اپلیکیشن

روش های موفقیت در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

روش های موفقیت در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، طراحی اپلیکیشن جایگاه متفاوتی کسب کرده و همه به واسطه گوشی‌های هوشمند نیازهای خود را تامین می‌کنند. 67 درصد مردم با اپلیکیشن خیلی راحت تر و سریعتر از وب سایت و پیج های اینستاگرامی ارتباط برقرار می کنند. با رواج نرم افزارهای فروشگاهی، برنامه نویسان هم راه خودشان را در این زمینه هموارتر دیده و شروع خوبی داشتند. در ادامه به نکاتی که برای طراحی اپ فروشگاهی مهم است اشاره می‌کنیم.

طراحی رابط کاربری مناسب

طراحی رابط کاربری آسان، باعث ارتباط گرفتن خوب مخاطب با اپلیکیشن فروشگاهی است که هر چقدر این طراحی بهتر و آسان‌تر باشد، کاربر بیشتر به شما و فروشگاه تان وابسته و وفادار می‌شود.

برای طراحی اپلیکیشن باید به مخاطب و نحوه فعالیت فروشگاه توجه بسزایی داشت. با شناخت پرسونای خود و انتخاب رنگ‌های مناسب طراحی، می‌توانید یک اپلیکیشن فروشگاه آنلاین مناسب را درست کنید. به صورتی که پیمایش در نرم افزار برای کاربر خیلی راحت و قابل فهم باشد.

شخصی سازی اپلیکیشن فروشگاهی

امکان شخصی سازی نرم افزار رو به مخاطب بدهید تا احساس راحتی بیشتری کند و طبق سلیقه‌ی خودش اپ را بچیند. با این کار، کاربر، نرم افزار فروشگاهی را خانه ی خود می‌داند و احساس اینکه فروشنده و صاحب کسب و کار به او به چشم مشتری صرف نگاه می‌کند را به احساس هم خانواده بودن تغییر می‌دهد.

تصویر مخاطب از ما

امکان ثبت نظر مخاطب امتیاز ویژه‌ای برای شما خواهد بود به شرطی که هر لحظه مزاحم کاربر خود نشوید. حتما شما هم در نرم افزارها و وب سایت‌های مختلف به این قسمت برخورده‌اید که برای هر حرکت کوچک در نرم افزار و سایت فروشگاهی از شما نام کاربری و ثبت نظر می‌خواهد. بهتر است این کار با استراتژی مناسب پیاده شود در غیر این صورت جز از دست دادن مخاطبتان چیز دیگری نخواهد داشت.

سرعت نرم افزار فروشگاهی

اپلیکیشن‌های باحجم بالا بدترین و کسل کننده‌ترین نرم افزارها از نظر مخاطب است.حتی اگر در بازه ی زمانی خاصی مخاطب مجبور به نصب اپ شما باشد با پیدا شدن کوچکترین رقیبی حاضر به از دست دادن شما است. زیرا سرعت بالا برای کاربر اهمیت بالایی دارد. او به گوشی‌های هوشمند و دنیای تکنولوژی واردشده تا گام به گام با آن پیشرفت کند و بدرخشد. قطعا سرعت پایین و حجم بالای فروشگاه آنلاین شما برای دستگاه و خود او سم است. پس نرم افزارتان را بهینه طراحی کنید تا کاربر دوستتان داشته باشد.

امنیت

احساس امنیت مهم‌ترین مسئله‌ی خرید می‌باشد به این معنی که شما باید براساس قوانین امنیتی و مجازی کشور اپلیکیشن را طراحی کنید تا کاربر با خیال راحت، اطلاعات بانکی خود را در اپ شما ثبت کند. همچنین نرم افزار فروشگاهی‌تان باید قوی و ضدهک باشد که اطلاعات مخاطبین‌تان در دسترس افراد سودجو نیفتد.

روش های موفقیت در طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

انتخاب سیستم عامل

یکی از مهمترین نکات مهم، توجه به سیستم عامل انتخابی است. با توجه به مخاطب‌تان باید نرم افزار اینترنتی خود را بر پایه امکانات انتخابی کاربر پایه‌ریزی کرد تا بهتر جواب بگیرید و چه بهتر است که بتوانید با هر دو سیستم عامل اپ خود را جلو ببرید.

واکنشگرا بودن

بیشتر اپلیکیشن‌های فروشگاهی در ابتدا برای موبایل طراحی می‌شوند ولی بهتر آنست که شما با توجه به تمام دستگاه‌های موجود فروشگاه‌تان را ارائه بدهید. نرم افزارهای اصولی و مناسب به نسبت دستگاه تغییر کاربری می‌دهند و نسخه مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ابتدا طراحی اپلیکیشن موبایل را انجام بدهید و بعد نسخه ویندوز و مک را در دستور کار خود قرار دهید.

برخورداری از نمونه بتا

برای بهتر بودن نیاز به مخاطب دارید و باید این مخاطب را بخوبی بشناسید تا بتوانید با او تعامل کنید و در صحنه بمانید. برای شناخت پرسونای خود بهتر است قبل از ارائه نسخه اپلیکیشن‌تان، نسخه‌ی آزمایشی یا بتا را وارد بازار کنید تا از عیب و نقص کار خود باخبر شوید. البته حتما قبل از اینکه نسخه‌ی بتا را امتحان کنید، زمان و نحوه انتشار آن را به کاربران‌تان اطلاع دهید تا با استقبال بیشتری روبرو شوید.

استفاده مناسب از رنگ

همانطور که در قسمت طراحی رابط کاربری اشاره شد، رنگ اپلیکیشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. روانشناسی رنگ ها بهترین گزینه برای انتخاب رنگ مناسب با برند شماست. همخوانی رنگ‌ها و کنار هم قرار گرفتنشان در وفادار کردن مخاطب تاثیر بسزایی دارد. بسیاری از برندهای معروف دنیا با یک رنگ خاص شناخته می شوند. رنگ برند را باید متناسب با کسب و کار انتخاب کرد تا به جان بنشیند و کاربر در زندگی روزمره اش هر وقت رنگ انتخابی شما را ببیند بی چون و چرا به یاد شما بیفتد.

شبکه‌های اجتماعی

در اپلیکیشن فروشگاهی جایی برای شبکه های اجتماعی باز کنید تا به راحتی کاربرتان به شبکه‌های دیگر شما راه پیدا کند و از این طریق با شما تعامل کند. مخاطب با وصل شدن به شبکه‌های بیشتر اعتماد بیشتری می‌کند و این کفه‌ی ترازو را به سمت شما سنگین خواهد کرد. شما با این کار به او می‎‌فهمانید که هر کجا من را بخواهی، من هستم.

استفاده از یک پلتفرم پیام رسان

در مواقعی که کاربر برای شما پیغامی داشته و احتیاج به پاسخگویی آنی دارد، با سیستم پیام رسان در کنارش باشید. اما هر لحظه با پاپ آپ کردن، مزاحمش نشوید و آزرده خاطرش نکنید. فضایی را ایجاد کنید تا کاربر بتواند با زدن یک دکمه با شما ارتباط بگیرد. برای این کار، با گرفتن اطلاعات بیهوده اعم از ایمیل، رابط کاربری، کدملی و … او را کلافه نکنید.

جمع بندی

با پیاده سازی این نکات می‌توایند در طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار خود موفق بوده و افزایش فروش و جذب مخاطب را تجربه نمایید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *