پلاگین وردپرس

افزونه های جانبی فرم تماس 7 (Contact Form 7)

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

افزونه فرم تماس 7 یکی از بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس است که با بیش از 5 میلیون نصب فعال یکی از افزونه های محبوب وردپرس هم هست. اما قابلیت‌های این افزونه محدود بوده و نیاز به توسعه و گسترش دارد. خوشبختانه افزودنی‌های جانبی زیادی برای Contact Form 7 ارائه شده است که قابلیت‌های این افزونه را به سطح بالاتری می‌رساند.

نکته‌ای که در مورد افزونه فرم تماس 7 باید در نظر بگیرید این است که این افزونه به صورت پیش فرض امکان قرار دادن فیلدهای فرم در کنار هم را نمی دهد و فیلدها به صورت زیر هم نمایش داده می‌شوند؛ اما شما به کمک چند ترفند ساده می‌توانید این ویژگی را در فرم تماس 7 اضافه کنید.

افزونه Contact Form 7 به کاربران امکان می‌دهد فرم هایی را ایجاد کرده و آنها را از طریق ایمیل به مشترکان وب سایت خود ارسال کنند. با این کار مدیران سایت می‌توانند با مشترکان و مشتریان سایت خود در ارتباط بوده و اقداماتی مانند دریافت بازخورد درباره سایت یا به روز نگه داشتن افراد در مورد فعالیت‌های جدید را انجام دهند. اما شما با استفاده از افزودنی های فرم تماس 7 می توانید قابلیت‌های این افزونه را افزایش داده و کارهای بیشتری با آن انجام دهید.

در این مقاله بهترین افزودنی‌های افزونه فرم تماس 7 را معرفی کرده و توضیح مختصری درباره هر یک خواهیم داد.

معرفی بهترین افزودنی های جانبی فرم تماس 7

Flamingo

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

Flamingo  یک افزونه ذخیره پیام است که در اصل برای فرم تماس 7 که پیام‌های ارسالی را ذخیره نمی‌کند، ایجاد شده است.

پس از فعال سازی افزونه، منوی Flamingo را در پیشخوان وردپرس مشاهده خواهید کرد. لیستی از همه پیام‌هایی که از طریق فرم‌های تماس دریافت کرده‌اید را می‌توانید در آنجا مشاهده کرده و آنها را جستجو کنید. با استفاده از Flamingo دیگر لازم نیست نگران از دست دادن پیام‌های مهم به دلیل مشکلات سرور ایمیل یا پیکربندی غلط در تنظیمات ایمیل باشید.

Conditional Fields for Contact Form 7

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

افزونه Conditional Fields for Contact Form 7 یکی از افزودنی های فرم تماس 7 است که قابلیت‌های اساسی را به این افزونه اضافه می‌کند. منطق شرطی یک ویژگی ضروری برای هر افزونه مفید است. متأسفانه فرم تماس 7 فاقد این ویژگی است. افزونه Conditional Fields به کاربران امکان می‌دهد منطق شرطی را به فرم های فرم تماس 7 خود اضافه کنند.

پس از فعال کردن این افزونه، هنگام ویرایش فرم های افزونه فرم تماس 7، برچسب دیگری به نام “Conditional Fields Group” را مشاهده خواهید کرد. تنظیمات پیش فرض آن هر آنچه که بین تگ‌های شروع و پایان قرار می‌دهید را پنهان می‌کند.

کاربران هنگام استفاده از فیلدهای ضروری در داخل گروه‌های پنهان با مشکلی در اعتبارسنجی روبرو نخواهند شد علاوه بر این، می‌توانید گروه‌های مشروط را به ایمیل‌ها اضافه کنید.

Contact Form 7 Multi-step Forms

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

Contact Form 7 Multistep Forms یکی از افزودنی های فرم تماس 7 است که به کاربران امکان می دهد فرم تماس چند صفحه ای ایجاد کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند با تمام اطلاعاتی که در فرم جمع آوری کرده‌اند، ایمیل ارسال کنند.

برای ایجاد یک فرم چند صفحه ای، در ابتدا باید برای هر مرحله یک برگه جداگانه ایجاد کرده و URL های هر یک از آنها را ذخیره کنید. مراحل بعدی را دنبال کنید و فرم چند صفحه ای شما ایجاد می‌شود.

ذخیره سازی داده‌ها در این افزونه محدودیت دارد. اگر می‌خواهید داده‌های زیادی را از طریق فرم‌های چند صفحه‌ای جمع آوری کنید، باید به نسخه حرفه ای افزونه ارتقا دهید.

Drag and Drop Multiple File Upload

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

Drag and Drop Multiple File Upload یک افزونه ساده و کاربردی وردپرس برای افزونه فرم تماس 7 است که به کاربر امکان می‌دهد چندین فایل را با استفاده از ویژگی کشیدن و رها کردن یا با استفاده از دکمه Browse File در فرم خود آپلود کند. برخی از ویژگی‌های این افزونه عبارت است از:

  • اعتبارسنجی نوع فایل
  • اعتبارسنجی اندازه فایل
  • آپلود کننده Ajax
  • امکان محدود کردن تعداد فایل‌های آپلود
  • امکان محدود کردن اندازه فایل‌های آپلود
  • امکان مشخص کردن انواع فایل‌های سفارشی
  • مدیریت متن و پیام خطا در تنظیمات ادمین
  • پشتیبانی از چند بار کشیدن و رها کردن در یک فرم
  • امکان حذف کردن فایل‌های بارگذاری شده قبل از ارسال
  • امکان ارسال فایل‌ها به ایمیل کاربر هم به صورت پیوست و هم لینک
  • و بسیاری گزینه‌های دیگر

Contact Form 7 Database Addon – CFDB7

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

افزونه Contact Form 7 Database Addon که با نام CFDB7 نیز شناخته می‌شود، یکی از افزودنی‌های فرم تماس 7 است که به شما کمک می‌کند ارسال فرم‌ها را سازمان‌دهی کنید. این افزونه پس از نصب و فعال سازی، به صورت خودکار فرم‌های فرم تماس 7 را ذخیره می کند و به هیچگونه پیکربندی نیاز ندارد.

افزونه CFDB7 تمام اطلاعات موجود را در یک پایگاه داده ذخیره کرده و برای همه فرم های فرم تماس 7 از یک جدول پایگاه داده استفاده می‌کند. CFDB7 یک افزونه بسیار توسعه پسند بوده و شخصی سازی آن ساده است. شما می توانید تمام فرم‌های ایجاد شده را در یک لیست نمایش دهید. همچنین می‌توانید داده‌ها را در قالب CSV برون بری کنید. همه این ویژگی‌ها این افزونه سبک را مفید می‌کند.

با این وجود محدودیت‌هایی وجود دارد. اگر می‌خواهید CFDB7 را به یک پایگاه داده خارجی متصل کنید، از ویژگی کشیدن و رها کردن برای آپلود فایل استفاده کنید، داده‌ها را به صورت فایل PDF اکسپورت کنید و غیره، به افزودنی‌های Pro نیاز دارید. همچنین برای ویژگی‌هایی مانند تریگر کردن خطاها، تکرار فیلدها، پیام‌های پاپ آپ و غیره به افزونه‌های حرفه‌ای نیاز دارید.

Honeypot for Contact Form 7 (افزونه های فرم تماس 7)

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

وقتی صحبت از فرم‌های آنلاین می‌شود، ایمنی مسئله مهمی است. قبل از استفاده از هر نوع فرم وب، باید از امنیت فرم‌های خود اطمینان حاصل کنید. این یک ویژگی اساسی است که هر فرم ساز خوبی باید ارائه دهد. متأسفانه، کاربران هنگام استفاده از فرم تماس 7 باید از افزونه های خارجی برای ایمن سازی فرم وب خود استفاده کنند.

Honeypot for Contact Form 7 یکی از افزودنی‌های جانبی فرم تماس 7 است که یک شیلد محافظ برای همه فرم‌های تماس شما فراهم می‌کند. این افزونه با اضافه کردن یک فیلد اضافی به فرم‌ها، مانع از ورود ربات‌های اسپم به سایت وردپرس شما می‌شود. بیشتر اسپم های موجود در اینترنت توسط ربات‌های اسپم اجرا می‌شوند. این فیلد اضافی ربات ها را گول زده و آن را مانند یک فیلد معمولی پر می‌کنند. اما اگر این فیلد پر شود، فرم نامعتبر می‌شود. این افزودنی یک add-on بسیار مفید افزونه فرم تماس 7 است که ویژگی ضد اسپم را فراهم می‌کند.

Contact Form 7 Skins (افزونه های فرم تماس 7)

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

فرم تماس 7 به خودی خود امکان استایل دهی فرم‌‌ها را ندارد. اما اگر آن را با افزودنی Contact Form 7 Skins به کار ببرید، می‌توانید با استفاده از طیف گسترده‌ای از تمپلیت‌ها و استایل‌ها فرم‌های زیبایی بسازید.

این افزونه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مجموعه‌ای از قالب‌های از قبل ساخته شده طیف گسترده ای از اشکال ساده و پیچیده را ایجاد کنید. این افزودنی دارای لیست اضافی افزونه‌هایی است که می‌توانید برای افزودن ویژگی‌های بیشتر به فرم‌های خود از آنها استفاده کنید.

Contact Form 7 Style

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

فرم های فرم تماس 7 را می توانید با این افزودنی طراحی کنید. طراحی با افزونه Contact Form 7 Style  بسیار ساده است. این افزودنی به شما امکان می‌دهد رنگ متن، رنگ پس زمینه و غیره را تنظیم و شخصی سازی کنید.

همچنین می‌توانید یک تصویر پس زمینه اضافه کرده و اندازه فونت را تغییر دهید. کاربران می‌توانند کنترل کاملی بر padding، margin و border فرم داشته باشند. این افزودنی کاربرپسند همچنین به شما امکان می‌دهد فیلد های ورودی فرم و دکمه فرم را نیز تنظیم و شخصی سازی کنید.

استفاده از افزونه Contact Form 7 Style ساده است. فقط با چند کلیک و بدون اینکه با HTML و CSS درگیر شوید می‌توانید فرم های خود را استایل دهی کنید. اما اگر می خواهید بر CSS کنترل داشته باشید، این اجازه را نیز دارید.

Contact Form 7 Dynamic Text Extension

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

با افزونه Contact Form 7 Dynamic Text Extension، فیلد­­­­های از پیش پرشده را به فرم تماس خود اضافه کنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید فیلدهای پر کردن خودکار URL، اطلاعات نوشته (شامل شناسه، عنوان یا نامک)، شماره محصول، اطلاعات کاربر و غیره را اضافه کنید. حتی می‌توانید کد کوتاه سفارشی خود را ایجاد کنید تا هر مقداری که به آن دسترسی دارید را بازگردانید.

برای شروع استفاده از افزونه Contact Form 7 Dynamic Text Extension، کافیست افزونه را نصب و فعال سازی کنید. این افزونه انواع جدید برچسب شامل فیلدهای متن پویا و فیلد پنهان پویا را اضافه می‌کند. تولید کننده برچسب خود را انتخاب کرده و گزینه‌ها را برای فیلد مورد نیاز، نام برچسب، مقدار پویا و همچنین ویژگی شناسه و/یا کلاس تنظیم کنید. پس از اتمام کار برچسب را وارد کنید.

WP Contact Slider (افزونه های فرم تماس 7)

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

با نصب WP Contact Slider می توانید تقریباً هر فرم تماسی را به فرم اسلاید تبدیل کنید. از قسمت بک اند سایت، به پنجره ویرایش بروید و گزینه استفاده از کد کوتاه را انتخاب کنید. سپس آن را در فرم خود بچسبانید. اگر می‌خواهید در اسلاید خود محتوای دیگری نیز داشته باشید، این افزونه از HTML، تصاویر و متن نیز پشتیبانی می‌کند.

Contact Form 7 reCaptcha v2

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

تیم توسعه دهنده افزونه فرم تماس 7 سرانجام به فکر اجرای نوعی اقدام امنیتی در این افزونه افتادند. آنها افزودنی Contact Form 7 reCaptcha v2 را معرفی کردند که تا حدی امنیت فرم‌های این افزونه را فراهم می‌کند.

با این وجود، استفاده از افزونه reCaptcha v2 آسان نیست. شما نمی‌توانید مانند بسیاری از افزونه‌های هوشمند به راحتی از آن به عنوان یک فیلد ورودی استفاده کنید فقط یک تگ دیگر اضافه می‌کنید. از طرف دیگر نیاز به کلیدهای API دارد که زیاد مطلوب کاربران نیست.

Material Design for Contact Form 7

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

با افزونه Material Design جلوه تازه‌ای به فرم‌های ساخته شده با افزونه فرم تماس 7 بدهید. این افزونه رایگان شامل تعداد زیادی کد کوتاه است که می‌توانید در اطراف فیلدهای فرم تماس خود قرار داده و یک استایل طراحی شده به مواد اضافه کنید. این افزونه شامل یک قالب اصلی روشن و تاریک، فیلدهای جعبه‌ای و رئوس مطالب، دکمه ارسال، reCaptcha و موارد دیگر است.

Jquery Validation For Contact Form 7

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

Jquery Validation For Contact Form 7 یکی دیگر از افزودنی‌های فرم تماس 7 است که باعث می‌شود تجربه بهتر و روان‌تری برای ساخت فرم‌ها داشته باشید.

همانطور که از نام آن مشخص است، این افزونه شما را قادر می‌سازد اعتبارسنجی jquery را به فرم‌های خود اضافه کنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید قوانین اعتبارسنجی اضافی را در فیلدهای فرم تماس 7 تأیید کنید.

افزونه Jquery Validation For Contact Form 7 اعتبارسنجی سریعتری را در مقایسه با هسته افزونه فراهم می‌کند. علاوه بر این، اجازه می‌دهد تا فیلدها برای URL ، تاریخ، شماره، کارت اعتباری و غیره تأیید شوند. همچنین برای انواع داده های نامعتبر فیلد، ویژگی Field Highlight را ارائه کرده و دامنه‌ای برای نمایش پیام‌های خطا برای هر قسمت ارائه می‌کند. قوانین اعتبار سنجی نیز راحت هستند.

این افزودنی مفید امکان اعتبار سنجی تعاملی را نیز فراهم کرده و با فرم‌های مختلف کار می کند. با این حال محدودیت‌های خود را دارد. بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته برای کاربران حرفه ای addon اختصاص یافته است و باعث می‌شود کاربران رایگان این افزونه محدود شوند.

Redirection for Contact Form 7 (افزونه های فرم تماس 7)

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

فرم تماس 7 به شما امکان می‌دهد یک پیام ساده ایجاد کنید که هر زمان کاربر فرمی را ارسال می‌کند، نمایش داده شود. اگرچه این ویژگی خوب است اما شما می‌توانید با استفاده از صفحات کامل اختصاصی که مستقیماً به نتیجه می رسند، به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید.

شما می توانید بازدید کننده را به صفحه “تشکر” هدایت کنید. همچنین می‌توانید کاربر را به صفحه فروش، صفحه محصولات پرفروش یا یک محتوای محبوب ارسال کنید. شما می‌توانید خوانندگان خود را به هر صفحه‌ای که مایل هستید هدایت کنید، این به خود شما بستگی دارد. برای مدیریت ریدایرکت‌ها کافیست افزونه رایگان Contact Form 7 Redirection را نصب و فعال سازی کنید.

Contact Form 7 MailChimp Extension

افزودنی های جانبی فرم تماس 7 | افزونه های Contact Form 7

این افزودنی یک سرویس ضروری را برای افزونه‌های فرم ساز ایجاد می‌کند. با اینکه بسیاری از بهترین افزونه‌های فرم ساز وردپرس، افزونه خود را با نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی و بهترین افزونه‌های ایمیل مارکتینگ وردپرس مانند MailChimp ادغام می کنند، فرم تماس 7 باید از افزودنی‌های خارجی کمک بگیرد.

برخی از توسعه دهندگان با هم همکاری کرده و روشی را برای ادغام MailChimp با فرم تماس 7 ارائه دادند. شما می‌توانید از  Contact Form 7 MailChimp Extension استفاده کرده و فرم‌ها را به صورت خودکار به لیست‌های از پیش تعیین شده در MailChimp اضافه کنید. این افزونه از جدیدترین API MailChimp استفاده می‌کند و با چندین لیست ایمیل و کلیدهای API سازگار است.

جمع بندی

افزونه فرم تماس 7 یکی از بهترین افزونه‌های فرم ساز وردپرس است که به شما امکان می‌دهد یک فرم تماس عالی را ایجاد کرده و در سایت وردپرس خود قرار دهید. اما این افزونه با تمام توانایی‌هایی که دارد یک افزونه کامل نیست. برای اینکه بتوانید یک فرم تماس بی نقص با تمام ویژگی‌های مورد نیاز خود را داشته باشید به افزودنی‌های این افزونه نیاز دارید. در این مقاله بهترین افزونه‌های Contact Form 7 را معرفی کردیم.

امیدواریم از این آموزش بهره لازم را برده باشید. دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *