پلاگین وردپرس

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

به کمک افزونه های دانلود وردپرس WordPress Download Manager می‌توانید به سادگی فایل ها و پرونده هایی را که در گذشته بارگذاری کرده‌اید مدیریت نمایید. این افزونه ها امکان مدیریت دانلود وردپرس و دسترسی به انواع اسناد را امکان‌پذیر می‌کند. به دلیل تعداد دفعات بارگیری و دانلود فایل های تکراری، مدیریت دانلود فایل ها و اسناد بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود. حتی در برخی از مواقع نمایش محتوا تنها برای افرادی امکان‌پذیر خواهد بود که ثبت نام کرده باشند به همین دلیل شرکت وردپرس از افزونه مدیریت دانلود در وردپرس رونمایی کرد. 

معرفی افزونه مدیریت دانلود برای وردپرس WordPress Download Manager

1- فروش فایل دانلودی با Easy Digital Downloads

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

خب اولین پلاگینی که قصد معرفی آن را داریم پلاگین Easy Digital Downloads است که به‌ اختصار به آن EDD گفته می‌شود. این افزونه تاکنون بیش از 60 هزار نصب فعال داشته است و توانسته کاربران خود را راضی نگه دارد.

شما با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود فایل‌های موردنظر خود را در سایت برای دانلود در اختیار کاربر قرار دهید. این افزونه با قالب‌های زیادی سازگاری دارد و نیازی نیست شما نگران سازگاری این افزونه با پوسته مورداستفاده در سایت خود داشته باشید.

2- CM Download Manager

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

با استفاده از این افزونه شما می‌توانید به‌راحتی تمامی امور مربوط به دانلود فایل را در سایت وردپرسی خود مدیریت کنید.

این افزونه دارای ویژگی‌های بسیار کارآمدی برای کاربران و مدیر سایت است، به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند تمامی فایل‌های دانلودی را از نمایه کاربری خود پیگیری کند. همچنین شما این امکان را خواهید داشت که بارگیری‌ها را با یک موتور جستجوی داخلی فیلتر کنید.

پلاگین CM Download Manager به شما این امکان را می‌‌دهد تا برای هر دانلود یک پیش‌‌نمایش تصویر قرار دهید، قابلیت دیگر این افزونه این است که شما قادر هستید قالب را تا حدودی سفارشی‌‌سازی کنید.

3- Download Monitor

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

اگر به دنبال یک رابط کاربری ساده هستید، افزونه Download Monitor می‌‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این پلاگین کارکرد بسیار راحت و ساده‌‌ای دارد و شما هنگام استفاده از آن با هیچ مشکلی روبه‌‌رو نخواهید شد.

با استفاده از شورت کد این امکان را خواهید داشت که لینک‌های دانلود را در جلوی صفحه به نمایش در بیاورید.

این پلاگین امکانات زیادی مانند امکان تغییر نحوه نمایش پیوندهای دانلود، ردیابی تعداد بازدیدها، سازگاری با گوتنبرگ، طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری بارگیری‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

4- WooCommerce

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

ووکامرس یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های دنیای وردپرس است که با امکانات فوق‌العاده‌ای که در اختیار کاربران خود قرار داده است توانسته بیش از 5 میلیون نصب فعال را به خود اختصاص دهد.

به‌‌عنوان مدیر یک سایت وردپرسی، WooCommerce هر آنچه نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌‌دهد. مهم‌‌ترین ویژگی این افزونه رابط کاربری بسیار ساده و آسان است.

این افزونه دارای یک سازنده فاکتور داخلی است که این قابلیت شما را از نصب هر پلاگین دیگری بی‌‌نیاز می‌‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک پلاگین بسیار کاربردی برای فروش فایل در سایت وردپرسی هستید، ووکامرس انتخاب مناسبی برای شما است.

5- WordPress Download Manager

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

این پلاگین به شما این امکان را می‌‌دهد که تعیین کنید چه کسانی قابلیت این را داشته باشند که فایل‌‌های موردنظر خودشان را دانلود کنند. پلاگین wordpress Download Manager بیش از 100هزار نصب فعال را به خود اختصاص داده است.

همچنین کاربر باید قبل از دانلود هر فایلی با شرایط و قوانینی که شما تعیین کرده‌اید موافقت کند و پس‌ازآن قادر خواهد بود نسبت به دانلود فایل اقدام کند. ازجمله قابلیت‌های این افزونه امکان قرار دادن آیکون دلخواه برای دانلود، کنترل سرعت بارگیری، محافظت از رمز عبور، برچسب لینک سفارشی و فرم ورود به سیستم است.

همچنین اگر شما در سایت خود ویدئو قرار داده باشید، این افزونه به کاربر این امکان را می‌دهد که به‌صورت آنلاین ویدئو را مشاهده کند اما قابلیت دانلود ویدئو برای آن وجود نخواهد داشت.

همچنین شما این امکان را خواهید داشت که پرونده‌ها را به Box ،Google Drive یا DropBox پیوند دهید.

6- File Manager

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

این افزونه امکانات زیادی را در اختیار مدیر سایت قرار می‌دهد، به بیان ساده هر آنچه یک مدیر سایت برای ارائه فایل به آن نیاز داشته باشد را می‌تواند با این افزونه تأمین کند.

شما به‌عنوان مدیر سایت می‌توانید به‌راحتی فایل‌ها را با کشیدن و رها کردن مدیریت کنید و به مکان موردنظر خود انتقال دهید؛ همچنین شما این امکان را خواهید داشت اندازه و نوع پرونده را مدیریت کنید و کنترل کنید چه پرونده‌هایی قابل بارگیری هستند.

با استفاده از File Manager می‌‌توانید فایل‌‌ها را از طریق ایمیل در اختیار کاربران خود قرار دهید. ازجمله دیگر ویژگی‌‌های این افزونه می‌‌توان به پیش‌‌نمایش PDF، تم‌‌های متعدد، پشتیبانی FTP / SFTP و امکان بایگانی پرونده‌‌ها اشاره کرد.

7- افزونه مدیریت دانلود WP-DownloadManager

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

افزونه‌‌ی WP-DownloadManager به نسبت دیگر افزونه‌‌هایی که معرفی کردیم یک تفاوت اساسی دارد، شما باید برای استفاده از قابلیت‌‌های این افزونه تا حدودی با دانش کد نویسی آشنایی داشته باشید.

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر مقداری مهارت در برنامه‌نویسی داشته باید، این پلاگین امکانات بی‌نظیری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

8- Advanced file manager (free)

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

افزونه Advanced File Manager نیاز به کار FTP و cPanel را از بین می‌برد و یک راه حل کاربرپسند و قدرتمند برای ویرایش و افزودن فایل های سایت خود ارائه می‌دهد. مسیر دایرکتوری اصلی کاملاً قابل ویرایش است. علاوه بر این، این افزونه به شما امکان می‌دهد یک کد کوتاه به سایت خود اضافه کنید تا برخی از کاربران برای قابلیت مدیریت کامل فایل بتوانند دسترسی به آن پیدا کنند.

فایل ها از طریق فهرست اصلی و سایر فایل ها در سراسر سایت شما قابل دسترسی هستند. شما می‌توانید بسیاری از اقدامات مانند بارگذاری، ایجاد پرونده، تغییر نام و بایگانی را تکمیل کنید. پیش نمایش PDF نیز در دسترس است تا مجبور نشوید همه فایل ها را به صورت جداگانه باز کنید.

رابط کاربری سبک و ظریف برای مبتدیان مفید است و پیش نمایش های ویدیویی و صوتی به بررسی سریع پرونده ها در فهرست شما کمک می‌کند. قابلیت جستجوی فایل نیز نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به بهره وری شما دارد. از میانبرهای صفحه کلید گرفته تا ابزارهای چند انتخابی، افزونه Advanced File Manager دارای زیرساختی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند روشی کارآمد برای مراقبت از حرکات فایل ها، بارگذاری و حذف فایل ها داشته باشند.

9- Shared Files for WordPress (رایگان و پولی)

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

Shared Files for WordPress یک افزونه رایگان برای لیست کردن و مدیریت دانلود ها در سایت وردپرس است. همه فایل هایی که در سایت شما به اشتراک گذاشته شده اند می‌توانند دانلود و استفاده شوند. این کار با اضافه کردن پرونده ها به ادمین وردپرس شما، سپس قرار دادن کد کوتاه در جایی از سایت شما برای دانلود فایل ها توسط مردم، کار می کند.

بیشتر از این است ; اینکه شما می توانید فایل هایتان را که مردم دانلود می‌کنند سازماندهی کنید. برای سهولت کار کاربران، لیستی ایجاد کنید یا فایل‌ها را در دسته ها گروه بندی کنید. ویژگی های اضافی مانند محدودیت استفاده از پهنای باند، مرتب سازی فایل و گزینه های چیدمان را ارائه می‌دهد.

همچنین لازم به ذکر است که پلاگین پریمیوم به شما پشتیبانی مشتری و محافظت از گذرواژه را می‌دهد. به این ترتیب، شما همیشه می‌دانید که فایل های شما ایمن هستند و اگر چیزی درست به نظر نمی‌رسد کسی دارید که با او صحبت کنید.

به طور کلی، این پلاگین یک رابط کاربری تمیز و ساده برای همه کاربران فراهم می‌کند و بیشتر تنظیمات دقیقاً خارج از جعبه پیکربندی شده است، به این معنی که معمولاً برای شروع کار لازم نیست چیزی را تغییر دهید.

10- Lana Download Manager (Free)

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

افزونه Lana Downloads Manager فوق العاده ساده و رایگان است. این افزونه امکان مدیریت پرونده های محلی را از طریق بارگذاری WP و پرونده های از راه دور فراهم می‌کند. اگر به دنبال افزونه ای سبک هستید، این افزونه بسیار خوب عمل می‌کند.

برخی از قابلیت های اساسی شامل سیستم شمارنده و سیستم ورود است. اینها برای شمارش تعداد دانلود ها و فایل ها در سیستم شما به خوبی جفت می‌شوند. این‌ها برای اندازه گیری اندازه فایل فقط در صورت رسیدن به محدودیت های سرور نیز مفید است.

این افزونه درست بعد از نصب روی سایت وردپرس آماده است. با درخواست از شما برای بارگذاری محتوای دیجیتال در سرپرست خود کار می‌کند. شما می‌توانید از لیست طولانی فایل‌های پشتیبانی شده، از کلیپ های صوتی گرفته تا فیلم و تصاویر، انتخاب کنید.

پس از بارگذاری فایل ها، همه آنها در یک صفحه سازمان یافته است. می‌توانید فایلها را نامگذاری کرده و مشخص کنید که آیا دوست دارید کاربران آنها را دانلود کنند یا خیر.

همه فایل های بارگذاری شده در افزونه Lana Downloads Manager یک URL و کد کوتاه اختصاص داده شده به آنها را دریافت می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید لینک دانلود را مستقیماً برای مشتریان به اشتراک بگذارید یا آن کد کوتاه را در هر صفحه یا پستی که انتخاب می کنید وارد کنید. در کنار هر یک از فایل ها یک شمارنده دانلود نیز وجود دارد که شما می توانید محبوبیت هر مورد را بررسی کنید.

11- WooCommerce Attach Me! (Premium)

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

این افزونه !WooCommerce Attach Me برای همه مناسب نیست، اما به عنوان یک مدیریت دانلود کامل فایل برای سایت های WooCommerce عمل می‌کند. نه تنها سیستمی برای ارسال لینک های دانلود به مشتریانی که اقلام را خریداری می‌کنند فراهم می‌کند، بلکه از ابزارهای منحصر به فردی برای سازماندهی آن پرونده ها و دسته بندی آنها در بخش‌های قبل از دانلود برخوردار است.

یک مثال خوب در این مورد، اضافه کردن دانلود فایل PDF به رسید است هنگامی که یک شخص از نرم افزار شرکت شما خرید اینترنتی می‌کند. این می‌تواند یک کتابچه راهنمای کاربر، فیلم یا عکس های اضافی باشد تا به مردم ایده استفاده از نرم افزار را ارائه دهد.

دانلود فایل برای محصولات دیجیتالی و فیزیکی امکان پذیر است و مشتریان شما حتی به دکمه بارگذاری دانلود خودشان نیز دسترسی دارند.

تمام لینک های فایل ها توسط این افزونه ایمن هستند و کاربران شما فقط پس از ارسال ایمیل خودکار برای آنها، لینک های دانلود را دریافت می‌کنند.

ویژگی های برتر WooCommerce Attach Me! (Premium)

  • با استفاده از این افزونه می‌توانید فایل های پیوست را در صفحات محصول بارگذاری کرده و ایمیل ها را سفارش دهید.
  • مدیریت فایل طیف گسترده ای از انواع فایل ها مانند PDF، سندنگار Word و MP3 را امکان پذیر می‌کند.
  • برگه دانلود هم برای ادمین و هم برای مشتریان در دسترس است. به این ترتیب، یک کاربر می‌تواند برای دیدن تمام دانلودهای خود به سایت خود برگردد.
  • ایمیل های خودکار برای سفارشات با الگوهایی برای اضافه کردن لینک های دانلود دیجیتال ارسال می‌شوند.
  • می‌توانید فایل ها را به صورت انبوه در مدیر وردپرس خود بارگذاری و حذف کنید.
  • کد کوتاه برای قرار دادن پیوندهای دانلود در هر نقطه از وب سایت شما در دسترس است.
  • این افزونه به شما امکان می دهد دانلود فایل را پیش نمایش کنید تا بتوانید بدون باز کردن هرکدام، آنها را سازماندهی کنید.
  • مشتریان می‌توانند همه فایل ها را از حساب های خود در قسمت frontend دانلود کنند.
  • تاریخ انقضا file را به برخی از فایل های خود اضافه کنید.
  • همه لینک های فایل امن هستند بنابراین فقط دارندگان آن لینک می‌توانند فایل ها را دانلود کنند.

12- File Manager Plugin for WordPress (Premium) افزونه های مدیریت دانلود وردپرس

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

افزونه File Manager برای وردپرس کاملاً قدرتمند است و از رابط کاربری بسیار خوبی برخوردار است. این افزونه فقط با قیمت ۱۹ دلار در CodeCanyon به فروش می رسد و این گزینه دیگری برای مدیریت فایلهای قابل دانلود در سایت وردپرس است.

چند عنصر برای افزونه File Manager برجسته هستند، از جمله اینکه تمام بارگذاری ها با استفاده از سیستم drag & drop انجام می‌شود. این کار روند را سرعت می‌بخشد و اطمینان می‌دهد که تمام سطوح مهارت می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

همچنین دسترسی به  frontend وجود دارد، این در صورتی مهم است که قصد دارید به مشتریان یا کارمندان اجازه دهید فایل های خود را بارگذاری کنند یا فایل هایی را که ادمین ارائه کرده است دانلود کنید.

چندین تم با خرید افزونه File Manager Plugin برای وردپرس ارائه می‌شود. اگرچه این مورد برای یک مدیریت دانلود مؤثر ضروری نیست، اما این واقعیت را گسترش می‌دهد که گاهی اوقات رنگها و مکان دکمه ها باعث می‌شوند که افراد تمایل به استفاده از رابط داشته یا نداشته باشند.

با استفاده از این افزونه می‌توانید پلتفرم را به گونه ای شخصی سازی کنید که از شکل ظاهری آن کاملاً احساس راحتی کنید.

13- Groups File Access WordPress Plugin (Premium)

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

افزونه Groups File Access WordPress  «دسترسی گروهی به فایل وردپرس»  لینک های دانلود فایل را فقط برای کاربران مجاز فراهم می‌کند. بسته به عضویت در گروه کاربر، سایر دسترسی به فایل ها محدود شده است.

بسیاری از گزینه های دیگر مدیریت دانلود وردپرس در این لیست از این قابلیت برخوردارند، اما این مورد بیشتر محدودیت محتوا و محافظت از فایل های وب سایت شما را دارد. به همین دلیل اگر امنیت برای شما در اولویت اصلی است، Groups File Access را بیش از گزینه های دیگر توصیه می‌کنیم.

ویژگی‌های این پلاگین عبارتند از:

  • دسترسی محدود به دانلودها برای گروه‌های کاربری مجاز
  • ایجاد یا عدم محدودیت دانلود برای هر کاربر
  • پشتیبانی کامل چندتایی (نصب و راه‌اندازی شبکه وردپرس)
  • حوزه مدیریت فایل
  • آپلود فایل‌ها از طریق FTP و وارد کردن به صورت فله‌ای
  • دسترسی به فایل از طریق کلید احراز هویت
  • اعلان‌های دسترسی به فایل (قابل تنظیم)
  • کدهای کوتاه انعطاف‌پذیر

14- Use-your-Drive (Premium)

افزونه WordPress Download Manager مدیریت دانلود وردپرس

اگرچه این نام به نظر نمی‌رسد مانند مدیریت دانلود وردپرس باشد، اما این دقیقاً همان کاری است که افزونه Use-your-Drive انجام می‌دهد. در واقع، این افزونه یک قابلیت کاملاً منحصر به فرد را فراهم می‌کند که گهگاه در پلاگین های دیگر یافت می‌شود.

افزونه Use-your-Drive وب سایت وردپرس شما را به حساب Google Drive شما پیوند می‌دهد. با استفاده از این پیوند، شما می‌توانید انواع فایل ها را در Google Drive خود بارگذاری کرده و در سایت خود نمایش دهید یا دکمه های دانلود را ارائه دهید.

تصور کنید تجارت شما نرم افزار می‌فروشد. تیم توسعه محصول شما دائماً تصاویر، اسناد و حتی فایلهای صوتی را به اشتراک می‌گذارد. به جای استفاده از یک ابزار شخص ثالث، افزونه Use-your-Drive آن اعضای تیم را به سمت سایت وردپرس هدایت می‌کند. آنها می‌توانند تمام فایل هایی را که به آنها دسترسی داده شده است مشاهده و ویرایش کنند.

چیزی که جالب است این است که این فایل ها از Google Drive خارج می‌شوند، بنابراین شما همچنین مکان فوق العاده ای برای مدیریت و بارگذاری آن فایل ها دارید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *