سئو طراحی سایت

نکات مهم در انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت

نکات مهم در انتخاب دامنه مناسب سئو برای وب سایت

انتخاب نام دامنه مناسب اولین قدم مهم و اساسی در سئو سایت می‌باشد و شامل قوانین و قواعد زیادی می‌باشد. مشهد سئو به عنوان یکی از نمایندگان سئو در مشهد در این مقاله شما را با تکنیک‌های انتخاب نام دامنه مناسب آشنا می‌کند تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

وقتی قرار است قبل از طراحی سایت دامنه‌ای انتخاب کنیم که بهتر است که کوتاه و قابل فهم باشد. هنگامی که نام دامنه برای سایتی در نظر گرفته می‌شود باید هم برای ماشین و هم برای کاربر قابل خواندن باشد. 

نام دامنه کوتاه مناسب‌تر است یا بلند؟

 آدرس‌های کوتاه و ساده راحت‌تر در ذهن کاربران می‌مانند. وقتی کاربر با آدرس‌های طولانی و با کاراکترهای مختلف روبرو شود احتمال کلیک کردن بر روی آن بسیار کمتر از وقتی است که با دامنه‌ای کوتاه و قابل خواندن مواجه شود پس صراحتأ می‌توان گفت که نام دامنه تأثیر مستقیمی بر روی نرخ کلیک یا ctr سایت شما دارد.

مثال : با سایتی با آدرس زیر مواجه می‌شود.

http://www.example.com/folder/1/1089257/X1/000023a.html

زمانی که شما مطلبی را جستجو می‌کنید، وقتی با لینک‌های طولانی و نامفهوم مانند مثال بالا روبرو شوید احتمال کلیک کردن بسیار کم است و یا حتی اگر بدانید که چنین نام دامنه‌ای مربوط به سایتی معتبر می‌باشد، احتمال اینکه تمام آدرس دامنه کپی نشود بسیار زیاد خواهد بود زمانی که شما نام دامنه را ناقص کپی کنید به جای صفحه فرود به صفحه 404 ارجاع داده می‌شوید.

استفاده مناسب دیگر از نام دامنه زمانی است که کاربر با متن لینک با سایت شما آشنا می‌شود دراین صورت دامنه خوب باعث می‌شود که کاربران و موتور جستجو راحت تر با آن ارتباط داشته باشند و نام دامنه شما در ذهن کاربر بماند.

تأثیر نام دامنه بر سئو سایت

نام دامنه سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERPs) نمایش داده می‌شود.

هنگامی که کاربران مطلبی را جستجو می‌کنند در صفحه جستجو گوگل سه بخش اصلی نمایش داده می‌شود.

  1. عنوانی که به سایت شما لینک خورده است.
  2. نام دامنه
  3. توضیحات سایت شما یا دیسکریپشن پس در هر جستجو کاربران نام دامنه را مشاهده می‌کنند و از طریق بازدید سایت شما افزایش می‌یابد.

انتخاب نام دامنه و نمایش نام در گوگل برای سئو

انتخاب نام دامنه و نمایش نام در گوگل

برای اطمینان از بهینه بودن نام دامنه و آدرس دهی صفحات، می‌توان از ابزار کمکی وب مستر استفاده کرد.

چگونه نامی مناسب برای سایت انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین مرحله برای ایجاد سایتی معتبر با بازدیدکننده زیاد انتخاب نام دامنه مناسب و بهینه می‌باشد. وقتی سایتی فارسی می‌باشد و شما می‌خواهید نام دامنه فینگلیش باشد باید یک املای صحیح در نظر گرفته شود. در ادامه به بررسی راهکارهای انتخاب نام مناسب دامنه پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

انتخاب عنوان اصلی سایت

برای انتخاب عنوان باید کلماتی استفاده شود که برای کاربران قابل فهم و با محتوای سایت مرتبط باشد. 

هنگامی که نامی را برای سایت خود انتخاب می‌کنید بهتر است به نکات زیر توجهی داشته باشید:

  • پرهیز از نام‌های طولانی و اعداد در نام دامنه
  • استفاده کردن از آدرس صفحات بدون مفهوم و معنی مانند  page1
  • استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در آدرس سایت
  • اجتناب از ایجاد صفحات نامربوط

هنگامی که در حال ایجاد ساختار درختی برای آدرس سایت هستید تا جایی که امکان دارد صفحات نامربوط را حذف کنید و از نام‌های بی‌معنی و ایجاد تعداد پوشه‌های زیاد پرهیز کنید.

مانند:    /dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.htm

  • عدم ایجاد چند آدرس برای یک صفحه
  • وجود چند آدرس برای یک دامنه
  • عدم به کارگیری حروف بزرگ در نام دامنه
  •  برای نام دامنه از مخفف کلمات استفاده کنید

بسیاری از سایت‌هایی که برند هستند نام دامنه خود را مخفف نام شرکت و یا فروشگاه مربوطه گذاشته‌اند برای این کار حروف اول را به انگلیسی کنار هم قرار دهید اما قبل از این کار دقت کنید که تلفظ حروف کنار هم چیده شده آسان و دارای آهنگی در حین تلفظ باشد. زمانی که حروف کنار هم چیده می‌شوند باید مفهوم و معنایی را القا کنند. از مخفف کلماتی که یادآور معناهای تمسخرآمیز هستند پرهیز کنید البته ناگفته نماند برای مخفف کردن نام دامنه الزامی برای چیدن حروف اول شرکت کنار هم ندارید مهم انتخاب نامی است که در ذهن ها ماندگار شود. مانند LG

نتیجه گیری:

نام دامنه نباید شامل عدد و خط تیره باشد البته ناگفته نماند که سادگی نام از هر قاعده‌ای مهم‌تر است مثلا  P30download با وجود رعایت نکردن عدم استفاده دو املا و عدم رعایت قانون استفاده از اعداد بازهم توانسته در ذهن‌ها ماندگار شود و خود را برند کند.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *