پلاگین وردپرس

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

در یک وب سایت محتوا حرف اول را می زند. کاربرانی که به سایت شما مراجعه کرده و از قسمت جستجوی آن استفاده می‌کنند، به دنبال یافتن یک مطلب مشخص هستند و به طور تصادفی این کار را انجام نمی‌دهند. بنابراین ساخت فرم جستجو در وردپرس و بهینه سازی آن از طریق افزونه های جستجوی وردپرس مناسب، یکی از اقدامات ضروری در طراحی سایت با وردپرس است تا بتوانید مناسب‌ترین اطلاعات را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای یک سیستم جستجو پیش فرض است. با این حال اکثر کاربران به دنبال این هستند که قابلیت جستجو وبسایت خود را بهبود دهند و امکانات بیشتری به آن اضافه کنند. جستجو وردپرس محدودیت‌هایی دارد و تمام امکانات را در اختیار کاربران نمی‌گذارد. خوشبختانه افزونه‌های بسیاری برای این منظور طراحی و توسعه داده شده‌اند. در این مطلب به معرفی تعدادی از پلاگین های جستجو وردپرس می‌پردازیم.

چرا لازم است فرم جستجوی پیش فرض وردپرس را بهینه سازی کنید؟

فرم جستجوی پیش فرض وردپرس، انواع محتوای زیر را در برگه ها و نوشته های وب سایت شما می‌گردد تا ترم های جستجو را پیدا کند.

  • عناوین صفحه
  • متن پاراگراف
  • عناوین تصویر
  • کپشن های تصاویر
  • متن جایگزین تصویر
  • نام فایل ها

گزینه های فوق برای کاربران شما فوق العاده محدود کننده است. اگر نیاز به بازیابی نتایج حاصل از انواع دیگر صفحات یا مطالب موجود در وب سایت خود (مانند محصولات افزونه WooCommerce ) دارید، فرم جستجوی پیش فرض وردپرس نتایج قابل قبولی را به کاربران نشان نمی‌دهد. در مورد سایر المان های وب سایت شما شامل موارد زیر نیز این امر صادق است:

  • ابزارک ها
  • دیدگاه های کاربران
  • دسته ها و برچسب ها
  • عناوین گالری تصاویر، کپشن ها و متن های alt
  • فیلدهای سفارشی
  • و بسیاری موارد دیگر      

اگرچه جستجوی پیش فرض وردپرس از لحاظ تکنیکی عملکرد قابل قبولی دارد اما بخصوص در سایت های بسیار بزرگ، تابع کارآمدی نیست و الگوریتم های پیشرفته ای ندارد. بنابراین این احتمال وجود دارد که کاربران دقیقاً آنچه را که می‌خواهند پیدا نکنند.

جستجوی پیش فرض وردپرس تنها از نظر نتایج نشان داده شده محدود کننده نیست بلکه نظر اندازه نیز محدود کننده است. هرچه وب سایت شما بزرگتر شود، پردازش نتایج برای دیتابیس شما دشوارتر خواهد بود و مدت زمان طولانی‌تری طول خواهد کشید تا کاربران نتایج مورد نظر خود را دریافت کنند.

بنابراین نیاز به یک جستجوی قدرتمندتر و پایدارتر از آنچه که جستجوی پیش فرض وردپرس ارائه می‌دهد، نیاز دارید.

اگر حداقل یکی از موارد زیر در مورد سایت شما صدق می‌کند، باید بخش جستجوی وب سایت وردپرس خود را بهینه سازی کنید:

  • بیش از هزار صفحه محتوا یا محصولات در وب سایت خود دارید.
  • داده های شما نشان می‌دهد که فرم جستجوی داخلی محبوب است اما منجر به تبدیل نمی‌شود.
  • فرم جستجوی شما اقدامات زیادی دریافت می‌کند اما سرور میزبانی وب برای رسیدگی به درخواست ها تلاش زیادی می‌کند (یعنی بارگیری نتایج بیش از دو ثانیه طول می‌کشد).
  • شما می‌خواهید وب سایت خود را بدون نگرانی در مورد عدم موفقیت قسمت جستجوی سایت توسعه دهید.

در ادامه آموزش روش های بهبود و بهینه سازی فرم جستجو در وردپرس را بررسی می کنیم.

معرفی افزونه های جستجو در وردپرس برای بهبود آن

خوشبختانه افزونه های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند فرم جستجوی پیش فرض وردپرس را بهینه سازی کرده و آن را بهبود دهید. در ادامه آموزش به معرفی این افزونه ها می‌پردازیم.

Relevanssi – A Better Search (فرم جستجو در وردپرس و افزونه های جستجو)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

Relevanssi با بیش از 100،000 نصب فعال، یکی از محبوب‌ترین افزونه های جستجو در وردپرس است. Relevanssi همه ویژگی های جستجوی پیش فرض وردپرس را جایگزین کرده و الگوریتم های پیشرفته‌تری ارائه می دهد.

نسخه رایگان این افزونه برای سایت های کوچک یا شخصی مناسب است، در حالی که نسخه پرمیوم عملکرد شگفت انگیزی را برای مدیران سایت های بزرگ و Multisite ارائه می‌دهد. این افزونه علاوه بر بهینه سازی فرم جستجو در وردپرس، ویژگی املای پیشنهادی، مجموعه ای از گزینه ها از جمله امکان جستجوی برچسب ها، دیدگاه ها و دسته ها را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

Ivory Search – WordPress Search Plugin (فرم جستجو در وردپرس و افزونه های جستجو)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

یک راه دیگر برای نگه داشتن افراد در سایت و مشتاق کردن آنها به جستجوی بیشتر، اضافه کردن یک باکس جستجو در صفحه نتایج جستجو است. این امر به ویژه در صورت عدم یافتن نتیجه مفید است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک جستجوی متفاوت را امتحان کنید. یک روش آسان برای اضافه کردن باکس جستجو با افزونه Ivory Search است.

شما می‌توانید با استفاده از تابع اصلی وردپرس “get_search_form ()” ، کادر جستجو را مستقیماً به هر صفحه ای اضافه کنید.

Ajax Search Lite (بهترین افزونه های جستجوی وردپرس)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

یکی از افزونه هایی که امکان جستجوی زنده را در وب سایت وردپرس شما فراهم می‌کند، افزونه Ajax Search Lite است. این افزونه به کاربران امکان می‌دهد تا سایت شما را با نتایجی که به محض تایپ کردن آنها بروز می‌شود، جستجو کنند.

افزونه Ajax Search Lite گزینه‌های بیشتری شامل فیلتر دسته، تکمیل خودکار گوگل و پیشنهادات کلمات کلیدی است.

نسخه پرمیوم این افزونه از افزونه bbPress و افزونه BuddyPress و افزونه WooCommerce و JigoShop پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند انواع پست های سفارشی شما را جستجو کنند. به علاوه ویژگی هایی برای کش کردن، فیلدهای سفارشی، بیش از 100 قالب، 4 طرح بندی و موارد دیگر را دارد.

Search & Filter (بهترین افزونه های جستجوی وردپرس)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

Search & Filter یک افزونه جالب و رایگان برای ساخت فرم جستجوی پیشرفته در وردپرس همراه با ویژگی فیلتر کردن است. با استفاده از این افزونه می‌توانید از تمام دسته ها، برچسب ها، طبقه بندی های سفارشی، انواع پست ها و تاریخ های انتشار برای فیلتر کردن نتایج جستجو استفاده کنید.

گزینه های فیلتر کردن را می‌توانید به صورت چک باکس، دکمه رادیویی، پنجره های کشویی یا انتخاب تاریخ نمایش دهید. علاوه بر این، می‌توانید از جستجوی کلمه کلیدی نیز استفاده کرده یا آن را غیرفعال کنید، به این معنی که می‌توانید از Search & Filter به عنوان یک المان ناوبری استفاده کنید. نتایج با استفاده از AJAX نمایش داده می‌شوند، بنابراین بازدید کنندگان سایت مجبور نیستند برای بارگیری مجدد یک صفحه جستجو منتظر بمانند.

Google Custom Search Engine (بهترین افزونه های جستجوی وردپرس)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

یکی از ابزارهایی که برای بهبود جستجوی پیش فرض وردپرس استفاده می‌شود، موتور جستجوی سفارشی وردپرس است. Google Custom Search Engine یا GCS یک ابزار رایگان است که گوگل در اختیار کاربرانش قرار داده تا از فناوری قدرتمند جستجوی گوگل برخوردار شده و نتایج مرتبط تری را به بازدیدکنندگان نشان دهند.

شما هم می‌توانید با استفاده از افزونه و هم بدون آن موتور جستجوی سفارشی گوگل را به سایت وردپرس خود متصل کنید. افزونه WP Google Search یکی از بهترین افزونه ها برای این کار است.

WP Google Search (بهترین افزونه های جستجوی وردپرس)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

WP Google Search یک افزونه ساده برای ادغام جستجوی سفارشی گوگل در سایت وردپرس از طریق ابزارک است. این افزونه گزینه ای برای نمایش نوار جستجو در بالای نتایج جستجو، گزینه‌ای برای باز کردن لینک ها در یک تب جدید و گزینه هایی برای ویرایش CSS دارد.

اما اکثر گزینه های سفارشی سازی را می‌توان در منطقه جستجوی سفارشی گوگل یافت. شما می‌توانید ظاهر نتایج جستجو را در آنجا تغییر داده و همچنین ویژگی هایی مانند تکمیل سازی خودکار را فعال کنید.

اگر به دنبال ادغام نتایج جستجوی گوگل در وب سایت خود هستید، WP Google Search یک پل ارتباطی با کاربر را برای انجام همین کار فراهم می‌کند.

Search Exclude (بهترین افزونه های جستجوی وردپرس)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

Search Exclude یکی از بهترین افزونه های جستجوی وردپرس است که با حذف ترم های غیر مرتبط در نتایج جستجو، باعث افزایش کارایی و پیشرفت آن می‌شود.

افزونه Search Exclude به شما امکان می‌دهد نوشته ها، برگه ها و هر آنچه که بخواهید را از نتایج جستجوی وردپرس مستثنی کنید. این افزونه از ویرایش سریع و دسته جمعی نیز پشتیبانی می‌کند.

Advanced Woo Search

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

افزونه Advanced Woo Search از بهترین افزونه های جستجو در وردپرس است که از جستجوی آژاکس و نمایش صفحه نتایج پشتیبانی می‌کند. این افزونه برای کسانی که می‌خواهند یک فرم جستجوی قدرتمند و حرفه ای در فروشگاه ووکامرس خود داشته باشند و به مشتریان امکان پیدا کردن آسان محصولات مورد نظر را بدهند، بسیار مناسب است.

برخی ویژگی های اصلی افزونه Advanced Woo Search عبارت است از:

  • پشتیبانی از گوگل آنالیتیکس
  • جستجو در تمام محصولات ووکامرس
  • جستجو در عنوان محصول، محتوا، چکیده، دسته، برچسب، ID و SKU
  • صفحه تنظیمات کاربرپسند با گزینه های فراوان
  • پشتیبانی از ابزارک و شورت کد
  • امکان نمایش تصویر و قیمت محصول و بسیاری ویژگی های دیگر
  • نمایش نتایج جستجو براساس اولولیت منبع
  • پشتیبانی از محصول متغیر
  • و بسیاری ویژگی های دیگر

افزونه Advanced Woo Search هم به صورت رایگان و هم پرمیوم عرضه شده است. در نسخه Pro این افزونه می‌توانید به ویژگی های بیشتری شامل طرح بندی نتایج جستجو، فیلتر، جستجو در طبقه بندی های سفارشی و صفحات آرشیو ویژگی ها و بسیاری موارد دیگر دسترسی پیدا کنید.

Better Search (بهترین افزونه های جستجوی وردپرس)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

یکی از بهترین راهها برای استفاده بهتر از صفحه نتایج جستجو، ارائه مطالب مشابه با آنچه کاربران به دنبال آن هستند در کنار اطلاعات جستجو شده است.

 اگر سری به سایت آمازون زده و محصولی را در آن جستجو کنید، مشاهده می‌کنید که بر اساس جستجوی شما پیشنهاداتی را برای سایر محصولات مشابه نیز ارائه می‌دهد. قرار دادن مطالب ارزشمند در مقابل چشمان بازدید کنندگان می‌تواند مدت زمانی که در سایت شما می‌گذرانند را افزایش دهد. با پیشنهاد کردن بازدید از صفحات مختلف به خوانندگان می‌توانید کارهای زیادی در جهت کاهش بانس ریت سایت خود انجام دهید.

اگر به دنبال قابلیت جستجویی مشابه آنچه که Amazon یا eBay ارائه می‌دهند هستید، افزونه Better Search برای شما مناسب است.

Highlight Search Terms

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

یکی از اقداماتی که می‌توانید برای بهینه سازی نوار جستجو در سایت وردپرس خود انجام دهید، برجسته کردن عبارت جستجو در نتایج جستجو است. به این ترتیب، وقتی کوئری های جستجو به بازدید کنندگان سایت ارائه می‌شود، عبارت جستجوی آنها در نتایج هایلایت می‌شود. افزونه Highlight Search Terms این کار را برای شما انجام می‌دهد. این افزونه اگرچه ساده است اما می‌تواند به شما کمک کند تا بازدید کنندگان را به آنچه که در جستجوی آن هستند، هدایت کنید.

Search WP  (برای انتخاب الویت میان نتایج مختلف)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

افزونه Search WP یکی از محبوب‌ترین و بهترین پلاگین های جستجو وردپرس است. استفاده از این افزونه بسیار آسان است.

در این افزونه نتایج جستجو دقیق و کاملا مرتبط هستند و می‌توانید کلمات کلیدی را در عنوان نوشته، صفحه، دسته‌بندی‌ها، تگ‌ها و حتی دیدگاه‌ها جستجو کنید.  

هرچند می‌توانید صفحات نمایش داده شده را بر اساس نوع آن‌ها الویت‌بندی کنید. در این افزونه می‌توانید الگوریتم جستجو را با اختصاص دادن وزن – از ۱ تا ۱۰ – کنترل کنید. همان طور که مشخص است ۱۰ بیشترین مقداری است که می‌توانید به یک پست تایپ بدهید.

بعد از دانلود، نصب و فعالسازی این افزونه، Search WP محتوای وبسایت را خزش می‌کند، سپس قابلیت‌های پیش فرض را با امکانات خودش جابجا می‌کند. برای دسترسی به این افزونه از وبسایت رسمی آن بازدید کنید.

Ajax WP Query Search Filter  (برای افزودن صافی دسته بندی به جستجو پیشرفته)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

اگر که در وبسایت خود از دسته بندی‌ها، تگ‌ها و دیگر طبقه بندی‌های سفارشی برای مرتب کردن محتوا استفاده می‌کنید، پس اضافه کردن یک صافی دسته بندی برای کاربران بسیار کارآمد است.

برای دسترسی به چنین قابلیتی افزونه Ajax WP Query Search Filter بهترین گزینه است. در این افزونه می‌توانید فرم‌هاس سفارشی جستجو وردپرس را همراه با طبقه بندی‌ تنظیم کنید.

کاربران در این افزونه UX خوبی را تجربه می‌کنند. همچنین این افزونه سرعت بالایی دارد و نتایج جستجو در زمان کمی نمایش داده می‌شوند. برای دانلود این افزونه کافی است به وبسایت رسمی وردپرس بروید.

Swiftype Search  (برای دسترسی به آمار جستجوهای وردپرس)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

افزونه Swiftype Search یکی از افزونه‌های سبک و سریع جستجو وردپرس است که به راحتی با جستجو وردپرس یکپارچه می‌شود.

این افزونه به طور کلی جایگزین سیستم جستجو وردپرس می‌شود و تمام بخش‌های آن قابلیت سفارشی شدن دارند. کاربران می‌توانند استایل باکس جستجو، رنگ‌ها، فونت‌ها و … را تغییر دهند.

 این افزونه عملکرد کاربران را در زمان واقعی به شما نشان می‌دهد. به طوری که می‌توانید ببینید کاربران وبسایت به چه محتوایی علاقه‌مند هستند.

این افزونه به شما می‌گوید که کاربران روی چه نتایجی کلیک می‌کنند، دنبال چه محتوایی هستند و اطلاعات دیگری از این دست. یکی دیگر از مزیت‌های این افزونه پشتیبانی آن از ۱۳ زبان دنیاست. به همین خاطر تمامی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

افزونه Swiftype Search دارای رابط کاربری درگ اند دراپ است. این قابلیت استفاده از این افزونه و مرتب کردن نتایج را ساده‌تر می‌کند. این افزونه پولی است و می‌توانید هم از وبسایت خود افزونه و هم از وبسایت رسمی وردپرس دانلود کنید.

افزونه‌ی ACF: Better Search

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

ACF: Better Search یک افزونه‌ی ساده اما مؤثر است که می‌تواند تجربه‌ی جستجو را برای بازدید‌کنندگان شما به طور گسترده بهبود ببخشد. این افزونه در ابتدا نیاز دارد که Advanced Custom Fields یا فیلدهای سفارشی پیشرفته در سایت شما فعال باشد. از طریق این افزونه، کاربران شما می‌توانند از موتور جستجوی پیش فرض در وردپرس استفاده کرده و از میان فیلدهای سفارشی پیشرفته، جستجو انجام دهند. اگرچه شاید نسبت به جستجوگر پیش‌فرض بهبود قابل توجه‌ای ایجاد نکند اما در عین حال می‌تواند جستجو را بسیار دقیق‌تر و کمتر نا امید‌کننده جلوه دهد.

با استفاده از این افزونه می‌توانید به وسیله‌ی متن، حوزه‌ی متنی، شماره، ایمیل و نشانی اینترنتی جستجو انجام دهید. حتی می‌توانید یک حالت آرشیو را فعال کنید که جستجو را بسیار سریعتر انجام دهد اما انواع فیلد را بررسی نکند. این افزونه نسبت به سایر افزونه‌های جستجوی پیشرفته در وردپرس بسیار سبک و ساده است. علاوه بر این به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی قابل فهم و استفاده باشد.

Voice Search  (برای اضافه کردن جستجو صوتی به وردپرس)

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

پیش از این در مطالب خود از جستجو صوتی و اهمیت آن صحبت کرده‌ایم. گوشی‌های هوشمند امروزی اکثرا دارای قابلیت جستجو صوتی هستند. پس قطعا با این مقوله آشنا هستید. از هوش مصنوعی Siri گرفته تا کورتانا وGoogle Now همگی نمونه‌ای از دستیارهای صوتی هستند.

اینکه بتوانید قابلیت جستجو صوتی را به جستجو وردپرس اضافه کنید بسیار کارآمد است. خب، خوشبختانه این کار ممکن است. افزونه Voice Search وردپرس اجازه می‌دهد که این قابلیت را به وبسایتتان اضافه کنید.

افزونه جستجو آژاکسی Ajax Search Pro

معرفی بهترین افزونه های جستجوی وردپرس

یکی از بهترین افزونه های وردپرس در زمینه جستجو وردپرس Ajax Search Pro نام دارد.
این افزونه قابلیت نمایش نتایج جستجو به صورت ایجکس را داراست همچنین امکان تکمیل خودکار کلمات با حدس زدن حروف بعدی که کاربر قصد تایپ کردن آنرا دارد را نیز دارا می‌باشد. یکی از مهم‌ترین امکانات این افزونه قابلیت جستجو ایجکس در پست تایپ یا پست های سفارشی وردپرس است این ویژگی امکان جستجو ایجکس در ووکامرس و edd را ایجاد می‌کند.

برخی از ویژگی های افزونه عبارتند از:

  1. قابلیت جستجو آژاکس در نوشته، برگه، برچسب، دسته ها، کاربران، نمونه کار ها و …
  2. قابلیت جستجو آژاکسی در بین محصولات ووکامرس و edd
  3. قابلیت جستجو متادیتاهای محصولات، نوشته و…
  4. قابلیت تنظیم جستجو در عنوان ها، متن مطالب، کامنت ها و…
  5. تنظیم نمایش عبارت های پیشنهادی به کاربر
  6. سرعت جستجو سریع
  7. امکان فیلتر کردن بخشها مختلف توسط چک باکس
  8. امکان نماش تصویر شاخص در نتایج جستجو
  9. امکان گزارش گیری از سرچ های انجام شده
  10. کدنویسی کاملا استاندارد و واکنش گرا
  11. جستجو براساس تگ، موضوع، تاریخ و…
  12. و…

جمع بندی

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا، یک تابع جستجو را به صورت پیش فرض ارائه کرده است که با استفاده از آن می توانید فرم جستجو را در وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. با این حال اگر وب سایت بزرگی با هزاران نوشته و برگه دارید، فرم جستجوی پیش فرض وردپرس نمی تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. در این حالت باید از افزونه های جستجو وردپرس برای بهینه سازی و قدرتمندتر کردن بخش جستجوی سایت خود استفاده کنید.

امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد. دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *