صفحه درباره ی ما، یکی از مهمترین صفحات وب در سایت شما است اگر سئو صفحه درباره ما خود را درست طراحی کنید، به شما کمک میکند تا یک برند قوی بسازید و خود را به عنوان متخصص در صنعت خود نشان دهید.
به طور معمول، تنها درصد کمی از بازدید کنندگان سایت شما به این صفحه نگاه میکنند (به عنوان مثال فقط 0.5٪ مشتریان یک سایت B2C به صفحه درباره ی ما شما نگاه می کنند و 80٪ از آنها کاربران جدید هستند) به نوعی میتوان گفت در این نوع کسب کار مشتریان بر روی تاریخچه و درباره ی ما حساس نیستند.
صفحه درباره ی ما دلایل مهمی برای تأیید اعتبار کاری شما برای افرادی هستند که شما را نمیشناسند و هنوز دلیلی برای اعتماد به شما ندارند.
صفحات “درباره ما” بیشتر در سایتهای B2B استفاده میشود، جایی که تاریخچه و موقعیت یابی شرکت عامل اصلی در چرخه خرید است، به خصوص هنگام انتخاب شریک تجاری بلند مدت!
نکات مهم در سئو طراحی صفحه درباره ی ما:
سه سؤال اساسی وجود دارد که صفحه طراحی شده شما باید به آنها پاسخ دهد:
- سوال اول: شما که هستید؟
- سوال دوم: دلایل فعالیت شما در این حوزه چیست؟
- سوال سوم: چه چیزی شما را نسبت به رقبایتان متفاوت میکند؟
محتوا موجود در صفحه درباره ی ما شما باید داستان تجارت شما را به روشی منحصر به فرد بازگو کند (بنابراین قطعاً توسط شخص ثالثی که نمیفهمد شما چه کاری انجام میدهید نوشته نشده نشود) برای نوشتن این صفحه از تکنیکهای ترغیب استفاده کنید تا بتوانید اعتماد مردم را به خوبی جلب کنید!
قرار دادن چه اطلاعاتی در صفحات “درباره ما” ضروری است؟
برخی اطلاعات وجود دارد که مردم انتظار دارند در چنین صفحاتی مشاهده کنند.
در واقع این اطلاعات باید شامل خلاصه نمایندگی های شرکت و نوع فعالیت های آن باشد
بسیاری از سایت های فنی و نمایندگی ها می توانند توضیح نحوه ی ناامید کننده برخورد کنند، اما سعی کنید حداقل آن را به طور خلاصه به درستی بیان نمایید.
چه مواردی را در صفحه درباره ی ما خود قرار دهیم؟
خلاصهای از فرهنگ شرکت و ارزشهای اصلی را بیان کنید
توصیفات مشتریان / طرفداران اصلی
برخی از مشتریانی که با آنها کار کرده اید را با تصویر توضیحات و یا فایل ویدئویی توصیف کنید
تصویری از کارمندان کلیدی که در مجموعه شما نقش دارند را در صفحه ی درباره ی ما خود به نمایش بگذارید
سعی کنید تصاویر شفاف همراه با مشخصات کامل کارمندان و پرسنل خود را در صفحه دربارهی ما خود قرار دهید
محتوای تعاملی استفاده کنید سعی کنید محتوایی که در صفحات خود استفاده میکنید یک محتوای تعاملی و کاربر پسند باشد
10 نکته کلیدی برای نوشتن محتوا صفحه “درباره ما”
- از حقایق استفاده کنید، از اعجاز استفاده نکنید.
- اعتماد را به کاربران خود انتقال دهید
- آنچه که بازدید کنندگان به دنبال آن هستند را به آنها منتقل کنید
- مشخصات واقعی بهتر از ادعاهای جسورانه است.
- نگاهی به پشت پرده بیندازید و پشت پرده کسب و کار خود را بیان کنید
- اعتبارنامهها، گواهینامهها، جوایز خود را لیست کنید.
- تصاویر خود را به کاربران نشان دهید
مهمتر از همه اینکه جالب باشید!
نکته مهم دیگر در مورد صفحهی دربارهی ما این مساله است که چه افرادی از صفحه درباره ما About Us شما بازدید می کنند؟ آنها چه کسانی هستند؟ به احتمال زیاد، آنها مشتریان آینده نگری هستند که در نظر دارند که محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند و در تلاشند تا در مورد شما اطلاعاتی را به دست بیاورند که بتوانند به شما اعتماد کنند. و در واقع به دنبال پاسخ برای سوالات خود هستند.
- آیا این یک شرکت بزرگ است یا کوچک؟
- آیا این یک شرکت دولتی، مشاغل خصوصی است یا یک شرکت خانوادگی است؟
- چه مدت است که در حال تجارت و فعالیت هستید؟
- چه کسی در راس شرکت شما قرار دارد؟
- پایگاه و محل شرکت شما کجاست؟
- چه چیزی باعث می شود شرکت شما خاص باشد؟
- ارزش های اصلی مجموعه شما چیست؟
- چرا باید از شما بخرم و نه از رقیب شما؟
- صفحه About Us شما فرصتی دوستانه برای معرفی خود با بازدید کنندگان سایت شما فراهم میکند.
جواب دادن به آن سؤالات و موارد دیگر یک اصل مهم در نوشتن محتوا صفحه دربا ره ی ما است، اما باید با شور و شوق به آن نزدیک شوید. در واقع این صفحه یک فرصت برای شماست که به کاربران خود بگویید که چرا شما متمایز و موفق هستید. اما شما باید آن را به طرز ماهرانهای انجام دهید.
الان وقتشه!
جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر
نویسنده
مدیر سایت
حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.