پلاگین وردپرس

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

آیا تاکنون نیاز به انتقال محتوا از یک سایت به یک سایت وردپرس دیگر داشتید؟ از نگاه اول ممکن است سخت به نظر برسد، اما شما فقط به قابلیت اکسپورت و ایمپورت وردپرس نیاز دارید تا به راحتی تمام کارها انجام شود. ما در این مقاله افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس را برای شما معرفی می‌دهیم.

درون ریز وردپرس (WordPress Importer) چیست؟

درون ریز یک ابزار درون ساخته وردپرس است که برای انتقال محتوا از یک سایت موجود در وردپرس به یک سایت دیگر استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از این ابزار برای انتقال سایت از لوکال هاست به یک سرور آنلاین استفاده کنید.

وقتی در مورد درون ریزی محتوای وردپرس صحبت می‌کنیم، منظور کپی کردن نوشته ها، برگه ها، رسانه ها و سایر المان ها از یک وب سایت به وب سایت دیگر است.

شما می‌توانید داده های مختلفی شامل موارد زیر را با درون ریز وردپرس انتقال دهید:

  • نوشته ها، برگه ها و سایر انواع پست های سفارشی
  • دیدگاه ها
  • فیلد های سفارشی و متای نوشته ها
  • دسته ها، برچسب ها و طبقه بندی های سفارشی
  • نویسندگان

همچنین باید توجه داشته باشید که درون ریز وردپرس به شما امکان می‌دهد از سایر پلتفرم های وبلاگ نویسی نیز اطلاعات را درون ریزی کنید. اگر تصمیم داشته باشید که از سایر سیستم های مدیریت محتوا به وردپرس مهاجرت کرده و اقدام به طراحی سایت با وردپرس کنید، این ابزار بسیار مفید خواهد بود.

در چه شرایطی از درون ریزی و برون بری در وردپرس استفاده می کنید؟

ممکن است بخواهید یک سایت را به صورت کامل درون ریزی کرده و نسخه اصلی را حذف کنید یا تنها بخش‌های خاصی از آن را جابجا کنید.

یکی از شرایطی که ممکن است بخواهید یک سایت را به صورت کامل درون ریزی کنید وقتی است که یکی از سایت‌های شما با وجود تمام کارهایی که برای بهبود عملکرد آن انجام داده‌اید، باز هم به خوبی عمل نمی‌کند.

در چنین شرایطی ممکن است بخواهید آن سایت را از دسترس خارج کنید اما نمی‌خواهید تمام مطالبی که برای آن تولید کرده‌اید را از دست دهید.

به عنوان مثال، یک وبلاگ سلامت را با تمرکز روی دستورهای غذایی شروع کردید اما با گذشت زمان تمرکز آن به تناسب اندام تغییر کرده است. مخاطبان جدید شما علاقه مند به محتوای قدیمی شما نیستند، اما نمی‌خواهید تلاش هایی که برای ایجاد آن انجام داده اید را هدر دهید.

در این حالت به جای اینکه اجازه دهید آن مقالات در صفحات بایگانی شما کم رنگ شوند، می‌توانید آنها را به یک وب سایت مرتبط تر وارد کنید. شما می‌توانید مقالات قدیمی خود را به یک سایت موجود اضافه کنید که متناسب با موضوع مورد نظر شما باشد یا یک سایت هدفمند جدید برای آنها ایجاد کنید یا محتوا را به کسی بفروشید که بتواند از آنها بهتر استفاده کند.

بهترین افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

یک راه حل ساده تر برای برون بری/درون ریزی اطلاعات در وردپرس استفاده از افزونه ها است. ابزار درون ریز وردپرس به شما امکان می‌دهد تا محتوای وبلاگ خود را از یک سایت به سایتی دیگر منتقل کنید. اما این تمام کاری است که این ابزار برای شما انجام می‌دهد.

افزونه هایی که در این مقاله به عنوان بهترین افزونه های درون ریزی/برون بری وردپرس معرفی می‌شوند، دارای رابط گرافیکی کاربرپسند و زیبایی بوده و برخی از آنها برای کاربردهای دیگری مانند درون ریزی/برون بری اکانت کاربر یا سفارشات ووکامرس طراحی شده اند. در ادامه آموزش به معرفی این افزونه ها می‌پردازیم.

افزونه Widget Importer & Exporter (بهترین افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس)

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

اگر ابزارکی در سایت خود دارید که به آن بسیار علاقه داشته و می‌دانید از نظر تبدیل برای یکی از سایت‌های شما بسیار مؤثر بوده، می‌توانید این ابزارک را در یک سایت دیگر بدون نیاز به ساخت آن از ابتدا بسازید.

افزونه Widget Importer & Exporter یکی از بهترین افزونه های درون ریز و برون بری اطلاعات در وردپرس است که می‌توانید از آن برای برون بری داده ها از یک سایت و درون ریزی آنها در سایت دیگر استفاده کنید.

افزونه Customizer Export/Import

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

اگر قالبی را در سایت خود دارید که دقیقاً همان است که می‌خواهید آن را در سایت دیگری کپی کنید، افزونه Customizer Export/Import می‌تواند به شما کمک کند.

اما قبل از آن باید مطمئن شوید که قالب شما از سفارشی ساز وردپرس برای تنظیماتش استفاده می‌کند و قالب فعال نیز هست. پس از آن می‌توانید تنظیمات را مستقیماً از رابط سفارشی ساز منتقل کنید. همه تنظیمات و گزینه ها قابل انتقال هستند.

هنگام ایمپورت کردن، شما می‌توانید تصاویر را نیز حذف کنید. توسعه دهندگان با استفاده از فیلترها می‌توانند گزینه هایی که جزء سفارشی ساز نیستند را فیلتر کنند. پس از اتمام درون ریزی، صفحه رفرش می‌شود و همه تغییرات نمایش داده می‌شود.

افزونه Export All URLs (بهترین افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس)

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

Export All URLs یک افزونه ساده است که در سایت شما صفحه ای ایجاد می‌کند که در آن همه عناوین، دسته ها و URL ها قرار دارد. از آنجا می‌توانید تمام نوشته ها و برگه های منتشر شده خود و همچنین نوشته هایی که برای انتشار زمان بندی شده‌اند را به سرعت بررسی کنید. شما می‌توانید داده ها را برون بری کرده و آنها را بر اساس نوع پست دسته بندی کنید.

افزونه Export All URLs زمانی مفید است که بخواهید تمام URL ها را برای سایت خود بررسی کنید یا وقتی سعی در ریدایرکت 301 با استفاده از htaccess. دارید. شما می‌توانید URL های نویسنده را فیلتر کرده و نام های مورد نظر خود را به فایل های CSV اختصاص دهید، و همچنین برای محافظت از داده های حساس نام فایل ها را بطور تصادفی ایجاد کنید.

افزونه Woo Import Export (بهترین افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس)

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

افزونه Woo Import Export یک افزونه پرمیوم برون بری و درون ریزی وردپرس است که تنها برای فروشگاه های WooCommerce کار می‌کند. شما با این افزونه می‌توانید برون بری و درون ریزی معمولی را مانند سایر افزونه ها انجام دهید اما دارای فیلترینگ پیشرفته و مدیریت فیلد پیشرفته است و حتی می‌توانید برون بری یا درون ریزی داده ها را در فواصل زمانی مشخص برنامه ریزی کنید.

افزونه Export any WordPress data to XML/CSV

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

برای برخی از شما که ایده ویرایش داده ها با اکسل را دوست دارید، افزونه WP All Export با نام فعلی Export any WordPress data to XML/CSV می‌تواند مفید باشد.

علاوه بر این، به شما امکان می‌دهد قسمت های خاصی از اطلاعات خود را با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن صادر کنید که کار را برای شما بسیار ساده کرده است.

حتی اگر قصد ندارید محتوای خود را به سایت دیگری منتقل کنید، هنوز می‌توانید از این افزونه برای ویرایش و تنظیم مجدد داده های خود استفاده کنید.

افزونه Ultimate CSV Importer (بهترین افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس)

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

افزونه Ultimate CSV Importer یا Easy Drag And drop All Import کلیه ویژگی های لازم برای واردات و صادرات را در یک بسته نرم افزاری با مراحل ساده فراهم می‌کند. همچنین با سریع انجام دادن برون بری و درون ریزی باعث صرفی جویی در وقت شما می‌شود.

افزونه Import users from CSV with meta

افزونه های درون ریزی و برون ریزی در وردپرس

این افزونه Import users from CSV with meta به شما امکان می‌دهد تا کاربران را به راحتی درون ریزی کنید. اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین با بسیاری از مشتریان ثبت شده هستید، این افزونه می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

این امر باعث می‌شود بدون نیاز به ورود مجدد به پایگاه داده کاربر، سایت را تغییر دهید.

این افزونه مانند سایر ابزارهای وارد کننده کار می‌کند. شما می‌توانید در کوتاه ترین زمان، داده های کاربر را به یک پرونده CSV صادر کرده و آن را به سایت جدید خود وارد کنید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *