بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

در دنیای امروز چت بات‌ها از حاشیه به جریان اصلی منتقل شد‌ه‌اند و اکثر شرکت‌ها هرچه بیشتر از آنها برای بهبود ارائه خدمات به مشتری، افزایش فروش و به حداقل رساندن نیروی انسانی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، اکنون و با گسترش پلتفرم‌های ساخت چت بات، هر فردی می‌تواند بدون داشتن مهارتی برنامه نویسی ندارد و تنها با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین ساخت چت بات یک ربات بسازد. گسترش این نوع پلتفرم سبب می‌شود تا آن دسته از مشاغلی که هنوز چت بات‌ها را قبول نکرده‌اند تحت تأثیر پلتفرم‌های چت بات ساز موجود در بازار قرار گرفته و این ربات‌ها را بپذیرند. در این مقاله به معرفی بهترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های ساخت چت بات در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

اگر نمی‌دانید چت بات چیست و چه کمکی به کسب و کار می‌کند پیشنهاد می‌کنم مقاله چت بات چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با 20 مورد از بهترین اپلیکشن‌های چت بات هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید:

1- Manychat، یکی از بهترین گزینه‌ها

Manychat به دلیل بات های سریع و ساده فیسبوک مسنجر، به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های ساخت چت بات شناخته شده است. این برنامه اکانتی رایگان به کاربر می‌دهد تا استفاده‌های بسیاری از آن داشته باشد. قیمت اکانت‌های پولی از ۱۰ دلار در ماه برای ۵۰۰ دنبال کننده آغاز می‌شود. بزرگترین مشکل Manychat آن است که به فیسبوک و پلتفرم‌های آن محدود شده است. در این برنامه به راحتی می توانید مکالمات، پاسخ ها و تنظیمات مهم را دریافت کنید. (برای اتصال از ایران نیاز به تغییر IP دارید)

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

2- PandoraBots، عالی برای دولوپرها

PandoraBots با ارائه یک API به دولوپرها اجازه می‌دهد چت بات را تقریبا در هر جایی استقرار دهند، بنابراین می‌توان بسیار فراتر از فیسبوک از آن استفاده کرد. پلتفرم AI بیش از نیم میلیون دولوپر، ۳۰۰ هزار بات و ۶۰ میلیارد پیام را فراهم می‌کند. برای استفاده رایگان از این برنامه می توانید با ماهی هزار پیام آغاز کنید. لازم به ذکر است که PandoraBots بیشتر به درد دولوپرها می‌خورد.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

3- Chatfuel، بهترین گزینه برای فیسبوک مسنجر

Chatfuel هم با تلگرام و هم فیسبوک مسنجر کار می‌کند، بنابراین در برخی جنبه‌ها انعطاف پذیرتر است. این برنامه از پیش فرض‌ها برای بات شما استفاده می‌کند و سرعت بالایی دارد. اکانت ساده در این برنامه با هزار دنبال کننده و ویژگی‌های ساده رایگان است اما برای برنامه پرمیوم باید ماهی ۳۰۰ دلار پرداخت کنید.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

4- HubSpot Chatbot Builder، بهترین گزینه برای کارهای فلوچارتی

HubSpot Chatbot Builder که پیش از این تحت عنوان Motion.ai شناخته می‌شد با برنامه‌هایی مانند فیسبوک مسنجر، اسلک، اس ام اس، ایمیل و وب کار می‌کند. اگر کدیر پروژه‌ای هستید این برنامه می‌تواند به شما کمک بسیاری کند تا کیفیت ها را تشخیص دهید، جلسات را تنظیم کنید و به موج مشتریان پاسخ دهید. چت بات این برنامه در پکیج دیگری به نام Marketing Hub است که ویژگی‌های بسیاری دارد و قیمت پکیج‌های مختلف آن بین ماهی ۵۰ دلار تا ۳۲۰۰ دلار متفاوت است.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

5- Sequel، بهترین برای پلتفرم های چندگانه

بسیاری Sequel را به عنوان یک پلتفرم پایگاه داده می‌شناسند و این نرم افزار با آن به کلی متفاوت است. این برنامه علاوه بر ویژگی های کلی، رنج گسترده‌ای از پلتفرم‌ها را فراهم می‌کند، برای مثال فیسبوک، واتس اپ، اسلکر، وایبر و تلگرام. کاربران می‌توانند از بات های ساخته شده پیشفرض استفاده کنند. بسیاری از اقدامات در این برنامه را می‌توان رایگان انجام داد.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

6- ChatBot، دارای بهترین ویژگی‌ها

ChatBot که یکی دیگر از بهترین برنامه‌های چت بات به شمار می رود به شما کمک می کند با ساخت بات ها سرویس دهی به مشتریان خود را به خوبی انجام دهید. این برنامه نیز با پلتفرم های بسیاری کار می‌کند و استفاده از آن به مدت ۱۴ روز رایگان بوده و سپس باید ماهیانه از ۵۰ دلار بپردازید. امکانات این برنامه شامل خدمات رسانی ۲۴ ساعته به مشتریان، فیلتر کردن اسپم ها و پاسخدهی خودکار است.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

7- SAP Conversational AI، بهترین برای کارکنان شرکت‌ها

SAP یکی از بزرگترین کمپانی‌های نرم افزارهای شرکتی در دنیاست. با استفاده از این برنامه می‌توانید بات های شرکتی و تحلیلی بسازید. SAP نیز با برنامه های بسیاری از جمله فیسبوک، اسکایپ، اسلک و تلگرام کار می‌کند.‌

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

8- Botsify، بهترین گزینه ترکیبی

Botsify برنامه ای است که اگر بات آن حین کار متوقف شود، می‌توانید ادامه نیروی انسانی را جایگزین آن کنید. هزینه استفاده از Botsify برای برنامه پرو، پس از ۱۴ روز استفاده رایگان ماهیانه ۵۰ دلار است و برنامه‌های دیگری نیز با قیمت‌های متفاوتی برای استفاده از آن وجود دارند. این سرویس نیز با برنامه‌های بسیاری کار می‌کند.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

9- Rose، انسانی‌ترین چت بات

رز یکی دیگر از چت بات‌های بسیار خوب است و قبلا به عنوان انسانی‌ترین چت بات در اولین دوره تست تورینگ جایزه لوبنر در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی شناخته شد

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

10- Mitsuku، بهترین چت بات‌

Mitsuku این چت بات یکی از بهترین چت بات‌های خارجی است که برنده جایزه Loebner هم شده است. این جایزه سالانه در زمینه هوش مصنوعی می‌باشد و به چت بات‌هایی اهدا می‌شود که شبیه‌ترین فرآیند و رفتار را به انسان داشته باشند. برای این مسئله هم از یک تست تورینگ استاندارد استفاده می‌شود. چت بات میتسوکو می‌تواند ساعت‌ها به سوالات شما جواب بدهد و در مورد هرچیزی صحبت می‌کند. مطمئن باشید هیچگاه از صحبت کردن با میتسوکو خسته نخواهید شد و حوصله‌تان سر نخواهد رفت.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

11- Flow XO، برقراری ارتباط با مشتریان

آنچه که باعث شده این پلتفرم ساخت ربات از رقبا پیشی بگیرد وجود ۱۰۰ ماژول داخلی است. با استفاده از Flow XO می‌توانید یک چت بات بسازید و آن را برای برنامه های مانند Facebook Messenger ،Slack ،Telegram و غیره تکثیر کنید. این پلتفرم مناسب برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق چندین کانال بسیار مفید است. همچنین Flow XO  یک ویرایشگر آسان برای ایجاد یک چت بات بدون نیاز به نوشتن کد نیز دارد. همچنین قالب‌های از پیش ساخته شده‌ای هم دارد که به ساخت سریع ربات کمک می‌کند.
نسخه رایگان این پلتفرم مناسب برای ۵۰۰ تعامل است، در صورتی که به تعداد تعامل بیشتری مورد نیاز شما بود، می‌توانید پنل استاندارد را با قیمت ۱۹ دلار در ماه برای ۵۰۰۰ تعامل را تهیه کنید.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

12- Verloop، پلتفرم های ساخت ربات در آسیا

Verloop یکی از بزرگترین پلتفرم های ساخت ربات در آسیا است که به سرعت در حال پیشرفت است. با استفاده از الگوهای این پلتفرم، فقط در مدت پنج دقیقه بدون نیاز به کدنویسی می‌توانید چت بات خود را بسازید همچنین ربات های که با پلتفرم Verloop ساخته می‌شوند را می‌توانید در پیام رسان ها، وب سایت ها، برنامه ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار دهید. در پلتفرم Verloop می‌توانید چت‌ها را با سهولت به یک اپراتور انسانی منتقل کنید. همچنین سرنخ‌های جمع‌آوری شده در داشبورد ذخیره می‌شوند که می‌توانند به برنامه‌های مختلف CRM یا بازاریابی منتقل شوند. Verloop یک طرح چت بات رایگان به همراه تعدادی برنامه تجاری با ویژگی‌های پیشرفته و یکپارچه سازی پیشرفته ارائه می‌دهد. (برای اتصال از ایران نیاز به تغییر IP دارید)

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

13- liveperson، چت برای مارک‌های بزرگ

این پلتفرم ساخت چت بات توانسته بیش از ۱۰۰ ربات چت برای مارک‌های بزرگی مانند Whole Foods ،Viacom ،Pizza Hut ،Victoria’s Secret و بسیاری دیگر بسازد. این پلتفرم به شما امکان  ایجاد پیام های متنی و صوتی پیشرفته با هوش مصنوعی را می‌دهد همچنین این چت بات ها را می‌توان در برنامه‌های مانند Facebook Messenger ،Amazon Echo ،Twitter ،Slack ،Google Home و موارد دیگر مورد استفاده قرار داد. وقتی صحبت از مشاغل کوچک و متوسط می‌شود، liveperson کارآمدترین راه حل نیست، همچنین این پلتفرم نسبت به پلتفرم های دیگر کمترین دسترسی را دارد.
متاسفانه در هیچ کدام از صفحات سایت liveperson اطلاعاتی در مورد تعرفه‌های چت بات ارائه نشده!

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

14- Haptik، ربات گفتگو محور در صنایع

هاپتیک یکی از بزرگترین پلتفرم های ساخت چت بات هست که دفتر آن در کشور هند است. این پلتفرم بیش از ۱۰۰ ربات گفتگو محور در صنایعی از جمله تجارت الکترونیکی، مخابرات و غیره ساخته است. این پلتفرم یک فرمول موفق برای شرکت‌های برجسته‌ای مانند کوکاکولا، سامسونگ، آمازون پی، HSFC Life و بسیاری دیگر است. هاپتیک ادعا می‌کند که مشتریانش می‌توانند ظرف ۱۰ دقیقه بدون هیچ گونه ابزاری بات خود را بسازند و از آن استفاده کنند.
متاسفانه قیمت چت بات برای این پلتفرم مشخص نیست و برای هر شرکت با توجه به تعداد گفتگوهای انجام شده تعیین می‌شود.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

15- Engati، انتشار ربات در میان برنامه پیام رسان

Engati یکی دیگر از پلتفرم‌های ساخت چت بات است که به شما امکان می‌دهد بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی چت بات مورد نظر خود را در چند دقیقه طراحی کرده و آن را بسازید. آنچه که آن را خاص می‌کند، توانایی انتشار ربات در میان برنامه پیام رسان معروف مانند تلگرام، مسنجر، وایبر، کیک، لاین، اسلک، اسکایپ و وب سایت است. Engati در ساخت چت ربات برای تجارت الکترونیکی، بانکی و مالی، بازاریابی، مراقبت های بهداشتی، رسانه ها، اخبار و غیره تخصص دارد.
نسخه رایگان این پلتفرم امکانات بسیار خوبی در اختیار شما می‌گذارد ولی اگر نیاز به اتصال چت بات به واتساپ یا پشتیبانی از چت آنلاین دارید باید اکانت خود را آپدیت کنید (شروع از ۱۹ دلار در ماه).

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

16- ChatterOn، در زمینه تجارت الکترونیکی

ChatterOn یکی از بهترین پلتفرم‌های ساخت چت بات در زمینه تجارت الکترونیکی است. این پلتفرم در ساخت چت ربات‌های مسنجر فیس بوک با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ دقیق به سوالات کاربران را بدون هیچ گونه کد نویسی دهد، علاوه بر این، همه ربات‌های آن بر پایه هوش مصنوعی مستقل بر خود یادگیری هستند. در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها ساخت ربات چت، ChatterOn در سهولت توسعه و عملکرد از آنها پیشی می‌گیرد. یکی از طرح‌های ChatterOn ارائه خدمات با قیمت ۰.۰۰۱۰ دلار به ازای هر پیام است. در طرح دیگری که ویزگی های محدودی دارد، تا حداکثر ۵۰۰ مشترک را پشتیبانی می‌کند، اما در صورتی که قصد ارتقای تعداد مشترکین پشتیبانی شده را داشته باشید، باید از سایر طرح‌های آن استفاده کنید که قیمت آن از ۱۰ دلار در ماه شروع می‌شود.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

17- SendPulse، برای پیام رسان فیس بوک

آنچه که پلتفرم SendPulse را در زمینه ساخت چت بات برای پیام رسان فیس بوک برجسته می‌کند این است که با وجود تعداد نامحدود مشترکان، پیام‌رسانی کاملاً رایگان است! با SendPulse می‌توانید به راحتی چت بات خود را بدون حتی یک خط کد نویسی طراحی و تنظیم کنید. هنگامی که ربات شما فعال شد، می‌توانید از آن برای ارسال پاسخ خودکار و پیام‌های برنامه ریزی شده استفاده کنید یا لیست مخاطبین خود را با درخواست جزئیات ایمیل و تلفن رشد دهید. یک چت بات از این قبیل می‌تواند توسط فروشگاه‌های آنلاین، رستوران‌ها، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها یا سایر موسسات به منظور ارائه پاسخ سریع، حل یک مشکل اساسی یا رزرواسیون استفاده شود. آمار دقیق پیام‌های چت بات به شما کمک می‌کند تا کمپین بازاریابی خود را بسنجید و ربات خود را برای افزایش عملکرد تغییر دهید.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

18- Ada، عیین قرارها و رزروها با تقویم تیمی شما 

Ada یک چت‌بات است که می تواند پاسخ‌ها و توصیه‌های خود را بر اساس اطلاعات، اهداف و علایق مشتری تنظیم کند. استفاده از آن ساده است، بنابراین تیم پشتیبانی شما می‌تواند همه موارد را تنظیم کند. هیچ کدی در کار نیست.

همچنین می‌توانید Ada را با چت زنده خود ادغام کنید تا مشتریان بتوانند از chatbot به یک عامل زنده منتقل شوند. همچنین برای تعیین قرارها و رزروها با تقویم تیمی شما ادغام می‌شود.

قیمت: آدا قیمت‌ها رو از قبل ارائه نمیدهد. درعوض، شما باید با تیم فروش حرف بزنید یا یک نسخه‌ی نمایشی درخواست کنید تا بدانید هزینه شما چقدر است.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

19- Octane AI، بازیابی سبد‌های خرید در فروشگاه ساز Shopify

تمرکز اصلی پلتفرم Octane AI، ساخت چت بات های با هدف بازیابی سبد‌های خرید رها شده در فروشگاه ساز Shopify است و نتیجه آن صرفه جویی در هزینه و افزایش درآمد است. در پلتفرم Octane AI در عرض چند دقیقه می‌توانید یک ربات بسازید و سپس آن را متناسب با نام تجاری خود تنظیم کنید. علاوه بر این Octane AI با رسانه‌های اجتماعی هم ادغام می‌شود و تجزیه و تحلیل را در لحظه انجام می دهد. این چت بات بهترین انتخاب برای افزایش فروش و در آمد سایت‌های تجاری و فروشگاه‌های آنلاین است.

Octane AI طرح پایه خود را با ۹ دلار در ماه ارائه می‌دهد اما با ۲۰۹ دلار می‌توان به تمام ویژگی‌های آن  دسترسی پیدا کرد.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

20- Right Click، حوزه طراحی وبسایت

Right Click نام استارتاپی است که چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای حوزه طراحی وبسایت، تولید می‌کند. این چت بات از کاربر سوال‌های مربوط به حوزه ارائه خدمات و موضوع سایت و… را می‌پرسد و مطابق با پاسخ‌هایی که دریافت می‌کند قالب‌های سفارشی به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

بهترین پلتفرم های ساخت چت بات

سخن پایانی

چت بات‌های زیادی در چند سال اخیر در دنیا تولید شده‌اند. چت بات‌های متنوعی وجود دارند که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که از سرگرمی تا مسائل جدی را در بر می‌گیرند. مسئله‌ای که در مورد چت بات‌ها وجود دارد آن است که به طور قطع آینده بخش پشتیبانی از مشتریان خواهد بود. 

تمامی چت بات های معرفی شده از امکانت بسیار خوبی برخوردار هستند ولی بسیار از این امکانات در ایران کاربرد ندارند! همچنین بعضی از این سرویس ها به کشور ایران خدمات نمی‌دهند و IP ایران را بسته‌اند علاوه بر این به دلیل تحریم های بانکی با مشکل جابه‌جایی پول رو به رو هستیم، از همه این موارد مهم‌تر، اینکه بسیاری از چت بات‌های انگلیسی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *