سئو

آموزش کار با ابزار گوگل ترندز (Google trends)

آموزش کار با ابزار گوگل ترندز (Google trends)
آموزش کار با ابزار گوگل ترندز (Google trends)

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در نقطه 1 که با نشانگر قرمز رنگ نیز نشان داده شده است امکان انتخاب موقعیت جغرافیایی (کشور) در این ابزار تعبیه شده و خوشبختانه در لیست کشورهای آن کشور ایران نیز موجود است.

در نقطه 2 نیز کادری را مشاهده می کنید که می توانید در آن عبارت کلیدی مورد نظر خود را آنالیز کنید. امکان تایپ عبارت های فارسی نیز در این ابزار وجود دارد کافیست زبان کیبورد خود را فارسی انتخاب کنید، عبارت مورد نظر خود را نوشته و در نهایت روی ذره بین انتهای کادر کلیک کنید تا نتایج آنالیز عبارت مورد نظر را مشاهده کنید. برای مثال ما عبارت طراحی سایت را مورد تحلیل قرار داده ایم.

آموزش کار با ابزار گوگل ترندز (Google trends)

در تصویر بالا نمودار نتیجه آنالیز عبارت طراحی سایت در ابزار گوگل ترندز دیده می شود. این نمودار میزان جستجوی عبارت طراحی سایت را در یک بازه زمانی 12 ماهه نشان می دهد.

اطلاعات این نمودار برای استفاده در امور مرتبط با بازاریابی بسیار مفید و کاربردی است. به‌عنوان‌مثال، زمانی که حجم جستجو بالاتر و نزدیک به 100 است نشان‌دهنده افزایش علاقه و نیاز مردم بوده و به‌عنوان یک فرصت خاص می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشید.

در نقطه 3 این امکان برای کاربران تعبیه شده تا بازه زمانی آنالیز را تغییر دهند به عنوان مثال می توان بازه زمانی را از سال 2004 تا 1 ساعت پیش تغییر داد.

در نقطه 4 این امکان وجود دارد تا دسته بندی افرادی که عبارت طراحی سایت را جستجو کرده اند انتخاب کنید. به صورت پیش فرض گوگل ترندز عبارت مورد نظر شما را در همه گروه های موجود مورد بررسی قرار می دهد.

در نقطه 5 نیز می توانید موتور جستجوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. گوگل ترندز به صورت پیش فرض نتایج آنالیز در موتور جستجوی گوگل را به شما نشان می دهد.

در نقطه 6 نیز امکان مقایسه چندین کلمه کلیدی برای کاربران در نظر گرفته شده است. کافیست  + Compare را انتخاب کرده و عبارت جدید را اضافه کنید. در این قسمت می‌توانید تا 5 مورد را اضافه و مقایسه کنید.

در نقطه 7 نیز این امکان در نظر گرفته شده تا نتایج تحلیل عبارت مورد نظر را برای خود دانلود کنید.

آموزش کار با ابزار گوگل ترندز (Google trends)

گوگل ترندز علاوه بر اطلاعاتی که از میزان جستجوی عبارت کلیدی مورد نظر در بازه های زمانی مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد طبق آنچه که در تصویر بالا ملاحظه می کنید اطلاعاتی در خصوص تراکم جستجوی عبارت در مناطق جغرافیای مختلف نیز ارائه می دهد.

در نقطه 8 تصویری از کشور ایران مشاهده می کنید. در این تصویر شهرهایی که عبارت طراحی سایت در آن ها بیشتر جستجو شده است با رنگ آبی تیره و شهرهایی که این عبارت را اصلا جستجو نکرده اند با رنگ سفید نمایش می دهد.

در نقطه 9 نیز آماری از بیشترین جستجو در شهرهای مختلف ایران مشاهده می شود. به عنوان مثال بیشترین جستجوی عبارت طراحی سایت در سال گذشته در شهر قزوین صورت گرفته است.

آموزش کار با ابزار گوگل ترندز (Google trends)

در قسمت Related topics یا نقطه 10 و در قسمت Related queries یا نقطه 11 می توانید موضوعات یا کوئری‌های مرتبط با طراحی سایت و میزان محبوبیت آنها را مشاهده نمایید.

 رشد محبوبیت (Rising) یا مجموع تعداد جستجو (Top) اصطلاحات دیگری هستند که در تصویر بالا مشاهده  می شوند و لازم دانستیم تا شما را با مفهوم آنها آشنا کنیم. ضمناً وجود کلمه Breakout در جلوی یک عبارت به معنی رشد محبوبیت بسیار سریع و ناگهانی آن است.

مطالعه این مقاله برای علاقه مندان به حوزه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان سئو سایت پیشنهاد می شود.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *