الگوریتم مدیک یا طبی Medic گوگل چیست؟

الگوریتم مدیک یک الگوریتم وسیع و هسته‌ای است که سایت‌های زیادی را تحت تأثیر قرار داد و منجر به تغییرات زیادی در رتبه‌بندی شد. جالب است که این تنها الگوریتمی است که فقط یک حوزه و موضوع مشخص را هدف گرفته؛ حوزه پزشکی و احتمالاً دلیل آن حفظ کاربران از اطلاعات پزشکی غلط و اشتباه است. این به‌ روزرسانی در سال 1397/ 2018 در همه کشورها و همه زبان‌ها اعمال شد و همه وبلاگ‌ها، سایت‌های پزشکی، سبک زندگی و مشاورین سلامت را شامل شد. هرچند نیمی از سایت‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفتند هم موضوعاتی غیرپزشکی و سلامتی داشتند.

با آغاز به کار این الگوریتم بسیاری از صفحه‌های مشکوک فعال در حوزه سلامت و پزشکی رتبه‌شان کاهش یافت تا کاربران کمتری گرفتار اطلاعات پزشکی نادرست و نامعتبر در فضای وب شوند.

آیا می دانید در الگوریتم مدیک چه مواردی اهمیت دارند؟

از جمله موارد مهم در الگوریتم مدیک:

  • ایجاد کردن اعتماد در کاربران
  • گواهینامه ssl باعث فعال شدن https می شود. و باید این قسمت را در سایت فعال کنیم.
    از موارد دیگر که می توانیم به آن اشاره کنیم نمایش سایت در موبایل است.
    بیان مورد نمایش سایت در موبایل به معنای این هست که در ورژن موبایل بررسی می شود. ودر صورت مناسب نبودن و نارضایتی کاربران زمانی که سایت مورد نظر را در موبایل می بینند رتبه ی سایت به طورکل تحت تاثیر قرار می گیرد.
    در هر الگوریتم، گوگل هیچ زمان تعیین نمی کند تا چه میزانی از صفحات سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ونیز مانند الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن و سایر الگوریتم‌ های دیگر.
    همه ی موارد مربوط به بهینه سازی و سئوی سایت را باید به طور کامل و صحیح انجام داد تا در هر بروزرسانی الگوریتم گوگل کمتر دچار مشکل شده و یا مشکلی پیش نیاید.
الگوریتم مدیک یا طبی Medic گوگل چیست؟

چرا گوگل آپدیت و دچار تغییراتی می شود؟

موتور جستجوی گوگل نهایت تلاش خود را انجام می دهد. زیرا هدفی که در سر دارد این است که زمانی که کاربران کلمه, جمله یا هر چیزی را جستجو کردند بهترین و نزدیک ترین نتیجه ها را برای کاربران نشان دهد. به گونه می توان گفت همه ی تلاش و فعالیت های گوگل در همین جملات جمع می شود. و گوگل سعی بر این دارد که تمام بروزرسانی های خود را برای بالا بردن سطح کیفی خود به کار گیرد.
از مسائل پراهمیت و قابل توجه بحث تجربه ی کاربری است. که برای همه ی تجارت و کسب و کارها و همچنین برای گوگل فوق العاده حائز اهمیت هست. تجربه ی کاربری هم همان کیفیت احساسات فردی است.
اگر بخواهم به طور ساده تری این موضوع را برای شما بیان کنم. این که زمانی که شما سایتی دارید باید به تجربه ی کاربران تان توجه کرده و از آن استفاده کنید. قطعا شما باید درون سایت تان محتوایی را با توجه به نیاز مخاطبان تان ارائه کنید. باید طبق قاعده ی صحیح محتوا نویسی محتوای خود را نوشته و محتوای شما دارای کیفیت عالی باشد. تا مخاطبان با مطالعه ی محتوای شما نیازشان برطرف شده و باز برای برطرف کردن نیاز خود به صفحات دیگر سایت شما سربزنند. به گونه ای می توان گفت برای مطالعه ی محتوا و برطرف کردن نیاز خود یا خرید به سایت شما اعتماد کند.
اگر براساس این موضوع پیش بروید هدف شما و گوگل یکسان می شود. و هر دو براساس تجربه ی کاری هدف تان را تعیین کردید. و به این ترتیب شما با بروز رسانی ها و تغییرات گوگل نه تنها ضرر نمی کنید بلکه به نفع شماست. و همه ی تغییرات گوگل برای همین هدف طراحی شده پس الگوریتم مدیک نیز در راستای همین هدف می باشد.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *