سایت

شما تجربه و مهارت‌های مربوطه را دارید و تصمیم گرفته‌اید که یک طراح وب شوید (خیلی خوب!)، اما مطمئن نیستید که شغل طراحی سایت یا کار فریلنسری چقدر خوب است. در این اینجا، ما در حال بررسی میانگین دستمزد طراحان وب و مقایسه آنها با حقوق سایر نقش های فناوری هستیم. ما همچنین به دنبال استراتژی هایی هستیم که می توانید از آنها برای افزایش درآمد خود به عنوان یک طراح وب در دراز مدت استفاده کنید.

طراحی وب چیست؟

طراحی وب، تمرینی است برای ایجاد وب سایت ها و محصولات فناوری از نظر بصری و جذاب. سه نوع متداول طراحان وب عبارتند از: طراح UX، طراح UI و طراح تعامل.

57 درصد از کاربران اینترنت می‌گویند که کسب‌وکاری را با طراحی ضعیف وب‌سایت در موبایل توصیه نمی‌کنند، بنابراین برای شرکت‌ها مهم‌تر از همیشه است که دست خود را روی طراحان وب با استعداد قرار دهند.

طراح تجربه کاربری

طراحان تجربه کاربری که به «UX» نیز کوتاه شده است، بر روی دوست‌داشتن صفحات وب و فناوری برای انسان تمرکز می‌کنند، به ویژه با ایجاد وب‌سایت‌ها یا برنامه‌هایی که مردم دوست دارند از آنها استفاده کنند. این یکی از شناخته شده ترین مشاغل در فناوری است زیرا تجربه کاربر می تواند یک محصول فناوری را بسازد یا شکست دهد.

طراحی رابط کاربری بصری

یک طراح بصری که طراح رابط کاربری نیز نامیده می شود، اهداف کلی یک شرکت (یا یک پروژه خاص) را در نظر می گیرد و راهنماهای سبکی ایجاد می کند که یک توسعه دهنده با آنها کار کند. آنها با تیم های برند بسیار نزدیک کار می کنند تا ظاهر و احساس بصری برای شرکت ایجاد کنند، که سپس به نحوه ساخت و طراحی محصولات گسترش می یابد.

به دلیل همپوشانی بین UX و UI، بسیاری از شرکت‌ها این نقش را در یک نقش ترکیب می‌کنند، به همین دلیل است که ممکن است تعداد زیادی آگهی شغلی “UX/UI Designer” یا فراخوان‌های فریلنسر را مشاهده کنید.

طراح تعامل

طراحان تعامل، طرح‌ها یا وایرفریم‌های یک طراح UX را می‌گیرند و به جزئیات فکر می‌کنند: یک دکمه چگونه باید باشد؟ وقتی روی یک عنصر در صفحه کلیک می کنید چه اتفاقی می افتد؟ چگونه تئوری رنگ را در این صفحه اعمال کنم؟ این کار به این منظور است که هدف شرکت (آنچه می‌خواهند شخصی در برنامه انجام دهد)، یک رابط کاربر پسند (برای شهودی‌تر کردن برنامه) و ارزش محرک برای کاربر به رضایت‌بخش‌ترین شکل ممکن مرتبط باشد.

کنجکاو هستید که درباره طراحی وب سایت و نحوه انطباق آن با چشم انداز فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ راهنمای Wave در مورد طراحی وب در مقابل توسعه وب را بررسی کنید.

میانگین حقوق طراحان وب چقدر است؟

میانگین درامد طراحی سایت

با توجه به Payscale، طراحان وب سالانه بین 38000 تا 76000 دلار در ایالات متحده درآمد دارند که میانگین حقوق آن 52000 دلار است. دستمزد طراحی وب سایت اغلب به سالها تجربه بستگی دارد. اگر شما یک طراح وب سطح ابتدایی هستید، حقوق شما احتمالاً پایین تر از محدوده است. در زیر مشاغل مختلف طراح وب و میزان درآمدی که می توانید داشته باشید آورده شده است:

حقوق طراح وب جوان

میانگین حقوق پایه اولیه برای طراحان وب جوان در ایالات متحده حدود 52000 دلار است.

اگر به سمت طراحی وب سایت بروید، حقوق پایه شما به عوامل زیادی از جمله مجموعه مهارت و سال های گذشته شما بستگی دارد. به عنوان مثال، فردی که تازه از یک بوت کمپ خارج شده و تجربه کاری ندارد، ممکن است در انتهای طیف باشد. از طرف دیگر، شخصی که از یک حرفه دیگر وارد طراحی وب می شود ممکن است نرخ دستمزد اولیه بالاتری دریافت کند که می تواند تا 70000 دلار باشد.

حقوق طراح ارشد وب

طراحان ارشد وب با چند سال تجربه دارای حقوق متوسطی در حدود 80,000 تا 90,000 دلار هستند، بسته به تخصص منطقه و جایگاه.

حقوق مدیر طراح وب

طراحان وب که به سمت مدیریت حرکت می کنند، نه تنها برای تغییر عنوان شغلی، بلکه برای دستمزدهای بالاتر نیز راه اندازی می شوند و بسته به سال ها تجربه، بین 84000 تا 120000 دلار درآمد کسب می کنند. تعداد بیشتری از مدیران جوان در پایین ترین سطح این محدوده قرار دارند و حقوق آنها بین 73000 تا 100000 دلار در سال است. وقتی تاثیر خود را ثابت کردید، می توانید به عنوان یک مدیر ارشد طراح وب درآمد بیشتری کسب کنید.

حقوق طراح وب سایت وردپرس

حقوق طراح وب سایت آزاد

وردپرس یکی از محبوب ترین سازندگان وب در جهان است، بنابراین برای برخی از شرکت ها معمول است که به صراحت طراحان وردپرس را استخدام کنند. با این حال، از آنجایی که وردپرس بسیار فراگیر است، دستمزد طراحان وردپرس کمی کمتر است: به طور متوسط سالانه تنها 47000 تا 69000 دلار.

در حالی که هیچ “نرخ” رسمی برای طراحان وب آزاد وجود ندارد، بیشتر منابع 75 دلار را به عنوان نرخ معمولی ساعتی پیشنهاد می کنند. با این حال، بسته به پیچیدگی پروژه، طراحان وب آزاد ممکن است بین 30 تا 80 دلار در ساعت درآمد کسب کنند.

وقتی وبلاگ‌ها نرخ شروع ساعتی ۷۵ دلاری را توصیه می‌کنند، معمولاً به این دلیل است که فریلنسرها می‌توانند به خودشان پرداخت کنند، پولی را برای مالیات کنار بگذارند و همچنان راحت زندگی کنند. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها این نرخ را پرداخت نمی‌کنند مگر اینکه تجربه باکیفیت و مجموعه خوبی داشته باشید. با این حال، این امکان برای طراحان وب بسیار با تجربه وجود دارد که نرخ بالاتری را دریافت کنند.

عوامل موثر بر حقوق طراحان وب

بازار کار طراحی سایت

در اینجا عوامل اصلی موثر بر میزان درآمد طراحان وب آمده است:

جغرافیا

شهرهای بزرگی مانند واشنگتن، دی سی یا سانفرانسیسکو احتمالاً هزینه بیشتری خواهند پرداخت (در واقع، سانفرانسیسکو به دلیل اینکه یکی از پردرآمدترین شهرهای فناوری است، مشهور است). از طرف دیگر، شهری کوچکتر مانند تولسا ممکن است میانگین حقوق کمتری را برای طراحان وب بپردازد. این هم به رقابت برای استعدادیابی در این شهرها و هم به هزینه زندگی مرتبط است.

مهارت و تجربه

هرچه مهارت‌های بیشتری داشته باشید و تجربه بیشتری داشته باشید، می‌توانید حقوق بیشتری بخواهید (و دریافت کنید).

مزایا و مزایای دیگر

غرامت کامل یک چیز حیاتی است که باید به آن توجه کرد (همه در مورد حقوق نیست). برخی از شرکت‌ها مزایای واقعاً خوبی دارند – از جمله مواردی مانند عضویت در باشگاه ورزشی در خانه – در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند بیشتر بپردازند اما کمتر ارائه دهند.

بازار کار طراحی سایت در ایران چگونه است؟

این روزها خیلی از افراد تلاش می‌کنند با خرید دوره‌های آموزشی، زبان‌های برنامه نویسی و دوره سئو و طراحی سایت با وردپرس را آموزش ببینند. علت آن چیست؟ چون کسب و کارهای اینترنتی مخصوصاً ساخت سایت، روز به‌ روز بیشتر می‌شوند؛ تقاضای بالا برای آن همواره وجود دارد و احتمالاً بیشتر هم می‌شود.

شاید باورتان نشود که عبارت “طراحی سایت”، به‌تنهایی حدود 12000 بار سرچ در ماه دارد؟ یا مثلا عبارت “شرکت طراحی سایت” ماهانه بیش از 1000 بار جستجو می‌شود.

این آمار نشان‌میدهد که تعداد افرادی که به دنبال راه‌اندازی سایت هستند خیلی بیشتر از انچه هست که شما فکر میکنید؛ بنابراین، هر کدام از این جستجوکننده‌ها، می‌تواند مشتری احتمالی شما باشد. به‌شرطی که هم از فوت و فن‌های بازاریابی سر دربیاورید و هم در حوزه کاری خودتان خبره شوید.

اگر ریسک‌پذیر نیستید و می‌خواهید یک درآمد ثابت داشته باشید، به‌عنوان کارمند در یک شرکت ایرانی استخدام شوید. حقوق، عیدی، سنوات، بیمه و پاداش شما هم محفوظ است.
اما اگر اهل ریسک هستید و می‌خواهید کار طراحی سایت در منزل یا بصورت فریلنسری داشته باشید؛ بدنبال شرکت‌های ایرانی و خارجی باشید که برنامه‌نویس دورکار می‌خواهند.

دستمزد طراحی سایت در مقابل توسعه دهنده موبایل

توسعه دهندگان موبایل حقوقی مشابه با توسعه دهندگان وب جلویی دریافت می کنند، به این معنی که حقوق آنها به طور متوسط از طراحان وب بالاتر است.

دستمزد توسعه دهندگان موبایل کمی بالاتر از طراحان وب شروع می شود – حدود 72000 دلار در سال – و با تجربه به حقوق سالانه 120000 دلار می رسد.

بهترین سایت های کاریابی برای طراحان وب سایت

6 نکته طلایی؛

چگونه به عنوان یک طراح، سایت بیشتر بسازیم؟!

امتیاز یک وبسایت

در حالی که طراحان وب بالاترین حقوق (بر اساس استانداردهای فنی) را ندارند، بسته به تجربه و تمایل شما راه های زیادی برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد. در اینجا شش نکته برای امتحان آورده شده است.

1. به جایی بروید که برایتان ارزش قائل هستند

برخی از شرکت ها به اندازه سایرین برای طراحی سایت ارزش قائل نیستند و حقوق آنها منعکس کننده این موضوع است. معمولاً این زمانی اتفاق می‌افتد که هویت برند یک شرکت با طراحی کمک می‌کند، اما طراحی آن را تعریف نمی‌کند. به عنوان مثال، یک شرکت خدمات محلی را در نظر بگیرید که تجارت خود را از دهان به دهان می گیرد. حتی اگر آنها در حال سرمایه گذاری در تولید سرنخ های دیجیتالی هستند، ممکن است به منابع طراحی قابل توجهی فراتر از قالب ها یا پلتفرم هایی مانند Canva نیاز نداشته باشند. از طرف دیگر، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ – یا یک آژانس طراحی که خدمات طراحی می فروشد – سرمایه گذاری بسیار بیشتری روی طراحی خواهد کرد.

اگر علاقه مند به طراحی وب سایت هستید و می خواهید بالاترین دستمزد ممکن را دریافت کنید، به دنبال شرکت هایی باشید که طراحی بخشی جدایی ناپذیر از هویت آنها است در حالی که طراحی به سادگی برای آنها مفید است.

2. فریلنسر و شلوغی جانبی

یک طراح وب به طور متوسط 49000 تا 90000 دلار در سال یا حدود 23 تا 43 دلار در ساعت کار تمام وقت درآمد دارد. در مقابل، یک فریلنسر می تواند از 30 تا 80 دلار در ساعت درآمد کسب کند.

بنابراین اگر به دنبال درآمد اضافی هستید، شب‌ها و آخر هفته‌ها و در حالی که به کار تمام وقت خود ادامه می‌دهید، سعی کنید در زمان‌های مختلف به کار خود ادامه دهید. یا اگر واقعاً شغل آزاد را دوست دارید، تمام وقت بروید و پتانسیل درآمد خود را بیشتر باز کنید. یک نکته: اگر مسیر فریلنسینگ را می‌روید، مطمئن شوید که بانکداری و صورت‌حساب تجاری کافی را تنظیم کرده‌اید تا بتوانید به راحتی مشتریان را شارژ کنید و پول دریافت کنید.

فریلنسینگ همچنین راهی عالی برای گشودن گزینه‌های مختلف شغلی است، زیرا به شما تمرین بیشتری در حرفه انتخابی‌تان می‌دهد و مهارت‌های دیگری مانند فروش و مدیریت مشتری را تقویت می‌کند.

3. آموزش طراحی سایت در مشهد

آموزش طراحی وب می تواند منبع درآمد خوبی باشد اگر سال ها تجربه داشته باشید یا مهارت خاصی را یاد گرفته باشید. بسته به جایی که در آن قرار دارید و کاری که دوست دارید انجام دهید، می توانید انواع محصولات آموزشی یا دوره های آموزشی را راه اندازی کنید، از جمله:

یک دوره ممتاز با استفاده از Teachable یا Udemy.

دوره رایگان کسب درآمد از طریق تبلیغات و شرکت های وابسته در YouTube.

آموزش زنده با هزینه از طریق یک بوت کمپ محلی یا آنلاین با پلتفرمی مانند Thinkific.

کلید کسب درآمد با تدریس، عملی نگه داشتن آن است. اگر شما یک استاد دانشگاه نشوید، اکثر افرادی که برای دوره های اضافی هزینه می کنند، این کار را برای شغل خود انجام می دهند. اگر آموزش خود را برای کمک به افراد برای تغییر شغل یا کسب درآمد بیشتر تنظیم کنید، شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

طراحی سایت

4. جاب هاپ

به طور متوسط، افرادی که دارای شغل هستند (افرادی که 2 تا 5 سال در نقش ها باقی می مانند و سپس ترک می کنند) 5 درصد افزایش دستمزد داشتند، در حالی که دارندگان شغل (که در نقش های بیش از 5 سال باقی می مانند) تنها 4 درصد افزایش را در هنگام محاسبه عملکرد مشابه مشاهده کردند. اگرچه ممکن است مهم به نظر نرسد، اما در نظر بگیرید که 1٪ چندین بار در حرفه شما اتفاق می افتد – با افزایش حقوق – می تواند به ده ها هزار درآمد شغلی اضافی برسد.

کلید موفقیت شغلی این است که با هر شغلی مانند یک فرصت یادگیری رفتار کنید. بر کسب مهارت های جدید و نشان دادن ارزش واقعی در هر شغل تمرکز کنید. به این ترتیب می توانید در نقش بعدی خود حقوق بیشتری دریافت کنید. نکته دیگر در مورد جهش شغلی این است که از انجام بیش از حد آن اجتناب کنید. نقطه شیرین معمولاً این است که 2 تا 5 سال در یک نقش بمانید، زیرا به اندازه کافی در آنجا هستید تا با چالش های جدید روبرو شوید، اما نه آنقدر طولانی که در حرفه خود بیات یا راکد شوید.

5. مهارت های خود را تقویت کنید و به سمت ترفیع بروید

در طراحی وب سایت‌های پرسودتری مانند طراحی UX، طراحی محصول و طراحی UI وجود دارد. اگر مهارت‌های خود را روی این جایگاه‌ها متمرکز کنید (تسلط بر پلتفرم‌هایی مانند Figma، InVision، Sketch، InDesign یا Axure در طول مسیر)، می‌توانید پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، می‌توانید با یادگیری کد، شکاف بین طراحی وب و توسعه وب را پر کنید. فرقی نمی‌کند کدهای بک‌اند مانند پایگاه‌های داده SQL یا کدهای فرانت‌اند مانند HTML و CSS را یاد بگیرید، افزودن این مهارت‌ها به کارنامه‌تان فرصت‌های شغلی بیشتری به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در یک نقش تمام‌وقت یا فریلنسری، نرخ‌های بالاتری را دریافت کنید. دلیل این امر این است که بسیاری از پروژه های طراحی وب شامل کد هستند. بنابراین اگر بتوانید به جای تکیه بر توسعه‌دهنده، کد را مدیریت کنید، می‌توانید مبلغ بیشتری را در حقوق یا نرخ‌های فریلنسری دریافت کنید.

6. به دنبال کارفرمایان سهام یا سهم سود باشید

جدای از فرصت هایی برای دریافت حقوق بالاتر، به دنبال کارفرمایانی باشید که طرح های سهام یا تقسیم سود را ارائه می دهند. یک استارت‌آپ ممکن است در صورت فروش یا عرضه عمومی، گزینه‌های سهام را به آنها بدهد. یک شرکت دولتی بزرگ ممکن است سهام سهام را به کارمندان بدهد. و شرکت ها در هر اندازه ای به اشتراک گذاری سود می پردازند.

گزینه های سهام یا کمک های مالی می توانند در طول زمان به پول قابل توجهی تبدیل شوند، به خصوص اگر سهام یک شرکت واقعاً خوب باشد یا یک استارتاپ خریداری شود یا سهامی عام شود. حتی به اشتراک گذاری سود ساده می تواند تا هزاران دلار اضافی در سال اضافه کند (و با ارتقاء رتبه شما رشد می کند، زیرا درصدهای تقسیم سود اغلب با ارشدیت مرتبط است).

خلاصه که طراحی سایت می تواند شغلی پر رونق و سودآور باشد

حتی اگر دستمزد طراحان وب به اندازه سایر نقش های فناوری بالا نیست، هنوز فرصت های قابل توجهی وجود دارد. اولین قدمی که باید بردارید، اگر قبلاً انجام نداده اید، یادگیری برنامه ها و پلتفرم های کلیدی درگیر در طراحی وب است (از طریق یک دوره آموزشی یا خودآموز). سپس در مورد یافتن فرصت های مناسب برای شماست. در نهایت، این در مورد ترسیم شغلی است که می خواهید و شناسایی آنچه برای به دست آوردن آن ضروری است. مطمئناً، پول وارد معادله می شود، اما اکنون شما داده های مربوط به حقوق و دستمزد را دارید تا تصمیمی بگیرید که برای شما مفید است.

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *