اپلیکیشن

آشنایی با روش های افزایش جذب کاربران اپلیکیشن

آشنایی با روش های افزایش جذب کاربران اپلیکیشن

یکی از مسائل مهمی که بعد از طراحی اپلیکیشن باید به آن توجه داشت؛ جذب و افزایش کاربران وفادار است که همیشه جزء دشوارترین مراحل کار به شمار می‌آید. طبق تحقیقات انجام گرفته در سال 2020 پس از انتشار اپلیکیشن بیش از سه چهارم مردم فقط یکبار آن را باز می کنند. بدون شک شما می‌خواهید نرم افزار تلفن همراه‌تان جزء اپ های اصلی مخاطبان قرار داشته باشد. برای دستیابی به این وضعیت باید استراتژی‌های خاصی را برای اپلیکیشن خود ارائه دهید.

ما در این مقاله سعی داریم تا روش‌هایی را به شما پیشنهاد نماییم تا با کمک آن‌ها بتوانید کاربران وفادار زیادی را جذب اپلیکیشن خود کنید. شاید تمام موارد گفته شده در این مقاله برای شما کاربردی نباشد اما پیشنهاد ما این است که روش‌هایی که با ویژگی‌هایی اپلیکیشن شما همگام هستند را آزمایش کنید.

ویژگی‌های انتشار اپلیکیشن

قبل از انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور باید به نکات زیر توجه کنید.

نام اپلیکیشن

نام اپلیکیشن اولین چیزی است که مردم می‌بینند. یک نام باید حداکثر 30 کاراکتر بوده و به راحتی قابل خواندن، منحصر به فرد و مرتبط با فعالیت کاری‌تان باشد. می‌توانید از کلمات کلیدی برای برنامه خود استفاده کنید.

آیکون

آیکون اولین تصویری است که کاربر آن را می‌بیند. شما با انتخاب عکس مناسب می‌توانید کاربر خود را درگیر کنید. عکس آیکون باید ماهیت برنامه شما را به وضوح منعکس کند. باید یک نماد شیک و منحصر به فرد ایجاد کنید که با عناصر دیگر نرم افزارتان مطابقت داشته باشد. آیکون انتخابی را با عناصر گرافیکی بیش از حد و رنگ‌های مختلف شلوغ نکنید.

عکس

عکس‌های صفحه به کاربر این امکان را می‌دهد تا صفحات داخلی برنامه تلفن همراه را ببیند. ویژگی‌های اصلی اپ خود را حداکثر در هشت عکس نمایش دهید. شما می‌توانید با عکس‌های خود خط داستانی برای کاربر ایجاد کنید.

فیلم

امروزه بسیاری افراد تماشای یک فیلم کوتاه را به خواندن متن و توجه به عکس ترجیح می‌دهند. بهتر است از اپلیکیشن خود یک ویدئو تهیه کرده و در یوتیوب منتشر کنید و آن را به صفحه فروشگاه برنامه اضافه نمایید.

توضیحات

شرح و توضیحات برنامه فرصتی است که می توانید با کمک آن ارزش ها و مزایای تلفن همراه خود را به مخاطبان نشان دهید. در توضیحات از کلمات کلیدی استفاده نمایید. همچنین می‌توانید یک شماره تماس در پایان متن اصافه کنید.

بارگذاری

دانلود و نصب اپلیکیشن برای کاربرانی که برای اولین بار از اپ شما می‌خواهند استفاده نمایند مهم است. شاید این اولین برداشت کاربر از نرم افزارتان باشد. هر چه این روند ساده‌تر باشد تعامل و حفظ وفاداری کاربر بالاتر می‌رود.

اگر نصب اپلیکیشن شما پیچیده است باید مراحل آن را مرحله به مرحله توضیح دهید تا کاربر به راحتی از آن استفاده کند.

ایجاد حساب کاربری

برای اینکه شناخت بیشتری در مورد کاربران به دست آورید از آن‌ها بخواهید که در اپلیکشن شما ثبت نام کنند. از این طریق شما می‌توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. فرآیند ثبت نام، تعامل کلی کاربر را بهبود می‌بخشد. بهتر است قبل از ثبت نام، دسترسی محدود به کاربر دهید و از او بخواهید ثبت نام کرده تا به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کند.

مدل رایگان موقت

اگر اپ تلفن همراه شما پولی است، متقاعد کردن کاربران جدید برای پرداخت هزینه ممکن است دشوار باشد. بهترین و ساده‌ترین راه  برای افزایش فروش اپ این است که به کاربران اجازه دهید در مدت زمان مشخص به صورت رایگان از برنامه شما استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا کاربر متوجه شود که اپلیکیشن شما چطور کار می‌کند، چه ویژگی‌های ارزشمندی دارد و چقدر نیازهای آن را برآورده می‌کند و احتمال خرید برنامه تلفن همراه‌تان بالا می‌رود.

قرار دادن اعلان

اعلان (نوتیفیکیشن) به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات خاصی در زمان‌های مشخص به کاربران ارسال کنید. این کار باعث می‌شود تا 88% مخاطبان بیشتر به اپ شما سر بزنند و ماندگاری نرم افزارتان سه تا ده برابر روی گوشی شان بیشتر می‌شود.

پیام درون برنامه‌ای

در حالی که اعلان‌ها به شما کمک می‌کند تا کاربرانی که فعال نیستند به اپ شما سر بزنند؛ پیام‌های درون برنامه‌ای علاوه بر تعامل، باعث ماندگاری بیشتر کاربر می شود.

ایجاد بازی

اگر می‌خواهید مخاطبان وقت بیشتری را در اپلیکیشن‌تان سپری کنند؛ می‌توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید در یک بازی شرکت کنند. این کار تعامل کاربران جدید و میزان ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهد. ایجاد بازی‌های پویا و قرار دادن جوایز باعث می‌شود تا کاربر علاقه بیشتری به شرکت در آن از خود نشان دهد.

جمع بندی

به طور کلی در طراحی اپلیکیشن، موضوع مهم نحوه تعامل با کاربران است. برای این منظور می‌توانید با پیاده‌سازی موارد گفته شده در این مقاله تعامل بیشتری را با کاربرانتان برقرار نمایید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *