طراحی سایت

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

سایت ساز ها و فروشگاه ساز ها، در سال های اخیر به کمک کسب و کارها آمده‌اند و ساخت سایت را برای آن ها تسهیل کرده‌اند.

در صورتی که قصد راه اندازی وب سایت را دارید و بودجه ای برای انجام این کار ندارید می‌توانید با استفاده از سایت سازهای رایگان آنلاین و همچنین وبلاگ ها این کار را انجام دهید. در این مقاله به شما بهترین سایت های ساخت وب سایت به صورت رایگان را معرفی می‌نمایم. برای استفاده از این سایت سازها کافی است سایت خود را توسط سایت ساز ایجاد نموده و سپس دامنه خود را بر روی آن پارک نمایید.

سایت ساز های رایگان، با توجه به قالب های از پیش طراحی شده و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند، می توانند هر نوع سایتی را با هدف های مختلف برای شما ایجاد نمایند و پیچیدگی های طراحی سایت و مدیریت آن را به حداقل برسانند.

اما یکی از مهم ترین مسائل در این روش، انتخاب سایت ساز مناسب است. شما باید سایت سازی را انتخاب نمایید که تنوع بالایی در قالب ها داشته باشد. امکان ویرایش قالب ها برای شما فراهم باشد. متن باز (open source) باشد. افزونه های لازم و کافی برای آن طراحی شده باشد. محیط مدیریتی مناسبی داشته باشد. اصول مربوط به بهینه سازی سایت در موتورهای جست و جو (SEO) در آن رعایت شده باشد و از نظر ساختاری با زبان های برنامه نویسی مختلف و مرورگرهای متفاوت سازگار باشد. تا در آینده دچار مشکلاتی همچون پیچیدگی، یکنواختی، عدم انعطاف، کاهش سرعت بارگذاری سایت و … نشوید.

بهترین سایت ساز های رایگان جهان

WordPress – محبوب ترین CMS جهان

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک CMS یا نرم افزار کدباز برای مدیریت محتوای سایت ها معرفی شد.

با توجه به فراوانی و تنوع افزونه های وردپرس تقریبا هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد. در حال حاضر وردپرس، تبدیل به معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست شده است.

برخی از مزایا و معایب سایت ساز وردپرس:

  • بروزرسانی ها و پشتیبان گیری های مداوم
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • افزونه های رایگان فراوان
  • پوسته‌های متنوع فراوان
  • ساخت انواع سایت تفریحی، فروشگاهی، شرکتی و …
  • بهینه بودن سیستم از لحاظ قوانین سئو
  • راحتی استفاده نسبت به سایر سیستم های خارجی

Joomla – بهترین سیستم مدیریت محتوای متن باز جهان در سال ۲۰۱۱

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که مدیریت و انتشار آسان مطالب را امکان پذیر می‌سازد. امکانات گسترده ای دارد و با استفاده از آن می‌توانید وب سایت ها و سامانه های تحت وب قدرتمند و ارزشمندی را ایجاد کنید.

جوملا در بین CMS های جهان از نظر محبوبیت، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. از نظر گرافیکی، جوملا در سطح فوق العاده ای قرار دارد اما کار با آن نسبت به وردپرس، کمی پیچیده‌تر است.

برخی از مزایا و معایب سایت ساز جوملا:

  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • کارکرد پیچیده تر نسبت به وردپرس
  • افزونه ها و قالب های رایگان
  • تعداد و تنوع کم قالب های فارسی شده

Webs – سایت ساز رایگان جهت ساخت سایت های حرفه ای

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

Webs ابزار ساخت وب سایت به صورت رایگان است که دارای ابزارها و امکانات بسیاری برای ایجاد سایت به صورت حرفه ای می‌باشد و کاملا رایگان است. Webs تعداد بسیاری قالب وب سایت دارد که به شما امکان معرفی بهتر حرفه و شغل خود را می‌دهد. بخش رایگان آن به شما نیم گیگ فضا و ۴۰ گیگابایت پهنای باند ماهیانه می‌دهد ولی برای استفاده از پلن های حرفه ای تر آن می‌بایست از ۳ دلار به بالا در ماه پرداخت نمایید.

برخی از مزایا و معایب سایت ساز Webs:

  • امکاناتی مثل صفحه ساز و طرح های از پیش تعیین شده
  • ساخت طرح های مورد علاقه تنها با کشیدن و رها کردن
  • امکان تعریف دامنه اختصاصی در طرح های پولی
  • امکانات محدود و ساده
  • نسخه موبایل با کارایی راحت
  • امکان ایجاد فروشگاه اینترنت

Wix – از بهترین سایت ساز های آنلاین

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

Wix ابزار بسیار ساده طراحی سایت حرفه ای به صورت آنلاین و رایگان در چند دقیقه می‌باشد. ساختن وب سایت توسط Wix به کاربران این امکان را می‌دهد که وب سایت را بر اساس نیازهای خود تنظیم نمایند. نیازی به دانستن کد نویسی جهت ساخت وب سایت ندارید. صد درصد رایگان می‌باشد و در صورتی که قصد دارید از ابزارهای حرفه ای تر استفاده نمایید، می‌توانید در حدود ۱۶ دلار در ماه پرداخت نمایید.

از جمله امکانات خوبی که WIX به صورت رایگان به تمامی کاربران خود ارائه می‌دهد امکان استفاده از SSL بوده که تنها نیاز است تا آن را فعال کنید. این امکان علاوه بر ایمن کردن صفحه شما در زمینه سئو نیز وبسایت شما را بهبود می‌بخشد.

برخی از مزایا و معایب سایت ساز Wix:

  • صدها قالب با قابلیت ویرایش دلخواه
  • برنامه های رایگان و پولی برای افزایش امکانات سایت
  • طرح رایگان دارای پهنای باند محدود و امکان ذخیره سازی
  • فعال سازی SSL به صورت رایگان
  • فرآیند دشوار انتقال از ویکس به سایر سیستم ها

Jigsy – بهترین سایت ساز دراگ و دراپ رایگان

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

توسط ابزار دراگ و دراپ آن به راحتی می‌توانید المان های html را در صفحه جا به جا نمایید و صفحه خود را طراحی نمایید. این سرویس همچنین دارای قالب های سازگار با موبایل می‌باشد که امکان ایجاد تغییرات در آن وجود دارد. همچنین دارای بخش بانک تصاویر می‌باشد که می‌توانید از تصاویر آن در سایت خود استفاده نمایید. برای قرار دادن تصویر در سایت کافی است بخش گالری تصاویر سایت را بررسی نمایید تا برای مقاله خود تصویر بیابید.

Google Sites – ساخت رایگان و ساده سایت توسط گوگل

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

با توجه به این که google sites ، سایت ساز شرکت گوگل می‌باشد، به خوبی در موتورهای جستجو ایندکس می‌گردد و در صورتی که به دنبال سئو بهتر در موتورهای جستجو هستید استفاده از این گزینه توصیه می‌گردد. البته ذکر این نکته نیز مفید است که این سایت ساز، قالب های گرافیکی ضعیفی دارد و در صورتی که قصد طراحی سایت گرافیکی دارید استفاده از این گزینه مناسب نیست.

Weebly

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

Weebly امکانات فراوانی به کاربر برای ساخت وب سایت قوی ارائه می‌نماید. برنامه دارای قالب های بسیاری می‌باشد که امکان انجام تغییرات بر روی آن را دارید. همچنین این سایت دارای سرویسی جهت طراحی سایت موبایل می‌باشد.

Moonfruit

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

یکی از سایت سازهای قدیمی اما به روز می‌باشد که قابلیت طراحی قالب  در آن وجود دارد و به راحتی می‌توانید قالب مورد نظر خود را ایجاد نمایید. البته قالب های پیش فرض نسبتا کامل و به روزی نیز دارد و می‌توانید از آن ها استفاده نمایید.

Yola

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

یکی از سایت سازهای رایگان و بسیار ساده می‌باشد که برای ایجاد سایت های با گرافیک نسبتا ساده مناسب می باشد. این سایت ساز با ابزار دراگ و دراپ خود به شما امکان تغییر در قالب وب سایت را به راحتی می‌دهد. همچنین دارای سرویس آمار سایت می‌باشد.

Drupal

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

دروپال یک ابزار برای ایجاد سیستم های مدیریت محتوا، متناسب با نیازهای شما است. درحقیقت دروپال یک فریم ورک مدیریت محتوا است و می‌تواند کاملا متناسب با نیازهای شما و یا سایت شما تغییر کند. البته ذکر این نکته الزامیست که کار با آن نسبت به وردپرس و جوملا دارای پیچیدگی های بیشتری است.

WebNode

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

ابزار ساخت سایت در چند مرحله بسیار ساده می باشد. کاربران می‌توانند نام دامنه خود را استفاده نمایند و قالب سایت خود را از بانک قالب های WebNode انتخاب نمایند. همچنین کاربران می‌توانند سایت خود را با استفاده از موبایل به روز رسانی کنند.

IMCreator

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

با IMCreator به راحتی می‌توانید سایت‌هایی ریسپانسیو و بهینه برای خود طراحی کنید. IMCreator به صورت پیش ‌فرض قالب‌های مختلف و رایگانی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانید، وب سایت مورد نظر خود را بسازید. این سایت دارای ابزار دراگ و دراپ جهت ساده نمودن عملیات پیاده سازی وب سایت می‌باشد و نیازی به دانستن کد نویسی جهت پیاده سازی وب سایت ندارید. همچنین این سایت به شما امکان ارتقاء سرویس های خود را در ازای پرداخت هزینه می‌دهد.

بهترین فروشگاه ساز های برتر جهان

فروشگاه ساز مجنتو Megento

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

در حقیقت یک سیستم مدیریت محتوای آنلاین Open Source مخصوص تجارت و کسب و کار الکترونیک و آنلاین  است. نسخه اولیه این نرم افزار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. در سال ۲۰۰۹ نسخه دوم آن به نام Enterprise توسط شرکت ارائه دهنده و پشتیبان آن یعنی Varian به فروش گذاشته شد. این شرکت در ابتدا تصمیم داشت که یک CMS فروشگاهی بر پایه osCommerce منتشر کند، اما کمی بعد تصمیم تغییر کرد و تصمیم جدید این شد که CMS مخصوص خود را از ابتدا بر پایه Zend Framework ایجاد نمایند.

از این سیستم CMS برای ایجاد فروشگاه آنلاین، ایجاد درگاه پرداخت آنلاین، خرید پستی و … می توان استفاده نمود. یکی از مزیت های آن این است که، این نرم افزار کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. امروزه هزاران فروشگاه از جمله فروشگاه های برندهای معتبر بین المللی مانند  آدیداس Adidas ، اسکایپ  Skype ، لنوو Lenovo و سامسونگ Samsung از این CMS استفاده می‌نمایند.

فروشگاه ساز پرستاشاپ PerstaShop

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

سیستم مدیریت محتوای و فروشگاه ساز پرستاشاپ PerstaShop نیز یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی می باشد که طراحی و عملکرد بسیار ساده ای داشته و امکانات مناسبی را برای مدیران فروشگاه های اینترنتی فراهم می کند. از این رو این سیستم در کشور ما نیز محبوبیت خاصی دارد و فروشگاه های اینترنتی زیادی بر این اساس طراحی شده اند.

فروشگاه ساز اپن کارت opencart

بهترین سایت ساز و فروشگاه ساز های برتر

این سیستم یکی از فروشگاه ساز های معروف و بسیار محبوب در دنیا و حتی در کشور خودمان است و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی که روزانه به آن ها سر می زنید از این سیستم بهره می برند. از ویژگی های بسیار مهم فروشگاه ساز اپن کارت opencart که باعث جذب کاربران زیادی در سیستم فروشگاه ساز اپن کارت OpenCart شده است سئو یا بهینه سازی فوق العاده قدرتمند می باشد که می تواند فروشگاه را در داشتن رتبه خوب در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل که باعث جذب بازدید کننده واقعی و مشتری می شود یاری نماید. همچنین این سیستم در مورد کلمات کلیدی مربوط به محصولات و فروشگاه، وب مستر را یاری مینماید. فروشگاه استفاده کننده از این سیستم، ایندکس صفحات محصولاتش در موتورهای جستجو بسیار خوب بوده و به سرعت محبوب موتورهای جستجو شده و در صدر نتایج آن ها قرار می گیرد.

 

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *