سئو طراحی سایت

بهینه سازی تصاویر وب سایت چگونه است؟

بهینه سازی تصاویر وب سایت چگونه است؟

بهینه سازی تصاویر سایت شامل استراتژی ها و نکات مختلف است. برخی از آن ها راه حل های سریع دارند و اجرای برخی دیگر طولانی تر است. بسیاری از سایت ها سئو تصاویر را نادیده می گیرند و همین مورد باعث ایجاد رقابت بین سایت ها می گردد.

بعد از طراحی یک سایت، تصاویر به ان اضافه می شود. معمولا این تصاویر بهینه نمی شوند و نام آن ها شبیه IMG982713.jpg است که اصلا توصیفی نیست. بنابراین بدون بهینه سازی و برنامه ریزی مناسب شما یک دارایی ارزشمند را هدر می دهید. ( سئو در مشهد )

چرا سئو تصاویر مهم است؟

بر اساس آمار هر روز بیش از 5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می گیرد و بیشتر از  30 درصد از کل جستجوها مربوط به تصاویر بوده است.

بهینه سازی تصاویر به UX سایت شما، زمان بارگذاری و رتبه سایت در SERP و همچنین جستجوی تصاویر کمک می کند. اگر سایت تان دارای تصاویر زیادی است که به درستی اپتیماز نشدند، به احتمال زیاد بازدید و رتبه بندی بالقوه زیادی را از دست خواهید داد.

بهینه سازی تصاویر با پیشرفت جستجوی تصویری، با امکان استفاده از تصاویر برای خرید محصولات حتی نقش پر رنگ تری به خود گرفته است.

اگر تصاویر موجود در وب سایت شما به درستی علامت گذاری و بهینه نشده است، اکنون وقت آن رسیده که تلاش خود را به سمت آن جنبه از سئو سایت خود متمرکز کنید.

بهینه سازی تصاویر در دنیای تجارت الکترونیک

اگر در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می کنید، می دانید که سئو بسیار بر روند کارتان متفاوت و مهم عمل می کند و هر تغییر کوچکی در سایت می تواند شما را در رقابت پیش اندازد.

یکی از این موارد بهینه سازی تصویر است.  تصاویر بیش از سایر قسمت های وب سایت فضای بیشتری اشغال می کند و این مسئله برای سایت های فروشگاهی که تمایل دارند تصاویر بیشتری از محصولات خود داشته باشند تاثیر گذارتر است.

به همین دلیل بهینه سازی تصاویر سایت شما یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکرد وب سایت و رتبه بندی SERP است. که به خصوص در مورد سایت های بزرگ فروشگاهی بسیار مفید است، زیرا تصاویر به طور بالقوه می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و داشتن سرعت سایت مناسب یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی هسته گوگل است.

در اینجا به چهار نکته که در مورد کارهایی که باید برای بهینه سازی تصاویر باید انجام داد می پردازیم.

انتخاب نام مناسب برای تصاویر

ابتدا سئو تصاویر بر اساس نام آن شروع می شود. نام تصویر باید توصیفی از انچه که دیده می شود باشد و کلمه کلیدی را نیز در بر بگیرد. در این حالت گوگل درک بهتری از تصویر شما خواهد داشت.

لازم به یادآوری است که نام فایل تصویر شما همان چیزی است که به گوگل و سایر موتورهای جستجو در مورد اینکه تصویر شما چیست اطلاع می دهد.

به عنوان مثل اگر تصویر شما دارای یک نام معمولی شبیه  IMG-1234 باشد. همانطور که تصور می کنید نام فایل تصویری کمکی به کاربر و یا گوگل نخواهد کرد. زیرا کسی آن را جستجو نمی کند و داشتن آن به عنوان نام عکس هیچ اطلاعاتی به گوگل نمی دهد.

متن alt مناسب با سئو بنویسید

Alt-text برای تصاویر سایت شما مهم است، این دقیقا همان چیزی است که می توانید برای کمک به ایجاد زمینه بهتر استفاده کنید که به نوبه خود به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر شما را به درستی نشان دهد. همچنین اگر مشکلی در بارگیری تصویر شما وجود داشته باشد و بارگزاری به درستی انجام نگیرد alt تصاویر می تواند به شما کمک کند. این همان چیزی است که نشان داده می شود. متنی که در آلت قرار می دهید باید بیان کننده تصویر مورد جستجو توسط کاربر باشد.

اندازه تصاویر

اندازه تصویر نقش مهمی در حجم سایت شما دارد. وجود تصاویر بزرگتر باعث کند شدن زمان سایت می شود. سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی، حتی بیشتر از قبل مهم است که مطمئن شوید سایت شما در چند ثانیه لود می کشود.

شما نمی توانید به صورت تصادفی سایز تصاویر را کاهش دهید، این چیزی است که باید به درستی انجام شود. در غیر این صورت، تصویر با کیفیت پایین در سایت ظاهر خواهد شد. قابلیت ذخیره برای وب در نرم افزار فتوشاپ یکی از بهتریه گزینه ها برای کاهش اندازه فایل تصاویر  است. اگر به این نرم افزار دسترسی ندارید، ابزارهای بسیاری برای تغییر سایز تصاویر به صورت رایگان وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

انتخاب بهترین پسوند تصاویر

سه نوع اصلی رایج برای تصاویر وجود دارد که در تمام سایت می توان از آن ها استفاده کرد. آن ها JPEG  GIF و PNG  هستند. هر کدام موافقان و مخالفان خود را دارند. JPEG بیشتر وقت ها بهترین گزینه است زیرا کیفیت تصویر را حفظ کرده و حجم را فشرده می کند. PNG به شما این امکان را می دهد تا تصاویر کوچک با وضوح با کیفیت بالا ایجاد کنید. تصاویری که پس زمینه  رنگی نداردن (ترنس پرنت) هستند نیز از این پسوند استفاده می کنند. GIF نیز تصاویری است که دارای حرکت می باشند. 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *