توییتر یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در دنیا است. یک شبکه اجتماعی معتبر که میتوان برای وقتگذارانی، به دست آوردن اخبار موثق، خواندن مطالب جالب و کسب و کار در آن حضور داشته باشید. افزایش فالوور توییتر زمانی بیشتر معنی پیدا میکند که بخواهید برای کسب درآمد یا رساندن مطالب خود به قشر عظیمی از جامعه از آن استفاده کنید.
توییتر شبکهای متن محور است. اگرچه میتوان عکس و ویدئو هم در آن بارگزاری کرد، اما قالبا کلمات هستند که در این محیط از ارزش بیشتری برخوردارند. این شبکه اجتماعی محبوب در ایران فیلتر است و برای استفاده از آن، باید فیلترشکن خود را فعال کنید.
شاید تا حالا به جنبه بیزینسی توییتر دقت نکرده باشید. اما واقعیت این است که میتوان برای برندینگ و معرفی کالا و خدمات خود از توییتر بهره ببرید. در واقع توییتر یک بازار فوقالعاده با میلیونها مشتری فعال است. همانند فیسبوک، کانال تلگرام و اینستاگرام، در توییتر هم برای دیده شدن نیاز به افزایش فالوور دارید.
۴ دسته اصلی برای جذب فالوور در توییتر
- اکانت توییتر
- نحوۀ فعالیتهای گوناگون در فضای توییتر
- فعالیتهای خارج از فضای توییتر برای جذب فالوور
- ابزارهای افزایش فالوور توییتر
نقش اکانت توییتر در بیشتر شدن فالوور
۶ نکته هست راجب پروفایل توییتر که باید حواسمان جمع باشد
- یوزرنیم را از حالت پیشفرض توئیتر با عدد ۱۲۳۴۱۸ به یوزنیم دلخواه خود تغییر دهیم.
- نام حساب کاربری، همان نام و نامخانوادگی خودمان باشد.
- عکس پروفایل تصویری واضح از چهرۀ خودمان باشد.
- عکس کاور میتواند از فضاهایی که به آن علاقهمند هستیم مانند (طبیعت، فضای کار و …) انتخاب شود.
- خوب است که در بایوگرافی، آنچه هستیم، آنچه دوست داریم و کاری را که انجام میدهیم بیاوریم.
- یکی از توییتهای خودمان را که مفهوم جالبی دارد در پروفایلمان پین کنیم.
۱۱ نکته مهم برای افزایش فالوئر در توییتر
- فعال باشیم.
- روزمرگیمان را بنویسیم.
- در حوزۀ تخصصی خود توییت کنیم.
- از انواع محتوا استفاده کنیم.
- از هشتگها استفاده کنیم.
- از تصاویر و ویدئو استفاده کنیم.
- از توییت زنده یا لایو استفاده کنیم.
- نظرسنجی کنیم.
- افراد شناختهشده در حوزۀ مورد علاقۀ خود را فالو کنیم.
- به توییتها واکنش نشان دهیم.
- در چه زمانی توییت کنیم. توییتکردن در زمانهای پربازدید مانند ۸ تا ۱۰ صبح یا پس از اتمام ساعت کاری مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد.
ابزار افزایش فالوور توییتر چه کمکی می کند؟
قبل از اینکه به دنبال روش افزایش فالوور توییتر برویم باید بدانید که ابزارهای افزایش فالوور توییتر چه امکاناتی در اختیار شما میگذارند:
- رشد روند افزایش فالوور
- کمک به افزایش فالوور واقعی
- هدف گذاری بر روی مخاطبان مرتبط
- ایجاد روش هایی برای جذب مخاطب
- تهیهی گزارشهایی در مورد روند رشد
با استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید ارتباط خود را با فالوورهایتان تقویت کنید، از ارتباط نادرست جلوگیری کنید، توجه مخاطب مورد نظر خود را جلب کرده و رشد مداوم اکانت خود را تضمین کنید. این مورد به شما کمک میکند مشتریان بالقوه را جذب کنید و به سمت برند خود سوق دهید.
معرفی 5 ابزار برای افزایش فالوور توییتر
برای مارکترهای شبکههای اجتماعی، غالبا نحوه ی عملکرد و در نهایت موفقیت در این شبکه اجتماعی چالش بزرگی است.
از این رو ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی به صورتی طراحی شدهاند که به شما در افزایش مخاطبان توییتر کمک کنند.
با ما همراه شوید تا ۵ ابزار فوقالعاده برای افزایش فالوور توییتر را به شما معرفی کنیم.
1 – Owlead
ارزش پیشنهادی (value proposition) در ابزار Owlead، جهت افزایش مخاطبان توییتر طراحی شده است و به شما کمک میکند تا بدون هیچ دردسری فالوورهای واقعی در توییتر پیدا کنید.
این پلتفرم با دسته بندی، فیلتر و پیدا کردن اکانت های ارزشمند مطابق با مخاطبان هدف شما فعالیت میکند.
با استفاده از این ابزار تنها تعداد فالوورها را افزایش نمیدهید بلکه کاربران حقیقی توییتر که ممکن است خدمات یا محصولات شما برایشان مفید باشد را به اکانت خود جذب میکنید.
ابزار Owlead این کار را با ارائه فیلتر مخاطبان اجرا میکند: موارد قابل فیلتر شامل موارد زیر هستند:
- کلیدواژه های موجود در بیوی کاربران توییتر
- زبان
- موقعیت جغرافیایی
- جنسیت
ابزار Owlead به صورت اتوماتیک بدون نیاز به انجام هیچ کاری توسط صاحب اکانت، روزانه 50 اکانت مرتبط را فالو (و اگر نیاز باشد آنفالو) میکند.
همچنین میتوانید در این ابزار اکانتهایی را به عنوان رقیبهای خود معرفی کرده تا به صورت اتوماتیک بتوانید به مخاطبان آنها نیز دسترسی داشته باشید.
Owlead همچنین به شما این امکان را میدهد تا افزایش روزانه مخاطبان خود را ردیابی کرده و بینش های تحلیلی را برای درک بهتر مخاطبان خود، از جمله جمعیت و علایق آنها فراهم میکند.
این پلتفرم دارای 10 روز دسترسی آزمایشی و بدون هزینه میباشد. هزینهی پلنهای آن از ماهی 19 دلار شروع میشود.
2 – Hootsuite
Hootsuite یکی از محبوبترین ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی در سراسر جهان میباشد. ویژگی مهم این ابزار، امکان مدیریت چندین پروفایل در چندین شبکه ی اجتماعی به صورت همزمان میباشد.
برخلاف باقی ابزارهای مدیریت توییتر، Hootsuite به شما این امکان را میدهد تا چندین اکانت را به صورت همزمان مدیریت کنید که این ویژگی به خصوص برای آژانسها و شرکتهای تبلیغاتی مفید است.
در داشبورد Hootsuite شما میتوانید حضور خود در توییتر را مدیریت کنید، گفتگوها را نظارت کنید، لیست ها را ردیابی کنید و در نهایت فالوورهای خود را ارتقا دهید از طریق:
- انتشار توییت های زمان بندی شده
- استفاده از کد UTM و نظارت بر محتوای پر ترافیک
- بررسی هشتگ های دلخواه
این ابزار همچنین راهنماییهای متعددی در ارتباط با موضوعات متفاوت ارائه میدهد که ممکن است برای شما مفید واقع گردد.
این ابزار رایگان است، اما برای دسترسی به حالت pro نیازمند پرداخت مبلغی بین ۱۹ الی ۵۹۰ دلار هستید. خدماتی که قصد استفاده از آنها را دارید، تعیینکننده قیمت نهایی هستند.
3 – Crowdfire
رابط کاربری جذاب و وجود یک اپلیکیشن موبایل برای این ابزار، سبب افزایش محبوبیت CrowdFire در بین کسب و کارهای کوچک شده است.
پلن های مقرون به صرفه ی پلتفرم Crowdfire به کاربران امکان مدیریت 10 اکانت شبکه ی اجتماعی را میدهد.
برخی از امکانات Crowdfire به شرح زیر میباشد:
- برنامه ریزی تودهای پستها
- افزودن و مدیریت اعضای تیم
- پاسخ به پیامهای شبکههای اجتماعی
تحلیل شبکه های اجتماعی در این ابزار سبب میشود تا زمان کمتری جهت بررسی دادهها و جمع آوری و نمایش بینشها در یک پروفایل، انتشار پستهای منحصر بفرد و بررسی رقبای خود صرف کنید.
استفاده از Crowdfire برای یک اکانت در هر شبکه ی اجتماعی رایگان است. شروع قیمت پلن پیشرفته ی این ابزار از 7.48 دلار میباشد و برای شرکتها مناسب می باشد.
4 – Tweepi
Tweepi پلتفرم اختصاصی توییتر است که از هوش مصنوعی جهت افزایش مخاطبین در شبکه های اجتماعی استفاده میکند.
با بهره گیری از هوش مصنوعی، هر روز تنها کافی است چند دقیقه صرف کار با این ابزار کنید و در ادامه Tweepi به صورت اتوماتیک شروع به افزایش فالوورهای شما میکند.
این ابزار همچنین به شما کمک میکند تا روی اهداف استراتژیکتری همانند ایجاد محتوای ایده آل و استراتژی برندسازی تمرکز کنید.
رویکرد هوش مصنوعی Tweepi در مدیریت توییتر به شرح زیر است:
- تنظیم اکانت: افزودن هشتگ های هدف و کاربران مرتبط با موضوعات شما
- شروع به کار هوش مصنوعی: Tweepi در توییتر جستجو میکند و بهترین توییت ها و کاربران را پیدا میکند
- افزایش فالوورهای اکانت روزانه تا 100 فالور: این ابزار نیز به صورت روزانه کاربران مرتبط را به اکانت اضافه میکند
پلنهای Tweepi سالانه از قیمت 129 دلار و ماهانه 10.75 دلار شروع میشود.
5 – Buffer
هنگامی که بحث مدیریت اکانت توییتر در میان باشد بهترین روش برای افزودن مخاطبان در این پلتفرم جذب کاربران به اکانت خود است به جای اینکه به دنبال آن ها باشید. در انجام این کار محتوا نقش بسزایی دارد.
ابزارهایی همچون Buffer که توانایی انتشار توییت به صورت زمان بندی شده را دارند، سبب جلوگیری از هدر رفت زمان شده و امین اکانت را بدون نیاز به تلاش زیادی به اهداف خود نزدیکتر میکند.
Buffer این کار را با انتشار اتوماتیک توییت ها از منابع موجود شما به صورت زمان بندی شده انجام میدهد.
به عنوان مثال:
- 10 پست وبلاگی را در سایت خود مشخص کنید
- برای هر پست، 3 توییت منحصر بفرد بنویسید (در مجموع 30 توییت)
- توییت ها را به Buffer اضافه کنید و آن را جهت انتشار دوبار در روز به مدت 15 روز زمان بندی کنید
همچنین شما میتوانید تعداد دفعات تکرار توییت های خود را با هدف نمایش بیشتر برای کاربران و در نهایت جذب مخاطبان جدید به اکانت خود افزایش دهید.
به یاد داشته باشید قابلیتهای Buffer تنها محدود به توییتر نمیباشد و از آن میتوانید برای مدیریت تمامی شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.
هزنیه پلنهای Buffer از ماهی 15 دلار جهت مدیریت 1 اکانت در 8 شبکه اجتماعی و انتشار 700 پست زمان بندی شده شروع میشود.
در نظر داشته باشید حتی اگر یکی از ابزارهای معرفی شده در لیست را استفاده کنید باز هم افزایش فالوورهای توییتر به صورت ارگانیک سخت خواهد بود اگر:
- با مردم تعامل نداشته باشید.
- محتوای ارزشمند به اشتراک نگذارید.
- توییت های مرتبط را به صورت منظم ری توییت نکنید.
6- Sprout Social
Sprout Social هم برای کارآفرینان و هم برای مشاغل بزرگ ایده آل است. هدف آن از بین بردن نیاز به چندین ابزار است، بنابراین با یک طراحی همه موارد در یک طراحی ارائه میشود.
می توانید تمام حساب های شبکه های اجتماعی خود را به سیستم عامل پیوند دهید و برای هر یک از آنها پست تعیین کنید. این ابزار با استفاده از دادههای گزارش شده میتواند شما را در روند کار و افزایش فالوور کمک کند.
7- ManageFlitter
منیجفیلتر همچنین دارای ویژگیهای مشابه Crowdfire و برخی از ویژگیهای درون برنامه ای آن نیز توسط توییتر حذف شده است. در زیر میتوانید ویژگیهای حذف شده را مشاهده کنید.
با این حال، شما هنوز هم میتوانید برخی از ویژگی های عالی مانند تمیز کردن پیروان جعلی/ هرزنامه را از توییتر خود پیدا کنید.
من از منیجفیلتر برای پاک کردن (لغو فالوکردن پروفایلها) حساب های توییتر خود استفاده می کنم، زیرا فیلترهایی مانند تصویر پروفایل، کارهای جعلی و غیرفعال به راحتی از هر ابزار دیگری استفاده نمیشود.
اهمیت افزایش فالوور توییتر
اگر قصد دارید در فضای توییتر دیده شوید و مخاطبان زیادی داشته باشید، افزایش فالوور تنها گزینه شما است. رشد ارگانیک ممکن است چندین سال طول بکشد و همزمان شما را از سایر رقبا عقب بیندازد. بهتر است از تمام ابزارهای موجود استفاده کنید تا در یک میدان منصفانه بتوانید شاهد موفقیت برند خود در توییتر باشید.
استفاده از ابزارهایی که معرفی شد، تنها بخشی از مسیر بالا بردن فالوور در توییتر است. فعالیتهایی است که باید بصورت موازی انجام دهید تا فالوورهای شما روز به روز بیشتر شوند.
- از کاربران سایر شبکههای اجتماعی دعوت کنید به صفحه توییتر شما سر بزنند.
- از توییت لایو بهره ببرید.
- سعی کنید به توییتهای دیگران اهمیت بدهید و واکنش مناسب داشته باشید.
- از انواع عکس و ویدئوی مرتبط با متن خود استفاده کنید.
- در زمینهای صحبت کنید که اطلاعات تخصصی دارید. در غیر اینصورت به مسائل روزمره خود بپردازید.
الان وقتشه!
جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر
نویسنده
مدیر سایت
حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.