فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

تا چند سال پیش اینستاگرام تنها برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بود اما پس از خریداری اینستاگرام توسط فیسبوک، این شبکه اجتماعی به سمت تجاری شدن پیش رفت! نه تنها تغییرات اینستاگرام منجر به کسب درآمد برای فیسبوک شد، بلکه بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی هم برای فروش محصولات یا خدمات خود از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده کردند. فیسبوک هم این موضوع را به خوبی می‌داند و به همین دلیل است که قابلیت‌های زیادی را در اختیار صفحات تجاری قرار داده است! از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، قابلیت فعال‌سازی تگ قیمت اینستاگرام است که به کمک آن می‌توانید فروشگاه اینستاگرام خود راه‌اندازی کنید. در حال حاضر صفحات زیادی وجود دارند که محصولات یا خدمات خود را معرفی می‌کنند و به کاربران می‌گویند که برای خرید محصول به سایت مراجعه کنند. تگ قیمت اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات محصول را هم در اینستاگرام به کاربران نمایش دهید.

فروشگاه اینستاگرام چیست؟

فروشگاه اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید گالری محصولات فیزیکی خودتان را در همان پروفایل تجاری خود، فعّال نمایید.
این امکان باعث می‌شود تا بتوانید در صفحه تجاری خودتان، دقیقاً شبیه به یک فروشگاه تحت وب‌سایت (البته با امکانات بسیار محدودتر) عمل کنید، با این کار مخاطبان شما، می‌توانند قیمت محصولات را با کلیک بر روی هر محصول (Tag Product) مشاهده کنند و برای خرید آن اقدام نمایند. ضمن اینکه می‌توان برای هر محصول یک لینک هدایت فعّال نمود و حتّی مخاطب را برای مطالعه توضیحات تکمیلی به صفحه معرفی محصول در وب‌سایت خودتان هدایت نمود.

از جمله امکاناتی که بعد از راه اندازی و ساخت فروشگاه در اینستاگرام فعّال می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
– وارد کردن نام محصولات
– تصاویر محصولات
– توضیحات محصول
– قیمت محصول
– لینک مراجعه به وب‌سایت
– امکان نمایش محصولات مرتبط

در دنیای دیجیتالی و رقابتی امروز تبلیغات در اینستاگرام به یک ضرورت به خصوص برای کسب و کارهای نوپا تبدیل شده است. اگر شرکت یا کسب و کار شما هنوز به شاپ اینستاگرام دسترسی ندارد و یا تنظیمات آن را انجام نداده است، خودتان با کسب آگاهی‌های لازم اقدام به مدیریت درست صفحه تجاری خود در اینستاگرام کنید. در ادامه به روش فعال سازی shop فروشگاه در اینستاگرام می پردازیم.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

نکات لازم پس از فعال سازی shop فروشگاه در اینستاگرام

اگر می‌خواهید کسب و کار آنلاین خود را در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام گسترش دهید و یک مدیریت اینستاگرام حرفه‌ای داشته باشید، باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • اهداف کاری خود را برای اینستاگرام مشخص کنید
  • ستون‌های محتوای خود را مشخص کنید
  • دارایی‌های بصری منسجم ایجاد کنید
  • از اصوات و کلمات خاص به عنوان ابزار مارک استفاده کنید
  • تقویم محتوای خود را بسازید
  • برای محتوای خود ارسال مداوم داشته باشد
  • در مورد هشتگ های مرتبط با کسب و کار خود تحقیق کنید
  • با حساب های دیگر و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
  • از بخش استوری (داستان‌ها) برای گفتگوی صمیمانه‌تر با مخاطبان خود استفاده کنید
  • معیارهای خود را پیگیری کنید و استراتژی های خود را با گذشت زمان تنظیم کنید

چرا باید تگ محصول را فعال کنیم؟

سوال خوبی است تا چندی پیش وقتی می‌خواستید کسب و کاری را در اینستاگرام راه اندازی کنید و محصولی را بفروشید تنها راه برای هدایت کاربران به صفحه محصول در سایت استفاده از لینک گذاری در استوری‌ها بود، که آن هم وقتی فعال می‌شود که بالای ده هزار فالوور داشته باشید یا می‌توانستید از لینک بیو استفاده کنید که آن هم ایده مناسبی نیست.

به زبان دیگر کاربران باید مسیر طولانی را برای رسیدن به محصول و پرداخت آن طی می‌کردند که چالش بزرگی برای کسب و کارهای کوچک و برندهای جدید است

با تگ محصول می‌توانید فروش فقط با یک لمس “one-tap” را ایجاد کنید که مردم بتوانند تنها با یک لمس روی تصویر محصول مورد نظر را خرید کنند

نکته‌ای که وجود دارد این است که برای فعال سازی تگ محصول نیازی به تعداد فالورر بالا نیست و هر اکانت هر چقدر هم کوچک می‌تواند از امکانات فروشگاهی اینستاگرام استقاده کند

همچنین می‌تواند دکمه shop (همانند دکمه call) را زیر بیوی اکانت ایجاد کرد که بازدیدکنندگان پروفایل شما براحتی بتوانند به تمامی محصولات دسترسی داشته باشند.

چگونه تگ محصول در اینستاگرام را فعال کنیم؟

(برای کاربران خارج از ایران)

1- اکانت اینستاگرام خودتان را به اکانت کسب و کار (Business account) تبدیل کنید

قبل از اینکه بخواهید فروشگاه اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید، باید بدانید که چگونه تجارت آنلاین و محصولاتتان می تواند مطابق با خط مشی‌های اینستاگرام باشد. این آگاهی از بسته شدن پیج کاری شما در آینده توسط اینستاگرام جلوگیری می‌کند.

مطمئن شوید که اکانت اینستاگرام شما Business account است و پیچ فیس بوک شما به اینستاگرام وصل می‌شود (معمولا هنگام تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت از شما خواسته می‌شود که وارد حساب فیس بوک خود شوید و یک پیچ فیس بوک ایجاد کنید). اگر هنوز حساب اینستاگرام خودتان را تجاری نکرده‌اید پس وقت‌ آن رسیده که از بخش Setting روی عبارت “Switch To Business Profile” کلیک کرده و حساب خود را به تجاری تغییر دهید.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

2-در کشور درست باشید

مطمئن شوید در 35 کشور تعیین شده توسط اینستاگرام هستید (تعداد کشورها در حال افزایش است). در ایران هم این امکان را می‌توان استفاده نمود امّا متاسفانه به دلیل محدودیّت‌هایی که وجود دارد، فعال شدن آن کمی ریسک دارد.

لیست کشورها: بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، هلند، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، برزیل، آرژانتین، مکزیک، پرو، اروگوئه، پاراگوئه، مالت، اکوادور، پاناما، بلیز، جمهوری دومینیکن، استرالیا، نیوزیلند، کره، ژاپن.

3-اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید

مطمئن شوید که از آخرین نسخه نرم افزار اینستاگرام استفاده می‌کنید

4-محصول فیزیکی برای فروش داشته باشید

مطمئن شوید کالای که قصد فروش آن را دارید محصول فیزیکی می‌باشد هم چنین کالای شما باید طبق قوانین اینستاگرام باشد

صفحه توافق تجاری و سیاست های کسب و کار اینستاگرام را به دقت بخوانید.

5-یک کاتولوگ محصول در فیس بوک ایجاد کنید

با همان حساب فیس بوکی که پیچ اینستاگرام به آن لینک است در فیس بوک لاگین کنید و به پیچی که هنکام تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزنس اکانت باز کردید وارد شوید

و سپس شما باید پروفایل کسب و کار خود در اینستاگرام را به یک کاتولوگ فیس بوک وصل کنید. یک کاتالوگ فیس بوک اساسا فهرستی از تمام محصولات شما است که می‌خواهید آن ها را به فروش برسانید.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد: از طریق مدیریت فیس بوک، یا پیچ فیس بوک، یا Shopify یا BigCommerce.

قضیه چندان پچیده نیست فقط باید یک فروشگاه فیس بوک از طریق پیچ فیس بوک ایجاد کنید که بسیار ساده است. اما گام بعدی اتصال حساب تجاری فیسبوک خودتان به صفحه اینستاگرام است که باید این کار را از بخش “Linked Accounts” انجام داد. (شاید هنوز حساب تجاری فیسبوک نداشته باشید، نگران نباشید در ادامه این موضوع را با هم بررسی خواهیم کرد.)

این فروشگاه فیس بوک شماست ولی خالی است پس باید شروع به اضافه کردن محصول کنید بعد از این کار می‌توانید محصولات را ویرایش یا پاک کنید.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

ساخت حساب تجاری فیسبوک

خوب در این مرحله از ساخت فروشگاه در اینستاگرام، باید یک حساب تجاری فیسبوک داشته باشیم، اگر تا کنون چنین حسابی نساخته‌اید، حتماً ابتدا در فیسبوک ثبت نام کرده و سپس طبق مراحل زیر، گام به گام یک حساب تجاری در اینستاگرام بسازید.
طبق تصویر زیر زمانی که وارد حساب خودتان می‌شوید باید از قسمت منوی بالای صفحه روی عبارت “Create” و سپس “Page” کلیک کنید.

اما در مرحله بعد برای ساخت حساب تجاری روی باکس سمت چپ “Business Or Brand” کلیک کرده و وارد صفحه بعدی می‌شویم.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

در این مرحله با ۲ گزینه “Page Name” و “Category” رو به رو خواهیم شد که اولی برای انتخاب یک نام مناسب برای صفحه تجاری و دومی برای انتخاب یک دسته مرتبط با تجارت شماست.
نکته مهمّی اینجا هست که حتما باید به آن توجّه کنید. پلتفرم اینستاگرام، امکان Shop‌را فقط در اختیار افرادی قرار می‌دهد که فروشگاه فیزیکی داشته باشند، پس دقّت کنید که برای انتخاب دسته مورد نظر، آن دسته ای را انتخاب کنید که به نوعی نسان دهد شما یک فروشگاه فیزیکی هستید تا درصد پذیرش درخواست شما افزایش یابد. (مثلا می‌توانید عبارت Shopping & Retail) را انتخاب کرده و روی ادامه کلیک کنید.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

در این مرحله لازم است تا اطّلاعاتی تکمیلی خودتان را وارد نمایید. اطلاعاتی از قبیل (آدرس، شماره تلفن و …) که البته باید توجّه داشته باشیم که ما ایرانیان به دلیل مسائل تحریم، نمی‌توانیم آدرس و شماره تلفن محل کاری خودمان در ایران را وارد کنیم و مجبور هستیم از یک آدرس و شماره تلفن دیگر استفاده کنیم.

اما در مرحله بعدی از فرآیند افزودن تگ خرید در اینستاگرام، کافیست یک شماره فرضی که بهتر است از کشور آلمان یاشیلی باشد را وارد نمایید. اکیداً توصیه می‌کنم که به هیچ عنوان از شماره ایران استفاده نکنید و خوب احتماً دلیل ان را به خوبی می‌دانید.

برای وارد کردن کد پستی هم دقّت کنید که نباید از اطلاعات داخل ایران استفاده کنید واگر نه احتمال تایید نشدن امکان تگ خرید در اینستاگرام بسیار بالا می‌رود. اما در مرحله بعدی لازم است تا برای صفحه تجاری خود در فیسبوک، یک کاور طراحی کنید و آن را در صفحه نشان داده شده در تصویر زیر آپلود نمایید.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

ادامه نوبت به اتصال حساب اینستاگرام به فیسبوک می‌رسد که یکی از اقدامات مهم برای فعال سازی فروشگاه اینستاگرام یا همان تگ خرید به حساب می‌آید. مطابق تصویر عمل کرده و برای اتصال حساب تجاری خود به فیسبوک، اقدام نمایید.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

اما مرحله بعدی، این است که به سراغ بخش Page Info رفته و اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید. دقت داشته باشید که تا انجایی که می‌شود، اطلاعات را به طور کامل وارد نمایید تا احتمال تایید نشدن امکان تگ خرید را به حداقل ممکن برسانید.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

اما گام بعدی رفتن به سراغ بخش Template and Tabs هست که در این قسمت یک صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد و باید از قسمت Add Tab می‌توانید Shopping را انتخاب نمایید و سپس این بخش به لیست مورد نظر اضافه خواهد شد. بعد باید آن را با موس بگیرید و به بالای جدول هدایت کنید.

امّا مرحله بعدی اتّصال حساب کاربری فیسبوک به اینستاگرام می‌باشد که علاوه بر افزایش بازدید صفحه اینستاگرام شما، می‌تواند یکسری امکاناتی را برای کسب و کار اینستاگرامی شما فعّال نماید. این مرحله از راه اندازی تگ پروداکت و فروشگاه در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌ها در مسیر کسب و کار اینستاگرامی شماست.
در این مرحله باید روی آیکون instagram کلیک کرده و بعد از باز شدن صفحه روی “Connect Account” کلیک نمایید. حال باید این دسترسی را به حساب اینستاگرام خودتان بدهید و آن را به حساب فیسبوکی خودتان اضافه نمایید.
نکته مهم: دقّت کنید که بعد از این کار حتماً باید عکس پروفایل خودتان را مشاهده کنید در غیر اینصورت، هنوز حساب شما به فیسبوک متّصل نشده است.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

در این مرحله باید کاتالوگ محصولات خود را روی پیج تجاری فیسبوک خودتان ایجاد نمایید و محصولات را اضافه نمایید تا بعداً برویم سراغ صفحه اینستاگرام خودمان و از آن‌جا محصولات را انتخاب نماییم.

در این مرحله باید روی آیکون “سه نقطه” کلیک نمایید و برای شما صفحه‌ای شبیه به صفحه زیر باز خواهد شد. حال باید روی “Tag Product” کلیک نمایید.

حال در این مرحله روی “New Product” کلیک می‌کنیم و در اینجا می‌خواهیم یک محصول جدید اضافه کنیم به کاتالوگ فیسبوکمان.

در این مرحله باید بتوانیم محصول خود را اضافه کنیم. اطّلاعاتی از قبیل “نام”، واحد پولی، توضیحاتی در موردش بنویسید و در نهایت لینک URL‌ ای که می خواهید بعد از کلیک کردن، کاربران وارد آن محصول بشوند را وارد نمایید. توجّه کنید که محصولات شما حتماً باید فیزیکی باشد و امکان فعّال‌سازی تگ پروداکت برای محصولات دیجیتال میسّر نمی‌باشد.

شما باید بتوانید در صفحاتی که این امکان راه اندازی شده است، علامت کیف کوچک کنار تصویر را به خوبی مشاهده کنید.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

نکته: قبل از وارد کردن محصولات شما باید نحوه پرداخت پول کالا و ارز کشور خودتان را مشخص کنید.

برای اضافه کردن محصول روی دکمه add product کلیک کنید سپس پنجره ای باز می شود و از شما مشخصات محصول را می‌خواهد این مرحله بسیار آسان بوده و نیاز به توضیح ندارد.

بعد از اضافه کردن محصول چند لحظه طول می‌کشد که فیس بوک محصول شما را تایید کند (اگر تایید نکرد محصول را خود را کمی ویرایش کنید مثلا توضیحات آن را عوض کنید).

6-صبر کنید تا اینستاگرام پیچ شما را تایید کند

اگر مراحل 1 تا 5 را بدرستی انجام داده شوید حساب کاربری شما توسط اینستاگرام بررسی می‌شود و بعد از چند روز (بین 2 تا 3 روز)  در صورت تایید این پیام را در اپلیکیشن اینستاگرام می‌بینید.

خوب می‌توان گفت قسمت سخت ماجرا تمام شد و با لمس کردن get started و انجام چند مرحله ساده تگ محصول فعال می‌شود.

شما باید بتوانید در صفحاتی که این امکان راه اندازی شده است، علامت کیف کوچک کنار تصویر را به خوبی مشاهده کنید.

تغییر کاتولوگ محصولات

شما می‌توانید از چندین کاتولوگ محصول استقاده کنید برای تغییر کاتولوگ به مسیر زیر بروید

Instagram Settings → Business Settings → Shopping

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

چگونه از تگ محصول در اینستاگرام استفاده کنم؟

اگر مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید می‌توانید از تگ محصول استفاده کنید قبل از شروع توضیح دو تا خبر براتون داریم یکی خبر خوب و دیگری بد

با خبر خوب شروع می کنیم برای اضافه کردن تگ محصول به پست‌ها نیاز نیست که پست جدیدی اضافه کنید و صرفا می‌توانید با ادیت کردن پست‌های قبلی محصولات خود را تگ کنید

و خبر بد اینکه نمی‌توانید همزمان از تگ اکانت و تگ محصول استفاده کنید و باید بین این دو یکی را انتخاب کنید، و اینکه نمی‌توانید در پست‌های ویدیوی از تگ محصول استفاده کنید

به زبان ساده تگ محصول مثل تگ اکانت که برای تگ کردن دوستانتان در عکس استفاده می‌کنید هست.

خوب بریم سر اصل قضیه:

مثل همیشه شروع کنید عکسی را پست کنید این بار می‌بینید که در قسمت نوشتن کپشن فیلد جدیدی به اسم tag product اضافه شده است.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

مردم چگونه می توانند محصولات ما را در اینستاگرام خرید کنند؟

در یک کلام بسیار ساده: فقط کافی است بروی پست یکبار لمس کنند تا محصولات به آنها نمایش داده شود. سپس بر روی محصول مورد نظر خود لمس می‌کنند تا صفحه مشخصات محصول باز شود، در اخر هم بروی shop now لمس می‌کنند و به صفحه محصول در سایت شما هدایت می‌شوند.

فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

سخن نهایی مقاله فعال سازی فروشگاه اینستاگرام

اینستاگرام یکی از گزینه‌های اصلی فروش محصولات و خدمات در این روزها است. مخصوصا وقتی که در کنار آن، یک سایت فروشگاهی داشته باشید عالی می‌شود. به این ترتیب است که فروش شما بیشتر می‌شود و هم اینکه با فیلتر شدن اینستاگرام چیزی از دست نمی‌دهید.

ما سعی کردیم در این مقاله به صورت قدم به قدم به شما نحوه اتصال سایت به اینستاگرام را آموزش دهیم امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید هر گونه سوالی در این مورد دارید می‌توانید زیر همین پست از ما بپرسید دوستانی که در این زمینه هم تجربه دارند می توانند تجربیات خودشان را با ما و دیگر کاربران سایت مشهد سئو به اشتراک بگذارند.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *