سئو

نقش سایت مپ ویدئو Sitemap video در سئو سایت

نقش سایت مپ ویدئو Sitemap video در سئو سایت

ساخت نقشه سایت، سایت مپ یا sitemap بعد از طراحی سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا نقشه‌های سایت به راحتی توسط خزنده‌‌های موتورهای جستجو تفسیر می‌شوند و به آنها کمک می‌کند که موضوع وب سایت شما را به خوبی درک کنند و این مساله کمک ریادی به سئو سایت شما می‌تواند بکند.

 Sitemaps این اطمینان را به شما می‌دهد که تمام محتوای وب شما به درستی اسکن می‌شود و ساختار سایت شما به طور کامل و دقیق به موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

یک نقشه سایت ویدئویی این مفهوم را یک مرحله بیشتر می‌کند در واقع به شما اجازه می‌دهد که خزنده‌های موتور جستجو را از هر گونه محتوای ویدئویی که در سایت خود دارید مطلع سازید.

از آنجا که در محتوای ویدیویی به طور ذاتی هیچ کلیدواژه یا محتوای متنی با آن وجود ندارد (حداقل در هیچ فرمت اسکن قابل استفاده نیست)، ویدیوهای سایت یک روش بسیار موثر برای گرفتن نتایج خوب توسط سایت شما در نتایج جستجو هستند.

اگر از یک نقشه سایت ویدئویی استفاده می‌کنید، فیلم های شما نیز در Google Video، بخش ویدیویی اختصاصی در وب سایت Google نمایش داده می‌شوند. این مساله موجب افزایش و بهبود سئو سایت شما می‌شود و موجب می‌شود ترافیک بیشتری را به سایت خود برسانید و فیلم‌های خود را که توسط افراد بیشتری به چشم می‌خورد، به ویژه کسانی که ترجیح می‌دهند ویدیو را بیشتر از صفحات وب طولانی بخوانند، مورد توجه قرار دهید.

چرا نقشه سایت مپ برای سایت‌های ویدئو مجزا از نقشه سایت مپ اصلی تعریف می‌شود؟

Sitemap ویدئو حاوی ابردادهایی درباره هر ویدیویی است که در سایت شما قرار دارد و به شما کمک می‌کند تا Google به درستی این ویدیوها را در نتایج جستجو ارائه کند. اطلاعاتی که شما در نقشه سایت ویدئویی قرار می‌دهید باید با محتوای واقعی ویدیو مورد استفاده Google یکسان باشد.

 Metadata sitemap video شامل مواردی مانند طول ویدیو، عنوان و توضیح کوتاهی از محتوای ویدئویی است.

چرا نیاز به یک سایت مپ ویدیو دارید؟

گرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که جزئیات نقشه سایت ویدیویی به طور کامل توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار گیرد، اما واقعا می‌تواند به افزایش حضور شما در نتایج جستجو کمک کند.

همچنین، این واقعیت را محقق می‌کند که یک ویدیو همیشه در میان دریایی از نتایج مبتنی بر متن متمایز خواهد بود و این تنها می‌تواند صفحات بیشتر را نمایش دهد.

آمار از Marketingweek نشان می‌دهد که ویدئوهایی که دارای نقشه سایت مپ بودند حدود 70 درصد بیشتر از سایر ویدئوها نمایش داده می‌شوند. اگر شما در محتوای ویدئوی با کیفیت عالی سرمایه گذاری می‌کنید، منطقی است که اطمینان حاصل شود که مردم می‌توانند به راحتی آن را پیدا کنند، تا بتوانید بیشترین میزان ROI  را کسب کنید.

نحوه ی ایجاد سایت مپ ویدئو

Sitemaps ویدیو را می‌توان با اضافه کردن متادیتاهای ویدئویی به نقشه سایت موجود خود ایجاد کنید. این روش را می‌توان به صورت دستی انجام دهید، اما روش‌های ساده ترنیز وجود دارد.

انواع ژنراتورهای آنلاین به شما اجازه می‌دهد یک نقشه سایت ویدئویی، از جمله ژنراتور نقشه سایت ویدئویی در XML-Sitemaps.com ایجاد کنید.

این اسکریپت تمام محتوای ویدیویی در سایت شما را تشخیص می‌دهد.

حتی می‌توانید، می‌توانید از mRSS ها در پروتکل RSS، برای ایجاد یک نقشه سایت ویدئویی استفاده کنید. بر خلاف RSS ساده، mRSS انعطاف پذیری بیشتری برای جزئیات بیشتر در مورد فایل‌های چند رسانه‌ای دارد.

توجه داشته باشید که Google فقط تصاویر سایت ویدئویی با کمتر از 50.000 آیتم ویدئویی را قبول می‌کند و نقشه سایت شما باید کمتر از 50 مگابایت باشد. مگر اینکه شما یک میزبان ویدئویی بزرگ مانند Vimeo یا یوتیوب را اجرا کنید.

هنگامی که نقشه سایت شما ایجاد می‌شود، می‌توانید از ابزار وب مستر گوگل برای ارسال آن به همان شیوه‌ای که می‌خواهید یک نقشه سایت معمولی ارسال کنید استفاده کنید. ارائه محتوای ویدئوی خوب و نقشه سایت شما به درستی فرمت شده است، شما باید از مزایای واقعی به دست آوردن خزنده‌های گوگل در این مکان کمک بگیرید تا بتوانید محتوای ویدئوی خود را به دست آورید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *