ساخت محتوای طعمه لینک یا Link Bait ؟

دریافت بک لینک یکی از مهمترین عناصر در سئو است که بدون توجه به آن احتمال دسترسی به رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتورهای جست و جو برای کلمات رقابتی، پایین خواهد بود. لینک سازی یا لینک بیلدینگ نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و در عمل زمان‌بر است؛ به همین دلیل بسیاری از وب سایت‌ها برای دریافت رتبه‌های برتر در موتورهای جستجو از تکنینک‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های بدون ریسک و پربازده‌ای که در لینک بیلدینگ از آن استفاده می‌شود، Link Bait یا طعمه لینک است. این روش توسط بسیاری از سئو کاران انجام می‌شود و با استفاده از آن می‌توان لینک‌های قوی در وب سایت ایجاد کرد. در ادامه به توضیح کامل Link Bait و روش‌های انجام آن خواهیم پرداخت.

Link Bait چیست؟

فرایند تولید محتوایی که به صورت خاص طراحی شده است تا بتوان از آن بک لینک گرفت، Link Bait یا طعمه لینک است. این نوع محتوا معمولا از جنس چالشی، راهنما، بحث‌برانگیز، متن مهم خبری، اطلاعات و دستورالعمل است. محتوای تولید شده برای Link Bait به صورت طبیعی باعث ایجاد بک لینک می‌شود و این محتوا می‌تواند از نوع متنی، صوتی، عکس و حتی ویدئو باشد.

در رابطه محتوایی که برای Link Bait دو نکته از اهمیت برخوردار است: اول اینکه محتوای تولید شده باید باکیفیت و با ارزش باشد. محتوای با ارزش به محتوایی گفته می‌شود که در هیچ قسمتی از آن کپی وجود نداشته باشد و بتواند مخاطب را به خود جذب کند. دومین نکته در رابطه با Link Bait این است که محتوای تولید شده برای این روش باعث ایجاد بک لینک‌های طبیعی می‌شود که این امر برای موتورهای جستجویی مانند گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است.

روش‌های موثر برای ساختن Link Bait

ساختن Link Bait باید با دقت بالایی انجام شود و از روش‌های موثری برای تهیه آن استفاده شود تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت.

1. استفاده از عناصر بصری

مطمئنا محتوای بصری تاثیر بسیار بهتری بر روی مخاطب خواهد داشت و لینک‌های بیشتری را می‌توان به آن اختصاص داد. سعی کنید برای وب سایت خود و متناسب با کسب و کاری که دارید، اینفوگرافیک‌های مختلفی تولید کنید و در آن علاوه بر استفاده از عکس‌های جذاب محتوای قوی نیز بکار ببرید. همچنین می‌توان در متن‌هایی که طولانی هستند نیز از عناصر بصری مختلفی استفاده کرد تا باعث جذاب‌تر شدن آن‌ها شد.

2. تولید محتوای چالشی

محتواهای چالشی و بحث برانگیز یکی از بهترین روش‌های پیش است که برای ساختن Link Bait می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این محتواها باعث جذب حجم بالایی از از مخاطبان می‌شوند و این امکان را فراهم می‌آورند تا بتوان بک لینک‌های طبیعی ایجاد کرد. برای تولید این نوع از محتواها نیازی نیست که به موضوعات آتشین بپردازید، تنها کافی است که در رابطه با آنچه وجود دارد، نظر و عقیده خود را بیان کنید.

3. تولید راهنمای کامل و جامع

تولید راهنمای کامل و جامع بسیار ساده و آسان است. برای این کار تنها باید در رابطه با یک موضوع اطلاعات کامل و جامعی تولید کنید که به شکلی ساده و روان نوشته شده باشد.

4. استفاده از داده‌ها و نظرسنجی‌ها برای تولید محتوا

امروزه افراد به دانستن آمار و ارقام بسیار علاقه‌مند هستند و از همین رو می‌توان از این داده‌ها و ارقام متناسب با کسب و کار خود استفاده کرد و محتواهای با ارزشی تولید کرد. برای تولید این گونه محتواها می‌توان از آمار و ارقامی که وب سایت‌های معتبر اعلام کرده‌اند استفاده کرد و تاثیر آن‌ها را بر روی Link Bait مشاهده کرد.

5. تولید محتوا در رابطه با موضوعات داغ

از بهترین روش‌هایی که برای بک لینک گرفتن می‌توان از آن استفاده کرد، تولید محتوا با موضوعات داغ و مورد بحث است. به طور مثال می‌توانید در رابطه با موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی محتوای جذابی تولید کنید و آن را انتشار دهید. با این کار شاهد بازدید‌های بسیار و لینک‌های مختلفی خواهید بود.

6. تحریک غرور

این روش یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای جذب اینفلوئنسرها است. در این روش به طور مثال می‌توانید از کاربران خود بخواهید تا بهترین سایت برای آموزش دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنند و به آن رای بدهند. سپس نتایج را منتشر کنید و با این کار غرور رتبه‌های برتر را تحریک کنید که این کار باعث اشتراک گذاری محتوا شما می‌شود. همچنین می‌توان از روش‌های دیگری مانند نوشتن در مورد وبلاگ‌های مورد علاقه‌تان، مصاحبه با یک اینفلوئنسر و استفاده از سخنان فردی در محتوای خود نیز برای تحریک غرور استفاده کنید.

7. تولید محتوای مفید و کاربردی

از روش‌های رایجی که برای ساختن Link Bait از آن استفاده می‌شود، تولید محتوای مفید و کاربردی است. با توجه به مطالعاتی که انجام شده، می‌توان دریافت که در صورتی که محتوای تولید شده به اندازه کافی برای مخاطبین مفید و کاربردی باشد، اشتراک‌گذاری و فراگیر شدن آن در بازه زمانی کوتاه‌تری انجام می‌شود.

ساخت محتوای طعمه لینک یا Link Bait ؟

روش‌های انتشار محتوا Link Bait

انتشار Link Bait اهمیت بالایی دارد و مانند هر محتوای دیگری باید برای آن تبلیغات انجام شود. برای انتشار Link Bait از سه روش مختلف می‌توان استفاده کرد:

1. شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین بسترها برای به اشتراک گذاری Link Bait هستند. هرچه تعداد Link Bait در شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و … بیشتر باشد، نتیجه مطلوب‌تری حاصل می‌شود. برای انتشار Link Bait در شبکه های اجتماعی باید از هشتگ‌های مناسبی نیز استفاده کرد.

2. نشریات

محتواهایی که ارزش خبری داشته باشند، گزینه مناسبی برای انتشار در نشریات محسوب می‌شوند. نشر محتوا در نشریات باعث می‌شود تا بلاگرها و روزنامه‌نگاران محتوای شما را ببینند و بک لینک‌های برای سایت شما ایجاد کنند.

3. اطلاع رسانی شخصی

در شبکه های اجتماعی علاوه بر آنکه می‌توانید پست را در صفحه شرکت یا کسب و کار خود قرار دهید، می‌توانید به دنبال افرادی بگردید که در مورد موضوع انتشار داده شده توسط شما پستی منتشر کرده‌اند. سپس با یک پیام شخصی، انتشار محتوای خود را به آن‌ها اطلاع دهید. با این کار احتمال اشتراک گذاری محتوا بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

لینک بیت یکی از روش‌های موثر و مفیدی است که با بهره‌گیری از آن می‌توان لینک‌های طبیعی و با ارزشی را وب سایت به ارمغان آورد. تمامی افرادی که متخصص در امر سئو هستند از Link Bait استفاده می‌کنند تا بتوانند باعث بهبود رتبه‌های وب سایت ها شوند. این روش از لینک بیلدینگ روشی بدون ریسک است و می‌توان آن را با خیال راحت‌تری انجام داد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *