اپلیکیشن

آشنایی با ابزارهای توسعه اپلیکیشن موبایل

آشنایی با ابزارهای توسعه طراحی اپلیکیشن موبایل

بخش مهمی که در طراحی اپلیکیشن وجود دارد؛ توسعه نرم افزار موبایل است. برای توسعه اپ باید ویژگی های منحصر به فردی را برای نرم افزار، طراحی و پیاده سازی کرد.

برای انجام پروسه توسعه اپلیکیشن موبایل باید از افراد متخصص و آگاه در زمینه انواع زبان های برنامه نویسی، ابزارها و نرم افزارهای مرتبط با طراحی گرافیکی و توانایی هایی از این قبیل کمک بگیرید. در توسعه اپلیکیشن باید فرآیندهایی مانند برنامه ریزی، طراحی صفحات و بهینه سازی رابط کاربری انجام پذیرد.

توسعه اپلیکیشن چیست؟

اکثر نرم افزارهای موبایل از طریق انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور وارد اپ مارکتینگ و بازار رقابتی اپلیکیشن های موبایل می شوند. در ادامه به فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل می پردازیم.

برنامه ریزی

اولین گام برای توسعه اپ موبایل برنامه ریزی دقیق در طراحی آن است.

در این مرحله توسعه دهنده نرم افزار ابتدا مخاطب هدف را شناسایی می کند، سپس به تحلیل و شناخت عملکرد رقبا می پردازد. بعد از طی شدن این مراحل باید اهداف برنامه تعیین و سیستم عامل مورد نیاز برای طراحی اپلیکیشن موبایل انتخاب شود.

تحلیل و بررسی

این بخش شامل تحلیل رقبا، تحلیل مخاطبان هدف، برآورد هزینه، شناسایی منابع، آگاهی از مهارت های مورد نیاز برای اجرای توسعه اپ می باشد.

همچنین در این بخش باید توسعه دهنده موبایل نامی مناسب با توجه به رویکرد کسب و کار مورد نظر انتخاب نماید. اما مهم است که قبل از انتخاب نام، بررسی های لازم برای یونیک بودن اسم انتخابی صورت گیرد تا با دیگر اپلیکیشن های موجود در بازار مشابه نباشد.

طراحی رابط و تجربه کاربری اپلیکیشن

طراحی رابط کاربری اپلیکیشن به معنای طراحی المان ها و دکمه و ایکون هایی است که برای استفاده از اپ موبایل باید طراحی گردد. تجربه کاربری اپلیکیشن نیز به معنای نحوه چیدمان و چگونگی استفاده کاربر از آنها است. هرچه تجربه کاربری آسان و بهتر باشد باعث می شود کاربران بیشتری ترغیب به استفاده از اپ موبایل شوند.

به این نکته توجه کنید که اگر طراحی تجربه کاربری ضعیف و نامطلوب باشد؛ باعث می شود افراد زیادی بعد از نصب اپ، آن را پاک نمایند. پس در هنگام توسعه اپلیکیشن به این موضوعات توجه لازم را داشته باشید.

تست اپلیکیشن

تست اپلیکیشن، آزمون بررسی کیفیت نرم افزار موبایل است. در این تست نحوه عملکرد اپ و میزان امنیت اپلیکیشن موبایل مورد بررسی قرار می گیرد.

آشنایی با ابزارهای توسعه طراحی اپلیکیشن موبایل

ابزارهای توسعه اپلیکیشن

ابزارهای موجود برای توسعه اپ موبایل باعث بهبود بهتر عملکرد آن می شود. ابزارهای مهم برای توسعه اپ عبارت اند از:

  • ابزار زامارین مناسب برای توسعه اپلیکیشن های native و محلی
  • ابزار سنچا برای ارتقا اپلیکیشن های سازمانی
  • ابزار چارچوب7 برای توسعه نرم افزار های ایفون


اما با وجود این ابزارها پیشنهاد می کنیم برای نتیجه گیری بهتر از توسعه اپ بیزنستان از کارشناسان و طراحان با تجربه و زبده در زمینه طراحی نرم افزار تلفن همراه کمک بگیرید. برای این منظور می توانید با انتخاب بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن این کار را به اسانی انجام دهید.

دلایل طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارها

طراحی اپلیکیشن موبایل به دلیل مزایای مهمی که دارد برای هر کسب و کاری لازم است.

با طراحی اپلیکیشن می توانید باعث افزایش مشتری، ایجاد مشتری وفادار و دسترسی راحت کاربران به محصولات تان شوید.

از دیگر مزایای طراحی و توسعه نرم افزار موبایل می توان به برندسازی بیزینس ها به کمک اپ موبایل اشاره کرد.

جمع بندی

به طور کلی برای هر تجارت و کسب و کاری، طراحی اپلیکیشن جزء واجبات آن بیزینس است. زیرا به واسطه طراحی اپلیکیشن اندروید و ios، می توانید باعث ارتقا رشد کسب و کار خود شوید و ارتباط نزدیک تری را با مشتریان خود برقرار نمایید.

اما موضوع مهم در طراحی نرم افزار موبایل توسعه آن است. باید به صورت مداوم و همیشگی اپ های طراحی شده را آپدیت نمایید و باگ ها و نظرات کاربران را اجرا کرده تا در بازار پررقابت اپ موبایل جزء پیشروها باشید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *