سئو

نحوه تشخیص بک لینک های نامناسب (link schemas)

نحوه تشخیص بک لینک های نامناسب

به طور کلی، بک لینک برای افزایش رتبه یک سایت در گوگل استفاده می شود. اما گاهی افراد برای ارتقا سایت شان از بک لینک های نامناسب (link schemas) استفاده می کنند. بکارگیری از این بک لینک ها گاهی اوقات می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایحاد نمایند. در این مقاله، توضیح می دهیم که بک لینک نامناسب چیست؟ چرا جزء شیوه های مخرب برای دریافت لینک است و تاثیر آن بر سئو سایت چگونه است؟

بک لینک غیر نامناسب چیست؟

link schemas، لینک هایی هستند که برای تغییر رتبه یک سایت در صفحات نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته شده اند.

هدف از لینک دادن، توصیه سایتی است که احساس می کنید برای بازدیدکنندگان شما مفید است. با این حال، link schemas، لینکی است که به جای سودمندی برای کاربر، برای افزایش رتبه یا سود مالی استفاده می شود. در نتیجه، این نوع لینک ها، برخلاف دستورالعمل های گوگل است و  جزء سئو کلاه سیاه به شمار می رود.

نمونه هایی از لینک های نامناسب

برای درک و اجتناب از شرکت در اینگونه لینکدهی، آگاه بودن از انواع لینک های مخرب و غیر اصولی می تواند کمک شایانی کند.

  • خرید یا فروش پیوندهایی که از الگوریتم PageRank  عبور می کنند. این شامل مبادله پول برای پیوندها یا پست هایی است که حاوی لینک هستند.
  • مبادلات و معاملات بیش از حد پیوندها صرفاً به منظور ارتباط متقابل انجام شده است.
  • بازاریابی مقاله گسترده یا مبارزات پست مهمان سنگین با لینک های متصل به کلمات کلیدی
  • استفاده از خدمات خودکار برای ایجاد پیوند به سایت خود
  • لینک دادن با شخص دیگری زیرا آنها سایت شما را به عقب پیوند می دهند.
  • ساخت چندین سایت یا صفحه برای اینکه بتوانید به صفحه دیگری لینک دهید.

به طور کلی، پیوندهای خریداری شده عبارتند از:

  • تبلیغات متنی که از PageRank عبور می کنند.
  • لینک هایی با متن بهینه شده در مقالات یا اطلاعیه های مطبوعاتی از سایت های دیگر
  • پیوندهای بی کیفیت سایت های دایرکتوری
  • لینک های پنهان، بی کیفیت یا پر از کلمات کلیدی
  • پیوند هایی که در صفحه یا الگوهای سایت های متعدد توزیع شده اند.
  • کامنت های فروم ها با پیوندهای بهینه شده در پست یا امضا

اگر پیوندی با هدف سود مالی یا افزایش رتبه سایت انجام می شود، یک تجربه کاربری منفی را ارائه می دهد و گوگل خیلی راحت این مورد را شناسایی می کند.

اثر لینک های نامناسب بر رتبه سایت

یکی از فاکتورهای اساسی که گوگل سایت شما را توسط آن ارزیابی می کند، این است که شما از چه سایت هایی بک لینک دریافت کرده اید و یا به کدام صفحات وب پیوند می دهید. لینک های متقابل باعث تقویت روابط بین دو سایت می شود و رتبه بندی شما تحت تأثیر این امر قرار می گیرد، بنابراین بسیار مهم است که فقط به سایت هایی پیوند دهید که در واقع برای کاربران شما مفید هستند. سایت هایی که به شما بک لینک می دهند و بالعکس، زمینه ای در مورد محتوای سایت شما فراهم می کنند و نشانه هایی از کیفیت و محبوبیت سایت را ارائه می دهند. برای بررسی کیفیت لینک های دریافتی سایتتان می توانید با استفاده از ابزار آنالیز لینک های صفحه، کیفیت آنها را مورد بررسی قرار دهید.

لینک های مناسب

لینک هایی هستند که به طور اصولی از طریق افرادی که از یک موضوع خاص برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری صفحات در حیطه موضوع استفاده می کنند، رخ می دهد. در این نوع از لینک دهی، سایت هایی که به شما لینک می دهند، با موضوعات خاصی به سایت های دیگر پیوند می دهند.

اگر از طرف سایت هایی با آتوریتی بالا به صفحه خود بک لینک گرفته اید، سایت شما با افزایش بازدید رو به رو می شود.

لینک های نامناسب

اگر سایت هایی که به صفحه شما بک لینک می دهند به محتوای بی کیفیت و ضعیف دیگر سایت ها نیز لینک بدهند، این موضوع ارزش پیوند های منتهی به صفحه شما را کم می کند. اگر شما نیز به این سایت ها بک لینک می دهید، رابطه سایت ها تقویت می شود و این به گوگل نشان می دهد که صفحه شما نیز اسپم یا بی کیفیت است.

جمع بندی

به طور کلی بک لینک سازی بخش مهمی در سئو سایت است. اما موضوع مهم و حائز اهمیت در این بخش دریافت لینک های با کیفیت و مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت طراحی سایت مشهد سئو تماس بگیرید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *