الگوریتم های گوگل سئو

الگوریتم Quality Updates چیست و تاثیر روی سئو

الگوریتم Quality Updates چیست و تاثیر روی سئو

الگوریتم Quality Update یکی از انواع الگوریتم های گوگل است و با هدف بهبود کیفیت نتایج جست‌وجو ارائه شد. این الگوریتم روی سیستم ارزیابی و رتبه‌بندی صفحات وب تاثیر می‌گذارد تا از این طریق، تجربه کاربران در جست‌وجوی گوگل را بهبود بخشد؛ یعنی مثل همیشه و مثل تمام الگوریتم‌های گوگل، این بهبود تجربه کاربر است که اهمیت دارد!

وب‌سایت‌هایی با مشکلات کیفیت محتوا و همچنین تبلیغات بیش از حد تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار می‌گیرند.

اجرای الگوریتم‌های سئو به شما کمک می‌کند تا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کنید. این بدان معنی است که وقتی مشتریان هدف شما محصولات و خدماتی را که صنعت شما ارائه می‌دهد جستجو می‌کنند، احتمالاً وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند. هنگامی که به طور مکرر در SERP ظاهر می‌شوید، کاربران از سایت و کسب‌وکار شما آگاه می‌شوند. این امر شانس جذب مشتریان بالقوه را در صفحات وب شما افزایش می‌دهد.

این الگوریتم در اواسط مِی 2015 عرضه شد. در ماه مِی 2015، بسیاری از کارشناسان سئو در سراسر جهان، تغییرات قابل توجهی را در نتایج جست‌وجو گزارش کردند. برخی از انواع سایت‌ها، بیش از نیمی از بازدید خود را از دست دادند. این حدس وجود داشت که گوگل تکرار جدیدی از الگوریتم پاندا یا پنگوئن را ارائه کرده است.

در ژوئن 2015 گوگل تایید کرد که تنظیماتی در الگوریتم Quality Updates انجام شده است که عمدتا به ارزیابی کیفیت وب‌سایت مربوط می‌شود. به‌عبارتی، این تنظیمات مستقیما بر بخشی از الگوریتم تاثیر گذاشت که به گوگل کمک می‌کند کیفیت سایت را اندازه‌گیری کند. اصلا همان‌طور که از نام الگوریتم Quality Updates پیداست، همه‌چیز به کیفیت بستگی دارد؛ اما گوگل چگونه “کیفیت” را برای وب‌سایت‌ها تعریف می‌کند؟

الگوریتم Quality Updates چیست و تاثیر روی سئو

بد نیست بدانید تعداد زیادی از سایت‌هایی که مشکلات کیفی مشابهی داشتند، پس از انتشار الگوریتم  Quality Updates، شاهد کاهش شدیدی در ترافیک ارگانیک خود بودند. چند نوع مشکل عمده، علت این کاهش بود که در ادامه، بطور آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

1- محتوای کوتاه و مقالات Clickbait

2- صفحاتی با تبلیغات سنگین

بعد از مشکل Quality Updates، سایت‌ها چطور به حالت قبل بازگردند؟

پس متوجه شدید که بهتر است با ارائه محتوای باکیفیت و کاربرپسند از خشم Quality Updates جلوگیری کنید! اما اگر خدای‌ناکرده، مورد غضب این الگوریتم قرار گرفتید، مطمئنا می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید به وضع قبلی‌تان بازگردید. اول از همه، باید بدانید که بازگشت یک سایت به حالت قبل و قرارگرفتن در رتبه‌بندی جست‌وجوی ارگانیک، ممکن است ماه‌ها طول بکشد؛ پس اصلا ناامید نشوید. گوگل عزیز همیشه برای‌تان راه بازگشتی می‌گذارد!

البته منتظر معجزه نباشید و فورا روند بهبود سایت خود را شروع کنید. کل سایت خود را با وسواس و دقت بررسی کنید. نگاه انتقادی به صفحات و محتوای سایتتان داشته باشید. بهترین کاری که می‌تواند به شما حسابی کمک کند، این است که خودتان را به‌جای یک کاربر معمولی قرار دهید. به مواردی که ممکن است باعث ناراحتی و نارضایتی کاربران شوند، توجه کنید؛ مواردی مانند محتوای بی‌کیفیت و کوتاه، لینک‌های فریبنده و تبلیغات زیاد و مداوم.

برای رسیدگی به تمام مسائل و مشکلاتی که در سایتتان کشف می‌کنید، یک برنامه و استراتژی درست و اصولی بچینید. سعی کنید با قرار‌دادن محتوایی با‌کیفیت، به‌روز و جذاب در هر صفحه، به جلو حرکت کنید. فراموش نکنید که علاوه بر گوگل، کاربران هم بسیار زرنگ و باهوش هستند! پس اصلا سعی نکنید آن‌ها را دور بزنید که در آن صورت، تمام عواقب منفی این کار دامن شما و سایتتان را می‌گیرد. مطمئنیم اصلا دلتان چنین چیزی را نمی‌خواهد؛ پس بیایید و این بازی را تمام کنید!

یک نکته:

مهم‌ترین پیام به مدیران وب‌سایت، کارشناسان محتوا و سئو در رابطه با الگوریتم Quality Updates، ارائه محتوای با‌کیفیت است. در واقع در این راستا، عوامل اصلی، ارزش‌نهادن به کاربر و ارائه محتوای منحصر‌به‌فرد است. گوگل فقط نمی‌خواهد که شما محتوایی برای موتور جست‌وجو ایجاد کنید؛ از شما می‌خواهد تا محتوایی یونیک، یعنی محتوایی باکیفیت و مرتبط برای کاربران تولید کنید.

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *