لیست الگوریتم های جستجوی گوگل

در این مقاله، ما در مورد بروزرسانی‌های اولیه الگوریتم های جستجوی گوگل با نام فلوریدا (Florida)، آستین (Austin) و برندی (Brandy) و الگوریتم وینس (Vince) و کافئین (Caffeine) صحبت خواهیم کرد. این اسامی ممکن است در حال حاضر معنادار نباشد، اما در ادامه شما با تاثیر این به روزرسانی‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

الگوریتم فلوریدا گوگل

الگوریتم فلوریدا گوگل

در سال ۲۰۰۳ وقتی آپدیت فلوریدا انجام شد چشم‌انداز جستجو به طرز قابل توجهی تغییر کرد. اصطلاح بهینه سازی برای موتورهای جستجو در آن زمان تقریبا ناشناخته بود. عده کمی از آن خبر داشتند. رقابتی وجود نداشت و به راحتی می‌شد با انجام چند تغییر و اضاه کردن کلمات کلیدی به متن و ساختن لینکی با کلمات کلیدی به رتبه یک نتایج در گوگل دست یافت. وبمسترها با طراحی چندین سایت را در موضوعات مختلف بالا می‌آوردند و از طریق تبلیغات و همکاری در فروش درآمد خوبی را به دست می‌آوردند. سپس در نوامبر سال ۲۰۰۳، درست قبل از تعطیلات، به روزرسانی فلوریدا انجام شد و بسیاری از سایت‌ها از لیست نتایج ناپدید شدند. صاحبان کسب و کارها و وبمسترها که درآمدشان از این راه بود به شدت عصبانی شدند چرا که به شکل ناگهانی ترافیک وب سایت‌های آن‌ها افت زیادی کرد. آپدیت فلوریدا با هدف فیلتر کردن سایت‌های اسپم انتشار یافت. بسیاری از صفحاتی که از نتایج جستجو فیلتر شده‌اند، از تکنیک‌های سطح پایین استفاده می‌کردند. تکنیک‌هایی چون استفاده مکرر از کلمات کلیدی و ساخت هزاران بک لینک با با متن لینک تکراری و مشخص. پر کردن کلمه کلیدی در عنوان صفحه و تکرار صفحات. این بدان معناست که کلمه کلیدی، به عنوان مثال ساعت‌های رولکس، بارها و بارها در صفحه تکرار می‌شود. این باعث شده است که مقاله غیر طبیعی و بهینه سازی شده به نظر برسد. سایت‌های دیگری نیز بودند که روی موضوع مشخصی تمرکز نداشتند. این سایت‌ها از نتایج حذف شدند. این امر پایه و اساسی برای بروزرسانی‌های سخت گیرانه‌تر در آینده شد و منجر به گسترش استراتژی سئو و ایجاد تمرکز بر روی تاکتیک‌های ساده سئو شد.

الگوریتم آستین گوگل

الگوریتم آستین گوگل

چند ماه بعد، در ژانویه سال ۲۰۰۴، الگوریتمی به نام آستین انتشار یافت. این الگوریتم سایر سایت‌های اسپمی که از دست فلوریدا جان سالم به در برده بودند را یافت و از لیست نتایج حذف کرد. آستین تاکتیک‌های دیگر اسپم را هدف قرار داده بود. به عنوان مثال تاکتیک متن نامرئی در صفحه. این امر به وب مسترها اجازه می‌دهد کلمات کلیدی بیشتری را در سایت وارد کنند بدون اینکه سایت برای کاربران اسپم به نظر برسد. به عنوان مثال، استفاده از متن سفید روی پس زمینه سفید در انتهای صفحه. این بدان معنی است که موتورهای جستجو کلمات کلیدی مانند ساعت‌های رولکس را چندین بار مشاهده می‌کنند، اما کاربران یک صفحه خالی ساده را مشاهده می‌کنند. آستین با بهینه سازی کلمات کلیدی در متا کیورد صفحات نیز برخورد کرد. امروزه دیگر متاکیورد نقشی در امتیازدهی به صفحات ندارد.

الگوریتم برندی

برندی یک ماه بعد از آستین منتشر شد. برندی یک چهش بزرگ بود چرا که دیگر گوگل به دنبال درک مفهوم هر صفحه بود. گوگل از طریق پردازش زبان طبیعی و با توجه به مترادف ها می توانست متوجه شود آن صفحه مثلا مقاله‌ای است درباره موضوع خاص یا این که صرفا یک سری کلمه پشت سر هم ردیف شدند تا در نتایج دیده شوند. مورد دیگری که برندی به آن توجه داشت بک لینک‌های مرتبط بود. مثلا اگر مقاله شما درباره فوتبال باشد منطقی است که از سایت‌های ورزشی بک لینک بگیرد و نه از سایت‌های آشپزی. همچنین اعتبار و قدمت سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند نیز مهم است.

الگوریتم وینس

الگوریتم وینس در فوریه ۲۰۰۹ منتشر شد. وینس به شدت از برندهای بزرگ بالاتر طرفداری می‌کند و آن ها را نسبت به سایت های کوچکتر و کمتر شناخته شده با اختلاف چشمگیری ترجیح می‌دهد. این الگوریتم پیامدهای بسیار بدی برای کسب و کارهای کوچک دارد. استدلال گوگل برای الگوریتم وینس این است که اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شهر است که در آن اطلاعات غلط رونق می‌گیرد. برای همین راه حل فرار از این اطلاعات غلط اعتماد به برندهای بزرگ است چرا که آنان برای اعتبار خودشان هم که شده سعی می‌کنند اطلاعات غلط ندهند. هر چند که این نظر مخالف بی شماری در سراسر جهان دارد.

الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل

کافئین به عنوان یک بهبود در سیستم ایندکس گوگل منتشر شد. کافئین روی سرعت تمرکز می‌کند و یک بروزرسانی مهم زیرساختی توسط گوگل بود. گوگل برای تقویت خود به کافئین نیاز داشت تا بتواند امید به سریع‌تر دیده شدن را در سایت‌ها به وجود بیاورد. این به روزرسانی به وب سایت‌ها این امکان را می‌دهد که خیلی سریع‌تر از گذشته ایندکس شوند و در نتایج رتبه کسب کنند. در گذشته تاخیر بسیار زیادی بین کشف سایت توسط گوگل و دیده شدن سایت در نتایج بود که با این به روز رسانی این مشکل حل شد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *