سئو

سئو را مرحله به مرحله بیاموزید!

آموزش مرحله به مرحله سئو - مشهد سئو

سئو در مرحله اول و شروع کار، به دلیل اصطلاحات فنی جدید و وظایف بی پایان، سخت و ناامید کننده می باشد. و اینطور به نظر می رسد که سئوکاران نمی توانند با یکدیگر به توافق برسند. ولی در واقع سئو آنقدر هم پیچیده نیست و فقط چند مرحله دارد که با انجام آن ها می توانید به نتایج مورد نظر خود برسید.

1- آنچه را که مردم در جستجوی آن هستند، پیدا کنید!

سئوکارها این فرآیند را یافتن “تحقیق کلمات کلیدی” می نامند. برای انجام این کار، به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارید. یک کلمه رایج که بتواند صنعت مورد نظر شما را تعریف کند را پیدا و طوفان فکری انجام دهید. (طوفان فکری یا بارش فکری یا اندیشه‌ باران به انگلیسی Brainstorming = یک تکنیک خلاقیت فردی یا گروهی است که در طی آن، با جمع‌آوری فهرستی از ایده‌ها که خودبه‌خود توسط اعضا تولید می‌شود، برای رسیدن به یک جمع‌بندی انجام می‌شود.) و بعد می توانید با استفاده از ابزارهای رایگان کلمات کلیدی مورد نظرتان را جست و جو کنید.

راهنمای کلمات کلیدی - مشهد سئو

به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه تجهیزات قهوه هستید، می‌توانید «قهوه» را وارد کنید. سپس ابزارهای رایگان، کلمات کلیدی حاوی آن عبارت را به شما نشان می دهند.

جست و جو های مرتبط

فال قهوه

روز جهانی قهوه

قهوه عربی

خاصیت قهوه تلخ

پاک کردن لک قهوه از روی فرش

بهترین نوع قهوه

فال قهوه آنلاین واقعی

باید گزارشی تهیه و بررسی کنید کدام کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار یا موضوع مورد نظرتان می باشد. از سوی دیگر، «نحوه درست کردن قهوه سرد» و «نحوه آسیاب کردن دانه‌های قهوه» موضوعات بالقوه‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را هدف قرار داد، زیرا احتمالاً می‌توانید برخی از تجهیزات تخصصی قهوه را که می‌فروشید، عرضه کنید. 

این روند را برای کلمات کلیدی دیگر نیز تکرار کنید. برای مثال، می‌توانید با وارد کردن کلماتی مانند «اسپرسو»، «لاته» و «کاپوچینو» به یافتن ایده‌های بیشتر ادامه دهید.

2 – هر آنچه که کاربران به دنبال آن هستند را به آن ها ارائه دهید!

اگر می‌خواهید بهترین شانس رتبه‌بندی را داشته باشید، باید محتوایی را ایجاد کنید که جستجوگران به دنبال آن هستند. گوگل سعی می کند تا بهترین نتایج مرتبط را بر اساس نیاز کاربران رتبه بندی کند.

3 – دلیل جستجو را درک کنید!

هر بار که کسی چیزی را در گوگل سرچ می کند، دلیلی دارد شاید کاربران بخواهند به یک سوال پاسخ دهند، یا قصد خرید از یک وب سایت را دارند. به هر حال هر دلیلی که داشته باشد شما تلاش می کنید تا آن را پیدا و محتوایی را بر اساس نیازشان تولید کنید. در اصطلاح سئو به آن “پیدا کردن نیت جستجو” می گوییم.

برای برخی از موضوعات، پاسخ درست در خود موضوع است. به عنوان مثال، اگر کسی به دنبال «نحوه درست کردن قهوه سرد» می‌گردد، احتمالاً به دنبال راهنمایی برای تهیه نوشیدنی نیز می باشد. باید این نکته را در نظر بگیریم که در ابتدا کاربران در حالت تحقیق هستند، نه در حالت خرید!

4 – محتوای شما باید بتواند هر چیزی را که کاربران به دنبال آن هستند را پوشش دهد!

کاربران پاسخ های خاصی را از محتوای شما می خواهند. شما باید سعی کنید تا این موارد را لحاظ کنید تا صفحات شما برای آن ها مفید باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید کلمه کلیدی “چگونه دانه های قهوه را آسیاب کنیم” را هدف قرار داده اید. به عنوان یک متخصص قهوه، پاسخ احتمالاً بلافاصله واضح به نظر می رسد: از آسیاب استفاده کنید. بنابراین غریزه شما ممکن است این باشد که به کاربران بگویید از کدام نوع آسیاب استفاده کنند و چگونه از آن استفاده کنند. بله این درست است ولی کافی نیست و برای اینکه بتوانید در رتبه های برتر قرار گیرید باید به روش های جایگزین نیز فکر کنید و از آن ها در محتوای صفحات خود استفاده کنید.  

5 – تجربه یا تخصص خود را به نمایش بگذارید!

مردم می‌خواهند از متخصصان بیاموزند، بنابراین باید این را روشن کنید که شما فرد مناسبی هستید و آن ها می توانند از همان ابتدا به شما اعتماد کنند.

6 – به گوگل ثابت کنید که شایسته رتبه بندی هستید!

بر اساس گفته های خود گوگل لینک های سایر وب سایت ها یک عامل رتبه بندی می باشد. دلیل این امر این است که گوگل لینک ها را به عنوان “رای” می بیند. این آرا به گوگل کمک می کند تا تشخیص دهد کدام صفحه در یک موضوع (از هزاران مورد مشابه) شایسته رتبه بندی و رسیدن به جایگاه بهتری است.

بنابراین به عنوان یک قاعده کلی، صفحاتی که بک لینک بیشتری دارند، در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. اگر می خواهید صفحه شما رتبه بالایی داشته باشد، باید لینک های بیشتری دریافت کنید. 

به بازدیدکنندگان کمک کنید تا صفحه شما را پیدا کنند. به طور مثال: آیا تا به حال یک مقاله ویکی پدیا را خوانده اید، روی پیوند به پیوند کلیک کرده اید و فکر کرده اید که شش ساعت قبل کجا رفته است؟ 

بک لینک - مشهد سئو

پیوندهای داخلی پیوندهایی در یک وب سایت هستند که به مخاطب کمک می کند تا محتوای جدیدی را برای خواندن کشف کند. به این ترتیب گوگل صفحات جدید را نیز کشف می کند. بنابراین باید هر محتوای جدیدی را که منتشر می کنید پیوندهای داخلی اضافه کنید. و دیگران را متقاعد کنید که به وب سایت شما لینک دهند برای این کار باید دلیلی برای آن ها ارائه دهید. یکی از بهترین راه ها برای دریافت لینک، استفاده از وبلاگ نویسی مهمان است.

“وبلاگ نویسی مهمان تمرین نوشتن و انتشار یک پست وبلاگ در وب سایت شخص یا شرکت دیگری است.” پیشنهاد ساده است: من یک قطعه از محتوای رایگان را به شما پیشنهاد می کنم، و شما به من اجازه می دهید به سایت خود پیوند دهم.

لینک بیلدینگ - مشهد سئو

لینک با بَک لینک چه تفاوت هایی دارد؟

لینک، یعنی نشانی که شما را از صفحه وب سایتی که هم اکنون در آن هستید به صفحه دیگری از همان وب (نه وب سایت دیگری) هدایت می کند. لینک ها معمولاً از متن یا تصاویر تشکیل می شوند که با کلیک بر روی آن ها وارد صفحه جدیدی از همان وب سایت می شویم.

در بک لینک، بازدید کنندۀ وب سایت، با کلیک بر روی آن، وارد وب سایت دیگری می شود. بک لینک، لینکی است که از یک وب سایت به وب سایت دیگر داده می شود.

نتیجه گیری

سئو پیچیده نیست. شما فقط باید بتوانید آنچه مردم به دنبال آن هستند را پیدا و محتوای مورد نظر را به آن ها ارائه دهید. و به گوگل ثابت کنید که شایسته رتبه بندی هستید.

آیا این بدان معنی است که آسان است؟ نه. شما در حال رقابت با افرادی هستید که دقیقاً همین کار را انجام می دهند، به خصوص اگر در یک صنعت رقابتی هستید شکست دادن آن ها به راحتی نخواهد بود. به دست آوردن موفقیت در سئو نیازمند زمان است.

تیم مشهد سئو با چندین سال تجربه در طراحی سایت و سئو و تولید محتوا سایت می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

 

سوالات متداول

1 - آیا می توانم سئو را خودم یاد بگیرم؟

بله قطعا! یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به طور مستقل امکان پذیر است. هر کسی می تواند در مورد تکنیک های سئو اطلاعات کسب کند و از ابزارهای مختلف سئو برای بهبود وب سایت خود به تنهایی استفاده کند. با اختصاص دادن چند ابزار رایگان سئو و راهنمایی در مورد نحوه پیاده سازی استراتژی های سئو به تنهایی، می توانید در سئو مهارت کسب کنید.

2 - آیا می توانم سئو را در یک ماه یاد بگیرم؟

یادگیری سئو معمولاً یک تا سه ماه برای اصول اولیه و تا یک سال طول می کشد تا به طور کامل تسلط کافی به دست آورید. عوامل مؤثر بر این امر عبارتند از اختصاص زمان کافی برای مطالعه، و اینکه آیا دوره آموزشی شما خودآموز است یا شرکت در کلاس های آموزشی می باشد.

3 - چگونه یادگیری سئو را شروع کنم؟

برای یادگیری سئو، با مطالعه و مشاهده منابع قابل اعتماد شروع کنید. دوره های رایگان زیادی وجود دارد که می توانند به شما در درک اصول سئو کمک کنند. همیشه بروز باشید و رقبای خود را شناسایی کنید تا ببینید از چه استراتژی هایی استفاده می کنند.

نویسنده

مریم صلاحی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *