تولید محتوا سئو

تعداد کلمات کلیدی در تولید محتوای سئو شده

تعداد کلمات کلیدی در تولید محتوای سئو شده

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از ارکان اساسی استراتژی محتوای کاربردی و تاثیر گذار محسوب می‌شود. اهمیت بالای کلمات کلیدی در سئو محتوا باعث شده تا باورهای اشتباه زیادی در مورد نحوه تاثیر دقیق آن ها به وجود بیاید. یکی از این باورهای اشتباه، تکرار کلمه کلیدی در متن است که بحث و جدال در مورد آن روز به روز بیشتر می‌شود.

کلمه کلیدی چیست؟

همانطور که گفتیم مهمترین مبحث در سئو یک سایت، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با استراتژی و موضوع آن سایت است. بهترین تعریفی که می توانیم از کلمات کلیدی داشته باشیم به شرح زیر می باشد:

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران آن ها را برای زودتر رسیدن به نتایج مورد نظر خود در گوگل جستجو می کنند. این کلمات شامل عباراتی هستند که بهترین توصیف را از یک موضوع می کنند.

همانطور که می‌دانید، فضای وب (اینترنت) در تمام حوزه ها می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. اما این ویژگی همیشه یک مزیت محسوب نمی شود؛ چرا که در برخی از موارد، ممکن است اطلاعاتی را که افراد چندین سال پیش در وب منتشر کرده اند را در اختیار کاربران بگذارد. این اطلاعات قدیمی می تواند کاربران را به اشتباه بیندازد.

 این جمله بدین معنی است که اگر فرد تازه کاری، قصد آموزش مطلبی را در فضای وب داشته باشد، با مطالعه این مطالب قدیمی قطعا به اشتباه خواهد افتاد. اما در اینجا بناهینه سازی مسب این مقاله را می توان پس از چند سال مشاهده کرد.

تاثیر کلمات کلیدی بر سئو سایت

استفاده مناسب از keywords باعث می شود ربات های گوگل آن محتوا را بهتر درک کنند و رتبه بالاتری را به آن اختصاص دهند. پس در نتیجه، کلمه کلیدی می تواند عاملی برای افزایش ترافیک وب سایت و هدایت کاربران بیشتر به سمت سایت شما باشد.

عملکرد کلمه کلیدی، بسیار ساده اما در عین حال تاثیرگذار است. هنگامی که کاربران کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، در نتایج جستجو لیستی از وب سایت های مرتبط با آن عبارت و کلمه را مشاهده می کنند. باید بگوییم وب سایتی که در رتبه اول قرار دارد، دارای مرتبط ترین محتوای سئو شده با کلمه جستجو شده آن کاربر می باشد.

انواع کلمات کلیدی

کلمه های کلیدی نیز انواع مختلفی دارند و افرادی که بیشتر در زمینه سئو و تولید محتوا فعالیت می کنند این مطلب را باید بدانند. انواع کلمات کلیدی عبارت اند از:

1-      کلمات کلیدی طولانی

2-      کلمات کلیدی کوتاه

کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords شامل عبارتی می شود که بیش از 3 کلمه باشد. این عبارت، به عنوان کلمه کلیدی در محتوا استفاده می شود که در تمام مواقع همان عبارتی است که کاربران بیشتر آن را جستجو می کنند.

کلمات کلیدی کوتاه

کلمات کلیدی کوتاه که به Short tail Keyword معروف است، حداکثر شامل 3 کلمه می باشد.

تعداد کلمات کلیدی در تولید محتوای سئو شده

باورهای اشتباه در مورد کلمات کلیدی از کجا آمده است؟

فضای وب بهترین مکان برای پیدا کردن اطلاعات مفید و ارزشمند در حوزه های مختلف است. یکی از شگفتی های اینترنت این است که تقریباً هیچ چیز در آن از بین نمیرود! یعنی می‌توانیم به راحتی با یک جستجوی ساده، مشخصات محصولی که 15 سال پیش توقف تولید شده را مشاهده کنیم!

ولی همین مزیت، پیش در آمد یک معضل بزرگ در فضای وب است.

می‌پرسید چرا؟

برای رسیدن به پاسخ باید موقعیت فرضی زیر را در نظر بگیرید:

فردی که تازه شروع به یادگیری سئو کرده، با جستجو در نتایج وارد مقاله ای می‌شود که در آن نوشته که تکرار کلمه کلیدی در مقاله باعث میشود ربات های گوگل بهتر محتوای شما را ببینند و جایگاه بالاتری برای آن در نظر بگیرند.

اما مشکل اینجاست که این مقاله مربوط به سال 2000 است!

در این زمان انجام دادن چنین تکنیک هایی در سئو تاثیر مثبتی داشت ولی این روش ها رفته رفته به ترفندهای سئو کلاه سیاه معروف شدند و به مرور تاثیر خود را از دست دادند.

الان فهمیدید چرا همچین حرفی به شما زدیم؟ برای اینکه استفاده صحیح از کلمات کلیدی یکی از مباحثی است که در طول زمان دست خوش تغییرات زیادی شده و استفاده از اطلاعاتی که مدت زیادی از نگارش آن می‌گذرد، می‌تواند شما را به مسیر اشتباهی ببرد.

حالا که فهمیدید ریشه این مشکلات چیست، می‌خواهیم یک قدم به جلو برداریم و در مورد تکرار کلمه کلیدی در عصر نوین صحبت کنیم.

تکرار کلمه کلیدی در متن، بزرگترین اشتباه تاریخ اصول سئو در تولید محتوا!

راز بزرگی که از ابتدای مقاله در دلمان مانده بود این است:

چگالی کلمه کلیدی دیگر یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو نیست. برای گوگل فرقی ندارد که شما در مقاله 10 بار کلمه خود را تکرار کنید یا 5 بار. موضوع مهم تر این است که خوانایی متن شما از نگاه کاربر در چه حدی باشد.

اگر تکرار بیش از حد باعث شود متن شما ماشینی به نظر برسد، محتوای خوبی تولید نکرده اید. در غیر اینصورت گوگل کاری به کار شما ندارد.

چی شد که گوگل در درک عبارت های جستجو تا این حد دقیق شد؟

الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل، زمینه را برای این درک فراهم کرد.

برای اینکه مسیر هوشمند شدن موتور جستجوی گوگل را خوب متوجه شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقالات پایین را به ترتیب مطالعه کنید و سپس این مقاله را ادامه دهید.

الگوریتم مرغ مگس خوار : گوگل با استفاده از گراف دانش خود، منظور عبارت جستجو شده کاربر را میفهمد و در همان صفحه نتایج به کاربر پاسخ می‌دهد.

الگوریتم رنک برینگوگل رفتار کاربر در هنگام جستجو را رصد می‌کند و با استفاده از آنالیز آن ها بهترین نتیجه را در اختیار او قرار می‌دهد.

الگوریتم برتبرت جدیدترین و مهم ترین دستاورد گوگل در درک زبان گفتار انسان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.

همین مقاله را در نظر بگیرید. شما به خواندن جملات و عنوان های آن به سادگی متوجه می‌شوید که مقاله در مورد «تکرار کلمه کلیدی» است. ولی ما این عبارت را 20 بار در نوشته خود تکرار نکردیم تا به گوگل بفهمانیم متن درباره چیست. با این حال می‌بینید که این مقاله رتبه خوبی در صفحه نتایج دارد.

چرا اینطوری است؟ برای اینکه این مقاله اول از همه به نیاز کاربر توجه دارد و این الویت بندی بسیار مورد توجه گوگل است.

به جای تکرار کلمه کلیدی چیکار کنیم؟

تا چند سال پیش، تکرار کلمه کلیدی مهمترین فاکتور برای کسب جایگاه در نتایج جستجو به حساب می آمد. با توجه به زیاده روی متخصصین سئو و کاهش کیفیت محتوای متنی در اینترنت، الگوریتم های گوگل مفهوم کلیدی را جایگزین کلمه کلیدی در تحلیل موضوع صفحه کردند.

گوگل در حال حاضر می‌تواند عبارت های مشابهی مثل “ریدایرکت و Redirect”، “قیمت و هزینه”، سئو و seo“” را به خوبی از هم تشخیص دهد. این یعنی هرچقدر ادبیات شما غنی تر بوده و از کلمات و ترکیب های بیشتری برای بیان مفهوم مورد نظر استفاده کنید شانس بالاتری برای کسب جایگاه در نتایج جستجو خواهید داشت.

استفاده از مترادف ها و کلمات هم خانواده متن شما را از نظر کاربر هم زیباتر می‌کند چراکه شما یک کلمه را چند بار در متن خود تکرار نکردید.

تعداد تکرار کلمه کلیدی در مقاله چقدر باید باشد؟

طبق قانون قراردادی بسیاری از مدیران سایت، چگالی کلمه کلیدی می‌بایست 3 درصد از محتوای مقاله باشد. ولی این قانون در حال حاضر منسوخ شده و حضور کلمه هدف برای 3 تا 5 بار در متن کافی است. برای اینکه بتوانید اثر کلمات کلیدی و درک گوگل از محتوای صفحه را بیشتر کنید، می‌توانید از کلمات هم خانواده، هم معنی و عبارات توصیفی استفاده کنید.

تعداد کلمات کلیدی در تولید محتوای سئو شده

چگونگی محاسبه چگالی کلمات کلیدی در یک متن

برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی، باید درصد استفاده از یک کلمه یا عبارت کلیدی را نسبت به تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه محاسبه کنید. در سئو یک وب سایت، چگالی کلمه کلیدی عاملی برای تشخیص ارتباط متن یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی است. بسیاری از وبمستران چگالی کلمات کلیدی را بین 1 تا 3 درصد از کل محتوا یک صفحه می دانند؛ اما اگر این تعداد بیشتر از حد معمول شود، گوگل کل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی خواهد کرد.

چگونه چگالی کلمه کلیدی را در محتوای خود محاسبه کنیم؟

به کمک فرمول زیر، شما می توانید چگالی کلمات کلیدی را در محتوای خود محاسبه کنید تا از استفاده بیش از حد آن جلوگیری کنید.

فرمول محاسبه چگالی کلمات کلیدی: (Nkr / Tkn * 100)

در این فرمول، Nkr تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در محتوا و Tkn، تعداد کل کلمات محتوا می باشد. به این ترتیب می توانیم چگالی کلمات کلیدی در متن را محاسبه کنیم.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *