تولید محتوا

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

در این مقاله به معرفی چند تا از بهترین ابزار تولید محتوای ویدیویی می‌پردازیم. این ابزارها ساده اما در عین حال کاربردی هستنند و می‌توانند فرایند تولید محتوا را برای شما راحت کنند. همه ما که در این حوزه فعالیت می‌کنیم، می‌دانیم تولید محتوایی که برای وب سایت انجام می‌دهیم با نوشتن یک کتاب متفاوت است و نمی‌توانیم همان روشی که برای نوشتن یک کتاب پیش می‌بریم، برای وب سایت نیز استفاده کنیم. یکی از تکنیک‌های که می‌تواند محتوایی ارزشمند برای کاربران ساخت، تولید محتوا ویدیویی است.

در چند سال اخیر ویدیوها به قدری برای کاربران جذاب بوده است که مدیران کسب و کارها در تلاش بودند که تولید محتوا وب سایت خود را به این سمت و سو، سوق دهند.

به همین خاطر ما می‌خواهیم ابزارهایی را به شما معرفی کنیم که به توانایی شما برای تولید و ساخت ویدیوهایی جذاب، کمک کند.

Canva

کانوا یکی از بهترین و پربازدیدترین ابزارهای تولید محتوای تصویری است. یکی از مزیت‌های این نرم افزار رایگان بودن آن است و تقریبا بیشتر قابلیت‌های آن به صورت رایگان، در اختیار کاربران، قرار می‌گیرد. ساخت ویدیوهایی با افکت های خاص، ساخت تصاویر جذاب، کاورها برای شبکه های اجتماعی مختلف و … از ویژگی‌های بارز این ابزار است.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

Raw Shorts

با استفاده از این نرم افزار شما به راحتی می‌توانید فیلم‌های آموزشی خود را بسازید. این نرم افزار شامل قالب‌های ویدیویی زیادی است که باعث تنوع و زیبای کار شما می شود. همچنین می‌توانید با استفاده از این نرم افزار تولید محتوای ویدیویی، ویدیوهای ساده و اسلایدی با جلوه‌ها و اسلایدهای خاص، زیبایی آن را بهبود ببخشید.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

Magisto

هنگامی که شما می خواهید یک ویدیو باکیفیت بسازید می توانید از این ابزار تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید. از تصاویری که دارید می‌توانید ویدیوی درست کنید که بتوانند محصول یا کسب و کار شما را معرفی کند. این نرم افزار قابلیت ساخت زیرنویس را برای ویدیوها فراهم کرده است و ده‌ها امکانات دیگر که قابل اجرا بر روی تلفن همراه و کامپیوتر نیز می‌باشد.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

Venngage

سایت Venngage هم یک سایت مشابه کانوا است. این سایت قابلیت های زیادی دارد ولی تمرکز اصلی آن بر روی فتوشاپ می باشد. اگر شما یک استارتاپ هستین و بودجه کمی دارید، پیشنهاد می‌کنم اینفوگرافیک‌های خود را با این ابزار بسازید تا جلوه‌ای خاص و حرفه‌ای داشته باشد. طبق گزارشات و آمارهای موجود اینفوگرافی ها جز محتواهای جذاب برای مخاطب هستند.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

Animoto

یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوای ویدیوی Animoto است. این نرم افزار مخصوص افراد مبتدی است که تسلط کافی بر روی ویرایش و ادیت فیلم ندارند. با کمی تلاش می توانید ویدیوی مورد نظرتان را تولید کنید و از دیدن آن لذت ببرید. این نرم افزار تولید محتوای ویدیویی ویژگی جالبی دارد که می توان ویدیوها را به صورت مربعی هم تولید کرد که ابعادش مناسب محتواهای اینستاگرامی است.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

Premiere pro

پریمیر پرو یکی از حرفه‌ای‌ترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی است. این نرم افزار از فرمت‌های مختلف ویدیوی پشتیانی می کند و شما می‌توانید با چند پلاگین همانند نرم افزارهای دیگر، از دنیایی از قابلیت‌های ادیت ویدیو، بهره‌مند شوید. اکنون افراد زیادی هستند که با حرفه ای شده در کار با این نرم افزار، پکیج‌های آموزشی ای را تولید کرده‌اند که با آن کسب درآمد کنند.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

تری دی مکس 3DMAX

اگر شما تخیل قوی دارید نرم افزار تری دی مکس می‌تواند یکی از بهترین انواع ابزار تولید محتوا ویدیویی برای شما باشد. نرم افزار سه بعدی ساز تری دی مکس به شما این اجازه را می‌دهد تا به ذهنیت و قوه تخیل خود عینیت ببخشید. از تری دی مکس برای ساخت انیمیشن های سه بعدی استفاده می‌کنند. البته در ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون داخلی نیز از این اپ استفاده‌های بسیاری می‌شود.

Edius

یکی دیگر از نرم افزارهای تولید محتوای ویدئوی هست. در این مقاله نرم افزارهای مختلفی را برای شما معرفی کرده ایم  که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را داشته اند. در این میان نرم افزارهای وجود دارد که محیط کاربری آسانی داشته، که استفاده از آنها بسیار راحت است. در این بین نرم افزارهای پیشرفته بسیاری وجود دارد که برای کاربران خاص و حرفه‌ای تهیه شده است. یکی از محبوبترین و کاربردی ترین نرم افزارهای ساخت ویدیو، ادیوس است، که برای میکس و مونتاژ حرفه ای فیلم های مختلف استفاده می شود. از این نرم افزار در مراکز مختلف سازمان صدا و سیما استفاده می‌شود. در نتیجه می‌توان به عمق حرفه‌ای بودن این ابزار تولید محتوا ویدیویی، پی برد.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

Final cut

نرم افزار فاینال کات یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارهای ممکن در عرصه ویرایش و تدوین فیلم است. کار با این نرم افزار تولید محتوا بسیار آسان بوده و جز محبوب‌ترین نرم افزار تولید محتوای ویدیوی موجود در دنیای وب است.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

Inshot

در این قسمت از معرفی نرم افزارهای تولید محتوای ویدیوی به نرم افزار کاربردی اینشات می‌رسیم. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارها با کاربری آسان است و برای تولید محتوای ویدیوی و تصاویر کاربرد بسیاری داشته و کاربران مبتدی زیادی هستند که از این ابزار، استفاده می‌کنند. اگر فردی تازه کار هستید، می‌توانید ویدیوهای خود را در ابتدا با این نرم افزار ویرایش کنید.

آموزش نرم افزار تولید محتوای ویدیویی

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *