سئو

نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت

نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت

کلمات کلیدی، کلید واژه ها و عباراتی در محتوای وب سایت تان هستند که امکان یافتن سایت شما را از طریق موتورهای جستجو برای افراد فراهم می کند. کلمات کلیدی، یکی از عناصر اصلی در سئو سایت است.

به عبارت دیگر، شما باید بدانید که چگونه مردم به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که ارائه می دهید تا یافتن سایت تان برای آن ها آسان تر شود؛ در غیر این صورت، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید. بهینه سازی کلمه کلیدی به سایت شما کمک می کند تا بالاتر از رقبایتان قرار بگیرید.

به همین دلیل، تهیه لیستی از کلمات کلیدی یکی از اولین و مهم ترین مراحل در بهینه سازی سایت است. از آنجا که کلمات کلیدی بنیادی برای سایر فعالیت های شما در زمینه سئو هستند، ارزش آن را دارد که وقت و سرمایه خود را برای آن صرف کنید تا اطمینان حاصل نمایید که کلید واژه های شما با نحوه جستجوی مخاطبان مرتبط هستند. پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو یک فرآیند ظریف است که شامل آزمایش و خطا نیز می شود، اما درک اصول آن آسان است.

یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو

اکثر افراد در جستجوی اولیه خود برای کلمات کلیدی، اشتباهات مشترکی انجام می دهند، اشتباهاتی از جمله:

  • برای کلمه کلیدی فقط یک بار جستجو می کنند.
  • کلمات کلیدی خود را بروزرسانی نکرده و گسترش نمی دهند.
  • کلمات کلیدی بسیار پرطرفدار و رقابتی را هدف قرار می دهند.

اساساً، تحقیقات کلمات کلیدی باید بخشی در حال پیشرفت در شغل شما به عنوان یک سئوکار باشد. واژگان کلیدی قدیمی باید به صورت دوره ای ارزیابی مجدد شوند و کلمات کلیدی رقابتی اغلب می توانند با عبارات خاص تر و کلمات کلیدی دنباله دار جایگزین یا تقویت شوند.

شما باید تنوع به خرج دهید. اصطلاحی در دنیای وب وجود دارد که کاملاً درست است: تنوع، یک کلمه کلیدی در دنیای کلمات کلیدی است.

اگر از واژگان کلیدی مشابه رقبای خود استفاده می کنید؛ برجسته نخواهید شد. نه تنها باید ابزارهای جدید جستجوی کلمات کلیدی را امتحان کنید و نتایج را پیگیری نمایید، بلکه باید براساس تحقیقات خود نیز آزمایش و خطا کنید.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی رایگان، به شما کمک می کنند بهترین و مهم ترین کلمات کلیدی را برای خود پیدا کنید؛ کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک  و افزایش نرخ تبدیل سایت می شوند. به این منظور ما به شما ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی را معرفی می کنیم تا بتوانید به صورت رایگان تعداد بالایی کلمه کلیدی مرتبط با موضوع وب سایتتان را پیدا نمایید.

کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل

نتیجه گرفتن از کلید واژه های بهینه شده

پیشنهاد ما به شما برای کسب نتایج بهتر در سئو سایت این است که کلمات کلیدی مرتبط را در عناوین و متن اصلی صفحات گرفته تا URL ها و متا تگ ها بگنجانید. از طرف دیگر، وب سایت هایی نیز هستند که عبارات کلیدی زیادی دارند. شما به راحتی نمی توانید برای هر یک از کلمات کلیدی خود یک صفحه منحصر به فرد تهیه کنید و همچنین نمی توانید سعی کنید همه محتوا ها را در صفحاتی پر از کلمات کلیدی قرار دهید و انتظار داشته باشید که برای هر کلمه کلیدی، رتبه خوبی کسب کنید.

بنابراین چگونه می توانیم پیشرفت کنیم؟ پاسخ، گروه بندی و سازماندهی کلمات کلیدی است. با تقسیم واژگان کلیدی خود به گروه های کوچک و قابل کنترل، حجم کار خود را به طور قابل توجهی کاهش می دهید، در حالی که هنوز صفحات مشخص و هدفمند ایجاد می کنید.

فردی که سعی در بهینه سازی یک صفحه وب برای گروهی از واژگان کلیدی دارد، باید از کلمه کلیدی در اکثر موارد زیر استفاده کند:

  1. عنوان صفحه
  2. آدرس سایت
  3. متا تگ ها و بخصوص متا دیسکریپشن
  4. استفاده از آن ها در مسیر فایل های تصویری و در متن alt تصاویر

هنگام بهینه سازی صفحات وب خود، به خاطر داشته باشید که مرتبط بودن کلمات کلیدی از چگالی آن ها مهم تر است. اما اگر نیاز به بررسی چگالی واژگان سایت خود دارید؛ ابزار بررسی چگالی واژگان صفحه راهی آسان برای بررسی این موضوع است.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *