پلاگین وردپرس

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

اگر می خواهید یک نقشه به سایت وردپرس خود اضافه کنید، به عنوان مثال موقعیت مکانی خود را در صفحه تماس با ما قرار دهید، مطمئناً اولین گزینه ای که به ذهنتان می‌رسد، نقشه گوگل است. اگر چه شما می‌توانید یک کد جاسازی را در سایت خود قرار داده و نقشه مورد نظر خود را نمایش دهید اما استفاده از بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps) قابلیت های بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند.

 هنگام جاسازی یک نقشه در سایت، Google Map API یک کد جاسازی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌‌توانید آن را در نوشته ها و برگه های خود بدون نیاز به هیچ افزونه ای قرار دهید.

افزونه های گوگل مپ به شما کمک می‌کنند تا نشانگرها را به مکان های خود اضافه کنید، در فرانت اند سایت خود فیلتر قرار دهید، آیکون های سفارشی، لایه ها، جهت ها و بسیاری موارد دیگر را به نقشه سایت خود اضافه کنید.

این افزونه ها به شما اجازه می‌دهند نقشه های خود را سفارشی سازی کنید تا مطابق با نیازهای سایت شما شوند. همچنین با استفاده از شورت کد می‌توانید نقشه را در هر جایی از سایت که بخواهید اضافه کنید. از طرف دیگر، هنگامی که می‌خواهید لوکیشن های تغییر موقعیت داده یا موارد اضافی دیگری را نشان دهید، افزونه ها در مقایسه با کد جاسازی موقعیت مکانی را بسیار دقیق تر و با جزئیات بیشتری ارائه می‌دهند.

در این مقاله به شما چگونگی نمایش موقعیت مکانی بر روی نقشه در وردپرس با کمک بهترین افزونه های نقشه گوگل را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

نمایش موقعیت مکانی بر روی نقشه در وردپرس با Interactive Geo Maps

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

Interactive Geo Maps نام یک افزونه تجاری برای وردپرس می‌باشد که برای ایجاد نقشه های قاره ها، کشورها و یا دیگر مناطق به صورت تعاملی و رنگی و با استفاده از نشانگر است. افزونه Interactive Geo Maps داری قابلیت های نظیر طراحی واکنش گرا، بخش مدیریت بسیار قدرتمند ک به شما امکان ساخت انواع مختلف نقشه های متعدد را می‌دهد و پشتیبانی از آیکون های SVG و همچنین نمایش چندین قاره را برای شما امکان پذیر می‌کند. در ادامه به برخی دیگر از امکانات این افزونه به صورت کلی نیز می‌پردازیم.

  • نصب آسان
  • طراحی واکنش گرا
  • مدیریت بسیار قدرتمند
  • نمایش و تغییر سایز نقشه
  • قابلیت نمایش نام کشور ها
  • قابلیت قرار دادن تگ بر روی نقشه
  • قابلیت انتخاب رنگ برای نقشه ها
  • مرز بندی کشور ها با رنگ متفاوت و خط کشی
  • و..

MapSVG

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

افزونه MapSVG یکی دیگر از بهترین افزونه های نقشه گوگل وردپرس است. با استفاده از این افزونه می‌توانید سه نوع نقشه شامل برداری، گوگل و نقشه های تصویر را ایجاد کنید. شما می‌توانید نشانگرها و اشیاء سفارشی مانند ماشین ها یا املاک را به منظور مرتبط کردن آن با وب سایت خود اضافه کنید. دیگر ویژگی های این افزونه عبارت است از:

  • تبدیل تصاویر به نقشه
  • نمایش جزئیات در پاپ آپ ها، جهت ها یا راهنمایی ها
  • اضافه کردن جستجو و فیلتر به طوری که بتوانید از آن به عنوان فروشگاه یاب استفاده کنید.
  • دارای پنل مدیریت و تنظیمات پیشرفته با قابلیت های کلیدی
  • پشتیبانی از شورت کدهای گوناگون وردپرس
  • قابلیت شخصی سازی و سفارشی سازی کامل
  • انجام هرگونه تغییرات بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
  • امکان ترجمه آسان افزونه
  • دارای مپ های آماده جهت استفاده
  • پشتیبانی کامل از نقشه گوگل
  • پشتیبانی از فایل های SVG، PNG و JPG
  • پشتیبانی از زمینه های دلخواه نامحدود (متن، تصویر، رادیو و…)
  • سفارشی سازی نشانگر
  • و ده ها قابلیت و ویژگی دیگر…

ویژگی های زیادی در نسخه Pro این افزونه وجود دارد از جمله آنها می‌توان به نمایش گالری اشاره کرد.

WP Google Maps

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

افزونه WP Google Maps با بیش از 400 هزار نصب فعال یکی از محبوب ترین و بهترین افزونه های نقشه گوگل وردپرس است. تنها کاری که برای ایجاد نقشه در این افزونه باید انجام دهید این است که در یک صفحه بین تب ها حرکت کنید.

نسخه رایگان این افزونه به شما اجازه می دهد اطلاعات زیادی را با استفاده از هر تعداد نشانگر که می‌خواهید (پین های استاندارد گوگل) با کاربران به اشتراک بگذارید. شما با کلیک راست کردن می‌توانید نشانگرها را اضافه یا ویرایش کنید و سپس آنها را با کشیدن در مکان های دقیق مورد نظر خود قرار دهید.

افزونه WP Google Maps از تکمیل خودکار Google Maps، محلی سازی، چهار نوع نقشه (نقشه راه، زمین، ماهواره و ترکیبی) و همچنین لایه های حمل و نقل (ترافیک، دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی) پشتیبانی می‌کند.

نسخه Pro این افزونه ویژگی های زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چندین نقشه که صفحه را پر می‌کنند
  • فیلتر کردن نشانگرها با استفاده از دسته ها، فیلدهای سفارشی و بسیاری موارد دیگر
  • نشانگرها می توانند شامل توضیحات، لینک ها، تصاویر، فیلم ها، لوکیشن ها، جهت ها و دسته ها باشند.
  • بازدیدکنندگان می توانند از موقعیت خود به عنوان نقطه شروع/پایان برای جهت ها استفاده کنند و نشانگرهای خود را به نقشه اضافه کنند.
  • قابلیت جستجوی مکان یابی پیشرفته که امکان جستجو براساس دسته ها را فراهم می کند و از موقعیت کاربر استفاده می‌نماید.
  • داده های نشانگر می‌توانند با برون بری یا درون ریزی در یک فایل CSV به سرعت ویرایش شوند. همچنین درون ریزی از URI (REST API)، XML، CSV، JSON، GPX نیز امکان پذیر است.

Intergeo Maps (بهترین افزونه های کاملاً رایگان نقشه گوگل)

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

افزونه Intergeo Maps یکی از بهترین افزونه های نقشه گوگل وردپرس است که کاملاً رایگان می‌باشد. ساخت نقشه با این افزونه به دو روش امکان پذیر است:

  • از صفحه Intergeo که به صورت خودکار در تب رسانه وردپرس اضافه می شود.
  • با کلیک کردن روی تب رسانه در ویرایشگر نوشته وردپرس

رابط کاربری این افزونه ساخت و سفارشی سازی افزونه را به راحتی ممکن کرده است. همچنین می‌توانید نقشه ها را در کتابخانه نقشه با تنظیمات خاص ذخیره کنید و بعداً آنها را برای استفاده مجدد، با یا بدون ویرایش، بازیابی نمایید.

کارهای زیادی می‌توانید در حین ساخت نقشه ها انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید موقعیت و سطح زوم نقشه را تنظیم کنید، چندین موقعیت و نشانگر به نقشه اضافه کنید و رنگ و ابعاد آن را سفارشی سازی نمایید یا از استایل های از پیش تعریف شده افزونه استفاده کنید. دیگر ویژگی های این افزونه عبارت است از:

  • ساخت هر تعداد نقشه که بخواهید
  • اضافه کردن چند ضلعی، مربع و دایره برای هایلایت کردن مناطق
  • نمایش چندین نقشه (خیابان، ماهواره، زمین یا ترکیبی)
  • اضافه کردن قابلیت کشیدن و رها کردن نقشه
  • آیکون های سفارشی برای نشانگرها
  • در اختیار قرار دادن شورت کد برای نمایش نقشه در هر جایی از سایت که بخواهید

 Simple Google Maps Shortcode

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

کسانی که به دنبال یک افزونه ساده‌تر می‌گردند Simple Google Maps Shortcode از بهترین افزونه های نقشه گوگل است که برای آنها مناسب می‌باشد. همانطور که از نام این افزونه پیدا است وارد کردن نقشه ها به وب سایت با استفاده از شورت کد انجام می‌گیرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس نقشه و Google Maps API key را تعریف کنید. پس از آن نقشه با استفاده از Transients API وردپرس به مدت سه ماه کش خواهد شد.

برای اصلاح نقشه با استفاده از این افزونه صفحه تنظیمات خاصی در اختیار ندارید اما بعضی از چیزها را می‌توانید با استفاده از ویژگی ها تغییر دهد. با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانید عرض و ارتفاع نقشه را تغییر دهید، اسکرول کردن موس و کنترل های نقشه را نیز غیرفعال کنید.

WP Google Map Plugin

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

WP Google Map با افزونه WP Google Maps که در این مقاله معرفی شد متفاوت است. این افزونه از نشانگرها، انواع مختلف نقشه و چندین مکان پشتیبانی می‌کند.

وقتی یک مکان جدید روی نقشه اضافه می کنید می‌توانید تعیین کنید هنگامی که کاربر بر روی نقشه کلیک کند چه اتفاقی می‌افتد. همچنین می‌توانید نشانگرها را به یک گروه اختصاص دهید. شما می‌توانید ارتفاع و عرض نقشه، سطح بزرگ نمایی و نوع نقشه مورد استفاده را تنظیم کنید و به مکان هایی که قبلاً ایجاد کرده‌اید اختصاص دهید. کلید API گوگل مپ باید در صفحه تنظیمات اصلی افزونه وارد شود.

نسخه پرمیوم افزونه WP Google Map که Advanced Google Maps Plugin for WordPress نامیده می‌شود ویژگی های انواع پست های سفارشی، پوسته های نقشه، جهت نمایی و توانایی برون بری و درون ریزی نشانگرها را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید نوشته های وبلاگ را روی نقشه نیز نشان دهید و پشتیبانی از فیلدهای سفارشی پیشرفته، فیلترها، پوشش های HTML و طراحی با اشکال را اضافه می‌کند.

Google Maps Widget (افزونه گوگل مپ وردپرس)

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

Google Maps Widget یکی از بهترین افزونه های نقشه گوگل راه انداز سریع است که به شما اجازه ادغام نقشه به ناحیه ابزارک ها مانند هدر، فوتر یا سایدبار سایت را می‌دهد.

هر نقشه در ابزارک نقشه پیکربندی شده است و شما می‌توانید نوع نقشه، سطح بزرگ نمایی و ظاهر پین را تنظیم کنید و حتی نقشه را به یک URL خاص لینک دهید (به عنوان مثال صفحه تماس با ما وب سایت). وقتی کاربر روی تصویر بند انگشتی نقشه کلیک می‌کند به یک نقشه تعاملی بزرگتر هدایت می‌شود که برای نمایش بهتر از لایت باکس استفاده می‌شود.

توسعه دهندگان افزونه خاطر نشان می‌کنند که تصویر بند انگشتی ابزارک نقشه های گوگل از Google Maps Static Maps API برای ذخیره سازی نقشه ها استفاده می‌کند و نقشه های آنها در یک درخواست بارگذاری می‌شود. در حالیکه دیگر افزونه ها از بیش از 20 درخواست برای بارگذاری نقشه ها استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند در بعضی موارد حجم کلی صفحه را تا 2MB کاهش دهد.

در نسخه رایگان افزونه Google Maps Widget تمام کاری که در تنظیمات افزونه می‌توانید انجام دهید این است که کلید API گوگل مپ خود را اضافه کنید. تنظیمات پیشرفته و گزینه های اضافه کردن پین و ابزارک ها در نسخه Pro افزونه در دسترس هستند اما کنترل کامل نقشه را در نسخه رایگان در اختیار دارید. در نسخه Pro افزونه می‌توانید نقشه گوگل را در نوشته ها و برگه های سایت خود با استفاده از شورت کد وارد کنید. به طور کلی Google Maps Widget Pro بیش از 50 ویژگی شامل پوسته ها، پشتیبانی از چندین پین نقشه و ادغام با گوگل آنالیتیکس ارائه می‌دهد.

Maps Marker (بهترین افزونه های رایگان و پرمیوم نقشه گوگل)

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

Maps Marker که نسخه رایگان آن با نام Leaflet Maps Marker شناخته می‌شود، یک افزونه نقشه گوگل وردپرس است که با Open Street Map، Bing، Mapbox و WMTS-maps کار می‌کند. بنابراین می‌توانید از خدمات رایگان و بدون فیلتر Open Street Map برخوردار شوید.

این افزونه به شما امکان اضافه کردن نشانگر برای لوکیشن ها را می‌دهد و این نشانگرها را با استفاده از لایه ها سازمان دهی می‌کند. هنگامی که یک نشانگر جدید اضافه کردید می‌توانید اندازه نقشه و سطح بزرگ نمایی را تنظیم کنید. نقشه کامل شده را می‌توانید در نوشته ها و برگه های وردپرس با استفاده از شورت کد وارد کنید.

همچنین یک صفحه درون ریزی و برون بری برای نشانگرها و لایه ها وجود دارد که برای پشتیبان گیری از نقشه ها و ارسال آنها به سایت های دیگر مفید است. صفحه ابزار اختصاصی به شما اجازه تهیه پشتیبان از تنظیمات و تعریف نقشه پیش فرض همراه با تنظیمات نقشه پیش فرض و بسیاری موارد دیگر را می‌دهد.

گزینه های بیشتری در صفحه تنظیمات اصلی افزونه موجود است که کنترل بیشتری روی مقادیر نقشه پیش فرض، تنظیمات لوکیشن، نقشه اصلی پیش فرض (مانند Open Street Map یا Google Maps)، پوسته ها، لایه ها و دیگر تنظیمات پیشرفته می‌دهد.

نسخه Pro این افزونه نیز موجود است که ویژگی های بیشتری مانند بهبود عملکرد نقشه های گوگل، فیلترینگ نقشه، ردیابی GPX و بسیاری موارد دیگر را می‌دهد.

هنگامی که متوجه شدید نشانگرها و لایه ها چگونه با نقشه ها ارتباط برقرار می‌کنند متوجه می‌شوید که Maps Maker چه افزونه قدرتمندی است. این افزونه تنظیمات بسیار زیادی دارد که به شما کمک می‌کند نقشه ها را سفارشی سازی کنید و ویژگی های زیادی در نسخه رایگان نیز وجود دارد.

افزونه فروشگاه یاب WordPress Store Locator

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

WordPress Store Locator نام افزونه کاربردی و حرفه ای وردپرس می‌باشد که به کمک آن قادر هستید تا یک وبسایت فروشگاه یاب برای ارائه خدمات به کاربران و مشتریان خود ایجاد کنید. این سیستم به کاربران شما این امکان را می‌دهد تا بنا به مکان مشتریان خود، آن ها را به نمایندگی ها و فروشگاه های فیزیکی خود راهنمایی کنید.

افزونه WordPress Store Locator به مشتریانی که قصد خرید به صورت حضوری دارند کمک خواهد کرد تا بتوانند نمایندگی ها و فروشگاه هاتان در اطراف محل سکونت خود یافت کنند. همچنین پس از انتخاب فروشگاه مورد نظر خود، این سیستم مسیر پیشنهاد در جهت رسیدن به فروشگاه را به مشتری پیشنهاد خواهد داد.

افزونه فروشگاه یاب WordPress Store Locator با دارا بودن پنل تنظیمات و همچنین طرح های مختلف به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید تنظیمات مورد نظر خود را بر روی نقشه فروشگاه ها اعمال کرده و کاملا شخصی سازی کنید.

برخی از ویژگی‌های افزونه WP Store Locator

  • سازگار با فروشگاه ساز ووکامرس
  • قابلیت نمایش مکان‌ها بر روی نقشه به همراه اطلاعات تماس
  • قابلیت نمایش بی‌نهایت مکان بر روی نقشه
  • قابلیت شخصی‌سازی استایل نقشه‌ها
  • پشتیبانی از افزونه‌های چندزبانه کردن سایت
  • پشتیبانی از کد کوتاه
  • امکان ایجاد بی نهایت فیلتر
  • انتخاب خودکار فیلتر
  • امکان پیدا کردن خودکار موقعیت مکانی

 افزونه MapPress Easy Google Maps

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

MapPress Easy Google Maps آسان نقشه های گوگل است که بدون شک یکی از محبوب‌ترین افزونه های وردپرس برای یکپارچه سازی نقشه های گوگل است. شما به راحتی می‌توانید نقشه گوگل به هر پست یا برگه و یا حتی پست سفارشی وردپرس اضافه کنید. این افزونه با یک کد کوتاه قابلیت نمایش در قسمت های مختلف سایت را دارا است.

افزونه Basic Google Maps Placemarks

بهترین افزونه های نقشه گوگل در وردپرس (Google Maps)

فعال کردن علامت محل سفارشی (آیکون سفارشی) در سایت گوگل کاملا آزار دهنده است، مگر اینکه شما مکان نماهای نقشه های گوگل در نقشه های عمومی مشاهده کنید. این افزونه اجازه می دهد تا شما را به اضافه نقشه گوگل با علامت محل های سفارشی موقعیت خود را اضافه کنید. شما می‌توانید placemakers با adddress اختصاصی دهید. شما حتی می‌توانید نشانگر سفارشی اضافه کنید. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا تمام placemakers در یک نقشه را نمایش دهید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *