سئو

مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس Google Analytics

مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس Google Analytics چیست ؟
مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس Google Analytics چیست ؟

مزیت‌های استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس Google Analytics

1-رایگان بودن گوگل آنالیتیکس

 رایگان بودن این ابزار است که آن را به مهم‌ترین ابزار تجزیه و تحلیل دیجیتال تبدیل کرده است. با استفاده از ابزار Google Analytics می‌توانید بودجه مناسبی را در منابع مهم دیگر سرمایه‌گذاری کنید.

2-جمع آوری خودکار داده‌ها

Google Analytics اطلاعات و داده‌هایی مهمی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید عملکرد وب سایت خود را به صورت رایگان به حداکثر برسانید

این اطلاعات که داده‌هایی از وب سایت شما هستند ارزش زیادی دارند. نکته قابل توجه در استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس تخصص نیاز داشتن برای استفاده از این ابزار ارزشمند است.

دیگر مزیت این ابزار این موضوع است که داده‌های موجود در Google Analytics نیاز ما را به Google Docs یا Spreadsheets کاهش می‌دهد.

پیکربندی و نصب اولیه این ابزار کار سختی نیست تنها کافیست یک قطعه کد جاوا اسکریپت که گوگل در اختیار شما قرار می دهد را در قسمت پایین صفحات سایت خود قرار دهید.

بعد از قراردادن این قطعه و  وارد شدن کاربر به آن صفحه گوگل اطلاعات لازم در مورد رفتار کاربران را به گوگل آنالیتیکس شما ارسال می‌کند.

با این کار، Google Analytics قادر خواهد بود تا به طور خودکار داده‌ها را از وب سایت شما جمع آوردی کند و بعد از دسته‌بندی آن‌ها در قالب یک گزارش به شما ارائه نماید.

برای به دست آوردن داده‌ها و گزارش‌ها لازم نیست شما هیچ اقدامی انجام دهید. Google Analytics تمام کارها را برای شما انجام می‌دهد.

و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا  بلافاصله و بدون هیچ گونه تأخیری به گزارشات خود دسترسی پیدا کنید.

3-ایجاد گزارش های سفارشی

در Google Analytics، می‌توانید گزارش‌های زیادی را ایجاد کنید یا حتی می‌توانید گزارش سفارشی شده خود را با استفاده از رابط drag and drop بسازید.

می‌توانید ابعاد و اندازه‌گیری‌ها را انتخاب کرده و تصمیم بگیرید که چگونه باید این گزارشات به صورت صحیح نمایش داده شوند.

4-ادغام آسان با ابزارها و سیستم عامل های دیگر

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه Google Analytics این است که می‌توان آن را به راحتی با سایر ابزارها و سیستم عامل‌ها ادغام کرد.

درست مانند سایر خدماتGoogle ،Google Analytics یک رابط کاربری واضح  با استفاده آسان به کاربران خود ارائه می‌دهد.

این ابزار نه تنها در نسخه دسکتاپ به خوبی کار می‌کند، بلکه از طریق برنامه خود در فروشگاه Google Play کاملاً قابل استفاده است.

برای مثال Google Analytics توانایی ادغام با Google AdWords را به صورت کاربردی و قدرتمند را دارد.

وقتی حساب AdWords را با Analytics پیوند می‌دهید، در واقع دو ابزار را ترسیم می کنید و به آنها امکان می‌دهید تا با هم همکاری کنند.

این کار ترکیبی بینش عملی را به شما ارائه می‌دهد که منجر به موفقیت کمپین‌های AdWords شما خواهد شد.

5-امکان اندازه گیری امکانات  داخلی سایت و تحلیل رفتار کاربران

در واقع این ابزار بیان می‌کند که چطور باید مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید در همین راستا رفتار صحیحی از مشتریان بالقوه شما بیان می‌کند.

در واقع این ابزار با بیان نکات ضعف و قدرت شما باعث رشد هرچه بیشتر مشتریان شما می‌شود.

خوشبختانه، Google Analytics به شما اجازه می‌دهد تا جستجوهای داخلی سایت را  کمی شخصی‌سازی‌تر دنبال کنید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید بینش بهتری در مورد آنچه افراد در وب سایت شما جستجو می‌کنند، داشته باشید. با استفاده از این بینش‌ها، می‌توانید بر این اساس تغییرات لازم و یا افزودنی‌های لازم  عملکرد وب سایت خود را بهبود دهید

6-کاهش نرخ بانس ریت یا نرخ پرش

نرخ پرش یکی از مهمترین معیارهایی است که به درصد بازدید کننده‌هایی که وب سایت شما را پس از بازدید از تنها یک صفحه ترک می‌کنند، اشاره دارد.

علاوه بر این، کاهش این نرخ تا حد ممکن برای سئو سایت شما بسیار مهم است.

بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها شاهد ترافیک عظیم در وب سایت خود هستند اما نرخ تبدیل بالایی ندارند و یا بهتر است بگوییم بانس ریت یا نرخ پرش بالایی دارید.

این بدان معنی است که بازدیدکنندگان به وب سایت  شما می‌آیند اما آنچه را که به دنبال آن هستند را پیدا نمی‌کنند. گوگل آنالیتیکس به شما در پیدا کردن این دلایل کمک بسیار زیادی می‌کند زیرا دلیل این اتفاق می تواند این باشد که وب سایت شما به درستی بهینه نشده است یا شاید صفحه فرود شما به اندازه کافی جذاب نیست.

بنابر این با استفاده و تحلیل گزارشات این ابزار می‌توانید موجب کاهش نرخ پرش یا بانس ریت در وب سایت خود شوید و به سئو سایت خود کمکی بسیار زیادی داشته باشید.

7-شناخت دقیق مخاطبان خود

شما با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید شناخت  دقیقی از سن، جنسیت، علایق، نوع دستگاه ورودی مخاطبان خود را پیدا کنید.

با استفاده از Google Analytics ، می‌توانید داده‌های ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود کشف کنید تا مشخص کنید که کدام کانال ها بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کنند.

بخش مخاطبان اطلاعات زیادی راجع به افرادی که از وب سایت شما بازدید میکنند را در اختیاز شما قرار میدهند اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، علایق، دستگاه ها و مکان آن ها را به شما، ارائه می دهد.

همچنین داده‌هایی را در مورد نحوه‌ی هدایت کاربرانتان را به وب سایت شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. داده‌هایی از جمله سن، جنسیت، علایق، نوع دستگاه ورودی، موقعیت مکانی و سایر اطلاعات مورد نیاز برای درک بیشتری از مخاطبان شما.

8-درک بهتر از میزان کاربردی بودن شبکه های اجتماعی مورد استفاده در حوزه فعالیت شما

شبکه‌های اجتماعی روشی عالی برای انتقال زیاد ترافیک و درگیر کردن مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتری بالفعل است، با استفاده از Google Analytics ، شما می‌توانید ببینید چه چیزی توجه کاربران را جلب می‌کند و سپس متناسب با آن تبلیغ مورد نظر خود را در آن شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.

برای انتخاب بهترین بستر تبلیغاتی برای مشتریان، باید بودجه زیادی را برای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی اختصاص دهید.

به عنوان مثال: اگر حداکثر میزان جذب مشتری خود را در فیس بوک مشاهده می‌کنید و میزان کمتری از ترافیک از طریق توییتر دریافت می‌کنید، با توجه به این داده‌ها، می‌توانید بودجه بیشتری را برای فیس بوک و نسبتاً بودجه کمتری در توییتر صرف کنید تا بتوانبد مشتریان بیشتری را بدست آورید.

با استفاده از Google Analytics، می‌توانید عملکرد تمام سیستم عامل‌های اجتماعی مورد استفاده خود را ارزیابی کنید. همچنین می‌توانید بررسی کنید که هر یک از سیستم عامل‌های اجتماعی چقدر برای شما نرخ تبدیل را دارند.

9-درک بهتر از نوع محتوای مورد نیاز کاربران تان

محتوا پادشاه است و اگر به طرز چشمگیری مفید و کاربردی ایجاد شود می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتری به دست آورید.

محتوای خوب یکی از بهترین راه‌های دستیابی به مشتریان است، به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل وبلاگ‌ها، اینفوگرافی‌ها و اسلایدهای متعددی را ایجاد می‌کنند تا بتواند جایگاه بالاتری را در موتور جستجو گوگل کسب نمایند.

Google Analytics به شما کمک می‌کند تا کلیه محتوایی را که مشاهده و اشتراک‌گذاری می‌کنید را ردیابی کنید. با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید وبلاگ‌های برتر را مشاهده کنید تا آنها به شیوه‌ای پربارتر به مشتریان متوسل شوند.

10-بررسی و تنظیم اهداف

تنظیم کردن هدف در Google Analytics به شما کمک می‌کند تا میزان پیشرفت کسب و کارتان را به درستی ردیابی کنید.

همچنین می‌توانید تعدادی از اهداف خود را برای بررسی سفر مشتری تا رسیدن به آن هدف مورد برسی قرار دهید.

می‌توانید هدف‌های مختلفی مانند خرید، تشکیل پرونده، عضویت در خبرنامه‌ها، دانلود کتاب الکترونیکی را برای خود تنظیم کنید.‌

الان وقتشه!

جهت مشاوره و ساخت طراحی سایت حرفه ای و بهینه سازی سایت و تولید محتوا تماس بگیر

نویسنده

مدیر سایت

حمیده عابدی کارشناس کامپیوتر رشته نرم افزار هستم و مشغول کار در در زمینه طراحی سایت با وردپرس و آشنا به سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، برنامه نویسی HTML, CSS هستم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *