به همین دلیل نگارش اینگونه محتواها شیوه خاص خود را می طلبد که در ادامه به نکات مهم برای اثر بخشی بیشتر رپورتاژ آگهی برای سایتتان می پردازیم.
تاثیر رپوتاژ آگهی در سئو سایت
در بخش لینک سازی نکته مهم، سایتی است که از آن لینک دریافت می کنید. هر چه وب سایت جایگاه و رتبه بهتری در گوگل داشته باشد؛ اثر بخشی لینک دریافتی شما نیز بیشتر است. به همین دلیل برای انتشار رپورتاژ از سایت های خبری که نزد گوگل از اعتبار بیشتری نسبت به سایر وب سایت ها برخوردار هستند؛ استفاده می شود.
موضوعی که در نگارش رپورتاژ آگهی اهمیت بالایی دارد؛ کیفیت آن است. یعنی باید متن 100 درصد یونیک بوده و به صورت غیر مستقیم به تبلیغات محصول شما و یا برندینگ کسب و کارتان بپردازد. همچنین نکته قابل توجه در این موضوع این است که حتما باید لینک های دریافتی شما “فالو” باشد تا نتیجه مطلوبی که مدنظرتان است؛ حاصل شود.
نکات مهم درباره نوشتن رپورتاژ
همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم برای نگارش اینگونه محتواها باید به صورت غیر مستقیم به معرفی محصول خود بپردازید. در حالی که باید شکل ظاهری یک محتوا خبری را نیز حفظ کند. قبل از آغاز نگارش رپورتاژ حتما به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید مطلبی مفید و اثر بخش را برای سایت خود تولید نمایید.
موضوع محتوا
برای آغاز کار ریپورتاژ نویسی ابتدا باید موضوع آن را مشخص کنید. موضوعات ممکن است شامل خدمت جدیدی در سایت شما و یا معرفی محصولات بیزینستان باشد.
کلمات کلیدی
موضوع مهم در تولید هر نوع محتوایی انتخاب کلمات کلیدی است. برای ریپورتاژ نیز این موضوع اهمیت زیادی دارد. بعد از تعیین موضوع، باید کلماتی متناسب با مضمون محتوا خود پیدا کنید و به صفحات مورد نظر لینک دهید. برای این منظور می توانید از ابزار سئو استفاده نمایید.
تعیین تایتل یا عنوان محتوا
برای جذب کاربران به ریپورتاژ آگهی و افزایش بازدیدکنندگان سایت باید از عناوینی جذاب و منحصر به فرد استفاده کنید.
متن رپورتاژ
محتوا نویسی ریپورتاژ از چند بخش تشکیل شده است.
- مقدمه
- متن اصلی
- معرفی شرکت و یا بیزنیس
- جمع بندی
مقدمه بخش مهمی در محتوانویسی است. شما با توجه به مقدمه مطلبتان و مخصوصا پاراگراف اول آن می توانید کاربر را به ادامه خواندن محتوا ترغیب کنید. پس دقت نمایید در این بخش نیز جذاب نویسی و برانگیختن حس کنجکاوی خواننده اهمیت زیادی دارد.
سپس متن اصلی خود را بنویسید و مجدد واژگان اصلی سایتتان و کلمات کلیدی دنباله دار را در متن خود به طور مناسب و با حفظ قانون چگالی واژگان استفاده نمایید.
از ویژگی های این گونه محتواها این است که خزنده های گوگل به سرعت رپورتاژ آگهی را ایندکس می کنند و در صورتی که پارامترهای این گونه محتواها رعایت شود به سرعت اثر مطلوب خود را بر روی سایت شما می گذارد.
دقت کنید که لینک سازی می تواند همانگونه که سکو پرش وب سایت ها باشد؛ ممکن است باعث سقوط آنها نیز شود. به همین دلیل باید برای انجام آن دقت کرده و به افراد کاربلد این حوزه سپرده شود.
عکس
به طور کلی هیچ نوع محتوایی را بدون قرار دادن عکس های یونیک و با کیفیت منتشر نکنید. این موضوع در ریپورتاژ آگهی نیر صدق می کند.
لینک دهی در ریپورتاژ
هدف اصلی از تولید ریپورتاژ و انتشار آن دریافت لینک است. برای این منظور دقت کنید که نباید به صورت غیر طبیعی و زیاد به دریافت بک لینک بپردازید. با انکرتکست های مرتبط به لندینگ و صفحه اصلی سایت خود لینک داده و همچنین اگر می توانید از وب سایت های معتبر در متن خود استفاده کنید و به آن سایت نیز لینک دهید. در نهایت نیز با کال تو اکشنی جذاب و موثر ریپورتاژ خود را به پایان برسانید.
جمع بندی
رپورتاژ نویسی روشی برای دریافت بک لینک های باکیفیت در سئو سایت است. اما با توجه به اینکه برای این موضوع باید به سایت های خبری هزینه پرداخت شود و به نحوی خرید بک لینک از دید گوگل به شمار می رود باید با احتیاط و حفظ همه جوانب اقدام کرد تا مشکلی برای سایت ها به وجود نیاید.
امیدواریم با رعایت نکات گفته شده در این مقاله بتوانید رپورتاژی موثر برای سایت خود منتشر کنید و با افزایش بازدید و فروش به کسب و کارتان رونق بخشید.
اگر نیاز به تولید محتوا اصولی و با کیفیت برای سایت خود دارید؛ می توانید با تیم تولید محتوا مشهد سئو تماس گرفته تا به شما کمک نمایند.
نویسنده
مدیر سایت
حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.