پلاگین وردپرس

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

آیا به دنبال روشی آسان برای مدیریت همزمان چند سایت وردپرس هستید؟ نظارت بر چندین وب سایت و به روز نگه داشتن آنها می‌تواند بسیار سخت و وقت‌گیر باشد.

خوشبختانه چندین ابزار مدیریت وردپرس وجود دارد که مدیریت چندین وب سایت وردپرس از یک داشبورد را بسیار آسان می‌کند. این  ابزار ها به شما کمک می‌کنند تا ضمن به روز نگه داشتن تمام نصب‌ها و افزونه‌های وردپرس، در وقت خود صرفه جویی کنید.

در این مقاله، ما بهترین ابزارها را برای کمک به شما در مدیریت حرفه‌ای همزمان چندین سایت وردپرس از طریق یک داشبورد، به اشتراک خواهیم گذاشت.

چرا استفاده از یک ابزار مدیریت برای مدیریت همزمان چند سایت وردپرس لازم است؟

ابزار مدیریت وردپرس مدیریت چندین سایت وردپرس از یک داشبورد را آسان می‌کند. و شما را قادر می‌سازد تا:

  • به سرعت نرم افزار وردپرس را در تمام وب سایت‌های خود به روز کنید
  • به روزرسانی قالب‌ها و پلاگین را در وب سایت‌های خود ببینید و به راحتی آن ها را نصب کنید
  • به طور خودکار از سایت‌های وردپرسی خود پشتیبان تهیه کرده و آن را در مکانی خارج از سایت ذخیره کنید
  • کاربران، نظرات و سایر گزینه‌های وردپرس را مدیریت کنید

ابزار مدیریت چند سایت وردپرس به شما کمک می‌کند بدون ورود جداگانه به هر سایت، همه سایت‌های خود را تحت نظر داشته باشید.

چه یک کاربر شخصی باشید، چه یک فریلنسر یا یک آژانس، با استفاده از یکی از این ابزارها می‌توانید در کمترین زمان و با اطمینان از عملکرد صحیح سایت‌های خود، در وقت صرفه جویی کنید.

ارائه خدمات نگهداری از وب سایت نیز یک ایده یک محبوب در تجارت آنلاین است. شما می‌توانید از این ابزارهای مدیریت سایت وردپرس برای کمک به رشد تجارت آزاد خود استفاده کنید.

بیایید نگاهی به بهترین ابزارها برای مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد بیندازیم.

1 – InfiniteWP

InfiniteWP ابزاری قدرتمند برای مدیریت سایت وردپرس است که برای آژانس‌ها، توسعه دهندگان و فریلنسرها طراحی شده است.

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

با این ابزار می‌توانید وب سایت‌های نامحدود را به صورت رایگان مدیریت کنید. با این حال، نسخه رایگان این افزونه محدود به مدیریت افزونه، تم و به روزرسانی‌های اصلی وردپرس است. همچنین به شما امکان می‌دهد پشتیبان‌های سایت درخواستی خود را ایجاد کنید، اما برای ذخیره آنها در مکان ذخیره سازی از راه دور به یک افزودنی پولی احتیاج دارید.

قدرت واقعی افزونه مدیریت چندین وبسایت از یک پیشخوان InfiniteWP، بعد از تهیه‌ی نسخه ی پولی آن نمایان می‌شود که بسیاری از ویژگی‌ها را خواهد داشت مانند: استقرار آسان وب سایت، تنظیم وب سایت، مهاجرت‌ها، اسکن بدافزار، نظارت بر زمان، گزارش‌های مشتری، مدیریت نظرات، انتشار پست‌ها و صفحات، تأیید اعتبار 2 عاملی، گزارش لینک خراب جستجوگر و موارد دیگر.

آنها همچنین به شما اجازه می‌دهند پلاگین را با مارک تجاری خود white-label بزنید، و مشتریان شما به جای InfiniteWP ، آرم شما را می‌بینند.

InfiniteWP یک برنامه SaaS نیست. در عوض به شما امکان می‌دهد ابزار مدیریت وردپرس را مستقیماً در سایت خود نصب کنید. می‌توانید آن را از طریق پلاگین نصب، از طریق cPanel نصب کنید یا به صورت دستی در سرور خود بارگذاری کنید.

پس از راه اندازی، می‌توانید وب سایت‌هایی را که می‌خواهید مدیریت کنید اضافه کنید و سپس پلاگین InfiniteWP client را در آن وب سایت‌ها نصب کنید. این پلاگین مشتری وب سایت‌های شما را به پنل مدیریت InfiniteWP متصل می‌کند که به شما امکان کنترل بی‌حد و حصر سایت‌های مدیریت شده را می‌دهد.

2 – iThemes Sync

iThemes Sync نیز ابزاری قدرتمند برای مدیریت همزمان چند سایت وردپرس است که توسط افرادی در پس افزونه BackupBuddy آورده شده است. و به صورت یک نسخه رایگان محدود است که می‌توانید در 10 سایت از آن استفاده کنید.

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

نسخه رایگان به شما امکان می‌دهد به روزرسانی های وردپرس را از یک داشبورد مدیریت کنید. همچنین می‌توانید قالب‌ها و افزونه‌ها را از WordPress.org یا با بارگذاری دستی آنها نصب کنید.

این افزونه همینطور یک رابط بصری آسان برای استفاده همراه دارد که مدیریت سایت را ساده می‌کند.

3 – Jetpack

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

افزونه Jetpack یک مجموعه افزونه قدرتمند است که دارای چندین ویژگی مدیریت سایت وردپرس است. برای شروع استفاده از جت پکبه یک حساب WordPress.com نیاز دارید. افزونه رایگان Jetpack به عنوان رابط بین وب سایت شما و سرورهای WordPress.com عمل می‌کند. برای مدیریت همه سایت‌های WordPress خود از داشبورد WordPress.com استفاده خواهید کرد.

با استفاده از نسخه رایگان جت پک قادر خواهید بود افزونه‌های وردپرس و به روزرسانی‌های اصلی را در همه وب سایت‌های خود مدیریت کنید. همچنین در زمان خرابی و محافظت اولیه در برابر حمله ویروس ها هم محافظت می‌کند.

با این حال، برای دریافت ویژگی‌های بیشتر، می‌توانید نسخه‌ی پولی آن را تهیه کنید. برنامه‌هایی با ویژگی‌های مختلف از جمله پشتیبان‌گیری خودکار با Jetpack، اسکن بدافزار، رفع مشکلات امنیتی، گزارش فعالیت سایت و غیره…

4 – CMS Commander

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

CMS Commander یک ابزار مدیریتی وب سایت وردپرس پولی است. که می‌توانید وب سایت‌های خود را از داشبورد CMS Commander  مدیریت کنید و به مدیریت همزمان چند سایت وردپرس بپردازید. برای اتصال همه وب سایت‌های خود، باید یک client plugin در هر سایت نصب کنید.

این ابزار شامل تمام ویژگی‌های معمول مانند به روزرسانی‌های با یک کلیک، مدیریت پشتیبان‌گیری، احراز هویت 2 عاملی، اسکنر بدافزار اصلی، مارک تجاری سفارشی و موارد دیگر است.

آنچه CMS Commander را کمی متفاوت از سایر ابزارهای این لیست می‌کند، ویژگی های مدیریت محتوای آن است. که به شما امکان می‌دهد از منابع بیرونی مانند YouTube ، Flickr ، Yelp و موارد دیگر برای افزودن محتوا استفاده کنید.

این برنامه همچنین با spinning services به شما برای بازنویسی محتوا و ارسال آن به چندین وب سایت کمک می‌کند. برای بازاریابان شرکت‌های افیلیت، ادغام با شبکه‌های همکاری در فروش معروف مانند آمازون، ShareaSale، کمیسیون و غیره را ارائه می‌دهد.

5 – MainWP

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

MainWP یک ابزار رایگان مدیریت وب سایت وردپرس است که توسط افزونه‌های پولی پشتیبانی می‌شود. و به عنوان یک افزونه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس است که شما آن را در یک وب سایت جداگانه وردپرس نصب می‌کنید.

پس از آن، باید پلاگین MainWP child را در همه وب سایت‌هایی که می‌خواهید مدیریت کنید نصب کنید.

MainWP با مدیریت به روزرسانی آسان، نظارت بر زمان، اسکنر امنیتی مدیریت کاربر و محتوا و موارد دیگر ارائه می‌شود.

همچنین دارای قابلیت‌هایی برای چندین افزونه پشتیبان‌گیری محبوب وردپرس از جمله افزونه UpdraftPlus است که به شما امکان می‌دهد نسخه پشتیبان خود را همانطور که می‌خواهید مدیریت کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های افزودنی برای مقالات بارگذاری انبوه، گزارش‌های مشتری، کنترل دسترسی و موارد دیگر را پیدا کنید.

مطالعه آموزش مدیریت همزمان چند سایت در یک پیشخوان وردپرس با افزونه MainWP مراجعه نمایید.

  • 6- ManageWP

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

ManageWP ابزاری رایگان برای مدیریت وب سایت وردپرس است که به شما امکان می‌دهد تمام سایت‌های وردپرس خود را از یک داشبورد مدیریت کنید.

داشبورد در وب سایت ManageWP میزبانی شده است و شما با نصب افزونه Worker در هر سایت، همه وب سایت‌های خود را به هم متصل می‌کنید و می‌توانید مدیریت همزمان چند سایت وردپرس را انجام دهید. این پلاگین به عنوان پلی بین وب سایت‌ها و داشبورد ManageWP شما عمل می‌کند.

با استفاده از یک داشبورد می‌توانید به روزرسانی تمام افزونه‌ها، قالب‌ها و پرونده‌های اصلی وردپرس را با یک کلیک خود نصب کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد از داشبورد ManageWP نظرات خود را در مورد همه سایت‌های خود تعدیل کنید.

قابلیت اصلی ManageWP رایگان بودن برای سایت‌های نامحدود است. با این حال، آنها تبلیغات و پیشنهاد برای افزونه‌های پولی را نیز ارائه می دهند. این برنامه شامل پشتیبان‌گیری خودکار و اسکن‌های امنیتی ماهانه به صورت رایگان است اما برای تهیه پشتیبان در زمان واقعی و اسکن‌های امنیتی برنامه‌ریزی شده خودکار به افزونه‌های پرداختی نیاز خواهید داشت.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به تجزیه و تحلیل عملکرد، نظارت بر زمان، رتبه بندی سئو و گزارش‌های تاریخی کلیه فعالیت‌های انجام شده توسط ManageWP در سایت‌های شما اشاره کرد.

اگر یک نمایندگی هستید، گزارش‌های مشتری این ابزار را می‌پسندید، که از طریق آن می‌توانید برای در جریان گذاشتن مشتریان برایشان گزارش ارسال کنید. همچنین سرویس white label را ارائه می‌دهد که کاملاً مارک تجاری ManageWP را پنهان می‌کند و به شما امکان می‌دهد تجربه کاربری با نام تجاری خود را به مشتریان خود ارائه دهید.

مطالعه آموزش مدیریت همزمان چند سایت در یک پیشخوان وردپرس با افزونه ManageWP مراجعه نمایید.

7 – WP Remote

نحوه مدیریت همزمان چند سایت وردپرس از یک داشبورد (معرفی 7 ابزار)

WP Remote راهی ساده برای مدیریت به روزرسانی‌ها در تمام سایت‌های وردپرسی شما ارائه می‌دهد. این یک ابزار اساسی مدیریت وردپرس است که دارای مجموعه‌ای محدود از ویژگی‌ها نسبت به برخی دیگر از ابزارهای مدیریت همزمان چند سایت وردپرس در این لیست است.

WP Remote به شما امکان می‌دهد به روزرسانی‌های وردپرس را برای هسته، افزونه‌ها و قالب‌ها نصب کنید. همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد پشتیبان‌گیری و بارگیری آنها در رایانه یا ذخیره آنها در AWS یا SFTP استفاده کنید.

کدام یک بهترین راه برای مدیریت همزمان چند سایت وردپرس است؟

انتخاب بهترین ابزار مدیریت وب سایت وردپرس کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. ممکن است یک کاربر فردی که سایت‌های وردپرسی کمتری دارد راه حل آسان‌تر و ارزان‌تری بخواهد.

از طرف دیگر، اگر فریلنسر یا آژانس کاری هستید که برای مشتری کار می‌کند، پس می‌خواهید از ابزار های قدرتمندتر و پیشرفته‌تری استفاده کنید.

از نظر ویژگی‌ها، سهولت استفاده و انعطاف‌پذیری، InfiniteWP  را بهترین ابزار مدیریت وردپرس می‌دانیم. که کاملا مناسب فریلنسرها، آژانس ها و توسعه دهندگان است.

اگر فقط می‌خواهید چند سایت را مدیریت کنید و به تمام ویژگی‌های پیشرفته InfiniteWP نیازی ندارید، iThemes Sync  یا Jetpack را برای مدیریت پایه وب سایت توصیه می‌کنیم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند بهترین ابزارها را برای مدیریت همزمان چند سایت وردپرس پیدا کنید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *