WordPress پلاگین وردپرس

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

وردپرس به خاطر رابط کاربر پسند و مقیاس پذیر آن که فضای زیادی را برای رشد و توسعه فراهم می‌کند، بسیار محبوب است. یکی از بهترین راه ها برای افزایش قابلیت های سایت وردپرس و جذاب‌تر و کاربردی‌تر کردن آن برای بازدیدکنندگان، اضافه کردن انواع مختلف ابزارک ها به وردپرس است. در این مقاله بهترین افزونه های ابزارک های کاربردی وردپرس ، ویجت ها و نوار کناری وردپرس که به شما اجازه می‌دهند ابزارک های مفید و با ویژگی های قدرتمند را به سادگی به نوار کناری وب سایت وردپرس خود و دیگر نواحی ابزارک ها اضافه کنید، معرفی می‌کنیم.

معرفی کاربردی ترین افزونه های ابزارک در وردپرس

افزونه WP Call Button

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

اولین افزونه از لیست کاربردی ترین افزونه های ابزارک در وردپرس ما افزونه WP Call Button است. با گسترش روز افزونه استفاده از اینترنت در تلفن همراه، اکثر کاربران سایت ها مایلند که برای کسب اطلاعات بیشتر تماس مستقیم بگیرند. و شما با استفاده از افزونه WP Call Button می‌توانید یک دکمه تماس مستقیم در سایت تان تعبیه کنید تا کاربرانی که با موبایل به سایت شما سر می‌زنند بتوانند به راحتی با زدن یک دکمه به صورت مستقیم با شما در ارتباط باشند.

همچنین می‌توانید از این افزونه برای افزودن دکمه چسبنده ای استفاده کنید که با کاربر حرکت می‌کند یا از ویجت آن برای نمایش دکمه تماس در نوار کناری سایت استفاده کنید. این افزونه با هر شماره تلفن ثابت یا همراهی به خوبی کار می‌کند.

افزونه Relevanssi – جستجوی پیشرفته وردپرس

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Relevanssi با بیش از 100 هزار نصب فعال از بهترین افزونه‌های جستجوی پیشرفته در وردپرس می‌باشد. این پلاگین کاربردی جستجوی استاندارد وردپرس را با یک موتور جستجوی پیشرفته‌تر، با بسیاری از امکانات و گزینه‌های قابل تنظیم جایگزین می‌کند. این افزونه محبوب در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است که نسخه رایگان آن، امکانات بسیاری جهت بهبود جستجوی پیشرفته وبسایت‌های وردپرسی را دارا می‌باشد.

با استفاده از یک افزونه رایگان و کاربردی به راحتی می‌توانید جستجوی پیشرفته وردپرس خود را تا چندین برابر بهبود ببخشید، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب و به بهینه‌سازی سئو وبسایت وردپرسی خود کمک کنید. افزونه جستجوی پیشرفته وردپرس با امکانات پیشرفته‌ای که دارد به شما کمک می‌کند کنترل بیشتری بر روی تنظیمات جستجوی سایت داشته باشید.

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

با استفاده از افزونه Compact Archives می‌توانید بایگانی مطالب سایت تان را به صورت گروه بندی ماهیانه و به ترتیب سال در نوار کناری سایت نمایش دهید. به صورت پیشفرض خود وردپرس همچین قابلیتی برای شما قرار داده است اما استفاده از آن فضای بسیار زیادی را از نوار کناری سایت تان اشغال خواهد کرد چون تنها به صورت ماهیانه آرشیو نمایش داده می‌شود.

همچنین این افزونه دارای یک بلوک در ویرایشگر گوتنبرگ است که می‌توانید از امکانات آن در پست ها و صفحات خود استفاده کنید. این افزونه همچنین شامل یک ویجت است که می‌توانید در نواحی ابزارک سایت خود استفاده کنید.

افزونه Taqyeem

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

Taqyeem افزونه ای در زمینه رتبه و امتیازدهی می باشد. افزونه Taqyeem امکان قرار دادن یک یک کادر امتیازدهی حرفه ای را برای مطالب، برگه ها و یا پست تایپ های مختلف شما را می‌دهد. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید مطالب و محصولات خود را در گوگل ستاره دار کنید.

ویژگی های افزونه امتیازدهی Taqyeem:

  • پشتیبانی از بی نهایت رنگ
  • ستاره دار کردن مطالب و محصولات در گوگل
  • امکان افزودن بی نهایت معیار جهت امتیازگیری
  • پشتیبانی در برگه ها, مطالب و پست تایپ ها
  • پشتیبانی از حالت راستچین
  • امکان تنظیم اینکه چه کسانی می‌توانند امتیاز دهند
  • ابزارک آخرین امتیازات و پرامتیاز ترین ها
  • تنظیمات مختلف برای امتیازدهی با آیکن
  • نصب و استفاده آسان
  • دارای کد کوتاه و ابزارک جهت نمایش
  • مستندات آموزشی
  • به همراه افزودنی های Taqyeem Buttons و Taqyeem Predefined

بهترین افزونه های بسته ابزارک ها در وردپرس

SiteOrigin Widgets Bundle

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه SiteOrigin Widgets Bundle تمام قابلیت هایی که ممکن است در ناحیه ابزارک ها نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهد و 22 ابزارک اختصاصی اضافی نیز دارد. برخی از مجموعه ابزارک هایی که در این افزونه وجود دارد عبارت است از:

  • دکمه های فراخوان عمل
  • فرم تماس
  • نقشه گوگل
  • جدول های قیمت گذاری
  • اسلایدر تصویر
  • توصیه ها
  • و بسیاری موارد دیگر

ابزارک ها کاملاً قابل سفارشی سازی هستند و از تعداد نامحدودی رنگ و بیش از 1500 آیکون پشتیبانی می‌نمایند.

بهترین افزونه های شخصی سازی نمایش ابزارک ها در وردپرس

 Content Aware Sidebars

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

Content Aware Sidebars  یک افزونه قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد برای محتواهای مختلف، ابزارک ها و نوار کناری های مختلفی نمایش دهید. به عنوان مثال می‌توانید یک مجموعه ابزارک را برای نوشته های یک دسته و مجموعه ای دیگر از ابزارک ها را برای نوشته هایی در یک دسته دیگر نمایش دهید. با استفاده از این قابلیت می توانید یک نوار کناری شخصی تر و هدفمندتر ایجاد کنید.

شما می‌توانید ستونهای فرعی منطق شرطی خود را با استفاده از یک رابط کاربری ساده تنظیم کنید و برای نمایش نوارهای کناری از جمله نوع نوشته، طبقه بندی، نویسنده، قالب و موارد دیگر بیش از 13 گزینه دیگر دریافت کنید.

Custom Sidebars

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

برای استفاده از ابزارک ها به محلی برای قرار دادن آنها نیاز دارید. بسیاری از قالب ها دارای نوار کناری ها و/یا فوتر هایی برای قرار دادن ابزارک ها هستند. اما اگر می‌خواهید ابزارک های مختلفی را در صفحات مختلف داشته باشید،  باید نوار کناری های سفارشی ایجاد کرده و آنها را به نوشته ها، برگه ها یا انواع پست های مختلف خود اختصاص دهید.

Custom Sidebars دقیقاً آنچه را که می‌خواهید در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه نواحی نوار کناری سفارشی برای شما ایجاد می‌کند که می‌توانید به هر نوشته، برگه، دسته، بایگانی و انواع پست در وب سایت خود اختصاص دهید. کافی است یک نوار کناری جدید ایجاد کنید و مشخص کنید که چه چیزی باید در آن نمایش داده شود (یا آن را به یک صفحه خاص اختصاص دهید).

Widget Options

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Widget Options تنظیمات جدیدی را برای کنترل نحوه عملکرد سایر ابزارک ها در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه به شما امکان می‌دهد ابزارک ها را برای نوشته ها یا برگه های خاصی به طور مشروط نشان داده یا مخفی کنید اما عملکردهای آن محدود به مورد فوق نمی‌شود.

به عنوان مثال شما می‌توانید ابزارک ها را بر اساس دستگاه مورد استفاده بازدید کننده نمایش داده یا مخفی کنید، ترازهای دلخواه را به ابزارک ها اضافه کنید، عناوین ابزارک را مخفی کنید و بسیاری موارد دیگر.

Widget Context

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Widget Context به شما امکان می‌دهد ابزارک ها را بر اساس متن نمایش داده یا مخفی کنید. به عنوان مثال اگر کاربر صفحه خاصی را مشاهده می‌کند، می‌توانید ابزارک را پنهان کنید.

اگر نمی‌خواهید ابزارک را در صفحات خاصی نمایش دهید یا می‌خواهید آن را تنها در بخش های خاصی نمایش دهید، این افزونه برای شما مفید خواهد بود.

Widget Logic (بهترین افزونه های ابزارک ها در وردپرس)

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Widget Logic یکی از بهترین افزونه های ابزارک ها در وردپرس است که به شما امکان می‌دهد روی نحوه نمایش ابزارک ها در نوار کناری سایت ورپرس خود کنترل داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در هر نوشته به صورت جداگانه لینک هایی به پروفایل شبکه های اجتماعی خود نمایش دهید اما نمی‌خواهید در صفحه “درباره ما” این لینک ها نمایش داده شوند، Widget Logic می‌تواند به شما کمک کند.

بهترین افزونه های ابزارک ها برای نمایش نظرات و رضایت نامه مشتریان

Testimonials Widget

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

فضای ابزارک ها در وب سایت وردپرس شما مکان مناسبی برای معرفی کسب و کار و ارائه سوابق تان است که در آن می‌‌توانید شغل و خدمات خود را از زبان مشتریان واقعی بیان کنید.

افزونه Testimonials Widget یکی از بهترین افزونه های نمایش نظرات مشتریان در وردپرس است به شما امکان می‌دهد توصیه نامه مشتریان را به صورت متن، تصویر یا ویدئو در یک اسلایدر مدرن و حرفه ای در نوار کناری سایت یا دیگر نواحی ابزارک های سایت خود نمایش دهید. همچنین می‌توانید آنها را براساس دسته نوشته ها به معرض نمایش بگذارید.

این افزونه به شما امکان می‌دهد تا علاوه بر توصیه نامه مشتریان، آیتم نمونه کارها را نیز نمایش دهید که یک روش عالی دیگر برای ارتقا کسب و کار شما است.

بهترین افزونه های ابزارک ها برای نمایش آخرین نوشته ها و مطالب مرتبط در وردپرس

Recent Posts Widget Extended

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

بیشتر بازدیدکنندگان انتظار دارند هنگامی که در حال خواندن یک نوشته هستند، نوشته های دیگری که در وب سایت شما وجود دارد را نیز در نوار کناری سایت مشاهده کرده و به این ترتیب راحت تر بتوانند به مطالب موجود در سایت شما دسترسی پیدا کنند.

به طور کلی می‌توانید از سه نوع ابزارک ناوبری به این منظور استفاده کنید:

  • آخرین نوشته ها
  • نوشته های محبوب
  • نوشته های مرتبط

برای اینکه در ناحیه ابزارک های سایت وردپرس خود آخرین نوشته ها را نمایش دهید، افزونه Recent Posts Widget Extended گزینه مناسبی است.

افزونه Recent Posts Widget Extended به شما اجازه می‌دهد به هر نوشته یک چکیده و تصویر بندانگشتی اختصاص دهید و همچنین می‌توانید آخرین نوشته ها را براساس دسته انتخاب کنید و آنها را براساس تاریخ انتشار و یا جدیدترین کامنت ها مرتب کنید.

افزونه نمایش آخرین نوشته ها و مطالب در وردپرس

افزونه WordPress Popular Posts بهترین افزونه برای نمایش پست های محبوب در وردپرس است. همانطور که از نام آن پیداست، به شما این امکان را می‌دهد تا محبوب ترین پست های خود را در وردپرس نمایش دهید.

این افزونه دارای ویجت است که می‌توانید آن را به نوار کناری سایت اضافه کنید. همچنین می‌توانید از کد کوتاه یا یک الگوی تگ برای نمایش پست های محبوب در هر کجای سایت خود استفاده کنید.

WP Tab Widget

افزونه نمایش آخرین نوشته ها و مطالب در وردپرس

برای اینکه یک ظاهر منحصر به فرد برای سایت خود ایجاد کنید، می توانید ابزارک نوشته های تب بندی شده اضافه کنید. Widget WP Tab از آخرین نوشته ها، نوشته های محبوب، آخرین دیدگاه ها یا برچسب ها برای ایجاد تب های مختلف استفاده می کند. بعلاوه گزینه های ساده ای برای مرتب سازی تب ها، صفحه بندی ، تعداد نوشته ها و اندازه تصویر بندانگشتی دارد.

بهترین افزونه های ابزارک ها برای نمایش آیکون شبکه های اجتماعی در وردپرس

Smash Balloon Social Photo Feed

بهترین افزونه های شبکه های اجتماعی در وردپرس

اگر به جای کتابخانه رسانه ترجیح می‌دهید تصاویر را مستقیماً از حساب کاربری اینستاگرام بیرون بکشید، در این صورت به افزونه Smash Balloon Social Photo Feed  که قبلاً با عنوان Instagram Feed شناخته می‌شد نیاز دارید. این افزونه بیش از 1 میلیون نصب فعال داشته و امتیاز  4.9 از 5 را کسب کرده است و از بهترین افزونه های اینستاگرام وردپرس است.

این افزونه به شما امکان می دهد تصاویر کوچک، تصاویر با اندازه متوسط و کامل را نمایش دهید. همچنین می‌توانید تصاویر را از چندین اکانت اینستاگرام نشان دهید. تصاویر می‌توانند از هر حساب غیر خصوصی نمایش داده شوند. و اگر بازدید کنندگان تصاویر را دوست داشته باشند، می‌توانند با کلیک کردن روی دکمه Load More تصاویر دیگری را نیز لود کنند.

Meks Smart Social Widget

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Meks Smart Social Widget شامل گزینه های ساده ای برای 40 آیکون شبکه های اجتماعی است که هر کدام دارای 3 سبک مختلف (مربع ، دایره و گوشه های گرد) هستند. کافی است ابزارک را وارد کرده و متن کوتاهی به عنوان مقدمه اضافه کنید، شکل آیکون و اندازه پیکسل را انتخاب کرده و لینک های خود را وارد کنید.

Social Slider Widget

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Social Slider Widget جدیدترین عکس ها را از یک حساب کاربری یا هشتگ با گزینه های اضافه برای مرتب سازی آنها (براساس تاریخ، تصادفی و غیره)، ناوبری اسلایدر، انیمیشن اسلاید و موارد دیگر نمایش می دهد.

Simple Social Icons

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

Simple Social Icons یک افزونه دیگر نوار کناری و ابزارک های وردپرس است که بیش از 200 هزار نصب فعال داشته و به شما امکان می‌دهد شبکه های اجتماعی مورد نظر خود را در نوار کناری سایت نشان داده و پس زمینه آیکون، رنگ، اندازه و ترازبندی فونت آنها را سفارشی سازی کنید.

بهترین افزونه های ابزارک ها در وردپرس برای افزودن ویژگی های مختلف

Meks Smart Author Widget

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

Meks Smart Author Widget به شما امکان می‌دهد تا در فضای ابزارک های وب سایت خود بیوگرافی نویسندگان را در یک فرمت شیک و حرفه ای نمایش دهید. این افزونه برای وبلاگ های چند نویسنده و یک نفره قابل استفاده است.

افزونه Meks Smart Author Widget برای وبلاگ های چند نویسنده، نویسنده یک نوشته خاص را شناسایی کرده سپس بیوگرافی مربوط به آن را نمایش می‌دهد. اگر تنها نویسنده وبلاگ خود هستید، می‌توانید بیوگرافی شخصی خود را در هر صفحه نمایش دهید و از آن با عنوان ابزارک “درباره من” استفاده کنید.

Contact Widgets

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

Contact Widgets یک افزونه نوار کناری و ابزارک های ساده از تیم GoDaddy است که به شما کمک می‌کند اطلاعات تماس خود را در نوار کناری سایت وردپرس نمایش دهید. شما می‌توانید یک باکس ساده تماس با ما را با آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس و نقشه خود نمایش دهید یا می‌توانید پروفایل شبکه های اجتماعی خود را نمایش داده و به افزایش تعداد فالوورهای خود کمک کنید.

Maps Widget for Google Maps

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

Maps Widget for Google Maps یک افزونه نوار کناری و ابزارک های وردپرس است که از بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس نیز به شمار آمده و به شما امکان می‌دهد مکان فیزیکی خود را روی نقشه به بازدید کنندگان سایت نشان دهید. این افزونه یک افزونه ویژه نقشه ها برای فضای ابزارک های سایت شما است.

افزونه Maps Widget for Google Maps دارای قابلیت تنظیم ابعاد نقشه و سطح بزرگنمایی است. علاوه بر این می توانید پین های سفارشی روی آن ایجاد کنید.

این افزونه از نظر عملکردی بسیار مناسب است زیرا از API نقشه های استاتیک Google Maps استفاده می‌کند که فقط به یک درخواست HTTP نیاز دارد. البته می‌توانید از نقشه های تعاملی با عملکرد پایین تر استفاده کنید، اما برای این کار به نسخه Pro نیاز دارید.

WP Recipe Maker (بهترین افزونه های ابزارک ها در وردپرس)

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

اگر دستور پخت غذاهای مختلف را در وب سایت خود منتشر می‌کنید، WP Recipe Maker  روند فرمت بندی آنها را ساده کرده و باعث می‌شود نتایج بسیار شکیل تر و حرفه ای تر نشان داده شوند.

کافی است اطلاعات دستور غذایی خود را در یک فرم وارد کرده و این افزونه یک باکس حرفه ای در ناحیه ابزارک ها برای آن ایجاد می‌کند که شامل جزئیات مفید مانند تعداد نفرات، زمان پخت و پز، اندازه گیری ها و هر چیز دیگری که ممکن است در یک دستور غذایی لازم باشد، است.

افزونه WP Recipe Maker سبک وزن بوده، استفاده از آن آسان است و با بیش از 40 هزار نصب فعال، محبوب‌ترین افزونه دستور غذا در وردپرس است. ویژگی های پرمیوم این افزونه، لینک هایی را در مواد تشکیل دهنده غذاها اضافه می کنند (بنابراین می‌توانید از لینک های افیلیت درآمد کسب کنید)، طبقه بندی دستور های غذایی، رتبه بندی کاربر، اطلاعات تغذیه ای و موارد دیگر نیز جزء ویژگی های نسخه پرمیوم این افزونه است.

Google Language Translator

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Google Language Translator به شما امکان می‌دهد یک ابزارک سوئیچ کننده زبان به سایت وردپرس خود اضافه کنید. این افزونه از مترجم گوگل برای ترجمه محتواهای موجود در وب سایت شما به هر زبانی که بخواهید استفاده می‌کند.

بهترین افزونه های ابزارک ها برای افزودن عملکردهای بیشتر در وردپرس

Theme My Login

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

Theme My Login یکی از بهترین افزونه های مدیریت کاربر وردپرس است که به شما امکان می‌دهد یک صفحه ورود به سیستم سفارشی را برای بازدید کنندگان وب سایت خود ایجاد کنید. اگر به کاربران اجازه می‌دهید که در سایت شما ثبت نام کنند یا یک وبلاگ چند نویسنده را اداره می‌کنید، این افزونه بسیار مفید خواهد بود.

همچنین افزونه Theme My Login دارای یک ابزارک ورود به سیستم است که می‌توانید از آن در نوار کناری سایت خود استفاده کنید تا کاربران راحت تر به حساب کاربری خود وارد شوند.

Q2W3 Fixed Widget

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Q2W3 Fixed Widget یک افزونه نوار کناری و ابزارک های وردپرس است که به شما امکان می‌دهد ابزارک های موجود در سایت خود را چسبنده کنید. به این معنی که ابزارک حتی وقتی بازدید کنندگان به سمت پایین صفحه اسکرول می‌کنند به نوار کناری چسبیده است و همیشه نشان داده می‌شود.

اگر می خواهید ابزارک خاصی مانند یک فرم اشتراک ایمیل یا آگهی را تبلیغ کنید، این افزونه مناسب است. حتی در صورت لزوم می‌توانید چندین ابزارک را چسبنده کنید.

Widget Importer & Exporter

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Widget Importer & Exporter از بهترین افزونه های درون ریزی و برون بری وردپرس است که به شما امکان می‌دهد ابزارک های خود را از یک وب سایت به وب سایت دیگر منتقل کنید. اگر تنظیمات نوار کناری سایت خود را دوست داشته باشید، با استفاده از این افزونه می توانید تنظیمات را در دیگر وب سایت ها اعمال کنید.

Widget CSS Classes

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

استایل دهی ابزارک ها کار ساده ای نیست بخصوص اگر می‌خواهید فقط ابزارک های خاصی را هدف قرار دهید. افزونه Widget CSS Classes به شما امکان می‌دهد کلاسها یا ID های CSS سفارشی را به ابزارک های موجود در نوار کناری سایت خود اضافه کنید.

این افزونه همچنین این قابلیت را دارد که کلاس های سفارشی را به اولین یا آخرین ابزارک، ابزارک های فرد و حتی شماره ابزارک ها  اضافه کند و امکان سفارشی سازی و تنظیمات بیشتر را به شما می‌دهد. به عنوان مثال می توانید برای هر ابزارک یک رنگ زمینه متفاوت تنظیم کنید و یا اولین ابزارک موجود در لیست را کمی بیشتر نشان دهید.

amr Shortcode Any Widget

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

ابزارک ها به طور پیش فرض برای استفاده در نوار کناری سایت طراحی شده اند. اما با استفاده از amr Shortcode Any Widget می‌توانید ابزارک ها را به هر نوشته یا برگه در سایت وردپرس خود اضافه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابزارک را مطابق معمول تنظیم کنید سپس ابزارک جدید را در نوار کناری مخصوصی که توسط افزونه ایجاد شده بکشید. این افزونه برای سایت هایی که یا از نوار کناری استفاده نمی‌کنند یا تنها یک ابزارک را در محتوای یک صفحه نمایش می‌دهند، مناسب است.

بهترین افزونه های ابزارک ها برای نمایش آگهی ها در سایدبار وردپرس

Ad Inserter

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Ad Inserter افزونه ای است که با استفاده از آن می‌توانید هر نوع تبلیغاتی را در سایت خود نمایش دهید. Ad Inserter به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود از AdSense گرفته تا بنرهای افیلیت و هر نوع تبلیغات دیگری را در هر جای سایت مانند هدر و فوتر و همچنین با استفاده از یک ابزارک اختصاصی در نوار کناری نمایش دهید. به همین دلیل از جمله بهترین افزونه های هدر و فوتر وردپرس نیز محسوب می‌شود.

Ad Inserter بیش از 200 هزار نصب فعال داشته و امتیاز 4.9 از 5 را کسب کرده است. همچنین توسط Google AdSense و Amazon Associates نیز توصیه شده است.

بهترین افزونه های ابزارک ها برای نمایش تصویر و ویدئو در سایدبار وردپرس

Youtube Widget Responsive

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

اگر می‌خواهید فیلم ها را در نوار کناری سایت خود قرار دهید، افزونه Youtube Widget Responsive به شما کمک می‌کند.

اگرچه وردپرس از نسخه 4.8 به بعد یک ابزارک ویدئوی اختصاصی را در هسته خود گنجانده است اما Youtube Widget Responsive کنترل بیشتری را در مورد عملکرد جاسازی های YouTube در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می توانید نحوه رفتار ویدیوها را کنترل کنید به عنوان مثال دارای گزینه هایی برای مخفی کردن قسمت خاصی از پلیر، پخش خودکار فیلم ها، قطع صدا و بسیاری موارد دیگر است.

Black Studio TinyMCE Widget

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

Black Studio TinyMCE Widget یک افزونه نوار کناری و ابزارک های وردپرس است که به شما امکان می‌دهد متن و المان های رسانه را در نوار کناری سایت وردپرس خود وارد کنید. رابط WYSIWYG در ابتدا برای جایگزینی ویرایشگر متن پیش فرض وردپرس معرفی شد، اما عملکرد آن بسیار بهتر از ویرایشگر پیش فرض است.

این افزونه از جابجایی بین حالت بصری و HTML پشتیبانی می‌کند و یک افزودنی مفید برای ناحیه ابزارک ها است.

Image Widget

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Image Widget با بیش از 300000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 از 5، یک افزونه ساده اما قدرتمند برای اضافه کردن ابزارک های تصویری به نواحی ابزارک های سایت وردپرس شما است.

این افزونه کاملاً پاسخگو بوده و از گزینه هایی برای تغییر اندازه و ترازبندی تصویر، اضافه کردن عنوان، توضیحات و لینک تصویر برخوردار است. در صورت نیاز به ویژگی های پیشرفته تر می‌‌توانید نسخه حرفه ای این افزونه را خریداری کنید. Image Widget Pro پشتیبانی از چند تصویر را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌‌دهد اسلایدشوهای گالری، لایت باکس ها یا تصاویر تصادفی را به نواحی ابزارک های سایت خود اضافه کنید.

بهترین افزونه های مدیریت نوار کناری و ابزارک ها در وردپرس

Sidebar & Widget Manager

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه Sidebar & Widget Manager یک افزونه پرمیوم نوار کناری و ابزارک ها در وردپرس است که می‌توانید از آن برای وارد کردن هر تعداد ابزارک که می‌خواهید استفاده کنید تا طرح دقیق مورد نظر خود را در صفحه ایجاد کنید. علاوه بر این وب سایت خود را با اضافه کردن نوار کناری های سفارشی شخصی سازی کنید.

افزونه Sidebar & Widget Manager گزینه ای را به شما می‌دهد که می‌توانید نوار کناری ها را برای ابزارک های عمودی یا افقی وارد کنید، نوار کناری ها را می‌توان طوری تنظیم کرد که فقط انواع خاصی از محتوا را داشته باشد و نوار کناری نیز بلافاصله و به طور خودکار هر طبقه بندی سفارشی را تشخیص می‌دهند. اگر می‌‌خواهید یکی از ابزارک های سایت شما تنها نوشته های یک دسته یا برچسب خاص را نشان دهد، این گزینه عالی است.

یکی دیگر از ویژگی های عالی این افزونه امکان استفاده از کد کوتاه برای وارد کردن نوار کناری سفارشی در نوشته های شما است. به این ترتیب می‌توانید ابزارک ها را مستقیماً در نوشته خود اضافه کنید. همچنین می توانید از افزونه برای جایگزینی نوار کناری که با قالب وردپرس شما آمده یا حتی برای شخصی سازی ابزارک های موجود در فوتر استفاده کنید.

بهترین افزونه های ابزارک ها در وردپرس برای افزودن قابلیت های مختلف

WP-PostRatings – افزونه امتیاز دهی

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه WP-PostRatings به شما امکان می‌دهد تا به راحتی یک سیستم رتبه بندی نوشته ها را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. کاربران می‌توانند به مقالات موجود در سایت شما امتیاز داده و افزونه بازخورد فوری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این افزونه همچنین دارای یک ابزارک است که می‌توانید برای نمایش محتوای دارای رتبه برتر در نوار کناری وبلاگ خود از آن استفاده کنید.

WP-PostViews

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه قدرتمند و محبوب دیگری به نام افزونه WP-PostViews نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید تعداد بازدیدهای هر نوشته را در ناحیه ابزارک ها نشان دهید. این افزونه گزینه ای برای شمارش بازدید ربات ها از صفحه دارد که بسیاری از افزونه های دیگر که آمار بازدیدها را نمایش می‌دهند، فاقد این ویژگی هستند.

Post Views Counter

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

یکی دیگر از افزونه های قدرتمند وردپرس برای نمایش آمار بازدید از مطالب، افزونه Post Views Counter است. این افزونه با بیش از 100 هزار نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 از 5 یکی از افزونه های محبوب وردپرس است که به شما اجازه می‌دهد تعداد دفعاتی که یک نوشته، برگه یا هر نوع پست سفارشی بازدید شده است را به ساده ترین روش ممکن در سایت وردپرس خود و در ابزارک نوار کناری نمایش دهید.

Call Now Button

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

با افزایش ترافیک اینترنت تلفن همراه، بیشتر کاربران راحتتر هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند. افزونه Call Now Button  به شما امکان می‌دهد تا یک دکمه تماس را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

با استفاد از این افزونه می‌توانید دکمه تماس را چسبنده کنید که با کاربر پیمایش می‌کند یا از ابزارک برای نمایش دکمه تماس در نوار کناری سایت خود استفاده می‌کند.

The Events Calendar

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

افزونه The Events Calendar با بیش از 800 هزار نصب فعال برای ایجاد یک تقویم رویدادها گزینه بسیار مناسبی است. این افزونه به راحتی قابل مدیریت بوده و دارای ویژگی های مفید فراوانی است. اما ویژگی جالب آن ابزارک لیست رویدادهای آینده است. اگر این ابزارک را به نوار کناری خود اضافه کنید، به شما امکان می‌دهد تمام رویدادهای آینده خود را به شکلی مرتب و منظم نمایش دهید.

Simple Page Sidebars

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

اگر یک افزونه سریع و ساده می‌خواهید، Simple Page Sidebars را امتحان کنید. این افزونه از کش داخلی وردپرس برای سریع نگه داشتن سایت شما استفاده می‌کند، در حالی که توانایی ایجاد و اختصاص نوارهای کناری سفارشی به صفحات مختلف را نیز به شما می‌دهد.

Widget Disable (بهترین افزونه های ابزارک ها در وردپرس)

بهترین افزونه های ویجت ها و ابزارک های کاربردی وردپرس

به عنوان آخرین گزینه در این لیست، افزونه ای را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید ابزارک های خاصی را در سایت خود غیرفعال کنید تا هنگام ساخت نوار کناری، فوتر یا سایر نواحی ابزارک های سایت وردپرس وجود نداشته باشد. کافی است این افزونه را نصب کرده و ابزارک های ناخواسته را حذف کنید.

جمع بندی

افزونه های بسیار زیادی در وردپرس وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید قابلیت های ویژه ای به سایت وردپرس خود اضافه کنید. انتخاب از بین این افزونه ها کار مشکلی است. ما در این مقاله سعی کردیم افزونه هایی که باعث افزایش کارایی وب سایت شما در ناحیه ابزارک ها و نوار کناری سایت می‌شوند را از دسته های مختلف معرفی کنیم. امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *