سئو

بهترین تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از مواردی است که همیشه برای استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم است و همیشه در حال تغییر است. به دلیل سرعت پیشرفت الگوریتم های جستجو، همراهی با جدیدترین روش‌ها دشوار است، به ویژه هنگامی که چندین کانال بازاریابی دیگر برای مدیریت دارید.

اما اگر برای بالا بردن رتبه کلمات کلیدی مهم کسب و کار خود کار نمی‌کنید، زیرا کار کردن با سئو خیلی زمان‌بر است، بسیاری از مشتریان بالقوه را از دست می‌دهید.

خوشبختانه برای SEO حتما لازم نیست سخت و زمان‌بر باشد. برای کمک به کارآیی هرچه بیشتر SEO شما، برخی از هک های مورد علاقه را جمع آوری کرده‌ایم تا رتبه شما را افزایش دهیم. بعضی از آنها از دیگران راحت‌ترند، اما همه آنها قابل انجام هستند – مهم نیست که شما یک بازاریاب جدید یا پیشرفته هستید.

آیا شما نیز این ۳ اشتباه را در حوزه سئو انجام می‌دهید؟

قبل از اینکه به توضیح این تکنیک‌ها بپردازیم باید مطمئن شوید که این ۳ اشتباه را هنگام انجام عملیات سئو مرتکب نمی‌شوید. قبل از شروع به استفاده از تکنیک‌هایی که در ادامه مقاله آمده است باید یک زیرساخت مناسب ایجاد کنید. بنابراین از این اشتباهات پرهیز کنید:

۱. استفاده تکنیک‌های قدیمی سئو

گوگل و دیگر موتورهای جستجو به صورت مداوم در حال تغییر و بهبود یافتن هستند. بنابراین اگر خود را با آخرین هک‌ها و تکنیک‌های سئو سازگار نکنید، نتایج مورد نظر را کسب نخواهید کرد. به همین سادگی!

اگر هنوز از دانش قدیمی سئو استفاده می‌کنید وقت آن است که تکنیک‌های جدید را فرا بگیرید و دانش خود را به روز کنید.

اگر بازگشت سرمایه مطلوبی ندارید، بررسی کنید که آیا هنوز از استراتژی‌های قدیمی سئو استفاده می‌کنید؟ پس وقت تغییر هست…

۲. از وب سایت خود غافل شده‌اید

برخی فقط بر روی سئوی خارجی سایت تمرکز داشته و بر روی سایت خود فعالیتی ندارند. زمان آنکه فقط روی بک لینک کار می‌کردند گذشت است. سایت شما باید به خوبی برای استفاده کاربران بهینه شده باشد . طراحی کاربرپسندی داشته باشید و مطالب با کیفیتی نیز فراهم کرده باشید تا در این صورت بتوانید رتبه خوبی در سئو بگیرید.

اگر سایت شما کارآیی مناسبی نداشته باشد نه تنها کاربران آن را ترک می‌کنند بلکه بدین صورت گوگل متوجه می‌شود که سایت شما مناسب کاربران نیست و به شما امتیاز منفی خواهد داد.

۳. چشم بسته عمل نکنید

مهم نیست که در چه صنعتی فعالیت دارید و مخاطبین شما چه کسانی هستند، نمی‌توانید برای رشد سئوی سایت خود فقط به حدس و گمان تکیه کنید. به عبارت دیگر باید از ابزارهای تحلیل سایت مثلا گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا بتوانید میزان دستیابی به اهداف خود را اندازه‌گیری کنید. برای اینکه در فعالیت سئو موفق باشید باید اطلاعات دقیقی از این ابزارهای تحلیل کسب کنید و از آنها به نحوی موثر استفاده کنید. بدین ترتیب قادر خواهید بود که دلایل شکست و موفقیت خود را بدانید.

امروز قصد داریم به شما 12 ترفند هک سئو را آموزش دهیم که تعداد بسیار کمی از متخصصین سئو با آنها آشنا هستند.

به طور کلی شناخت کامل سئو و تبدیل شدن به یک جادوگر سئو سال‌ها طول خواهد کشید. خب، به جای توضیحات اضافه، سراغ اصل مطلب برویم:

هک سئو شماره 1 – استفاده از کلمات جادویی در عنوان

Ross Hudgens که یک جستجوگر حرفه‌ای گوگل است، تحقیقاتی را انجام داده است او 7999 صفحه از نتایج گوگل که همه آنها در صفحه اول قرار داشتند را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

به نظر شما نتیجه تحقیقات او چه چیزی بود؟!

Ross متوجه شد صفحاتی که از این 7 کلمه در عنوان خود استفاده کرده‌اند، صفحاتی هستند که در رتبه‌های بالای نتایج در صفحه اول قرار دارند:

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

همانطور که می‌دانید گوگل صفحاتی که نرخ کلیک (CTR) طبیعی بالاتری دارند را در نتایج بالاتر قرار می‌دهد.

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

به گفته Ross، استفاده از این کلمات به جذب کلیک بیشتر از جستجوگران گوگل منجر می شوند.

و به همین دلیل صفحاتی که از این کلمات در عنوان خود استفاده می کنند، بیشتر کلیک می‌خورند و رتبه‌های بالاتری را دریافت می‌کنند.

علاوه بر کلماتی که Ross پیدا کرده است، در ادامه چند کلمه دیگر نیز هستند که برای به دست آوردن حداکثر میزان نرخ کلیک از آنها استفاده کنید:

  • امروز
  • همین الان
  • سریع
  • به سرعت جواب می دهد
  • آسان
  • ساده
  • سریع ترین
  • گام به گام
  • جدید

هک سئو شماره 2 – یافتن کلمات کلیدی دم بلند (Long tail keywords)

به کمک Searches Related To

ابتدا می‌خواهم نحوه استفاده از این تکنیک را توضیح دهم.

ابتدا، یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید:

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

سپس تا انتها اسکرول کنید تا به بخش Search related to برسید:

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

این بخش جایی است که گوگل به شما کلمات کلیدی مرتبط با جستجو شما را نشان می‌دهد و از آنجایی که این کلمات کلیدی مستقیما از گوگل می‌آیند، می‌توانند به شما در انتخاب و هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند کمک کنند.

هک سئو شماره 3 – منابعی کمتر شناخته شده

 برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

احتمالا تاکنون از پیشنهادات گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی دم بلند استفاده کرده‌اید.

زمانی که شما یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل یک سری کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد:

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

این تکنیک به طور کلی خیلی جذاب است اما مشکلی که در مورد آن وجود دارد این است که، هرکسی با آن آشنایی دارد و از آن استفاده می‌کند!

به همین دلیل توصیه می‌کینم از منابع نامشخص جهت یافتن کلمات کلیدی پیشنهادی استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک مقاله درباره خرید آنلاین بنویسید و می‌خواهید پر مخاطب‌ترین موضوع را بیابید، به جای آنکه این کلمه را در گوگل جستجو کنید در آپارات یا بینگ جستجو کنید و پیشنهادهای آن را مورد بررسی قرار دهید:

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

همانطور که می‌بینید پیشنهادات بسیاری از سوی آپارات برای این کلمه کلیدی موجود است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که (خرید آنلاین) یک مثال است و به دلیل گسترده بودن و عمومی بودن آن پیشنهادات بسیار متنوع هستند.

هک سئو شماره 4 – نرخ پرش (Bounce rate) وبسایت خود را کاهش دهید و رتبه خود را افزایش دهید.

طبق تحقیقی که اخیرا روی 1 میلیون صفحه از نتایج گوگل انجام دادیم، مشخص شد که نرخ پرش و رتبه وبسایت شما رابطه‌ای عکس دارد. به این معنی که هرچه نرخ پرش وبسایت شما پایین‌تر باشد، رتبه صفحات شما در نتایج بالاتر است و بالعکس…

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

به طور قطع مشخص نیست که آیا گوگل نرخ پرش را مستقیما در رتبه بندی صفحات تاثیر می‌دهد یا خیر…

اما یافته‌ها حاکی از آن است که نرخ پرش در برخی از موارد نمی‌تواند، تاثیری مستقیم بر روی رتبه‌بندی داشته باشد. به عنوان مثال، صفحاتی با نرخ پرش کم، ممکن است محتوایی بهتر از قبل داشته باشند و به همین دلیل گوگل رتبه آنها را به قدر کافی افزایش می‌دهد.

در هر صورت توصیه می‌کنم صفحات با نرخ پرش بالا را در وبسایت خود بیابید و آنها را از طریق بهبود محتوا کاهش دهید.

هک سئو شماره 5 – از تبلیغات گوگل برای بهبود

نرخ کلیک (CTR) استفاده کنید.

قبلا به شما توضیح دادیم که چگونه CTR بالاتر می‌تواند به شما در کسب رتبه‌بندی بالاتر کمک کند و اکنون می‌خواهیم شما را با یکی از روش‌های افزایش نرخ کلیک آشنا کنیم.

بله منظور تبلیغات گوگل است. هر تبلیغی که شما در گوگل مشاهده می‌کنید، با هدف افزایش نرخ کلیک قرار داده شده است و متوجه شدیم به کمک این تبلیغات می‌توانیم عنوان و توضیحات متای مناسب برای صفحات خود را پیدا کنیم.

می‌خواهیم این تکنیک جذاب را در ادامه برای شما توضیح دهیم…

ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید، سپس به تبلیغاتی که در بالا و پایین صفحه ظاهر می‌شوند، توجه کنید.

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

اگر به خوبی توجه کنید یک سری عبارات و جملات در تمام این تبلیغات استفاده شده است، حال می‌توانید از این کلمات و عبارات در عنوان و توضیحات سئو خود استفاده کنید.

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

احتمالا پس از این کار رشدی را در نرخ کلیک خود احساس خواهید کرد ! به همین سادگی !

هک سئو شماره 6 – محتواهایی غنی منتشر کنید !

پارسال یکی از مخاطبین وبسایت من پیامی فرستاد و گفت : “من به تازگی یک محتوای کامل و طولانی منتشر کردم که به سرعت در کلمه کلیدی مورد هدف رتبه اول نتایج را مال خود کرد ! ”

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

فکر می‌کنید او چطور این کار را انجام داده است؟ فقط به دلیل تولید و انتشار محتوایی غنی…

ما بعد از کمی تحقیق متوجه شدیم محتواهای جامع و طولانی رتبه های خوبی را از طرف گوگل بدست می‌آورند.

محتوای جامع و طولانی به چه معناست؟

به این معنی است که دیگر مقالاتی مانند “5 راهنمایی برای X” و یا “4 راه برای Y” کار نمی‌کنند.

امروزه برای رتبه بندی، محتوای شما نیاز به پوشش تمام مواردی دارد که مخاطب لازم است بداند. برای مثال اگر شما می‌خواهید درباره ابزارهای سئو بنویسید، توضیح یک یا دو مورد از آنها بی‌فایده است. به جای آن بیشتر وقت بگذارید و تمام ابزارهای موجود را به همراه نحوه استفاده هر کدام توضیح دهید ! به طور قطع در کلمه کلیدی مورد نظر در رتبه 1 تا 5 قرار خواهید گرفت.

هک سئو شماره 7 – به ویژگی‌های گوگل بیشتر توجه کنید!

احتمالا متوجه شده‌اید که گوگل مرتبا چیزهای جدیدی را به نتایج خود اضافه می‌کند. برخی از این موارد را در ادامه برای شما مثال خواهم زذ:

گراف دانش :

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

Rich snippet : (برای آشنایی کامل با آن مقاله ”ریچ اسنیپت Rich Snippet چیست؟ ” را مطالعه فرمایید.)

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

نتایج ویدئویی :

در مورد سئو YouTube فراموش نکنید

شما متعجب خواهید شد که چند یوتیوبر به طور کامل از SEO خود غافل می شوند. به همین دلیل، اصلاً رقابتی وجود ندارد. در واقع، این بسیار ساده تر از SEO سنتی است.

اگر هنوز کانال YouTube ندارید، وقت آن است که کانال خود را شروع کنید. نیازی به داشتن استودیو یا ویرایشگر ندارید. به راحتی می‌توانید فیلم‌های گوشی بسازید – به هر حال کاربران آنها را ترجیح می‌دهند زیرا احساس “اصالت” بیشتری دارند.

ترفندی برای بالابردن رتبه بندی در سئو یوتیوب این است که مطمئن شوید فیلم‌های شما پس از ارسال 24 ساعت، بازدید زیادی دارند. این بدان معناست که لحظه‌ای که ویدیوی خود را ارسال می کنید، باید آن را در همه کانال‌های خود  ایمیل، وبلاگ، رسانه های اجتماعی، لیست چت بات، اعلان‌های فشاری و غیره پخش کنید.

البته، شما همچنین باید کارهای اساسی بهینه‌سازی مانند کلمات کلیدی مناسب را انجام دهید، توضیحات خوبی داشته باشید و یک فایل SRT را بارگذاری کنید، SRT یک فایل زیرنویس است که در قالب “SubRip” ذخیره می شود (یکی را از Rev.com برای همه فیلم‌هایتان تهیه کنید).

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

فکر می کنید چرا این ها مهم هستند؟

به طور کلی اکثر مردم یک کلمه کلیدی را بر اساس دو چیز انتخاب می‌کنند:

1. حجم جستجو

2. رقابت در صفحه اول

اما آنها در نظر نمی‌گیرند که ویژگی‌های جدید گوگل می‌تواند کلیک‌های نتایج طبیعی را کاهش دهد.

به عنوان مثال، اجازه دهید کلمه کلیدی “کاهش وزن” را در گوگل جستجو کنیم:

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

همانطور که می‌بینید، گوگل در بالای صفحه تبلیغات را نمایش می‌دهد و یک جعبه غول پیکر به نام “Top stories” بعد از آن قرار دارد.

با توجه به این ویژگی‌های جدید گوگل، Ahrefs تحقیقی انجام داده است که نشان می‌دهد تنها 35 درصد از افرادی که با چنین نتایجی (مانند تصویر بالا) مواجه می‌شوند، بر روی نتایج و لینک های اورگانیک و طبیعی کلیک می‌کنند و اکثر آنها یکی از لینک های بالای نتایج را انتخاب می‌کنند و به پایین اسکرول نمی‌کنند!

پس در نتیجه متوجه می شویم که ما نباید چنین کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهیم چرا که نرخ کلیک طبیعی آنها به همان دلیلی که در بالا ذکر شد بسیار پایین است.

هک سئو شماره 8 – استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوا

بر اساس تحقیقاتی که Skyword research انجام داده است، مقالاتی که حاوی حداقل یک تصویر هستند به طور میانگین 94 درصد بیشتر از مقالات بدون تصویر ترافیک داشتند.

همچنین بر اساس تحقیقاتی که ما بر روی نتایج گوگل انجام دادیم، متوجه شدیم که گوگل محتواهای غنی شده با تصاویر و ویدئوها را خیلی بهتر رتبه بندی می کند.

پس در نتیجه سعی کنید در مقالات خود از تصاویر و ویدئوها استفاده کنید.

هک شماره 9- بر محتوای خود تمرکز کنید

  • همیشه سبز – با گذشت زمان همچنان برای مخاطبان شما مهم است
  • مرتبط – نیازهای مخاطبان شما را بیان می‌کند
  • جامع – یک منبع آموزنده و جامع در مورد موضوعات مورد توجه مخاطبان شما فراهم می‌کند
  • به روز – با در دسترس قرار دادن اطلاعات جدید، به طور منظم ارتقا می‌یابد

اساساً محتوایی که شما می‌خواهید افراد هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، آن را پیدا کنند. اطمینان از اینکه محتوا با ارزش و محکم است اولین قدم است، اما چندین مرحله دیگر وجود دارد که می‌توانید برای کمک به انتشار آن انجام دهید، مانند مطمئن شوید که پست‌های محبوب در نوار کناری (ساید بار) وبلاگ شما ذکر شده است.

بر تولید محتوای همیشه سبز تمرکز کنید

محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می‌شود که یکبار ایجاد می‌شود اما برای مدت طولانی همچنان معتبر و ارزشمند است. این گونه از محتوا به این دلیل که برای مدت طولانی معتبر است و می‌تواند در طول زمان خواننده‌های جدیدی داشته باشد. این روش یک روش موثر و بسیار ساده برای رشد سئوی سایت است.

اگر دقت کرده باشید محتوای همیشه سبز، روی موضوعاتی تمرکز دارد که بدون توجه به زمان انتشار، اهمیت و ارزش خود را حفظ می‌کنند.

هک شماره 10- از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

عبارات جستجوی رتبه بندی شده را در اختیار داشته و آنها را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Tool ، KWFinder یا Ubersuggest: وارد کنید:

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

شما احتمالاً قبلاً برای برخی از کلمات کلیدی رتبه بندی کرده‌اید (امیدوارم فراتر از نام تجاری شما باشد) اما کنسول جستجوی Google را نیز بررسی کنید.

از آنجا، می‌توانید عبارات طولانی از Google Suggest (تکمیل خودکار) را پیدا کنید که مربوط به آن کلمات کلیدی باشد. این عبارات را به کار ببرید و صفحات خود را با محتوای مرتبط که با آن کلمات کلیدی رتبه بندی نشده‌اند، دوباره کار کنید.

بدیهی است که، فقط در مورد زیر فشار قرار دادن کلمات کلیدی صحبت نمی‌کنیم. از این طریق افزایش SEO نخواهید داشت. محتوای خود را طوری تغییر دهید که آن عبارات بلند به طور طبیعی در آن قرار بگیرند. باید خوب جریان پیدا کند و منطقی باشد. طی 30-60 روز، آن صفحات اصلاح شده باید رتبه بالاتری را برای آن عبارات جستجو شروع کنند.

هک شماره 10- ایجاد یک نام تجاری

افزایش ارزش نام تجاری شما روش خوبی برای تقویت SEO است. در واقع این یک روش خوب برای تقویت همه چیز است، اما ما در حال حاضر روی SEO تمرکز کرده‌ایم.

گوگل وب سایت‌هایی را که دارای پرسش‌های تجاری قوی هستند، بالاتر از وب سایت‌های بدون آنها قرار می‌دهد. و چگونه می‌توانید این درخواست‌ها را دریافت کنید؟ شما اطمینان حاصل کنید که افراد مرتباً به وب سایت شما باز می‌گردند.

هرچه افراد نام شرکت یا وب سایت شما را در Google یا در نوار URL تایپ کنند یا کسانی که روی پیوندهای وب سایت شما کلیک می‌کنند، رتبه بالاتری خواهید داشت. برای تقویت این اثر، شروع به ضبط آدرس‌های ایمیل می‌کنید، یا با فرم در وب سایت خود و یا با نرم افزار pop-up. همچنین می‌توانید اشتراک‌های chatbot را با ابزاری مانند Mobile Monkey انجام دهید.

سپس برای تبلیغ محتوایی که ایجاد می‌کنید، از این لیست‌ها و کانال‌های اجتماعی خود استفاده کنید. به مردم بگویید که شما به طور منظم محتوای عالی را منتشر می کنید تا دلیلی برای بازگشت داشته باشند. این زمان می‌برد، اما اگر متعهد به رشد نام تجاری خود باشید، نه تنها SEO، بلکه عملکرد کلی کسب و کار خود را نیز بهبود خواهید بخشید.

هک شماره 11- به کارگیری AMP

حتما پیش آمده که هنگام وب‌گردی با موبایل متوجه شده باشید برخی از سایت‌ها بسیار سریع باز شده و بسیار ساده می‌باشند. این سایت‌ها به علت به کارگیری AMP اینطور به نظر می‌رسند که یک نوع کد استاندارد است. معمولا بسیاری از وبمسترها هنگام انجام سئو از به کارگیری AMP غفلت می‌کنند.

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

به علت رشد روز افزون استفاده از موبایل برای وب‌گردی شما نیز باید تجربه کاربری مناسبی را برای مخاطبین خود که از موبایل استفاده می‌کنند فراهم کنید.

هک شماره 11- استفاده از HTTPS به جای HTTP

گوگل به صورت رسمی عنوان کرده است که سایت‌هایی که به جای HTTP از HTTPS استفاده می‌کنند، می‌توانند رتبه بهتری دریافت کنند. بنابراین شما نیز از این روش ساده در سئوی سایت خود استفاده کنید.

HTTPS امنیت بیشتری نسبت HTTP دارد و بنابراین قابل اعتمادتر است. گوگل نیز همیشه سعی دارد بهترین سایت‌ها از لحاظ امنیت و کیفیت را به کاربران خود نشان دهد؛ به همین دلیل استفاده از HTTPS برای گوگل اهمیت دارد.

HTTP یک پروتکل انتقال فایل در فضای وب است ولی انتقال به این صورت امن نیست.

تکنیک های هک سئو برای غلبه بر رقبا

اما HTTPS نسخه ایمن شده همان پروتکل است و امنیت لازم برای انتقال اطلاعات را فراهم می‌کند. برای کاربران نیز اهمیت دارد که از یک سایت امن برای مقاصد مختلف خود استفاده کنند.

هنگامی که از HTTPS در سایت خود استفاده می‌کنید گوگل نیز به شما بیشتر توجه خواهد کرد. بنابراین علاوه بر تامین امنیت، رتبه شما نیز بهبود خواهد یافت.

3 مزیت اصلی استفاده از HTTPS  در سئو:

  • مراجعه کنندگان بیشتر برای مشاهده سایت
  • افزایش رتبه در طولانی مدت
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت

هک شماره 12-  نظر کاربران خود را جویا شوید

مشتریان ستون فقرات هر کسب‌وکاری هستند و بدون آنها کسب‌وکاری وجود نخواهد داشت. پس حتما باید به نظرات آنها گوش دهید. کاری که بسیاری از کسب‌وکارها آن را انجام نمی‌دهند. در واقع سئو ایجاد خدمات مناسب برای کاربران و انجام‌ کارهایست که آنها بتوانند هنگام جستجو شما را پیدا کنند. بنابراین باید بر خواسته مخاطبین خود تمرکز کنید و به درستی نیاز آنها را درک کنید و با کفش ‌آنها راه بروید. باید مطالبی ایجاد کنید که جامع و جذاب باشند. برای درک نیاز مخاطبین نیز باید به خوبی به نظرات آنها گوش فرا دهید. محتوایی ایجاد کنید که توجه مشتریان شما را جلب کند.

نکته اصلی:به نظرات مشتریان خود گوش دهید تا متوجه شوید که آن‌ها دقیقا به دنبال چه محتوایی هستند متوجه خواهید شد که ایجاد یک محتوای عالی، یکی از فاکتورهای مهم در سئو و رتبه بندی است.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *