ریمارکتینگ گوگل یا بازاریابی مجدد چیست؟

برای شروع اول باید معنای دقیق بازاریابی مجدد را درک کرد. در اصل بازاریابی مجدد (که به آن ریمارکتینگ یا ریتارگتینگ هم گفته می شود) به تبلیغاتی گفته می شود که به طور مستقیم افرادی را که قبلا از وب سایت شما حداقل یک بار بازدید کرده اند هدف قرار می دهد. وقتی این بازدید کننده ها وب سایت را ترک می کنند حتی اگر محصولی هم از شما نخریده باشند تبلیغ های شما را در وب سایت های مرتبط در سطح اینترنت می بینند و این تبلیغات دقیقا نقطه شروع ماجرا هستند. این تبلیغات می توانند تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی) باشند، ممکن است تبلیغات بنری روی وب سایت های همکارتان یا … باشند.

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ چیست؟

بازاریابی مجدد گوگل ادوردز نوعی سامانه‌ی بازاریابی آنلاین است که به کاربر امکان نمایش تبلیغاتی هدفمند به بازدیدکنندگانی که پیش از این از سایت بازدید کرده‌اند، را می‌دهد. بازدیدکنندگان پیشین این تبلیغات را در حین مرور صفحات، مشاهده‌ی ویدئو در یوتیوب یا مطالعه‌ی سایت‌های خبری می‌بینند. به این ترتیب نام تجاری شما همواره در دید آن‌ها قرار دارد و آن‌ها را برای بازگشت به سایت شما و کسب اطلاعات بیشتر ترغیب می‌کند.

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

اگر هم اکنون از تبلیغات در گوگل استفاده می‌کنید، تمام کاری که باید انجام دهید افزودن کدهای بازاریابی مجدد گوگل (که با نام‌های تگ یا پیکسل هم نامیده می‌شوند) به وبسایت خودتان است. به این ترتیب، بازدیدکنندگان سایت شما با استفاده از کوکی‌های مرورگر به بخش مخاطبان بازاریابی مجدد شما افزوده می‌شوند. شما می‌توانید کدها را در صفحات مختلف بر اساس دسته بندی تعریف شده، سفارشی سازی کنید.

برای مثال، فرض می‌کنیم که شما یک کسب و کار آنلاین دارید که در آن تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه را می‌فروشید. شما باید فهرست بازاریابی مجددی با نام «تُستر» بر اساس کسانی که از صفحه‌ی فروش تسترهای شما بازدید کرده‌اند، بسازید. به این ترتیب، شما می‌توانید به این دسته از کاربران تبلیغات بسیار هدفمندی را نمایش دهید که برای فروش تستر برنامه ریزی شده است. شما می‌دانید که آن‌ها برای خرید تستر به اینترنت آمده‌اند، حالا شما می‌توانید آن‌ها را بازگردانید و شاید با یک پیشنهاد خاص مثل «ارسال رایگان» به خرید مجاب کنید.

با استفاده از بازاریابی مجدد، می‌توانید تبلیغات گوگل را به بازدیدکنندگان قبلی سایت خود که در حال مرور سایت‌های متعدد همکار گوگل که در شبکه‌ی نمایش گوگل حضور دارند، نمایش دهید.

گوگل به شما توصیه می‌کند که در هنگام آغاز اولین کارزار بازاریابی مجدد، هدف خود را همه‌ی کسانی که از صفحه‌ی نخست سایت شما بازدید کرده‌اند قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که این کار هزینه‌ی بازاریابی مجدد شما را افزایش می‌دهد زیرا تبلیغات شما برای مخاطبان بیشتری هدف گذاری مجدد می‌شود، همچنین شما نمی‌توانید تبلیغاتی که واقعا هدفمند هستند را بسازید. با هدف گذاری محدودتر، می‌توانید میزان ارتباط تبلیغات را افزایش داده و هزینه‌ی نرخ کلیک را کاهش دهید.

در نهایت، شما می‌توانید فهرست‌های بازاریابی مجدد مختلفی برای کارزارهای بازاریابی مجدد گوگل بسازید که که برای کاری خاص هدف گذاری شده‌اند. برای مثال، می‌توانید انتخاب کنید که برای کسانی که پیش از این از سایت شما خرید کرده‌اند تبلیغاتی متفاوت با کسانی که خرید نکرده‌اند نمایش داده شود (مثل پیشنهاد ۳۰ درصد تخفیف برای خرید مجدد).

چرا بازاریابی مجدد؟ برتری هدف گذاری مجدد گوگل

هدف گذاری مجدد گوگل راهکار بازاریابی قدرتمندی است که به شما امکان ارتباط مستمر با مخاطبان هدف، حتی پس از خروج سایت شما را می‌دهد.

با ارائه‌ی بنرهای تبلیغاتی بازاریابی مجدد به بازدیدکنندگان، حتی کسانی که سایر بخش‌های وب را می‌بینند، نام تجاری شما مشهورتر شده، مخاطبان هدف بیشتری با آن آشنا می‌شوند، اعتماد آن‌ها افزایش می‌یابد و احتمال خرید آن‌ها از شما بالاتر می‌رود.

تبلیغات بازاریابی مجدد نرخ کلیک و نرخ تبدیل بیشتری نسبت به تبلیغات معمولی دارند:

همان‌طور که می‌بینید، بازدیدکنندگان پیشین سایت ۲ تا ۳ برابر بیشتر از بازدیدکنندگان جدید روی تبلیغات کلیک می‌کنند.

به علاوه، اثرگذاری تبلیغات بازاریابی مجدد گوگل با نمایش بیشتر افزایش می‌یابد و فرسودگی تبلیغ نسبت به سایر روش‌های نمایش تبلیغات بسیار کمتر است:

حتی با ادغام کارزارهای بازاریابی مجدد با روش‌های هدف‌گذاری دیگر مثل هدف گذاری بر اساس ویژگی‌های جمعیتی، نرخ تبدیل بسیار بهتری به دست می‌آید.

به هر حال فراموش نکنید که کاربران با استفاده از نرم افزار انتخاب تبلیغ (AdChoices) امکان انتخاب و تنظیم نمایش تبلیغات مورد نظر برای خودشان را دارند و ممکن است به این ترتیب از فهرست نمایش تبلیغات هدف گذاری مجدد شما خارج شوند.

ریمارکتینگ گوگل یا بازاریابی مجدد چیست؟

انواع بازاریابی مجدد

  • بازاریابی مجدد استاندارد

در این نوع از بازاریابی که معمول ترین نوع بازاریابی مجدد است تبلیغات از طریق شبکه نمایشی گوگل و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر به بازدید کننده های قبلی نمایش داده می شود. در این نوع بازاریابی مجدد بازدید کنندگانی که از طریق گوگل کلید واژه های مورد نظرشان را سرچ می کنند هدف تبلیغات مرتبط با کلید واژه قرار می گیرند. به عنوان مثال اگر در گوگل Heat map tool را سرچ کنید یک تبلیغ بازاریابی مجدد از ابزار تحلیل داده Hotjar می بینید که بازدید کننده را ترغیب می کند که در یک نسخه آزمایشی رایگان از برنامه ثبت نام کند.

  • بازاریابی مجدد پویا

بازاریابی مجدد پویا که بازاریابی مجدد دینامیک هم نامیده می شود امکان هدف گیری مشتریانی که به محصول یا خدمت خاصی از شما توجه داشته اند را آسان تر می کند. طبیعتا نمی توانید برای تمام محصولات وب سایت تان تگ بازاریابی مجدد استفاده کنید و به جای این می توانید یک فید به گوگل ارسال کنید و درخواست کنید که ابتدای جستجوی تبلیغاتی، شما را به بازدید کننده هایی که اخیرا همان محصول یا خدمات خاص را دیده اند نشان بدهد.

این روش به خصوص برای فروشگاه های اینترنتی که طیف گسترده ای از محصولات دارند و مشتریان تکراری زیاد دارند بسیار مناسب می باشد.

  • بازاریابی مجدد ویدیویی

این نوع از بازاریابی مجدد بیشتر در یوتیوب مورد استفاده قرار می گیرد و تبلیغ را به بازدید کننده هایی که اخیرا یک ویدیو را روی وب سایت یا یوتیوب تماشا کرده اند نشان می دهد. این ویدیو ها می تواند ابتدای فیلم تان در یوتیوب و یا در میانه فیلم تان قرار بگیرد ( اگر در میانه فیلم قرار بگیرد کاربر سریعا می تواند تبلیغ را رد کند اما ابتدای فیلم بعد از گذشت چند ثانیه می تواند این کار را انجام دهد ). این ویدیو ها در قسمت راست بالای صفحه هم می توانند قرار بگیرند.

  • بازاریابی مجدد ایمیلی

بازاریابی مجدد ایمیلی به دو صورت انجام می گیرد:

  • نمایش تبلیغات در وب سایت های مختلف به کاربرانی که حداقل یک ایمیل را از طرف شما باز کرده اند

به عنوان مثال سرویس AdRoll یک سرویس دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مجدد است که از فید فیسبوک برای نمایش تبلیغات بازاریابی مجدد استفاده می کند تا کاربرانی را هدف قرار بدهد که حداقل یک ایمیل را از طرف یک برند باز کرده اند و روی لینک فراخوان عمل آن کلیک کرده اند اما پروسه ی خرید را به انجام نرسانده اند.

تبلیغ فیسبوکی AdRoll هم به کاربر یادآوری می کند که وب سایت AdRoll سر بزند و هم یک چشم اندازی به آن ها نشان می دهد که چطور می توانند از طریق این سرویس برای برندشان بازاریابی مجدد انجام دهند.

  • فرستادن ایمیل تشویق به خرید به کاربرانی که حداقل یک بار به وب سایت شما سر زده اند اما پروسه ی خرید را کامل نکرده اند

در این روش برند با فرستادن ایمیلی به کاربری که وب سایت را ترک کرده و محصول خاصی را دیده اما آن را نخریده سعی می کند او را تشویق به خرید کند. این تشویق می تواند به صورت یک پیشنهاد تخفیف باشد و یا با فرستادن هدیه همراه باشد. در این ایمیل یک لینک فراخوان عمل هم قرار داده می شود تا مشتری مستقیما وارد پروسه ی خرید شود.

مهم نیست که از کدام نوع بازاریابی مجدد استفاده می کند چیزی که مهم است این است که توسط لیست های هدفمند و دسته بندی شده از کاربران تبلیغات هوشمندانه و یا ایمیل های شخصی سازی شده به آنها بفرستید تا به بهترین حالت ممکن به مشتری بفهمانید که رفتار او را درک کرده اید.

هزینه‌ی بازاریابی مجدد گوگل چقدر است؟

هزینه‌ی بازاریابی مجدد گوگل برای شما به چگونگی همخوانی کارزار تبلیغاتی با راهبردهای بازاریابی آنلاین شما وابسته است. هرچند به طور کلی، تبلیغات بازاریابی مجدد گوگل یکی از مقرون به صرفه‌ترین کارزارهای تبلیغاتی موجود برای تبلیغ کنندگان آنلاین است.

به طور میانگین تبلیغات در جستجوگر برای شاخه‌هایی که رقابتی‌تر هستند نرخی در حدود چند دلار یا بیشتر برای هر کلیک دارد، برای برخی از کلمات کلیدی مشهور حتی قیمت به ۵۰ دلار برای هر کلیک نیز می‌رسد. تبلیغات نمایشی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بین ۲ تا ۱۰۰ برابر از این قیمت‌ها ارزان‌تر هستند.

برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، بازاریابی مجدد گوگل را با هدف گذاری موقعیتی، فیلترهای تبدیلی، تکرار تبلیغات و سایر راهبردهای کاهش هزینه ادغام کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که کارزارهای تبلیغات مجدد هدفمندتری بسازید و تبلیغات مرتبط خود را افزایش بدهید؛ همچنین اکثر تبلیغات خود را به کسانی نمایش دهید که امکان کلیک و خرید برایشان بیشتر است.

ساخت تبلیغات بنری برای سامانه‌ی بازاریابی مجدد گوگل ادوردز

زمانی که شما در شبکه‌ی تبلیغات گوگل بازاریابی مجدد می‌کنید، امکان ساخت تبلیغات نمایشی حاوی متن، تصویر، ویدئو و سایر فایل‌های چند رسانه‌ای را دارید. برای کمک به ساخت بنرهای تبلیغاتی بازاریابی مجدد گوگل سفارشی سازی شده، از ابزار رایگان ساخت تبلیغات نمایشی گوگل استفاده کنید. شما می‌توانید از میان قالب‌های آماده‌ی بسیاری که در این ابزار وجود دارند، استفاده کنید؛ سپس آن‌ها را برای کسب و کار خود سفارشی سازی کرده و از میان اندازه‌ها و فرمت‌های موجود بنر بازاریابی مجدد گوگل خود را بسازید.

ورداستریم نیز ابزاری دارد که به طور پویا سایت شما را برای مشاهده‌ی تصاویر و متون اسکن کرده و به صورت خودکار بنری را می‌سازد که بهترین شکل ظاهری برای نمایش به عنوان بنر بازاریابی مجدد شما را دارد. اشتباهات موجود در حساب کاربری خود را با استفاده از ابزار AdWords Performance Grader یافته و رفع کنید.

بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ در ادز چه مزایایی دارد؟

اگر شما به دنبال بالا بردن فروش یا افزایش ثبت نام ها در سایت و یا ترویج برند خود هستید، بازاریابی مجدد می تواند یک جزءِ استراتژیک در تبلیغات در گوگل شما باشد. همچنین انجام بازاریابی مجدد می تواند موجب بازگشت سرمایه (ROI) در استفاده از هر نوع روش تبلیغاتی شود.

برخی از مزایای بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ به این شرح می باشد:

  • دسترسی به کاربران در مساعدترین زمانی که ممکن است خرید کنند: شما این فرصت را دارید که به کاربران بعد از آن که با کسب و کار شما آشنا شده و تعامل برقرار کردند، دسترسی داشته باشید. این امر می تواند زمانی باشد که کاربران محصولات شما را جستجو می کنند، از دیگر وب سایت ها بازدید می کنند و از اپلیکیشن های متفاوت موبایل استفاده می کنند. ریتارگتینگ در ادز، نقاط تماس به موقعی را برای شما تدارک دیده است تا مشتریان خود را در زمانی که کاملاً مجذوب محصولات شما شده اند، به وب سایت یا اپلیکشن تان راهنمایی کنید.
  • لیست مناسب برای اهداف تبلیغاتی شما: لیست های ریمارکتینگ تان را برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی، به دلخواه خود تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید یک لیست از “ترک کنندگان سبد خرید” ایجاد کنید تا برای افرادی که محصولی را به سبد خریدشان اضافه کرده اند اما عملیات خرید را کامل نکرده اند، تبلیغ بفرستید.
  • دسترسی به افراد در مقیاس وسیع: شما می توانید از طریق لیست ریمارکتینگ تان به افراد زیادی دسترسی داشته باشید. چرا که آن ها از طریق ابزارها و وسایل ارتباطی شان، بیش از ۲ میلیون وب سایت و اپلیکیشن موبایل را وارسی می کنند.
  • قیمت گذاری کارآمد: می توانید با استفاده از استراتژی های پیشنهاد دهی قیمت به صورت اتوماتیک مانند CPA و ROAS، کمپین های ریمارکتینگ با عملکرد بالا ایجاد کنید. تعیین قیمت در زمان واقعی به شما کمک می کند که برای نمایش تبلیغتان به شخص خاصی که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده است، قیمتی بهینه تر برای نمایش تبلیغ هزینه کنید و در این رقابت از رقبای خود پیشی بگیرید و هزینه های خود را کاهش دهید.
  • ساخت آسان تبلیغ: با AD gallery می توانید به صورت رایگان تبلیغ های متنی، تصویری و ویدیویی بسازید. با استفاده از کمپین های ریمارکتنیگ پویا، می توانید تبلیغات پویا (Dynamic Ads) بسازید که با اندازه های تبلیغات بنری منطبق باشد و برای تمام محصولات و خدمات تان، تبلیغات زیبا با مقیاس های متفاوت ایجاد کند.
  • اطلاعات کامل در مورد کمپین تان: گزارشاتی از عملکرد کمپین تان، جایی که تبلیغات تان نمایش داده می شوند و اینکه چه قیمتی برای آن ها پرداخت می کنید، خواهید داشت.
  • دسترسی پیدا کردن به مشتری ها، زمانی که شما را جستجو می کنند: نمایش دادن تبلیغات به بازدیدکنندگانی که به صورت فعال و با استفاده از جستجوی گوگل، کسب و کار شما را جستجو می کنند.

راه های انجام ریمارکتینگ در گوگل ادز

شما می توانید با روش های مختلف در گوگل ادز به بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ بپردازید. این روش ها عبارتند از:

  • ریمارکتینگ استاندارد: نشان دادن تبلیغات به بازدیدکنندگان گذشته ی شما، هنگامی که آنها در میان وب سایت ها و اپلیکیشن ها در حال گردش هستند.
  • ریمارکتینگ پویا: عملکرد خود را به وسیله ریمارکتینگ پویا بهبود ببخشید. این روش با تبلیغاتی که شامل محصولات یا خدماتی است که توسط افراد در وب سایت شما دیده شده اند، ریمارکتنیگ را به سطح بالاتری هدایت می کند.
  • ریمارکتینگ برای اپلیکیشن های موبایل: نمایش تبلیغات به افرادی که از اپلیکیشن موبایل یا نسخه موبایل وب سایت شما استفاده کرده اند.
  • لیست ریمارکتینگ برای تبلیغات مبتنی بر جستجو: نمایش تبلیغات به بازدیدکنندگان قبلی شما، هنگامی که آنها برای آن چه نیاز دارند در حال جستجو در گوگل هستند.
  • ریمارکتینگ مبتنی بر نمایش ویدیو: نمایش دادن تبلیغ به افرادی که هنگام استفاده از یوتیوب و گردش در شبکه های نمایش ویدیو، وب سایت ها و اپلیکیشن ها با ویدیوهای شما یا کانال یوتیوب شما تعامل داشته اند.
  • ریمارکتینگ توسط لیست ایمیل: برای این کار ابتدا ایمیل های مشتریان خود را چک کنید، لیستی از آدرس های ایمیل ای که مشتریان به شما داده اند را آپلود کنید. در نتیجه وقتی آن ها در جستجوی گوگل، یوتیوب، یا جی میل، sign in می کنند، می توانید برای آن ها تبلیغ بفرستید.
ریمارکتینگ گوگل یا بازاریابی مجدد چیست؟

چگونه تنظیمات ریمارکتینگ را انجام دهیم؟

برای ساختن یک لیست ریمارکتینگ، گام های زیر را به ترتیب دنبال کنید:

ریمارکتینگ وب سایت:

  1. وارد اکانت گوگل ادز شوید.
  2. روی گزینه ی Shared library کلیک کنید.
  3. سپس روی Audiences کلیک کنید.
  4. اگر برای اولین بار است که لیست ریمارکتینگ درست می کنید، چندین گزینه برای ریمارکتینگ مشاهده خواهید کرد. زیر “website visitors” بر روی گزینه “set up remarketing” کلیک کنید و فرآیند set up را کامل کنید. اگر بار اولتان نیست که لیست درست می کنید، روی +remarketing list کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه “website visitors” را انتخاب کنید.
  5. برای نام لیست ریمارکتینگ خود یک توضیح بنویسید. سعی کنید این نام توضیح دهنده لیست انتخابی شما باشد.
  6. از منوی “who to add to your list” یعنی چه کسی را به لیست اضافه کنم، یک قالب را انتخاب کنید.
  7. برای اضافه کردن قوانین روی +rule کلیک کنید.
  8. پنجره دیالوگی ظاهر می شود که می توانید تمامی شروطی که یک وب پیج برای تطابق با این لیست نیاز دارد را اضافه کنید. گزینه ای از منوی نواری دوم مثل “contains”، “equals” یا “start with” را انتخاب کنید. میزان value یا ارزش را تایپ کنید. ارزش ها می توانند کلمات، یک عدد، یا تاریخ باشند، که بستگی به نوع لیستی دارد که می سازید. روی Done کلیک کنید.
  9. مدت زمان عضویت را وارد کنید، که نشان دهنده مدت زمانی است که مایل هستید یک بازدید کننده در لیست شما بماند. می توانید مدت زمان عضویت را هر وقت که بخواهید تغییر دهید. اگر در حال حاضر در وب سایت تان تگ ریمارکتینگ موجود است و می خواهید بازدیدکنندگان اخیر را که با قوانین لیست شما تطابق دارند در لیست بگنجانید، تیک گزینه “include past visitors that match these rules” را بزنید. این گزینه فقط برای ریمارکتنیگ مبتنی بر شبکه نمایش عمل می کند و برای لیست ریمارکتینگ مبتنی بر تبلیغات جستجویی کاربرد ندارد.
  10. آن را ذخیره کنید.

ریمارکتینگ اپلیکیشن های موبایل:

  1. وارد اکانت ادز شوید.
  2. روی گزینه ی Shared library کلیک کنید.
  3. زیر گزینه ی Audiences، روی View کلیک کنید.
  4. اگر برای اولین بار است که ریمارکتینگ را راه اندازی می کنید، چندین گزینه را خواهید دید. زیر “mobile app users” بر روی گزینه “create list” کلیک کنید. اگر قبلاً ریمارکتینگ را راه اندازی کرده اید، باکس “remarketing tag” را در قسمت بالا سمت راست می توانید ببینید.
  5. روی Tag Details کلیک کنید.
  6. روی Setup کلیک کنید.
  7. گزینه ی View AdWords tracking ID for mobile apps را انتخاب کنید.
  8. ID ردگیری کننده (Tracking) را انتخاب و کپی کنید.
  9. SDK را در اپلیکیشنتان راه انداری کنید.

ریمارکتینگ ایمیل مشتریان:

  1. وارد اکانت ادز شوید.
  2. روی گزینه ی Shared library کلیک کنید.
  3. روی Audiences کلیک کنید.
  4. اگر برای اولین بار است که لیست ریمارکتینگ درست می کنید، چندین گزینه برای ساخت ریمارکتینگ خواهید دید. پایین “customer emails” بر روی گزینه “create list” کلیک کنید. اگر این اولین بار نیست که لیست ریمارکتنیگ درست کرده اید، بر روی +remarketing list کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه “customer emails” را انتخاب کنید.
  5. یک نام وارد کنید.
  6. “Upload customer email addresses” را انتخاب کنید.
  7. می توانید لیستی از آدرس های ایمیل که قبلا آماده کرده اید، آپلود کنید.
  8. در گوگل ادز، فایل را انتخاب کنید.
  9. مدت زمان عضویت را تعیین کنید. به صورت پیش فرض عضویت ها نامحدود هستند اما شما می توانید آن ها را محدود کنید.
  10. اگر موافق هستید، کادر “This data was collected and is being shared with Google in compliance with Google’s policies” را تأیید کنید.
  11. روی upload کلیک کنید و لیست را save کنید. می توانید پایین قسمت “audiences” فرآیند آپلود اطلاعات را مشاهده کنید. این پروسه ممکن است تا 3 ساعت طول بکشد.
  12. مشتری های منطبق با جمعیت هدف تبلیغات‌تان را به کمپین تان اضافه کنید. ممکن است زمان مورد نیاز برای شروع کمپین شما تا 12 ساعت طول بکشد.
    1. برای مشتریان یوتیوب، کمپین “Online video” را انتخاب کنید.
    2. برای مشتریان جی میل، کمپین “Display Network only” را بزنید.
    3. برای کمپین جستجوها نیز گزینه ی “Search Network only” or “Search Network with Display Select” را انتخاب کنید.

جمع بندی

بازاریابی مجدد یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که در عین کم هزینه بودن مزایای بسیاری برای کسب و کار ها ایجاد می کند و مشتریان بالقوه را تشویق می کند دوباره به وب سایت برگردند و خرید انجام بدهند. خوبی این روش این است که احتمال خرید در این مشتریان چندین برابر مشتریان دیگر است چرا که آن ها قبلا هم به وب سایت شما سر زده اند و همین نشان می دهد حداقل به موضوع کسب و کار شما علاقمند هستند. بازاریابی مجدد یکی از روش های نوین بازاریابی است که برای اهداف افزایش نرخ تبدیل حیاتی به شمار می رود و باید در کنار تبلیغات کلیکی مورد توجه قرار بگیرد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *