سئو

نحوه انتخاب کلمات کلیدی سئو سایت

کلمات کلیدی برای سئو سایت

کلمات کلیدی بخش مهمی در سئو سایت هستند. اگر کسی به دنبال چیزی نباشد که درباره اش می نویسید، پس هر چه تلاش کنید از گوگل بازدیدی دریافت نخواهید کرد.

به همین دلیل در این مقاله سعی داریم به صورت کاملا ساده چارچوب تحقیق کلمات کلیدی را به شما آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید با داشتن وب سایت به اهداف خود برسید. شما با استفاده از این تکنیک ها می توانید آمار بازدید سایتتان را بسیار تغییر دهید. ما همچنین سعی داریم هر چیزی را تا حد امکان عاری از اصطلاحات سخت، پیچیده  و بدون جزئیات و منابع اضافه ذکر کنیم.

قبل از اینکه وارد مطلب تحقیق کلمات کلیدی و چگونگی یافتن بهترین کلمات کلیدی برای کسب کارتان شویم؛ بهتر است مطمئن شوید که اصول اولیه را درک کرده اید.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی، کلمات و عبارت هایی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند. این ها همچنین به عنوان ” کلمات کلیدی سئو” شناخته می شوند.

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند درک زبان است که مشتریان هنگام جستجوی محصولات، خدمات و محتوا از آن استفاده می کنند. سپس شما با کمک تجزیه و تحلیل، مقایسه و الویت بندی، بهترین کلمه کلیدی برای وب سایت را می توانید انتخاب کنید.

چرا تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق بر روی کلمات کلیدی تنها راه برای فهمیدن آنچه مردم در موتورهای جستجو تایپ می کنند؛ است. برای جلوگیری از ایجاد محتوا درباره مواردی که هیچ کس به دنبال آن نیست، باید این را بدانید که بسیاری از دارندگان وب سایت کلمات درستی برای خود انتخاب نمی کنند و همین باعث می شود که 90 درصد از صفحات گوگل بازدید نداشته باشد.

تحقیق بر روی واژگان همچنین به شما کمک می کند تا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • رتبه بندی برای این کلمات کلیدی چقدر سخت خواهد بود؟
  • اگر این کلمات کلیدی را در نتایج بالا بیاورم چقدر بازدید کننده کسب خواهم کرد؟
  • چه نوع محتوایی برای رتبه بندی این کلمات باید ایجاد کنم؟
  • آیا افرادی که به دنبال این کلمات کلیدی هستند مشتریان من خواهند شد؟

یافتن پاسخ صحیح به این سوالات به شما کمک خواهد کرد تا کلمات بهتر و اصولی تری انتخاب کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی با فکر کردن در مورد چگونگی جستجوی مشتریان بالقوه برای کسب و کار یا وب سایت شما شروع می شود. سپس می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای گسترش ایده ها و یافتن کلمات کلیدی بیشتر استفاده کنید.

این یک فرایند ساده است، اما برای انجام آن دو چیز باید درست باشد:

  • شما باید از کسب و کار خود شناخت خوبی داشته باشید.
  • باید با نحوه کار ابزار تحقیقات کلمات کلیدی نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهره بیشتری از آن ببرید.

در این قسمت چند روش برای بهبود دانش شما در این زمینه و کشف کلمات کلیدی بهتر برای وب سایتتان عنوان خواهیم کرد.

کلمات کلیدی برای سئو سایت

 

انتخاب کلمه کلیدی اصلی

انتخاب کلمه کلیدی اصلی پایه و اساس روند تحقیق است. این کلمات جایگاه شما را مشخص کرده و به شما کمک می کنند تا رقبای خود را شناسایی کنید. اگر در حال حاضر کسب و کاری دارید که می خواهید به صورت آنلاین آن را تبلیغ کنید. فقط باید به آنچه مردم در گوگل تایپ می کنند؛ فکر کنید تا آنچه شما ارائه می دهید را پیدا کنند.

به عنوان مثال، اگر کسب و کاری در زمینه فروش تجهیزات قهوه دارید، کلمه کلیدی اصلی شما می تواند موارد زیر باشد:

  • قهوه
  • اسپرسو
  • کاپوچینو

توجه داشته باشید این کلمات کلیدی ممکن است نتوانند ارزش صفحات وب سایت شما را به کاربر نشان دهند. بنابراین بیش از حد درباره آن ها وسواس به خرج ندهید. فقط چند دقیقه طول می کشد تا آن ها را پیدا کنید، به محض اینکه تعداد انگشت شماری از این کلمات پیدا کرده اید که با موضوع وب سایت شما همخوانی دارد؛ می توانید به مرحله بعدی بروید.

رقبای خود را تحلیل کنید

بررسی اینکه کدام کلمات کلیدی، ترافیک را به سمت رقبای شما ارسال می کند، معمولا بهترین راه برای شروع تحقیق درباره کلمات کلیدی است. ابتدا باید رقبا را شناسایی کنید. در اینجاست که لیست کلمات کلیدی مفید است، فقط کافی است که واژگان اصلی که انتخاب کرده اید را در گوگل جستجو کرده و ببینید چه کسی در صفحه اول بهترین رتبه را کسب کرده است. نباید سایت هایی که برندهای معروف هستند را با سایت خود مقایسه کنید.

 

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاد کنید

رقبا می توانند منبع بسیار خوبی از ایده برای کلمات کلیدی باشند. اما هنوز تعداد زیادی واژه کلیدی وجود دارد که رقبا شما آن ها را هدف قرار نداده اند. شما می توانید این موارد را با استفاده از ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی پیدا کنید.

همه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به یک شکل کار می کنند. شما یک کلمه کلیدی تعریف می کنید، ابزار کلمات کلیدی مناسب را با توجه به پایگاه داده به شما نشان خواهد داد.

گوگل کیورد پلنر شاید یکی از شناخته شده ترین و کار آمدترین ابزار کلمات کلیدی باشد. استفاده از این ابزار رایگان است. اگر با این ابزار کار کنید خواهید دید که به اندازه کافی هوشمند است که ایده های مربوط به کلمات کلیدی را به شما نشان دهد.

ابزارهای دیگری نیز برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد ولی به صورت رایگان به شما خدمات نمی دهند.

جمع بندی

به طور کلی پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب، جزء مهم ترین اقدامات در سئو سایت است که اگر به صورت اصولی و مناسب انتخاب شود؛ قطعا نتایج فوق العاده ای را برای شما به همراه خواهد داشت.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *