب شود.

اگرچه تبلیغات چاپی، تبلیغات پستی، تبلیغات در رسانه‌های جمعی تلویزیون و رادیو هنوز هم برای بسیاری از صنایع و کسب‌وکارها دارای اهمیت است اما در بسیاری مواقع اتلاف وقت و هزینه را برای آنها به همراه دارد. با افزایش تبلیغات در رسانه‌های مختلف توجه مخاطبان به آن کم و کمتر خواهد شد طوری که انگار چشم‌بند به چشم دارند و تبلیغات را نمی‌بینند.

یکی از حوزه‌های بازاریابی که در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته و مسیر رو به رشدی دارد تبلیغات آنلاین است. تبلیغات آنلاین به کسب‌وکارها کمک می‌کند مشتریان جدید پیدا کنند و درآمدشان را افزایش دهند.

اگر تا به حال از تبلیغات آنلاین استفاده نکرده‌اید و یا به دنبال راه‌های جدیدی برای تبلیغات موثر نبوده‌اید با این پلتفرم های تبلیغات آنلاین که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم می‌توانید در بازاریابی کسب‌وکارتان تحول ایجاد کنید. در درجه اول بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای اینکه در نتایج موتور جست‌وجو رتبه بالایی کسب کنید ضروری است اما این روش گذشت زمان و صبوری شما را می‌طلبد. توصیه ما این است در مدت زمانی که سئوی وب‌سایتتان را بهبود می‌بخشید بودجه تبلیغاتی خود را صرف تبلیغات آنلاین کنید.

گوگل ادز

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

از گوگل ادز با عنوان پدربزرگ تبلیغات آنلاین یاد می‌کنند. از آنجا که موتور جست‌وجوی گوگل صاحب سهم بازار موتورهای جست‌وجو در شبکه است بدیهی است که پلتفرم تبلیغاتی آن گوگل ادز به بزرگ‌ترین بستر بازاریابی تبلیغات کلیکی PPC تبدیل شود. گوگل ادز این امکان را برای شما فراهم می‌کند تبلیغاتی مبتنی بر متن، تصویر یا فیلم ایجاد کنید تا افرادی که به جست‌وجوی کلمات کلیدی خاص می‌پردازند (شما این کلمات کلیدی را در سئوی وب سایت خود قرار داده‌اید) به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار شما بسیار کارآمد است. راه‌اندازی یک کمپین برای افراد تازه‌کار کمی پیچیده و دشوار به نظر می‌رسد. خوشبختانه گوگل راهی آسان را برای شروع کار با گوگل ادز اکسپرس (Google Ads Express) در کسب‌وکارهای کوچک ارائه کرده است. گوگل ادز اکسپرس نسخه سبک‌تری از گوگل ادز اصلی است که به صورت کاملا خودکار تبلیغات آنلاین را مدیریت می‌کند. بلافاصله پس از آنکه تبلیغات خود را در گوگل ادز اکسپرس بارگذاری می‌کنید ربات‌های گوگل کنترل تبلیغات را در دست گرفته و آن را بهینه‌سازی می‌کنند. گرچه این روش کاربردهای محدودی دارد اما استفاده از آن در شروع کار مفید به نظر می‌رسد.

شبکه‌های تبلیغاتی در گوگل ادز

تبلیغات در جست‌وجو (Search Ads): که شبکه جست‌وجو هم نامیده می‌شود کمک می‌کند تبلیغات شما هنگام جست‌وجو در گوگل در نتایج اصلی نمایش داده شود. معمولا دو سه تبلیغ بالاتر از نتایج ارگانیک و همچنین چند تبلیغ در سمت راست نتایج جست‌وجوی ارگانیک وجود دارد. در اینجا کلمات یا عبارات کلیدی خاصی را هدف قرار می‌دهید تا مخاطبان بتوانند هنگام جست‌وجو شما را در میان سایت‌های رقیب پیدا کنند.

شبکه نمایش (Display Network): پلتفرم گوگل ادز بزرگ‌‌ترین شبکه تبلیغات نمایشی را در میان پلتفرم های تبلیغات آنلاین دارد. روش عملکرد این شبکه‌ متفاوت است و خارج از جست‌وجوی سنتی گوگل عمل می‌کند. گوگل امکان‌های زیادی مثل Gmail و YouTube را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در آنها تبلیغات متنی، تصویر و ویدئو را قرار دهید. شبکه نمایش گوگل با دسترسی به بیش از دو میلیون وب سایت و حدود ۹۰ درصد از کاربران اینترنت حداکثر دسترسی از هر بستر تبلیغاتی آنلاین را امکان‌پذیر می‌سازد. این تبلیغات برای کاربرانی که در حال خرید اینترنتی، تماشای ویدئوهای مربوط به اخبار یا خواندن ایمیل‌هایشان هستند پخش می‌شود.

به طور معمول هزینه تبلیغات کلیکی در شبکه نمایش گوگل کمتر از تبلیغات در نتایج جست‌وجوی گوگل است اما از اثربخشی نسبتا پایینی برخوردار است.

بازاریابی مجدد (Remarketing): سیستم تبلیغاتی گوگل امکانات و قابلیت‌های متعددی برای ریمارکتینگ دارد. کمپین‌های ریمارکتینگ به طور خاص برای مخاطبانی استفاده می‌شود که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده‌اند. این کمپین‌ها برای اساس کوکی‌های سایت ایجاد می‌شوند. کوکی‌ها اطلاعات زیادی درباره صفحات مرورشده توسط کاربر و آخرین زمان ورود او به سایت دارند. این اطلاعات به گوگل ارجاع داده می‌شود تا از آن برای ریمارکتینگ و نمایش مجدد تبلیغ به همان کاربرها استفاده کند. در این صورت زمانی که کاربر به سایت دیگری که جزء شبکه AdSense گوگل است مراجعه کرده تبلیغ سایت شما برای او نمایش داده می‌شود.

ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل کمک می‌کند کلیک‌های بیشتری با صرف هزینه بسیار کمتر برای تبلیغ خود داشته باشید. مزیت اصلی ریمارکتینگ کاهش هزینه‌های تبلیغاتی شما در کنار هدف‌گیری کاربران خاص است.

تبلیغات بینگ (Bing)

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

بینگ دومین موتور جست‌وجوی محبوب در جهان و رقیبی قدرتمند برای گوگل به شمار می‌آید. حدود بیست درصد کل جستجوها در جهان با بینگ انجام می‌شود. مایکروسافت مشابه گوگل ادز از موتور جست‌وجوی بینگ برای ارائه تبلیغات در نتایج موتور جست‌وجوی خود و همچنین شبکه‌های دیگر استفاده می‌کند. تبلیغات بینگ در سال‌های اخیر شبکه تبلیغاتی خود را بهبود بخشیده و در سهولت‌بخشی به اجرای کمپین‌های خاص خود پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. تبلیغات بینگ اعتبار تبلیغاتی رایگان به شما ارائه می‌دهد اما به سختی می‌توان از آن نتیجه گرفت.

موتور جست‌وجوی بینگ مخاطب بسیار کمتری نسبت به گوگل دارد در نتیجه قیمت پیشنهادی برای کلمات کلیدی در آن ارزان‌تر است. با تبلیغات بینگ می‌توانید در هزینه‌های بازاریابی خود صرفه‌جویی بیشتری کنید.

بر اساس آمار میانگین هزینه کلیک تبلیغات در گوگل سه برابر میانگین هزینه کلیک تبلیغ در بینگ است. ترافیک ورودی بیشتر در گوگل صاحبان کسب‌وکارها را به پرداخت هزینه کلیک بیشتر در آن ترغیب می‌کند. پلتفرم بینگ در مواردی نسبت به گوگل مزایایی دارد. آدرس سایت در موتور جست‌وجوی بینگ به طور برجسته (bold) نمایش داده می‌شود و این موضوع در برندسازی سایت تاثیرگذار است. تبلیغات بینگ از نسبت کلیک به نمایش (CTR) بالاتری نسبت به گوگل برخوردار است.

با این حال و با وجود مفید بودن موتور جست‌وجوی بینگ و مزیت‌های آن نسبت به گوگل ادز، کسب‌وکارها در ایران به دلیل محبوبیت زیاد گوگل از این پلتفرم برای تبلیغات آنلاین خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات فیس‌بوک

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

تبلیغات در فیس‌بوک همچون معدن طلا برای کسب‌وکارهای کوچک محسوب می‌شود. این پلتفرم تبلیغاتی در طول سال‌های گذشته راه طولانی را هم در حوزه اثربخشی و هم در سهولت استفاده طی کرده است.

تبلیغات فیس‌بوک شبیه تبلیغات PPC کار می‌کند و شما به ازای کلیک افراد پول پرداخت می‌کنید. اما نکته جالب توجه در تبلیغات فیس‌بوک این است که می‌توانید به همراه متن خود یک تصویر یا ویدئو اضافه کنید. در این صورت حتی اگر افراد روی تبلیغ شما کلیک نکنند همچنان به صورت رایگان در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

پلتفرم‌های تبلیغاتی گوگل ادز و بینگ به طور معمول رفتار کاربر (جست‌وجوی محصول یا خدمات) را هدف قرار می‌دهند اما فیس‌بوک این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا مطابق علایق کاربر هدف‌گذاری کنید. شما در فیس‌بوک می‌توانید تبلیغات را بر اساس سن، موقعیت، جنسیت، زبان، علایق و رفتارهای مخاطبان به آنها ارائه کنید. راه دیگر این است از طریق ترافیک سایت، لیست مشتریان و فعالیت اپلیکیشن لیست مخاطبان سفارشی خود را بسازید و تبلیغات خود را به دست افرادی برسانید که کسب‌وکار شما را می‌شناسند.

تبلیغ در فیس‌بوک می‌تواند پنج تصویر داشته باشد در صورتی که در متن عنوان آن تنها استفاده از ۲۵ کاراکتر مجاز است. بنابراین متن عنوان شما باید به اندازه کافی جذاب باشد تا مخاطب آن را دنبال کند.

با تبلیغ در فیس‌بوک بینشی درباره مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه به دست می‌آورید که به شما کمک می‌کند هدف‌گیری تبلیغاتی بهتر و موثرتری برای آینده داشته باشید.

تبلیغات توییتر

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

تبلیغات توییتر بسیار به تبلیغات گوگل ادز شباهت دارد و امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار می‌دهد. برای تبلیغ در توییتر محتوا را در اولویت قرار دهید. شما برای نوشتن یک توییت حداکثر می‌توانید از ۲۸۰ حرف استفاده کنید اما تحقیقات بازاریابی نشان داده توییت‌های زیر ۱۰۰ کلمه توجه مخاطبان را بیشتر جلب می‌کند. بررسی توییت‌های تبلیغاتی برندهای موفق نشان می‌دهد کوتاهی این توییت‌ها باعث شده در رساندن پیام اصلی برند خلاقانه‌تر عمل کنند. پس خلاقیت خود را به کار بگیرید تا با توییت‌های کوتاه تبلیغاتی بیشترین تاثیرگذاری را روی مخاطب داشته باشید.

با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در توییتر دسترسی به توییت‌های خود را افزایش می‌دهید. توییتر امکاناتی برای هدف‌گیری مخاطبان و تفکیک آنها در اختیار شما قرار می‌دهد تا تمرکز خود را روی کاربران هدف قرار دهید. در توییتر مطمئن می‌شوید که مخاطبان واقعی به تبلیغات شما توجه می‌کنند. ابزار ریتوییت نیز این امکان را برای شما فراهم می‌سازد محتوا و نظرات کاربران را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات لینکدین

نگاهی به بهترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین جهان

لینکدین با بیش از پانصد میلیون کاربر فعال فردی و تجاری یکی از بهترین پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین در میان شبکه‌های اجتماعی است. وجود محتوای شخصی و علمی و آشنایی با موقعیت‌های شغلی مختلف باعث محبوبیت لینکدین در میان افراد شده است.

هزینه تبلیغات کلیکی در این پلتفرم نسبت به سایر پلتفرم‌ها بیشتر است اما شما می‌توانید تبلیغات خود را به مخاطبان مشخص اختصاص دهید. اگر کمپین موفقی داشته باشید در عوض هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید به سودآوری فوق‌العاده‌ای در کسب‌وکارتان دست پیدا می‌کنید. برای کسب موفقیت در تبلیغات لینکدین باید آن را بهینه‌سازی کرد.

تبلیغات در لینکدین مشابه تبلیغ در گوگل و تبلیغ در فیس‌بوک از قواعد مشابهی پیروی می‌کند. شما می‌توانید تنظیمات آن را طوری تعیین کنید که تبلیغات تنها برای مخاطبان هدف نمایش داده شود. این امکان با الگوریتم‌های قدرتمند لینکدین فراهم شده است.

استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین نیاز به استراتژی مناسب با کسب‌وکار و تخصص دارد. اگر این تبلیغات فرصت مناسبی برای دستیابی به اهداف کسب‌وکارتان فراهم کند نتایج بی‌نظیری کسب خواهید کرد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *