آموزش ChatGPT

چت جی پی تی مخفف “Generative Pre-trained Transformer” است؛ به عبارتی ChatGPT یک ربات هوش مصنوعی مولد و یک ابزار پردازش زبان طبیعی است که توسط OpenAI ساخته شده است، از طریق آن برای ایجاد گفتگو و مکالمه‌ای شبیه به انسان استفاده می‌شود. چت جی پی تی همانند سرویس‌های چت خودکار که در وب سایت‌های خدمات مشتری موجود هستند، عمل می‌کند؛ چرا که افراد می‌توانند از آن سوال بپرسند و از آن توضیح و پاسخ دریافت کنند.

البته چت جی پی تی تنها برای تولید محتوا متنی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و خدمات دیگری در زمینه ساخت تصاویر، ترجمه، خلاصه‌سازی متن، کد نویسی، زبان‌های برنامه نویسی و … نیز دارد.

استفاده از ChatGPT در حوزه های مختلفی مانند پشتیبانی مشتریان، آموزش، تبلیغات و بازاریابی، بازی های آنلاین و … می تواند مفید باشد. این سیستم می تواند به عنوان یک مکمل به انسان ها در ارتباط با کاربران و مشتریان به کار گرفته شود و زمان و هزینه های مربوط به پشتیبانی و ارتباطات را کاهش دهد

مزایای ChatGPT چیست؟

مزایای استفاده از ChatGPT شامل افزایش سرعت و کارایی در ارتباط با کاربران، امکان ارائه خدمات 24 ساعته و در تمام روزهای هفته، پشتیبانی چند زبانه، افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی مشتریان می باشد. علاوه بر این، چت جی پی تی می تواند بهبود نمایش محتوا و افزایش تعامل با کاربران را فراهم کند. 

معایب ChatGPT چیست؟

اما همچنین باید به معایب استفاده از ChatGPT نیز توجه کرد. برخی از معایب این سیستم شامل ناتوانی در فهم و پاسخ به موارد پیچیده و متنوع، عدم توانایی در ارائه راه حل های دقیق و حل مشکلات پیچیده، و احتمال وقوع خطاهای ناشی از استفاده از الگوریتم های خودآموز می باشد.

آیا ChatGPT رایگان است؟

ChatGPT به صورت رایگان از طریق وب سایت OpenAI در دسترس است. کاربران باید برای یک حساب OpenAI رایگان ثبت نام کنند. همچنین گزینه ای برای ارتقا به ChatGPT Plus برای دسترسی به GPT-4، پاسخ های سریع تر، عدم خاموشی پنجره ها و در دسترس بودن نامحدود وجود دارد . ChatGPT Plus همچنین به ویژگی های جدید با نرخ اشتراک 20 دلار در ماه اولویت دسترسی می دهد.

بدون اشتراک، محدودیت هایی وجود دارد. قابل توجه ترین محدودیت نسخه رایگان دسترسی به چت جی پی تی زمانی که برنامه در ظرفیت است. عضویت پلاس دسترسی نامحدودی را برای جلوگیری از خاموشی ظرفیت می دهد.

چگونه می توانید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید؟

هوش مصنوعی چت جی پی تی یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های چت با ربات‌های هوشمند است که به کاربران امکان می‌دهد با ربات‌ها به صورت طبیعی و روان چت کنند.ChatGPT در واقع یک شبکه عصبی عمیق است که با استفاده از ترینینگ با داده‌های بسیار زیاد، قابلیت یادگیری زبان طبیعی را دارد.

در اینجا، آموزش کامل استفاده از هوش مصنوعی چت جی پی تی  (ChatGPT)  را برای شما شرح خواهیم داد:

برای دسترسی به ChatGPT، یک حساب OpenAI ایجاد کنید. به chat.openai.com بروید و سپس ثبت نام «Sign Up» را انتخاب کنید. و یک آدرس ایمیل وارد کنید یا از یک حساب Google یا Microsoft  برای ورود به سیستم استفاده کنید.

پس از ثبت نام، یک درخواست یا سوال را در کادر پیام در صفحه اصلی ChatGPT  تایپ کنید.

ثبت نام ChatGPT در ایران

هوش مصنوعی ChatGPT

نحوه ثبت نام چت جی پی تی در ایران کمی متفاوت با خارج از کشور است. آن هم تنها به یک دلیل است!

در گوگل ChatGPT را سرچ بزنید. بر روی اولین سایتی که در داخل گوگل نمایش داده می‌شود، کلیک کنید؛ سپس برای شما صفحه جدیدی باز می‌شود که باید بر روی گزینه Sign Up کلیک کنید. (اگر پیش از این در چت جی پی تی اکانت ساخته‌اید باید بر روی گزینه Log In کلیک کنید.)

زمانی که اثبات کردید ربات نیستید، وارد بخش و صفحه جدیدی می‌شوید که باید آدرس ایمیل خود را به همراه نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. بعد از آن از شما یک شماره تلفن همراه می‌خواهد که با شماره ایرانی ممکن نیست؛ به همین خاطر باید برای ساخت اکانت چت جی پی تی یک شماره مجازی خریداری کنید و آن شماره را وارد کنید تا کد بر روی آن ارسال شود. کد را وارد کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود. در این صفحه باید هدف خود را از ساخت اکانت در چت جی پی تی معین کنید.

مرحله بعدی که مرحله آخر است وارد صفحه اصلی چت جی پی تی می‌شوید و از طریق VPN می‌توانید از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

در نهایت ChatGPT یک ابزار قدرتمند و موثر برای ارتباط با کاربران و مشتریان است که می تواند به بهبود تجربه کاربری و افزایش کارایی و کارآمدی در ارتباطات سازمانی کمک کند. اما برای استفاده موثر از این سیستم، نیاز به آموزش و تنظیمات مناسب برای جلوگیری از مشکلات و خطاهای احتمالی وجود دارد.

سوالات متداول

1 - ChatGPT چیست؟

یک هوش مصنوعی که از طریق آن می‌توان به انجام کارهای مختلفی همچون تولید محتوای متنی، کد نویسی و … پرداخت.

2 - چت جی پی تی به چه سوالاتی پاسخ نمی‌دهد؟

به سوالاتی که در زمینه سیاسی، اخلاقی، اطلاعات حساس و … نیاز داشته باشد، پاسخ نمی‌دهد.

3 - مهم‌ترین ویژگی‌های چت جی پی تی چیست؟
  • انجام چند وظیفه به صورت همزمان
  • سرعت بالا
  • بیش از 175 میلیارد پارامتر
4 - هوش مصنوعی چیست؟

یکی از بخش‌های علوم کامپیوتر است که به ساخت ماشین‌های هوشمند می‌پردازد.

5 - کاربردهای چت جی پی تی چیست؟
  • حل مسائل مربوط به برنامه نویسی
  • جستجوی اطلاعات
  • پاسخ به سوالات
  • و …

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *